Z1 900 og KZ900 logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Mine to bremsecalipere er like men når de ble demontert ser jeg at stemplene er litt forskjellige. Lik diameter men det som er tett i toppen er en drøy 1/2 mm høyere ... Noen små rustflekker på annleggsflata til det som er tett i toppen, kanskje jeg skal bytte ut det med ett som er likt det som er åpent ...
A61997FA-0CD6-4012-8CB0-FC84C38A7516.jpeg
BDDF2733-3FA0-4664-B5CE-40F94793CDF5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Er det mulig det er ett lokk på det tette stempelet siden det også er annen farge ... bra jeg skal til optiker i morgen :D Må se på det i morgen ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Pusler litt å garasjen, fort går det ikke men det var heller ikke min plan :) Bra jeg har venner med sveiseapparat og glad for det, batterikassa kan strippes og lakkes samme med caliperne. Må få tak i ett stempel så det blir likt på begge sider ...
F897E678-5B30-473F-9309-0B6E5C60C619.jpeg
D1AC0A78-7F09-49C7-A55D-4EA4B4366EA4.jpeg
0BA1DABC-1D44-4B2C-8EBE-9B6E1CA26C71.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1586
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Kjellrf »

Bremseklosser, ja. Kjørte på treff ned på sørlandet en gang på midten av 90-tallet, med min Z1000, og på vei hjem på E18 og mye trafikk, blei det mye rykk og nappkjøring, med hyppig gass og brems. Vi stoppet på gamle Danebo i Sandefjord, og da jeg rygget sykkelen inn for å parkere, sa det klirr i asfalten.
Den ene bremseklosser var så sliten at den falt ut..... 🙄
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Da er det bare bakbremsen igjen ... :-k
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Ikke alt går på skinner her i verden, når jeg kjøpte sykkel’n var det ei boble i lakken ved venstre tankemblem som estetisk skulle utbedres sammen med å fjerne årsaken. I forkant hadde jeg renset tanken innvendig med diesel og grus. Det var heller ingen lekkasje på tanken da.

Avtalte med lakkerer som skulle lakkere tanken i original farge med dekor samt bistå med sandblåsing rundt emblemet. Etter sandblåsing blir det hull i tanken der bobla var og for å være på den sikre siden sandblåses også andre siden av tanken for å se hva som er der. Får selvfølgelig tanken tilbake for å løse problemet.

Hva gjør jeg, starter å søke etter nye og brukte bensintanker. Bensintanken til Z1 900 fra 1972 til og med 1975 er like og kan kjøpes fra Japan som «body set» som er bensintank, to sidedeksler og fastback ferdig lakkert i originale farger som var tilgjengelig for -73, -74 og -75 årsmodell men 8 måneders leveringstid og NOK 17k levert her hjemme som faktisk ikke er ille for deler som er veldig bra med proff lakk / dekor, emblemer, bensinkran og tanklokk. Dette passer på min sykkel men er ikke likt som på min 1976, bensintanken på Z900 KZ900 1976 og Z1000 KZ1000 1977 - on er like og selges ikke som «body set». Derimot fikk du kjøpt ny bare bensintanken ulakkert men der er det nå utsolgt. Har sett på brukte på eBay som kan være dårligere vs den jeg har og dyre med frakt. Gjorde fremstøt på FB som resulterte i en ok tank men det viste seg å være til en KZ900 LTD. Trodde jeg var heldig og kom over en ny ulakkert i USA til NOK 2400,- pluss frakt NOK 1950,- pluss handling og 25% mva på delepris og frakt som også blir dyrt også kommer lakkering på toppen. Denne ble jeg frarådet å kjøpe da en her hjemme hadde kjøpt tilsvarende, feilproduksjon ... for smal i tunellen.

En kompis av meg kom raskt på banen som har sandblåser utstyr MIG TIG og en gammel Honda tank på loftet som det er tatt platedeler fra tidligere, vi gjør ett forsøk sier han og prisen er NOK 0,00 men til gjengjeld må jeg «jobbe» litt :) Krysser nå fingrene for at dette ordner seg, svaret får jeg etter sveising og trykktesting av bensintanken.
03933B1D-C05F-48CB-B91D-F02CDD2A25F0.jpeg
004989A7-CBD9-4CA5-9566-FDC973AADD30.jpeg
47F81632-80EB-4C61-8032-BDFAE4BFAB89.jpeg
065D7DEE-2982-4171-861B-6273535FCBEC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

KawaKjetil

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av KawaKjetil »

Lykke til med sveisejobb Vurderer du noe tetning med feks Kreem tanksealer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Jo takk for det :) Nei, tanken er så langt vi har sett bra innvendig. Får enda bedre svar når siden skjæres ut da det blir bedre å se inn i tanken. Lakkerer og flere som jobber med mc har frarådet meg tanksealer da det ofte starter å flasse ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av mekkern »

Jeg ville tinnet opp skaden..ikke sveist
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Godt råd mekkern ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Salt and pepper .... :prf
0CFCFC3C-2DBC-4C32-AC4A-E01931B07000.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900-A4 ...

Legg inn av dypen »

Er ikke helt hundre hvordan vi løser det med bensintanken enda men for å være litt på ballen og i forkant fikk jeg tak i en bensintank for 500,- Hel og fin rundt emblemfestene ...
5E5ADEC5-4109-49A1-B50A-FC339CD56893.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Makeover time KZ900-A4 ...

Legg inn av xavi0n »

En mulighet ang tanken kan være å reparere med silicon-bronze å tigsveis. Ikke like varmt som sveising da det er en form for lodding. Har med hell brukt det på tynt stål før
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900-A4 ...

Legg inn av dypen »

Godt forslag da varmen er ett problem ved reparasjon. Tinning var tidligere nevnt her av mekkern ... Kanskje jeg sitter igjen med to fine bensintanker etter dette :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900-A4 ...

Legg inn av dypen »

Liten oppdatering her :vs

Var innom MC Partner i dag for ny gummi til festehylsene på batterikassa og bensinslange som tåler dagens bensin.
IMG_9655.jpg
Min gode "buddy" har for en tid siden sluttført arbeide på bensintanken, utfordringa var varmen under TIG-sveisinga men nå er den trykktesta og tett :prf Det kom opp gode rep forslag her på "Lodding" av skaden og "Silicon Bronze TIG-sveis" for mindre varme men da var jobben alt igang. Kjørte rett til lakkerer med tanken samme kveld som den ble ferdig, resten av jobben utføres nå av lakkerer så jeg håper den er ferdig utpå sommeren da det var en del jobber på vent der.
IMG_9622.jpg
IMG_9652.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Svar