Garasjetid Z1A & KZ900A4

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Mangler deler til Z1A’n for å montere topplokket.

Ser etter 8 stk ventilfjærholdere, 16 ventillåser (halvmåner), 8 stk ventilfjærer (innerfjær), 8 stk ventilfjærer (ytrefjær). PM her. Kanskje jeg også har deler du trenger :)

Delenummer:
8 stk SPRING INNER VALVE 12007-011
8 stk OUTER VALVE SPRING 12007-012
8 stk VALVE SPRING RETAINER 12009-005
16 stk COLLAR VALUE SPRING 12011-002
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6571
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Min motorsykkel: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Prøv cmsnl.com
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 19 sep 2022, 21:33Prøv cmsnl.com
Takker :thumleft De har faktisk alt sammen … men håpet var å få en litt hyggeligere pris og mye av delene er like bra brukt, ventilfjærene må testes selvfølgelig hvis de kjøpes brukt før jeg kan si om de kan brukes.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Tidligre i sommer sluttet setelåsen å virke, det vil si sete kunne ikke åpnes så jeg måtte demontere sete hengslene for å komme til låsen fra undersida. Mutter hadde falt av som holder låsebrikke og årsak til feilen. Fikk demontert sete, fastback, bakskjerm med innerskjerm, kjedekasse og sidedekslene for å komme til for å få det hele sammen igjen. Benyttet anledningen til å montere ny lås på seteåpner for å få lik lås på hele sykkelen med en nøkkel. Bytter tenningslås og styrelås senere.
422DF3EC-069D-4DEF-BFCE-01C38274A98E.jpeg
FFD4C84A-3183-4344-8D16-C9A2A8BC87D8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

En liten detalj på Z1A’n instrumentpanel over tenningsnøkkel er det hull som er tiltenkt «KEY HOLDER» som kan suppleres med gummiplugg som nøkkel settes / parkeres i :) Se bilde … en slik må jeg ha! Har ikke sett dette på noen sykkel men på bilder.
B7F13850-59A0-48A0-8483-F2C596BB109F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6571
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Min motorsykkel: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Lurt. Så vet du hvor du har reservenøkkelen 😅
Ok, jeg skjønner ikke hensikten men en morsom kuriositet er det absolutt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1533
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Min motorsykkel: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Kjellrf »

dypen skrev: 21 sep 2022, 22:29 En liten detalj på Z1A’n instrumentpanel over tenningsnøkkel er det hull som er tiltenkt «KEY HOLDER» som kan suppleres med gummiplugg som nøkkel settes / parkeres i :) Se bilde … en slik må jeg ha! Har ikke sett dette på noen sykkel men på bilder.

B7F13850-59A0-48A0-8483-F2C596BB109F.jpeg
Vil tro det er i tilfelle du har 2 nøkler på nøkkelringen, da kan du sette den som ikke er til tenningslåsen der, istedenfor å la den slite på dekselet...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Har du bare en nøkkel på ringen har det jo ingen hensikt og parkerer du er ikke det stedet å sette nøkkel’n når du forlater sykkel’n. Uansett så ser det kanskje bedre ut med gummiplugg i hullet der :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 617
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Min motorsykkel: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Audi Mannen »

Enig Dypen, er det slikt orginalt så skal det være på plass.

https://www.ebay.com/itm/183193976689
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Se der ja, på eBay finner du det meste :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Har lastet ned «Min dagbok» for iPhone / iPad som jeg trodde var Norsk med engangskjøp kr 129,- Under «Vilkår» som jeg ikke har lest får jeg inntrykk av noe annet ..,
https://tommystudioservice.lofter.com/p ... _12e4c9a50

Tanken var å bruke denne på flere håndholdte telefon / nettbrett selv uten internett som «Notatblokk / Dagbok» under restaurering av Z1A’n med notater, bilder etc som det er behov for å huske. Tester for å se hvordan det funker.
FA40D98B-851F-4E5F-8EAC-373DCE132230.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Sykkel’n Z1A’n er fra 1974 og «matching numbers» på ramme (VIN) og motornummer, sjekker i første omgang det som er lett å sjekke med tanke på originalitet og produksjonsdato for å se om delene har vært byttet etter produksjonsdato i -74. Felgene har produksjonsdato og matcher med ny produksjon på sykkel. Ikke alt er dato merket men mye og jeg vil ta hele lista.
3BCF9127-5555-4A7F-8C40-4A6E53BDD4D1.jpeg
69FEE347-213A-44EC-9634-22DF26273D29.jpeg
Topplokket er nå ferdig overhalt og som nytt, kammer sammen med puchere må flyttes over fra sykkel’n før ventiler kan justeres / shimses. I og med sylinder er lakkert sort vil jeg kulepolere den som topplokket så det blir som det kom fra Kawasaki fabrikken.

Må også ganske snart ta stilling til om jeg skal plukke alt ned for å sandblåse og pulverlakkere ramme. Da hadde det også vært fristende å kulepolere blokka.
ECDDA265-825C-4A7B-9455-732513295D2B.jpeg
49983405-5FA4-4687-8862-BF3627D583B5.jpeg
8C407AFC-0E69-4DD5-AFE0-AC6A5D58ED8F.jpeg
B320C6B5-0541-42AA-9187-FEA61AF06FD0.jpeg
Har også fått tak i nytt instrumentpanelet da tideligre eier har frisert bort øvre del av panelet.
B65EBA80-5FFC-4148-ACCD-1AFE1A18000C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Svar