Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 26 mar 2022, 21:09 Hvorfor selger dem ikke Honda Valkurie i Norge? Vertfall ikke via Kellox så vidt jeg kan se? Eller får man den ikke lenger? Er det Rebel som har tatt over?
Nå skal vi ikke kapre bloggen til Tritonia med Honda historie, så jeg gjør dette kort .
Honda Valkyrie ble solgt i Norge som Honda F6c melom 1997 og 2004.
13 stk.
Der kan kanskje interesere deg at da den kom var det den største serie produserte cruiseren ;)

Arvtageren var Honda Valkyrie Rune , verdt å google!
De laget den bare ett år.
Valk'n stjal potensielle Goldwing kunder, trolig derfor de avsluttet produksjon av 1997-2004 varianten. :)
"Do the right thing"

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Gutter, dette er faktisk interessant, så det gjør ikke noe. :D

Øh... Nå er jeg redd for å trø i en salat her, siden du ikke sa hvilken Valkyrie du har. Og jeg har ikke lyst på uvenner her inne enda.
Kan man si på en fin måte at man ikke er helt begeistret for bakskjermen til Rune'n? *holder pusten litt nå* :-# :x

Vi har en festlig GW stående hjemme, fullrigger som er helt nedstrippet til lavere styre og cafélignende sal. Litt caféracer-look, men fortsatt stor. Skal se om jeg finner bilde.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Her er den før
FB_IMG_1495711533384.jpg
Og her etter
20170414_160730.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Tritonia skrev: 28 mar 2022, 16:33 Gutter, dette er faktisk interessant, så det gjør ikke noe. :D

Øh... Nå er jeg redd for å trø i en salat her, siden du ikke sa hvilken Valkyrie du har. Og jeg har ikke lyst på uvenner her inne enda.
Kan man si på en fin måte at man ikke er helt begeistret for bakskjermen til Rune'n? *holder pusten litt nå* :-# :x

Vi har en festlig GW stående hjemme, fullrigger som er helt nedstrippet til lavere styre og cafélignende sal. Litt caféracer-look, men fortsatt stor. Skal se om jeg finner bilde.
Du tok ordene ut av min munn :twothumbs:

For guds skyld. Si det du mener. La ikke dette bli et forum som fylles opp med overfladisk pjatt. :thumleft

Du vil alltid treffe noen som er hårsåre som tar seg nær av det du sier. La dette blir dems problem og ikke ditt. Bare man holder det saklig og ikke går på person etc. så går det helt fint :thumleft

Når det gjelder Valkyrien så ser den råtøff ut sånn med en gang, men jo mer jeg så på den jo mindre begeistret ble jeg. Den unormalt store potta og som du sier bakskjermen som går helt ned er mildt sagt i mine øyne veldig stygt. Men ja, den har noen gode designelementer, men bommer såpaas på et par ting at det trekker ned hele sykkelen. :thumleft

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Relax skrev: 25 mar 2022, 22:40
Tritonia skrev: 25 mar 2022, 12:07
Jada, du kan spørre 😊
Jeg (vi) kjører Honda Valkyrie , en cruiser/custom bike man kan trekke fra og legge til på, til man får den slik man vil.
Og som de fleste ande sykler, er det en av de beste sykler som er ;)
Jeg er så heldig å ha ei kone som gjerne sitter på, så jeg har rigget min til tur bruk med hard bags og hele suppa 😊
Så godt å ha ei som har lyst å være med på tur! Så heldig du er. Ta godt vare på henne, også på tur, da blir dem fort flere.
Hun vil ikke kjøre selv da?

Jeg var påsitter i mange år, men det var forferdelig kjedelig. Jeg blir så lav bak mannen at jeg ser bare bakhuet hans, og alt det morsomme ser jeg når vi har passert det. I tillegg blir jeg så stiv og støl av å sitte i ro. Er så redd for å forstyrre føreren så prøver å ikke flytte på beina eller klø meg i huet. Så klarer max en time før vi må stoppe og strekke ut ræva. Og enda kjører mannen en Road King som har et godt passasjersete og fotbrett bak, så sitter godt. Bare er ikke så god på å være i ro.
Ble straks noe annet når jeg fikk styre selv, og flytte så mye jeg vil på meg, og se alt først. Er såklart slitsomt å være så påskrudd i huet og følge med på alt. Men feelingen ble bedre når jeg slipper å bare være med.

