Gjorde ikke det, men gjør det senere

Gjorde ikke det, men gjør det senere
Samme her
dypen skrev: ↑10 jan 2021, 21:35Når jeg først er igang kan jeg ha på en skvett med olje og turne tanken for å fordele det i påventede på at den skal monteres igjen. Nå er det jo diesel der som også beskytter.
Når jeg demonterte bensinkran og drenerte flottørkammer var det veldig mye dritt / rust der, fikk ut masse rust av tanken i dag.
Vedrørende rust i tanken. Tenker vel å lagre tanken med olje i og når den tas i bruk igjen blir det å sørge for å ha mest mulig bensin på tanken og spesielt under lagring «full tank». Forhørte meg med «proffer» på området før jeg gjorde noe med tanken og de ga utrykk for at det ikke var så mye rust så de var tvilende til om det var nødvendig å gjøre noe. Når jeg så hvordan det så ut i systemet lengre ned var det godt å få tatt denne runden.
Tanken var jo at dette får holde, har ikke lyst til å forsegle tanken innvendig heller. Hvis ikke den behandlingen blir helt hundre og det starter å flasse blir det verre.
Ja nærmere 50 minutter når du står der og rister samtidig som du roterer tanken for å få med alle kroker er en prøvelse, du vil jo helst ikke miste tanken i gulvet når du til stadighet må skifte grep og klokka går ikke fort. Får se om jeg merker noe i armene i natt eller i morgen, nå kjenner jeg ikke noe![]()
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester