Domino(b)loggen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1016
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Domino(b)loggen

Legg inn av Domino »

Jeg har med stor interesse lest flere av (b)loggene her inne, og det er vel på tide å komme med et lite bidrag.

Først noen ord om meg selv: Jeg er 61 år gammel og kommer fra Bardufoss og bor i Lyngen. Jobber som systemansvarlig på en videregående skole etter å ha jobbet mange år som engelsklærer før jeg havnet på IT.

Jeg kjørte opp til tung motorsykkel i 1984, og kjøpte meg en 1973 (tror jeg) Honda 500 Four etter å ha prøvekjørt bl.a. Kawasaki 500 totakter (litt mopedfølelse), Yamaha RD 350 LC (likte ikke å kjøre liggende) og Benelli 750 (her satt man som en konge!). Etter et par år med Hondaen ble det en foreløpig slutt på MC-tilværelsen. Det har senere blitt sporadiske turer på lånte sykler fra 400 til 1100 ccm. Men det er nok 15 år siden sist. Den lånte sykkelen som huskes best er nok Yamaha FJ1100.

I fjor vår og sommer begynte jeg å se på MC-annonser på Finn, spesielt på FJ1100 og FJ1200. En dag jeg så på sykler i hjemfylket så jeg en 1992 Kawasaki X-6 men festet meg ikke noe videre med den. Neste gang jeg tittet på den oppdaget jeg at jeg kjenner selgeren! Jeg har drevet med pistolskyting i over 30 år og så at det var en skytterkompis/-konkurrent som solgte den. Da ble det plutselig litt mer interessant! Jeg visste at det kunne bli vanskelig for han å få solgt den, da det ikke er så mange som vil ha en 600-kubikk som er registrert som tung motorsykkel. Det ser ut til at de fleste som kjøper denne størrelsen sykkel har A2-lappen. Og de som har lappen for tung sykkel vil helst ha 750 eller større. Jeg fikk med meg en kompis (en annen skytter med MC-erfaring) og så på den. Den så stort sett grei ut, og sittestillingen føltes ikke så ille. Men han fikk ikke start på den…