Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Pingvin Blogg: Rally Numedal

Legg inn av AJ »

pingvin skrev: 16 feb 2021, 19:51 Kjente du Arne Petter Morstad bra da kanskje? Vi hang en del sammen med han da drev med veteran enduro, han var en viktig motor i miljøet. Og hjalp til med å få importerte sykler registrerte inklusive min 1981 Husqvarna 430AE (som solgte i fjor). Veldig trist at han gikk bort :sorry
Ble rimelig godt kjent med ham, ja.
Var ofte innom og hadde mange trivelige samtaler.
Fikk også låne Husaberg sykkel av ham da jeg skulle lage en artikkel om Primus-treffet på Fjorda ved Bjoneroa for en god del år siden.
Aldri nei når jeg spurte ham om noe, som da vi hadde "Late som om vi er i Toscana"-treffet for 10 år siden i år til sommeren :), hvor jeg fikk en Husaberg til låns :

viewtopic.php?p=82570#p82570

Alle bildene som ble lagt ut den gang i tråden er antakelig ikke lenger tilgjengelig siden flere eksterne bildebanker fant det for godt senere å endre brukerrettighetene... :sk?
Uansett var dette en flott dag med mange motorsyklister som møtte opp og fikk oppleve Hadeland fra sine beste side :D .

Viser seg at flere av bildene er intakte, bla. dette av meg selv på Husaberg sykkelen :) :

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Pingvin Blogg: Rally Numedal

Legg inn av dypen »

Gratulerer med flott blogg og ikke minst sykkel. Men hvor kommer Numedal Rally fra ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: Rally Numedal

Legg inn av pingvin »

dypen skrev: 16 feb 2021, 22:23 Gratulerer med flott blogg og ikke minst sykkel. Men hvor kommer Numedal Rally fra ...
Kjørte Kongsberg-Svene-Lampeland i dag, alle i Numedal :) Riktignok via Lurdalen til Svene og videre mot Bingen fra Lampeland, men tror ikke alle SSene i Rally Numedal utelukkende går i selve Numedalen heller? Den ekte rally Numedalen mener jeg ble avlyst i år, ingen premie for å gjette hvorfor...

Forøvrig anbefales Lurdalen på det varmeste som alternativ til riksveien mellom Kongsberg og Svene, de fikset asfalten for noen år siden og veldig morsom vei, opp og ned, smal og masse svinger. Og gjerne kombinert med Gamleveien fra Darbu, SLIK.

Og Lurdalen er helt super nå på vinteren da ikke saltes, her fra noen år siden:

2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: Winta Wondaland

Legg inn av pingvin »

Skikkelig off topic men er lov på egen blogg? Så værprognosene og dro på fjellet etter lunch i dag før regn og mildværet kommer. Nydelig føre og vakker natur :D Og greit å få måkt rundt hytta mens snøen fremdeles var lett...

Bilde

Bilde

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Pingvin Blogg: Winta Wondaland

Legg inn av oivindg »

Alt er lov i egen blogg. Flotte bilder!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av pingvin »

Hører kanskje med å si litt om seg selv i blogg? Første det ikke så spennende:

Navn: Ole (Pingvin har hengt ved meg etter IT ansvarlig ga meg brukernavn i en eller annen sammenheng for 25 år siden og hadde Pingvin lakris boks stående på pulten....så da ble det det)
Alder: 52 år
Bor: I Kongsberg
Sivil status: Gift med nabojenta fra barndommen
Barn: Jente på 23 år som bor i egen leilighet i Kongsberg med sin forlovede, sønn 27 år som bor med sin kone og datter på 2 år (som gjør meg til bestefar) i Lyngby utenfor København
Jobb: Produktansvarlig på TechnipFMC (aka Kongsberg Subsea)...så ingeniør som "alle" i Kongsberg

Bilde

Så til det som er mye morsommere: Min MC-historie. Utdanning og etablering gjorde at drømmen om MC lappen stadig ble utsatt til fant ut at ble aldri noe riktig/fornuftig tidspunkt så feirer mitt 20 årsjubileum som motorsyklist i år. Planen var å vente med innkjøp av MC. Men det gikk jo ikke så i løpet av sommeren ble det en Suzuki GSX600-F (ikke R). Kanskje ikke verdens kuleste sykkel men aldri i mitt liv hatt det så moro som de første ukene etter innkjøp, de 86hk virket som 860hk når var vant til Ford Sierra 1.6L Stv (uten innsprøytning). :thumleft

Bilde

Hadde den 2 sesonger men hadde lyst på noe litt sprekere så ble en Yamaha Fazer 1000, gikk som ei kule, særlig etter å sluppet løs Oddgeir Havnen på den...hadde den i 286kmt på Autobahn :twisted

Bilde

Begynte tidlig med litt banekjøring, tror var på kurs allerede første sesongen og da fikk det berømte kneet i bakken på Rudskogen var jeg helt sikker på at var den nye Rossi. Og får man kneet i bakken på bane så får man det nedi på landeveien...helt til slapp. Så Fazeren ble vrak men fikk ikke en skramme. Så gjorde der eneste logiske og kjøpte noe av det mest spinnville å få tak i, KTM 990 Superduke R:

Bilde

Den hadde jeg 6 mnd før igjen gikk overende (kald asfalt/kalde dekk...) og det var sykkle nr 2 på 2 år vraket. Spinnin Wheel hadde tilfeldigvis identisk inne så ble en "ny" KTM 990 Superduke R:

Bilde

Den hadde jeg i 2 sesonger før igjen trynet (grus i svingen) i Østerrike, denne gangen klarte sykkelen seg brukbart, verre med meg som havnet på intensiven. Husker ingenting av kræsjen men alt tyder på at highsidet og mistenker havnet under sykkelen (som forklarer hvorfor sykkelen var ganske hel). Da var det bare å komme konemor i forkjøpet og gi seg med landeveisskjøring. Men hadde allerede investert i KTM 690 Enduro R:

Bilde

Fortsetter i neste post...
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av pingvin »

MEN forskjellen på KTM 690 Enduro R og KTM 690 SMC er ikke så stor, særlig ikke når kom over en nærmest komplett SMC minus motor og elektrisk. Var kondemnert sykkel fyr hadde kjøpt for å ha motoren for crosskart og ikke trengte resten så fikk det billig. Kun framfelg og styrekrone som var ødelagt (og rammen var krysset). Så med SMC dempere, bremser, hjul og framskjerm har man i praksis en SMC. Og vipps så hadde jeg gatesykkel igjen...ble bare en sesong uten asfalt (2011):

Bilde

Kompis kjørte classic racing og de har supermono som supportklasse og der er det mange med 690 så da ble det RR-lisens, synes 690en ble ganske tøff som banesykkel :D :

Bilde

Som noen kanskje fått med seg, så mener jeg 690 er tidenes beste MC. Men akilleshælen er transport, blir mye giring og ikke noe kos på transport så da ble det, kanskje tøffeste sykkelen ever, KTM 950 Superenduro. Dette er en vanvittig bra sykkel, super på grus men klarer seg jammen bra på asfalt også, kun valg av dekk som evt gjør at ikke henger med...egentlig hva som helst:

Bilde

Hadde dobbelt sett med felger til Superduken, eget for banekjøring, og med adaptersett så passet det jammen på Superenduroen og vipps, asfaltsykkel:

Bilde

Så ble det brann i garasjen og IF ble den heldige eier av noe utbrent Superenduro :sorry Til tross for at Superenduroen klarere seg utrolig bra på landeveien, savnet jeg litt effekt (100hk etter tuning) og tross alt ikke helt optimal for banekjøring. Så forsikringspenengene gikk til KTM 990 SMR (Supermoto R eller Sopermoto R som biltilsynet skrev i vognkortet), 123hk på bakhjulet etter tuning så et er nok for landeveiskjøring:

Bilde

Men da hadde jeg plutselig ikke grussykkel. Hadde jo 690 tidligere men ble altså nokså fort konvertert til gatesykkel (delvis fordi kjøpte 530) og hadde kjørt lite offroad så skjønte egentlig aldri helt hvor kapable den var offroad. Til var i Namibia og kjørte 11 dager i villmarken med 690 (eller egentlig Husky 701 men same same). Så da ble det "ny" 2009 KTM 690 Enduro (ikke R denne gangen, like greit da litt lavere:

Bilde

Og altså ref første post, byttet 990en i 890 Duke R :thumleft

Så, det var grussykler og landeveissykler. da står det bare MX, motard, noen små-enduroer og par veteran enduroer igjen :D
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av pingvin »

Får nesten gjøre meg ferdig med det har begynt på. Jeg har det i hvert fall moro med å mimre :D

I 2008 (tror jeg) sto ny gokartbane klar i Kongsberg så da ble det en svært pent brukt KTM 450 SMC for motard kjøring. 100% leketøy, veide nada og med slicks satt det som skudd, mye moro :twisted Men kun på gokartbanen, ikke registrerbar,null lys, tror ikke en gang hadde batteri?

