Z1 900 og KZ900 logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Er i ferd med å montere bakparten på KZ900’n … alle delene er i topp trim og kan monteres sammen med batterikasse og el opplegget …
A187AC58-7916-4E02-919C-219A083275FF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Utevær i dag etter flere dager med regn og første kjøretur med -74 Z1A 900 :P
B33A556C-EA09-4D06-BFD7-C94B6BBC706E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1016
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av Domino »

Vakkert!

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Domino skrev: 30 jul 2021, 14:15Vakkert!

Er ikke veldig uenig i det :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Viktig å ta alt i riktig rekkefølge :P må ærlig innrømme jeg hadde en god følelse etter kjøpet og test kjøring hjemme. I går kjørte jeg sylinderlekkasjetest på KZ900`n når forgassere og eksos var demontert alikevel. Det var overaskende bra, beste 12% og dårligste 15% gjennomslag. Brukte Biltema sin sylinderlekkasjetester som var helt ok, litt følsom når jeg skulle nullstille før jeg koblet opp mot hver sylinder.

https://www.biltema.no/bil---mc/verkste ... 2000041057
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Ducati besøk i garasjen i kveld og litt montering på KZ900’n …
6E86145A-C081-4BE9-A097-C8FFC3EB712B.jpeg
60852458-C74C-4A0C-9180-B2AA96B2B2E2.jpeg
8635F366-B22E-47BC-9E07-95A78FB6BAB5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av Jompa »

Det var da et uforskammet rent bakdrev. Og blankt.
Det er ei stund siden syklene hadde chromede støtdempere, vakkert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Stas når du kan skru sykkel’n sammen igjen med blanke og fine deler … :prf
265AE28F-9812-48DD-8021-B224E499AA74.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid med Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Byttet tittel på forumtråd til «Garasjetid med Z1A & KZ900A4» siden det er to Z som skal pleies og det etterhvert blir litt arbeide på Z1A’n også.

KZ900’n er oppe etter montering av reparert batterikasse med opprydding på det elektriske så det ser nogenlunde ut. Mangler to gummigjennomføringer på bakskjermen før jeg får plugget til kabel for baklys og blinklys.
BE9B58DD-7312-45E5-803D-8AE321A5899E.jpeg
A621AA7C-B4A1-4F80-8868-003F7BE5F857.jpeg
Under sete kommer i tillegg til det som vises på bilde, luftfilterboks foran til høyre på bilde, bak den over batteriet vil «lyddemperen» på innsugningslufta ligge ca 20 cm lang og nederst i venstre hjørne er det holder for Kawasaki sitt verktøy kit som ligger på vent for å komme på plass :)
4836D51C-C8B1-4AB8-8A5A-F265E63B550C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid med Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Ved demontering av blinklysene reagerte jeg på gummigjennomføringene som var knøvra inn i hullet på ramma men la ikke noe mer i det, tenkte jeg måtte ha ny gummigjennomføringer.

Ved montering nå monteres gummiene både utvendig og innvendig med avstandshylse og blinklyset passer bare en vei inn i hullet men da peker blinklysglasset rett opp.

I stedet for å løsne blinklys fra armen på spleinet for å få det rett har det tidligere blitt tvinga en kvart tørn til glasset pekte i riktig retning, det er jo en litt for rask løsning :[-X
B0517347-3D15-44A1-AB2B-A96925DAD4B1.jpeg
163BF407-4924-4FD4-982A-4AF453A50819.jpeg
9F2EA84E-ED0D-45DB-B2C7-AB137F69FE88.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid med Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Gummigjennomføringer på plass i bakskjermen og lys ble det :)
61060A3F-E631-4173-8BCB-A5DB4B023A05.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

D35CB391-54C5-4A8B-AAB1-993F4030C762.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det er vel ikke så mange på mcsiden.no som har interesse for gamle sykler fra -70 tallet …

Men uansett, var en tur til Drøbak i går for å hente saksejekk til løftebordet som nevnt i annen tråd om samme tema. I kveld har jeg testet jekken og demontert senterstøtte for å reparere skade på den, skal også se over, rense, vaske, shine alt under.

Legger ved noen bilder som viser en merkelig skade på senterstøtta, ellers er den i bra forfatning men best og minst overflaterust på venstre side hvor kjedet går. Tenker å skjære bort det som er skadet så den blir lik den nye senterstøtta til Z1A’n (reproduction parts) som jeg sammenligner med på bilde, pusser rust og lakkerer før den monteres igjen så blir det bra :thumleft
5E7C55F3-1CC4-4283-9310-4E940C6BB1B0.jpeg
97CF47EC-D2E2-4F6C-BE67-E0F2D6142A5D.jpeg
F8DC6C50-8AD8-4537-9D2A-6F352E4BB4B5.jpeg
ACF06EBA-D9F6-4AAB-AB7B-24E8D640E8C0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av mekkern »

der skaden er er vel ikke tilfeldigvis der kjedet går?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Nei, det er på begge beina der jeg har ringet rundt med rødt. Det ser ut som det er kjørt på stein eller betong kant og på den sida som er nærmest på bildet er metallet nesten revet av. Ikke så lett å se på bilde da metallet er klemt sammen. Tror metallplate som går under beina skal gå i en bue også er det sveisa fast oppe på støtteleggen …
5CDE65ED-2220-4C7E-A854-674DAD3E342A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Svar