Mitt forsøk på blogg.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Jegruller »

Heisann :vs
Jeg får kaste meg ut i det og gjøre et forsøk på en blogg jeg også , så får vi se hvor mye det blir ut av det :skriver

Får begynne å presentere meg og min mc historie i korte trekk:

Startet med lett motorsykkel i 1984 og fikk en helt ny Yamaha RD 80 som gav en halv hest mindre enn 100 kubikkerne men gikk like godt p.g.a vekten.
Fikk først lappen på bil før tung sykkel ble kjøpt i 1987 , da kjøpte jeg en av de første Kawasaki GPX 750R i landet som var ganske rå med sine 106 hk den gangen.
Denne sesongen kjørte jeg på ferie helt til Rimini i Italia som var ganske tøft for en 19 åring :D

Bilde

Bilde

Vi var en gjeng som hadde startet en mc-klubb i Bergen som het Victory og var stolte av merket vi hadde på ryggen.

Bilde

Desverre var jeg uheldig da vi nesten var kommet hjem , jeg krasjet med en annen sykkel på Evje og kondemnerte min nye sykkel :sorry
Det gikk heldigvis bra med både meg og rypen jeg hadde bakpå og fikk ny sykkel av samme type som ble tatt ut sesongen 1988.
Med den sykkelen ble det foretatt nok en lang tur sommeren 88 , da turen gikk til Østerrike på kryss og tvers , nok en flott tur som endte bedre enn den første.
Året etter , altså i 1989, var jeg klar for noe større og byttet ut 750en i en helt ny Kawasaki ZX10 som var rå med sine 136hk.

Bilde

Denne sommeren kjørte vi til Benidorm i Spania med en svipptur innom Andorra på hjemveien , dette året hadde jeg med en eksosrype som ble og enda er min kone :)

Bilde

På autobahn i Tyskland klarte jeg å kjøre fra en Porsche 911 med ZXen :lol , det var tider det.

Bilde

Disse årene var preget av sykkel 24 timer i døgnet og dro på treff hver eneste helg , en fantastisk tid.

Bilde

Så ble det brått alvor i heimen , jeg og min tilkommende flyttet sammen i eget hus og fant ut at vi skulle gifte oss.
Dette gikk fort og plutselig var rypen blitt min kone og hadde boller i ovnen ;)
Sykkelen ble byttet ut i et kjøretøy som var mer egnet til barnestol og det ble et par år uten sykkel desverre.
I 1996 klarte vi utrolig nok og vinne noen penger i et omdiskutert lotteri den gangen og jeg fikk innvilget søknad om å kjøpe ny sykkel \:D/
Derfor ble en helt ny Honda CBR 600F2 kjøpt i 96 og den ble brukt mindre enn jeg hadde håpet , men jeg hadde i allefall en motorsykkel.

Bilde

Etter et par år ble det nye boller i ovnen og vi flyttet til et nytt og større hus. Hondaen ble brukt som egenkapital til huset og jeg var nok en gang uten mc...
I 2008 ble sykkel drømmen realisert i gjen og denne gangen følte jeg meg klar for en Harley , en 2008 modell Harley Davidsson XL1200C ble handlet inn og var en drøm å ha for en som liker å holde ting rent og pent 8)

Bilde

Men rastløs som jeg er meldte lysten om eventyr seg inn og da passet ikke Harleyen inn , en ny doning var på trappene...
I 2009 reiste jeg til Kristiansand å kjøpte en ett år gammel BMW R1200 GS som jeg har i dag.

Bilde

Sykkelen er en drøm og kan ikke tenke meg noe bedre fremkomstmiddel , om jeg skulle hatt noe nytt måtte det blitt en GSA , men vi får se en gang ;)

Dette var en liten historie om meg og syklene mine men har også en kjærlighet for biler og båter , jeg har hatt svært mange biler og båter også men det får bli en historie en annen gang.
Ellers kan jeg vel fortelle at jeg liker å fotografere og er med i en lokal fotoklubb som jeg synes er kjekt.
Trives svært godt i naturen og går ofte i fjellet , gjerne alene i en ukes tid med telt og kamera :thumleft

Bilde

Nei nå begynner det å bli sent så det for være nok for denne gang......god natt :mk
Sist redigert av Jegruller den 21 jan 2010, 14:14, redigert 3 ganger totalt.
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av rogg »

Hei og velkommen hit Jegrulle. Flott pressangtasjon av deg... Kan komme mye fint her inne, tror jeg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Dexter »

Morsomt å lese andres historier. Føler meg litt som nybegynner her jeg da :redface Skal følge med videre på flere blogger her. Det blir jo fort tydelig hvem som er aktive :)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Globe »

:=D> kjempeflott presentasjon, spennende, moro og inspirerende lesning, og flotte bilder.. :notworthy:

Slike blogginnlegg hjelper på å korte ned ventetiden for neste sesong :thumleft :)

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Baron von Waffel »

Velkommen til forumet vårt, Jegruller. :)

Hvis dette innlegget var et forsøk på en blogg, så vil jeg si du har bestått på første forsøk. :notworthy:
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Jegruller »

Takk for den fine responsen :D

Det er kjekt å ta vare på minnene synes jeg og tar vare på gamle bilder som jeg scanner inn på pcen , kan plutselig bli morsomt for andre også en gang.
Skal begynne å lese igjennom andre sin blogg her inne , ser mange har skrevet svært mye så det er vel bare å finne frem :mk
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av cheron »

Stilig! En sånn GPX har jeg og hansraymond på verksted \:D/
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av AJ »

Flott blogg :thumleft
Kjempegreier med bilder fra noen år tilbake! personlige MC-historier fra noen år tilbake er både morsomt og interessant :prf

Ingen tvil om at du rul(l)er :knegg (vel, den var kanskje ikke morsom... :redface )...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Jegruller »

AJ skrev:Flott blogg :thumleft
Kjempegreier med bilder fra noen år tilbake! personlige MC-historier fra noen år tilbake er både morsomt og interessant :prf

Ingen tvil om at du rul(l)er :knegg (vel, den var kanskje ikke morsom... :redface )...
Hehe , nicket "jegruller" ble bare tilfeldig valgt fordi jeg har en Volvo og er litt bekymret for det som skjer rundt Volvo nå om dagen. Som mange sikkert vet betyr Volvo - "jeg ruller" på latinsk :D
Men et nick kan man vel trekke mange konklusjoner til :knegg
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av tagesk »

Jegruller skrev: Men rastløs som jeg er meldte lysten om eventyr seg inn og da passet ikke Harleyen inn , en ny doning var på trappene...
I 2009 reiste jeg til Kristiansand å kjøpte en ett år gammel BMW R1200 GS som jeg har i dag.

Bilde

Sykkelen er en drøm og kan ikke tenke meg noe bedre fremkomstmiddel , om jeg skulle hatt noe nytt måtte det blitt en GSA , men vi får se en gang ;)
Se der ja.
Presentasjonen startet ikke så godt, med FXZ og RRX greier, men når enden er god, da er alt OK 8)

Neste gang du drar til Rimini blir jeg glad om du stikker innom Toscana; jeg skal servere lunch i hagen.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Jegruller »

Takk Tage!
Vi sendte noen forespørsler til dere om leie av overnatting i Toscana i fjor og fikk noen fine forslag i retur.
Desverre endte det med Tyskland etter perss fra mange i gruppen , vi var totalt 8 familier :oh de fleste med bil...

Men jeg har ikke gitt opp drømmen om en tur til Italia igjen , så rett som det er banker jeg på døren din ;)
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av FJZZR »

Herlig blogg som vekker minner fra "ungdomstiden" med sykkelturer til Østerike og Italia.

Da kunne en se flokker av Norske og Svenske sykler i alpene om sommeren. Har vært der flere ganger siden (med barn og bil) og kan fastslå at slik er det ikke lengre.
Men jeg er fast bestemt på en sykkeltur nedigjennom der snøggast råd! :thumleft (Ungene er store, og har annet å gjøre enn å være med fatter'n på ferie)

Kjempefine veier og natur, og veldig greit å finne billig (og da menner jeg BILLIG) tak over hodet om kvelden.
Sør Europeere tar stort sett ferie i August, så når "vi" kommer i Juli, er det massevis av ledig kapasitet og superlave priser på overnatting bortgjennom alle "Dorfer".

Der går det an å hoppe av sykkelen å gå seg en tur i fjellet også!

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av tagesk »

Jegruller skrev: Men jeg har ikke gitt opp drømmen om en tur til Italia igjen , så rett som det er banker jeg på døren din ;)
Vil du lese om å kjøre sykkel i Toscana skal du bare sjekke her (på engelsk, i kronologisk rekkefølge)
eller her (på norsk, i blog-form (det vil si nyeste først)).

For øyeblikket planlegger vi også ferie. Kjører til Hellas i slutten av mars.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Jegruller »

FJZZR skrev:Herlig blogg som vekker minner fra "ungdomstiden" med sykkelturer til Østerike og Italia.

Da kunne en se flokker av Norske og Svenske sykler i alpene om sommeren. Har vært der flere ganger siden (med barn og bil) og kan fastslå at slik er det ikke lengre.
Men jeg er fast bestemt på en sykkeltur nedigjennom der snøggast råd! :thumleft (Ungene er store, og har annet å gjøre enn å være med fatter'n på ferie)

Kjempefine veier og natur, og veldig greit å finne billig (og da menner jeg BILLIG) tak over hodet om kvelden.
Sør Europeere tar stort sett ferie i August, så når "vi" kommer i Juli, er det massevis av ledig kapasitet og superlave priser på overnatting bortgjennom alle "Dorfer".

Der går det an å hoppe av sykkelen å gå seg en tur i fjellet også!
Jeg har også en formening om at det ikke er like mange skandinaviske sykler å se der nede lenger , men mulig jeg ikke har sett godt nok etter.
Men kan skrive under på at alpene og Tyrol er et flott sted for sykkelkjøring.
Husker så spennende det var å kjøre inn i Tyrol sent om kvelden da det var mørkt , for så å finne seg et gjestehus i kjent tyrolerstil og overnatte.
Alltid hyggelige folk.
Husker hvor mørkt det var og ante ingenting om hvor vakkert det var der før gardinene ble dratt tilside om morgenen og så ut.....
Kuene rautet utenfor og så de grønne engene som dro seg helt opp til toppene der disse var kledd med pudder , fantastisk flott...


Og jeg er helt enig i at det går an å kombinere de to hobbyene mc og friluftsliv i fjellet.
Litt derfor jeg valgte sykkelen jeg har nå også , kan komme meg et godt stykke innover vidden med den.
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Mitt forsøk på blogg.

Legg inn av Jegruller »

tagesk skrev:
Jegruller skrev: Men jeg har ikke gitt opp drømmen om en tur til Italia igjen , så rett som det er banker jeg på døren din ;)
Vil du lese om å kjøre sykkel i Toscana skal du bare sjekke her (på engelsk, i kronologisk rekkefølge)
eller her (på norsk, i blog-form (det vil si nyeste først)).

For øyeblikket planlegger vi også ferie. Kjører til Hellas i slutten av mars.

[TaSK]
Flotte linker :thumleft
Jeg har lest litt om turene dine med bamsefar andre steder også og liker godt filmklippene dine i tillegg...inspirerende.
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Svar