Bilde

Og litt etter min første endurosykkel, en KTM 400 EXC demo:

Bilde

Begge disse hadde jeg ganske kort tid da de ble ofret til fordel for første 690en. Men etter en stund ble det en ny KTM 530 EXC (ligner fryktelig på 400en) og den hadde jeg flere år:

Bilde

Trodde dette var en keeper men var i Spania hvor de hadde alle de nye Husqvarnaene linet opp så kunne velge og vrake. Tok 250en dag 2 og angret som en hund, gikk jo fryktelig smått ifht 530en og altfor lett å kvele. Til skjønte at bare å bruke masse gass og masse clutch så løsnet det og var jo tullete lettkjørt ifht 450en. Så da ble det KTM 250 EXC (4T):

Bilde

Men denne sto også i garasjen når brant så fikk penger av IF og da ble det en KTM 450 EXC-F som har enda. Er litt tyngre å baske med i skauen enn 250en men er overraskende lettkjørt ifht f.eks. 530en hadde og sterk som til dels veier opp for at litt tyngre. Og mer anvendelig, 450en kan man dra på flere dagers grustur med. Så tror en keeper men får se, tror det hver gang:

Bilde

Da bare veteranenduro igjen :)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av Ronning »

Hatt noen KTM i stallen ser jeg. :D Fin lesning dette!

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av pingvin »

Ronning skrev: 24 feb 2021, 09:41 Hatt noen KTM i stallen ser jeg. :D Fin lesning dette!
Jo, takk :D

Blitt noen KTMer, ja. Var jo ikke slik at planla det når kjøpte min første Superduke. Men Spinnin Wheel på Mysen er helt klart én grunn, veldig fornøyd med servicen. MEN så liker jeg også KTMer da, "Ready to Race" er ikke bare flåsete slagord, særlig på R og Sixdays-utgaver får man topp spec for ikke så mye ekstra. Og bra noe er litt politisk ukorrekt :thumleft

Ja, ja. Får fullføre med veteran enduroene da. Er et miljø på Kongsberg for veteran enduro løp, særlig en person som stått på for å spre dette her. Hadde først en veldig pen 1981 Yamaha TT500 (basert på XT500). Spør du meg så får du ikke tøffere sykkel, ikke noe dill men alt er akkurat slik en MC skal se ut. Men clutchen er jævlig tung så pådro meg senebetennelse så måtte dessverre selge den til kompis :sorry

Bilde

Så det var det, min korte karriere med veteranenduro var over. Til en dag en kompis sa "du skulle hatt en slik Husqvarana veteran med automatgir du". Dette var ukjent for meg men kjapp sjekk på Blocket og vipps så var jeg tilbake i gamet med en Huqvarna 430 AE automat :D 2T 430cc og 100kg går faktisk ganske bra :twisted Og med god hjelp av Arne Petter Morstad så fikk jeg skilt på den (for DET er ingen selvfølge at er enkelt).

Bilde

Det er flere klasser i veternenduro, du har pre-85, som både TT500en og 430AEen gikk men de kule gutta kjører kortfjær pre-74. Det er jo dette som er skikkelig tøft, her snakker vi Steve McQueen. Så da ble det en 1971 Husqvarna 250, og den er faktisk om mulig ENDA tøffere enn TT500en:

Bilde

Hadde planer om å sette på metall skjermer, da blir den enda finere. Men oppdaget fort at dette er ikke bra sykler. De er ikke gode å kjøre og de går i stykker hele tiden, det har skjedd litt på 50 år! Så innså at dette er sykler for de som er minst like glad i å skru som å kjøre så solgte den for det betalt for den. Så drømmen om å bli like kul som Steve McQueen (som var en veldig habil konkurransekjører) brast :knegg

Bilde

Syklene fra 80 tallet er klart bedre på alle måter og særlig TT/XT 500 4T er nokså bullet proofe. Men 2T er litt mindre robuste. Hovedproblemet er faktisk transport på enduro løp mellom SSene. Tror ikke får nok smøring uten pådrag så de skjærer seg lett om bare cruiser i jevn fart, skjedd med flere kompiser også. Og så skjedde det meg.

Jeg synes veteranenduro er kjempetøft MEN jeg vil egentlig ha en sykkel hvor du er 99.9% sikker på at starter og går hele turen uten problemer. Ikke 50%. Og disse løpene utviklet seg litt i feil retning, fra å bare være moro på nokså snille traseer, var det noen som tok dette vel seriøst, brukte titusener (og mer) på dempere og motoroppgraderinger og det viktigste var å vinne og helst litt tøffere traseer. Så sjarmen forsvant et sted underveis for meg. Så nå er 430en solgt også :sorry

OK. Eneste ikke nevnt da er Honda PX50 (med single side svingarm og greier), da tror jeg alt er med :thumleft

Bilde

Oj. Det glemte jeg i går. Hadde jammen en Suzuki 250 crosser en periode også. sammen med kompis. Men brukte den egentlig lite, for så vidt greit å få røyket ut at MX ikke min greie helt, de få gangen er på crossbane så funker 450en til mitt tempo (egentlig altfor mye dempere):

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av pingvin »

Da var 890en i hus :thumleft

Bilde

Litt småtteri måtte gjøres og prøves med en gang. De originale banevennlige Michelin Power Cup 2 legges til side til anledningen byr seg til fordel for Michelin Road 5 hadde kjøpt til 990en, heldigvis bruker også 890en 180 bak:

Bilde

Sneller fra ebay ble gjenbrukt fra 990en, måtte maxe bredden på depotstøtta, gikk akkurat:

Bilde

Advarselsklistremerkene på tanken gikk av etter litt hjelp med varmepistolen:

Bilde

Originale bakskjermen er styggere enn juling, valgte KTM PowerPart litt nettere bakskjerm til fordel for liten tailtidy, litt for å slippe ryggen full av søle i regn og litt for å slippe problemer med europeisk politi som er nazi på slikt. Men tok av skiltramma og boltet skiltet rett på skjermen, ble litt nettere:

Bilde

Kommer med "monopostso" cover bak, litt usikker på om liker det, synes nesten penere med passasjersete som også følger med og bedre ifht baggasje så satt på det. Satt også på passasjerbøylen for å ha noe å stroppe tailbagen til:

Bilde

Fulgte også med passasjerfothvilere men ikke planer om å sette på de om baggasjen sitter greit slik montert nå.

Fikk forresten liten prøvetur, med crosshjelm, crosshansker, olabukse og fleece på støvete vei så ble bare 5 minutter men går ikke dårlig i det hele tatt :twisted Glemte helt hadde quickshifter, får teste det neste gang, fortrinnsvis med MC-klær, er egentlig nokså ATGATT :[-X
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Pingvin Blogg: Rally Numedal

Legg inn av dypen »

pingvin skrev: 16 feb 2021, 23:15
dypen skrev: 16 feb 2021, 22:23 Gratulerer med flott blogg og ikke minst sykkel. Men hvor kommer Numedal Rally fra ...
Kjørte Kongsberg-Svene-Lampeland i dag, alle i Numedal :) Riktignok via Lurdalen til Svene og videre mot Bingen fra Lampeland, men tror ikke alle SSene i Rally Numedal utelukkende går i selve Numedalen heller? Den ekte rally Numedalen mener jeg ble avlyst i år, ingen premie for å gjette hvorfor...

Forøvrig anbefales Lurdalen på det varmeste som alternativ til riksveien mellom Kongsberg og Svene, de fikset asfalten for noen år siden og veldig morsom vei, opp og ned, smal og masse svinger. Og gjerne kombinert med Gamleveien fra Darbu, SLIK.

Og Lurdalen er helt super nå på vinteren da ikke saltes, her fra noen år siden:

Stemmer det! Har selv noen runder med Volvo og Nissan i Numedalsrally for en del år siden :) Bestandig morro å kjøre Numedal :thumleft Må nesten benytte anledningen til å legge ved fartsfylt bilde, riktignok ikke Numedal men Hedemarksrally
9D448F93-23DE-4F1F-9BAE-F8E294DB0B17.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: Rally Numedal

Legg inn av pingvin »

dypen skrev: 01 mar 2021, 22:39 Stemmer det! Har selv noen runder med Volvo og Nissan i Numedalsrally for en del år siden :) Bestandig morro å kjøre Numedal :thumleft Må nesten benytte anledningen til å legge ved fartsfylt bilde, riktignok ikke Numedal men Hedemarksrally
Kult :thumleft Numedalsrally går vel normalt på vinteren, ja.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av pingvin »

Litt ekstra beskyttelse kan jo være lurt, greit å beskytte radiator og "bobbins" på hjula kan være forskjellen mellom ingen og stor skade på hjul/gafler/kalippere/svingarm. Bestilte fra Evotech og sabla imponert, fikk pakken etter 2 dager fra England, alt pakket pent i "miljøvennlig" papir og fine esker, føltes litt eksklusivt. Men selvfølgelig produktet som er viktig og den radiator guarden var lekker og veide absolutt ingenting. Passet som skudd, likte at også dekket sidene som lett får lakkskader av steinsprut.

Bilde

Vurderer også DENNE, liker at går stang over til motsatt side så får fordelt belastningen. Men likevel litt skeptisk til om går for mye krefter inn i ramma, litt krise om den blir deformert...

Bilde

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Pingvin Blogg: KTM, MC og annet dill

Legg inn av AJ »

Evotech er bra saker :prf .
Hadde Evotech beskyttelse på radiator og oljekjøler på Triumph Tiger'n min i sin tid og på den forrige KTM'en.
Gjorde seg veldig bra på begge syklene.
Har dog valgt å ikke montere på KTM'en jeg har nå siden radiatorregisteret på denne har en langt mer robust konstruksjon i fronten enn hva tilfelle er på førsteutgaven av 1290 Super Adventure modellen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar