Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dexter's laboratory - kveldstur

Legg inn av jhn »

Æ la merke til at det 8-åtte trinn på varmeholkene dine, for mæ høres det ut som en smule overkill. På mine e det av eller på, det fungerer utmerket. Når temperaturen ute e sånn at det ikke e nødvendig med varmeholker, så merke æ ikke at de e på. Når det derimot e nødvendig, så .. merke æ det heller ikke :knegg Det e bare greit, liksom, alltid. Æ skrur de jo av, men æ har plassert bryteren slik at æ stadig kommer borti den, og skrur på igjen, uten å være klar over det. Det kan gå flere dager uten at æ merke det. Igjen, det e bare greit.
Man e vel ikke så fintfølende med hansker på, skulle man tro, at det e nødvendig med 8 trinn, men Oxford e tydeligvis av en annen oppfatning.
Men varmeholker e gull verdt i begge ender av sesongen, og her æ bor, også ofte midt i sesongen

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - kveldstur

Legg inn av Dexter »

jhn skrev:Æ la merke til at det 8-åtte trinn på varmeholkene dine, for mæ høres det ut som en smule overkill. På mine e det av eller på, det fungerer utmerket. Når temperaturen ute e sånn at det ikke e nødvendig med varmeholker, så merke æ ikke at de e på. Når det derimot e nødvendig, så .. merke æ det heller ikke :knegg Det e bare greit, liksom, alltid. Æ skrur de jo av, men æ har plassert bryteren slik at æ stadig kommer borti den, og skrur på igjen, uten å være klar over det. Det kan gå flere dager uten at æ merke det. Igjen, det e bare greit.
Man e vel ikke så fintfølende med hansker på, skulle man tro, at det e nødvendig med 8 trinn, men Oxford e tydeligvis av en annen oppfatning.
Men varmeholker e gull verdt i begge ender av sesongen, og her æ bor, også ofte midt i sesongen
Når man først har noe, så bruker man det gjerne. De 8 trinnene gir meg mulighet til å ha den varmen jeg måtte ønske, og liker det slik. Jeg kan ha det sjikkelig varmt, eller bare så vidt lunk, eller akkurat passe :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Dexter's laboratory - kveldstur

Legg inn av Gielas »

Dexter skrev:Så ble det tid til en liten kveldstur i dag likevel.

Var MASSE sykler på Vindfjelltunet. Traff på Evike der, men så faktisk ingen andre kjente eller forumister der...
Jeg var der (for første gang) :prop:

Du stod midt i glaninga da jeg kom, men var borte idet jeg hadde fått sidestøtta i bakken.
Ja, ja - ser ham vel igjen, men neida - søkk borte :vs

Jeg sa takk for sist til Evike og Storm (fra 'Grytetreffet')
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - kveldstur

Legg inn av Dexter »

Gielas skrev:
Dexter skrev:Så ble det tid til en liten kveldstur i dag likevel.

Var MASSE sykler på Vindfjelltunet. Traff på Evike der, men så faktisk ingen andre kjente eller forumister der...
Jeg var der (for første gang) :prop:

Du stod midt i glaninga da jeg kom, men var borte idet jeg hadde fått sidestøtta i bakken.
Ja, ja - ser ham vel igjen, men neida - søkk borte :vs

Jeg sa takk for sist til Evike og Storm (fra 'Grytetreffet')
Æsjda! Det var da som s... Jeg satt inne litt med Evike før jeg gikk ut og gikk "stripa" to-tre ganger, tok et par bilder. Snakka litt mer med Evike før jeg dro videre.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - småmekk

Legg inn av Dexter »

Jeg er så glad for eBay! Nå har jeg vært i garasjen å skrudd litt i går. Bytta bremseklosser bak, kjøpt på eBay, levert i postkassen min for kr. 130,- Keramisk, SBS-klosser. Skulle vel holde det? Så har jeg bytta bryteren til bakbremselyset. Denne kostet ikke 100 kroner en gang, levert i min fantastiske postkasse! Jeg har nå masse deler på lur fordi jeg snubler over dem på eBay fra tid til annen. Svært praktisk!