Håper dere koser dere masse på turer, og at frua koser seg minst like mye som du! Virker i allefall som dere har funnet noe som funker for dere, og det er det som er viktigst.
Sist redigert av Tritonia den 28 mar 2022, 18:28, redigert 1 gang totalt.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Bjerknez skrev: 28 mar 2022, 17:45
Tritonia skrev: 28 mar 2022, 16:33
Du tok ordene ut av min munn :twothumbs:

For guds skyld. Si det du mener. La ikke dette bli et forum som fylles opp med overfladisk pjatt. :thumleft

Du vil alltid treffe noen som er hårsåre som tar seg nær av det du sier. La dette blir dems problem og ikke ditt. Bare man holder det saklig og ikke går på person etc. så går det helt fint :thumleft

Når det gjelder Valkyrien så ser den råtøff ut sånn med en gang, men jo mer jeg så på den jo mindre begeistret ble jeg. Den unormalt store potta og som du sier bakskjermen som går helt ned er mildt sagt i mine øyne veldig stygt. Men ja, den har noen gode designelementer, men bommer såpaas på et par ting at det trekker ned hele sykkelen. :thumleft
Haha!
Er fryktelig lite redd for å si det jeg mener. Men jeg liker å være hyggelig mot nye venner. Så jeg trenger kanskje ikke spy ut mine nordnorske adjektiver for å beskrive mitt syn på ting.

Vanlige Valkyrie synes jeg godt om, de ser jo ut som en hvilken som helst motorsykkel. Men er noe med den bakskjermen og eksosen til Rune jeg ikke klarer helt å se estetikken med. Har ledd mer enn én gang av den.
Men nå finnes det mange sykler der ute jeg IKKE kunne tenkt meg, og mange jeg godt kunne kjøpt. Og hadde alle hatt lik smak som meg så hadde det kjørt fryktelig mange Dragstar's rundtomkring. Og det blir jo fort kjedelig det også.

Jeg er f.eks ikke noen fan av plastsykler heller, selv om noen ser bedre ut enn andre. Men JEG hadde ikke gidda brukt penger på plast. - Tror jeg.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Tritonia skrev: 28 mar 2022, 18:25
Bjerknez skrev: 28 mar 2022, 17:45
Tritonia skrev: 28 mar 2022, 16:33
Du tok ordene ut av min munn :twothumbs:

For guds skyld. Si det du mener. La ikke dette bli et forum som fylles opp med overfladisk pjatt. :thumleft

Du vil alltid treffe noen som er hårsåre som tar seg nær av det du sier. La dette blir dems problem og ikke ditt. Bare man holder det saklig og ikke går på person etc. så går det helt fint :thumleft

Når det gjelder Valkyrien så ser den råtøff ut sånn med en gang, men jo mer jeg så på den jo mindre begeistret ble jeg. Den unormalt store potta og som du sier bakskjermen som går helt ned er mildt sagt i mine øyne veldig stygt. Men ja, den har noen gode designelementer, men bommer såpaas på et par ting at det trekker ned hele sykkelen. :thumleft
Haha!
Er fryktelig lite redd for å si det jeg mener. Men jeg liker å være hyggelig mot nye venner. Så jeg trenger kanskje ikke spy ut mine nordnorske adjektiver for å beskrive mitt syn på ting.

Vanlige Valkyrie synes jeg godt om, de ser jo ut som en hvilken som helst motorsykkel. Men er noe med den bakskjermen og eksosen til Rune jeg ikke klarer helt å se estetikken med. Har ledd mer enn én gang av den.
Men nå finnes det mange sykler der ute jeg IKKE kunne tenkt meg, og mange jeg godt kunne kjøpt. Og hadde alle hatt lik smak som meg så hadde det kjørt fryktelig mange Dragstar's rundtomkring. Og det blir jo fort kjedelig det også.

Jeg er f.eks ikke noen fan av plastsykler heller, selv om noen ser bedre ut enn andre. Men JEG hadde ikke gidda brukt penger på plast. - Tror jeg.
Det er mange måter og si sin mening på. Du kan si det på en sårende måte og du kan pakke det inn på en flott måte. Ikke noe problem og være hyggelig samtidig som man er ærlig. Vanlig folkeskikk har våvi nok trolig lært alle sammen.

Jeg pleier å si at så lenge du er sikker i ditt valg så står du godt plantet til å ta i mot kvalme fra andre. I et forum som dette er de aller fleste ålreite mennesker. Men vi kan alle ha en dårlig dag og noen ganger føler enkelte seg mer krenket og da kan det bli litt støy, men det er lenge mellom hver gang :thumleft

Billige nakensykler full av plast i 100k klassen er heller ikke jeg fan av, men husk at hovedgrunnen til at mange går den veien er grunnet økonomi. Som oftest er det yngre kjøpere eller de med ferskt førerkort som går den veien. Litt for å teste ut MC livet uten å betale ut av nesa etter å ha spandert 30k på trafikkskolen.

Men som ny, kan det være greit å føle seg frem litt. Du vil fort finne ut hvem som er hårsåre og hvem som føler seg krenket her inne. :knegg

Når det gjelder Valkyrien (den nyeste) så synes jeg som nevnt den bakskjermen samt potta var så grusom at jeg aldri ville hatt den. Den gamle ser bedre ut, så der er vi nok enige :thumleft

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Relax »

Tritonia skrev: 28 mar 2022, 17:54
Relax skrev: 25 mar 2022, 22:40
Tritonia skrev: 25 mar 2022, 12:07
Jada, du kan spørre 😊
Jeg (vi) kjører Honda Valkyrie , en cruiser/custom bike man kan trekke fra og legge til på, til man får den slik man vil.
Og som de fleste ande sykler, er det en av de beste sykler som er ;)
Jeg er så heldig å ha ei kone som gjerne sitter på, så jeg har rigget min til tur bruk med hard bags og hele suppa 😊
Så godt å ha ei som har lyst å være med på tur! Så heldig du er. Ta godt vare på henne, også på tur, da blir dem fort flere.
Hun vil ikke kjøre selv da?

Jeg var påsitter i mange år, men det var forferdelig kjedelig. Jeg blir så lav bak mannen at jeg ser bare bakhuet hans, og alt det morsomme ser jeg når vi har passert det. I tillegg blir jeg så stiv og støl av å sitte i ro. Er så redd for å forstyrre føreren så prøver å ikke flytte på beina eller klø meg i huet. Så klarer max en time før vi må stoppe og strekke ut ræva. Og enda kjører mannen en Road King som har et godt passasjersete og fotbrett bak, så sitter godt. Bare er ikke så god på å være i ro.
Ble straks noe annet når jeg fikk styre selv, og flytte så mye jeg vil på meg, og se alt først. Er såklart slitsomt å være så påskrudd i huet og følge med på alt. Men feelingen ble bedre når jeg slipper å bare være med.

Håper dere koser dere masse på turer, og at frua koser seg minst like mye som du! Virker i allefall som dere har funnet noe som funker for dere, og det er det som er viktigst.
Vi trives best på en sykkelen og risikoen er halvparten... :D
Vi snakker fint sammen uten intercom (behagelig) , og jeg kjenner vel ikke igjen de "utfordringene " du har ved å sitte på. Men, folk er forskjellige :D
Det mest vesentlige vedr. sitteplassen bak, etter vår erfaring, er ikke setet, men plassering av fothvilerne. Ved extension sitter man lavere med beina, mer av rompe og lår treffer setet og alt blir mer avslappet. På rolige lengre strekker klonker det i hjelmen min når hennes treffer min noen ganger, og da vet jeg hun har duppet av :) . Før montering av slike forlengere måtte hun av annenhver time til benstrekk, nå er det kaffelyst eller annet som bestemmer stoppen. Vi mange lange dager med mange mil bak oss, så opplagt at dette funker for oss.

Honda Valkyrie Rune var et forsøk/stunt Honda gjorde for å vise at de hva de kunne. Ganske mye spesielt med den sykkelen og den ble DYR.
Det sies at de tapte penger hver gang solgte en ny :D De lagde den bare det ene året.
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Tar man bort lønnsomhet og ikke tenker penger så er det vel egentlig ikke vanskelig å lage verdens råeste sykkel. Så det dem viste i MITT hode var egentlig at dem IKKE klarte og lage en sykkel.

Ut fra andre utsagn i samme tråd så lagde dem i tillegg en sykkel som kom i konkurranse med en annen modell dem hadde?

Utseendet på sykkelen synes jeg heller ikke var en innertier. :)

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Jeg får ikke sove! 😶😶😶
I morgen skal jeg hente hjem Stjærno fra vinterlagring 😍

Den har stått der altfor lenge.
Her i Nord-Trøndelag er det hvitt på bakken av og til enda. Faktisk var vi neddi gata her en kveld før helga og plukka opp 125-en til kid'n fra bakken etter en velt på blindholke.

Men påskeværet lover bra, og det er siste mulighet for å komme seg på to hjul før operasjonen 🌞 La det bli sol!

Seriøst, jeg får ikke sove! Øya bare spretter opp som troll i eske, og hjernen koker.
Hvordan gjør folk det? Sovner, mener jeg. Aldri vært særlig god på det der...
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Tritonia skrev: 12 apr 2022, 01:44 Jeg får ikke sove! 😶😶😶
I morgen skal jeg hente hjem Stjærno fra vinterlagring 😍

Den har stått der altfor lenge.
Her i Nord-Trøndelag er det hvitt på bakken av og til enda. Faktisk var vi neddi gata her en kveld før helga og plukka opp 125-en til kid'n fra bakken etter en velt på blindholke.

Men påskeværet lover bra, og det er siste mulighet for å komme seg på to hjul før operasjonen 🌞 La det bli sol!

Seriøst, jeg får ikke sove! Øya bare spretter opp som troll i eske, og hjernen koker.
Hvordan gjør folk det? Sovner, mener jeg. Aldri vært særlig god på det der...
Kroppen sier i fra når den er trøtt. Får du ikke sove, så stå opp og gjør noe gøy :thumleft

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Går an å ha påskeferie med denne utsikten :yeyeye
Screenshot_20220413-165312_Samsung Internet.jpg
Nå står gliset på gården sammen med resten av familien. Fikk henta den hjem i går
Snapchat-480311513.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Da har jeg fått oppkjøringsdato! :O Det blir i ferien. Så etter sykemeldingen er over har jeg ca 2 uker på å "lære meg å kjøre motorsykkel" :twothumbs:

Nå er det lenge siden jeg har vært her, men jeg var først 2 uker på reisejobb og så rett hjem til operasjon i hånda. Først nå jeg gidder å skrive noe særlig.
Snapchat-2034823649.jpg
17 dager siden operasjon og det gror fint, men har ikke styrke til å kjøre mc enda, sliter nok med manuelt gir i bil. Nummen og hard i såret, men lite vondt.
Screenshot_20220412-020402_Samsung Internet.jpg
Like før jeg dro bort på jobb så investerte jeg i nytt anlegg til Stjærno. Bare for å få litt mer lyd, ikke bråkeanlegg bare et hørbart et. Dette er enda en grunn til at jeg må gro fort nå! Jeg har så lyst å få det på sykkelen. Mannen holder på å bli gal av at det ligger umonterte mc-deler her som han ikke får lov å montere! Han løfter på de nesten hver dag og jeg ser hvor det klør i fingra på'n. Men dette skal frua gjøre sjæl :D

Sykt utålmodig for tiden, gitt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av AJ »

Operasjon i håndflata, ja...
Da er man rimelig indisponert som motorsyklist. Ingen særlig tvil om det.
Men som du selv påpeker, det ser ut til å gro veldig bra.
Så dette går nok veien :prf .

Lykke til med oppkjøringen, når den tid kommer :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosa oppdatering <3

Legg inn av Tritonia »

Heisann folkens!

Da er jeg tilbake for å si hei og oppdatere litt.
Hånden funker til mc-kjøring igjen! :twothumbs: Og har kjørt 2 uker allerede. Det går finfint, men er litt svak i grepet enda så blir litt sliten.

Hatt årets første kjøretime, i forrige uke. Da holdt vi på mye i kjøregården med krypkjøringsøvelsen, som jeg føler er vanskeligst. Jeg får det til, men trenger mer øving på å balansere noe som veldig gjerne vil tippe innover når jeg svinger i så lav fart. Når jeg kjører rundt i trafikken (med min egen cruiser) så har jeg ingen problemer med å kjøre veldig sakte i kø uten å miste balansen, så helt hvorfor man trenger å kunne kjøre sykkelen rundt inni en firkant i så lav fart er for meg idiotisk. Hadde jeg havna inni en boks med fire vegger og ikke klart å snu sykkelen så hadde jeg gått av den og snudd den for hånd tenker jeg. Skulle ikke blitt stående fast der for alltid liksom. MEN noen har funnet ut at dette må man kunne for å være en trygg og sikker sjåfør, så da får jeg vel bare høre etter og lære meg dette.
På resten av øvelsene må jeg bare tørre å ha høy nok fart, har bare prøvd de noen få ganger enda.

Spennende med veien videre, og hvor "flink" jeg egentlig er å kjøre. Jeg har ikke veldig god tid på å lære alt jeg må, så får bare øve, øve masse.
Låner sønnens lettsykkel (Suzuki Gsx 125-S) til å øve i kjøregården, og strategisk nok så er den sykkelen alltid tom for bensin når jeg skal låne den. Er nok derfor jeg får låne den så ofte også :lol Flere som har merka at bensinprisen er høy for tiden.
Sønnen var forøvrig ute og øvelseskjørte med min sykkel i går. Plutselig var det tomt på tanken, enda iflg. mine beregninger (trippteller) skulle han ha minst 4-6 mil igjen :knegg Viser seg at med nytt eksosanlegg (finfin lyd når man gir på litt ekstra) og flere hester enn han har til vanlig så går det å få tilogmed en DragStar tørst :twisted Hoho.

[/Forresten, hvordan endrer man emnet/tittelen på tråden min permanent? i]

And I'm out... :biker:
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Svar