Tips: Det er ofte at noen bare sender til eget land. Jeg bruker både eBay.com og eBay.co.uk (forskjellig utvalg). Dersom du finner noe som de kun sender til f.eks. UK, så send en melding til selger å spør om dem kan være så snill å sende til norge og eventuelt hva du må legge inn ekstra på frakt. 9 av 10 sender da til norge for noen pund ekstra.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - småmekk & eBay

Legg inn av Dexter »

Dexter skrev:Tja, får vel hive meg på her jeg også da.

Kan jo starte med litt om meg og mitt (MC-liv) så langt.

Jeg er født i Harstad samme år som Flåklypa Grand Prix hadde premiere. Har flyttet litt rundt etter som årene har gått. Har bodd 10 år på Sortland, litt i Bø i Vesterålen, litt i Harstad naturligvis og en snartur i Svolvær...men det snakker vi ikke om. Siste 4 år bodde vi i Lakselv i Finnmark, men flyttet ned til Kongsberg i sommer. Som ungdom hadde jeg naturligvis et par 3 mopeder som ble både demontert, trimmet og behørlig tunet alle veier. Jeg er gift, har 3 barn - 1 privat og 2 felles :knegg 7 år, 4 år og 1,5 år. Og jeg er helt og fullestendig ferdig med barneproduksjon!! Jeg kjørte opp til kl. A i 2003, men kjøpte ikke sykkel før høsten 2007. Jeg kjøpte da en ZX6R 99 modell som jeg har enda. Ønsker meg litt mer kubikk og mindre fart når pengeboka måtte føle for å være med på det... ;)) Jeg jobber for tiden i forsvaret og trives for så vidt me det, men har ikke fast jobb der... så det er bare FPT og vår hærre som vet hvor lenge jeg får fortsette med det... Jeg er ofte omtalt som datanerd... da er vel faget mitt behørlig avslørt... :lol Har campingvogn og finner glede i også i campinglivet. håper å komme i kontakt med andre i Kongsberg-området etterhvert som jeg kan kjøre mc sammen med. Konas interesse på området er mindre eller tilnærmet lik 0... Da kommer jeg ikke på mer å skrive om her i denne omgang. Mer kommer vel plutselig :D
Nei! Her er det på tide med en oppdatering!

Prøver på nytt, skriver fra der det ikke lengre stemmer... :knegg

Gammelt: Jeg er født i Harstad samme år som Flåklypa Grand Prix hadde premiere. Har flyttet litt rundt etter som årene har gått. Har bodd 10 år på Sortland, litt i Bø i Vesterålen, litt i Harstad naturligvis og en snartur i Svolvær...men det snakker vi ikke om. Siste 4 år bodde vi i Lakselv i Finnmark, men flyttet ned til Kongsberg i sommer. Som ungdom hadde jeg naturligvis et par 3 mopeder som ble både demontert, trimmet og behørlig tunet alle veier. Jeg er gift, har 3 barn - 1 privat og 2 felles :knegg 7 år, 4 år og 1,5 år. Og jeg er helt og fullestendig ferdig med barneproduksjon!! Jeg kjørte opp til kl. A i 2003, men kjøpte ikke sykkel før høsten 2007. Jeg kjøpte da en ZX6R 99 modell som jeg har enda. Ønsker meg litt mer kubikk og mindre fart når pengeboka måtte føle for å være med på det... ;)) Jeg jobber for tiden i forsvaret og trives for så vidt me det, men har ikke fast jobb der... så det er bare FPT og vår hærre som vet hvor lenge jeg får fortsette med det... Jeg er ofte omtalt som datanerd... da er vel faget mitt behørlig avslørt... :lol

Nytt: Bytta til Honda CBF1000 (Jane) høsten 2010. Etter en lengre tur med Kawaen var det klart at jeg måtte ha en mer turprega sykkel... måtte nesten knekke meg av "lille grønne" på vei hjem fra en spontantur som endte i Åndalsnes sammen med Globe og AJ. Jeg er nå separert, men bor fortsatt i Kongsberg-området og kjører sykkel så ofte tiden tillater det. Er kjempefornøyd med Hondaen, så den blir jeg nok å ha i lang tid. Jobbsituasjonen er den samme som først beskrevet, men er nå aktivt på utkikk etter andre ting å gjøre...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Dexter's laboratory - småmekk

Legg inn av Andreas »

Dexter skrev:Jeg er så glad for eBay! Nå har jeg vært i garasjen å skrudd litt i går. Bytta bremseklosser bak, kjøpt på eBay, levert i postkassen min for kr. 130,- Keramisk, SBS-klosser. Skulle vel holde det? Så har jeg bytta bryteren til bakbremselyset. Denne kostet ikke 100 kroner en gang, levert i min fantastiske postkasse! Jeg har nå masse deler på lur fordi jeg snubler over dem på eBay fra tid til annen. Svært praktisk!

Tips: Det er ofte at noen bare sender til eget land. Jeg bruker både eBay.com og eBay.co.uk (forskjellig utvalg). Dersom du finner noe som de kun sender til f.eks. UK, så send en melding til selger å spør om dem kan være så snill å sende til norge og eventuelt hva du må legge inn ekstra på frakt. 9 av 10 sender da til norge for noen pund ekstra.
Du har ikke prøvd eBay.no? Da får du opp annonser fra hele verden og får prisene i NOK :prop:

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - småmekk

Legg inn av Dexter »

Andreas skrev:
Dexter skrev:Jeg er så glad for eBay! Nå har jeg vært i garasjen å skrudd litt i går. Bytta bremseklosser bak, kjøpt på eBay, levert i postkassen min for kr. 130,- Keramisk, SBS-klosser. Skulle vel holde det? Så har jeg bytta bryteren til bakbremselyset. Denne kostet ikke 100 kroner en gang, levert i min fantastiske postkasse! Jeg har nå masse deler på lur fordi jeg snubler over dem på eBay fra tid til annen. Svært praktisk!

Tips: Det er ofte at noen bare sender til eget land. Jeg bruker både eBay.com og eBay.co.uk (forskjellig utvalg). Dersom du finner noe som de kun sender til f.eks. UK, så send en melding til selger å spør om dem kan være så snill å sende til norge og eventuelt hva du må legge inn ekstra på frakt. 9 av 10 sender da til norge for noen pund ekstra.
Du har ikke prøvd eBay.no? Da får du opp annonser fra hele verden og får prisene i NOK :prop:
Liker ikke den norske sida jeg... får som oftest ikke opp frakt eller om varen kan sendes til norge eller ikke...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - småmekk & eBay

Legg inn av Dexter »

Da har jeg søkt på nytt jobb... DET kan jo bli interessant... :-k
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dexter's laboratory - småmekk & eBay

Legg inn av Snikkeren »

Lykke til med jobbsøkingen. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - småmekk & eBay

Legg inn av Dexter »

Snikkeren skrev:Lykke til med jobbsøkingen. :thumleft
Takk takk. Det er skrekkblanda fryd her nå ja...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - småmekk & eBay

Legg inn av Dexter »

De merkeligste ting skjer i mitt liv og med mine ting... hadde bestilt meg nytt K&N luftfilter. Da det ankom i dag og var klart for bytting kom det frem en svært interessant greie... inni det gamle filteret som jeg skulle ta ut, var det fullt av alle typer frø og muselort... her har altså musa funnet inn i luftfilteret mitt og overvintret! Makan :oh

Fikk ut hele greia og satte inn nytt K&N filter. Starta sykkelen og plutselig gikk den silkemykt og uten anstrengelser på tomgang... pussige greier... skulle tatt bilde...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Dexter's laboratory - småmekk & eBay

Legg inn av ArcticTiger »

Hehe, ja dette har jeg vært med på før engang, på en bil som sto på låven over vintern uten forgassern montert. På våren monterte vi gassern og skulle starte opp, mottorn gikk frøktelig tregt rundt, vi skjønnte ikke hvorfor :scratch
Men skrudde av gassern igjen, og undersøkte litt nøyere, HELE INNSUGET var fullt av kraftfor og div frø som musa hadde lagra :lol De er flittige og samler vinterforråd. Så det var bare å skru av manifolden og gjøre reint og montere alt igjen så gikkn greit :knegg

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av Dexter »

Da er ny bil på plass. Skilt får jeg i morgen...

Skrekkblanda fryd å se hva en egentlig har kjøpt... er det katta i sekken eller er det OK.

Bilen ble en 2005 Audi A4 1.9TDI Avant. Gleder meg til å bli bedre kjent med denne bilen. Virker veldig bra så langt.
IMAG0410.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av AJ »

Bil :scratch :eh
Javel... :dontknow

Bare tuller! :P :p
Gratulerer, Dexter
Denna ser bra ut :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar