Siggens hjørne

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Globe »

Vi kan legge ut bilder helt opp til 800x600, det jeg la ut i forrige post er på 797x586 ;e

FLOTT sykkel!! :thumleft

Kjøpe selv MC først i fjor...HØST..så jeg har polert og pusset den flere ganger allerede...her den står..i garasjen :)...er veeeldig klar for VÅREN!! :D

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Siggen »

Da har jeg jammen vært på Photobucket og lurt inn noen bilder.

Bilde Bilde
Bilbilde er fra henting 9/1-2010 i rundt 30 minus._______Trygt plassert i garasjen :punch

Bilde Bilde Bilde
Her skal det alltid skinne :thumleft________________________Utsikten er upåklagelig ;-) ;)_______________________Kjør bak og se deg selv :lol

Bilde
Utstyr som skal monteres ligger klart på kjøkkengulvet :-)

Har bestillt tidlig vår :notworthy:

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Siggens hjørne

Legg inn av cheron »

Nydelig sykkel! Nydelig fargekombinasjon!! :notworthy:
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Siggen »

Takk takk, falt for denne med en gang jeg så den. Gleder meg sinnsykt til vårpussen.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Globe »

Nydelig ja.....steintøff.....kjører gjerne bak denne.....for å speile meg selvfølgelig :)

Du får holde oss oppdatert med monteringsbilder :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Intruder »

Vi gleder oss alle over den fine sykkelen din,over at det snart er vår, :thumleft

og over at vi snart skal.... :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Siggen »

Litt mer fra mitt hjørne;
De kalde ukene har ikke jaget meg ut i garasjen, men noe foregår allikevel.
Nå er kjøredressene (HalvarssonS og Jofama) på plass og hjelmer (MotorMoro) kom i hus i dag. Av andre innkjøp, nevnes skivelås, briller, bagasjenett (Biltemas). T-bagen(e) fra CruiserCustomizing var over all forventning.

BildeBildeBildeBilde

Montering av "løse" deler fra kjøkkengulvet er påbegynt og Magda begynner og ta form slik jeg vil ha henne.
Av andre ting er nytt batteri montert og fastbrent dritt på pottene nesten borte.
Antar jeg vil ta 30.000 service før sesongen starter. Servicen er for det meste sjekk av bremser/bremsevæske, lys, kjede og drev samt sjekk av dekk og eiker. Det blir bytte av plugger, olje og oljefilter. Luftfilteret byttes også hvis det er for tett, hvis ikke blir det rengjort. Når dette er gjort blir det polering.
På ønskelisten står motorbøyle med fothvilere og ekstralykter.
Brum-brum..........snart. :prop:

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37864
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Siggens hjørne

Legg inn av AJ »

Har blitt noen "småkjøp" her i gården i løpet av vinteren også: nytt X-ring kjede og drev, Abus skivelås, bremseklosser foran og bak, nytt bakdekk, Throttlemeister cruisecontrol, Oxford Bone Dry støvler og ny hjelm med integrert solskjerm står på lista over kommende innkjøp.

Får mekanikeren min til å montere det meste, tenker seg, siden jeg fortsatt har 5-års garanti på sykker'n...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Siggen »

AJ skrev:Får mekanikeren min til å montere det meste, tenker seg, siden jeg fortsatt har 5-års garanti på sykker'n...
Høres lurt ut, det hadde jeg også gjort med nyere sykkel.

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne, første tur....

Legg inn av Siggen »

Vårens første tur i går, 2,5mil bare sånn for og prøve :knegg
Var litt kjølig, må anskaffe hansker med for fant jeg ut. Noen som kan anbefale gode halvforede hansker? (som ikke banken behøver finansiere).
Ellers ble jeg kjempefornøyd med sykkelen, kjøpte den uprøvd i januar så jeg må innrømme at jeg var spent. Gleder meg til lengre tur med varmere hansker og temperaturer på mer enn 5+ :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Duville »

Kjørte 7-8 mil i går kveld i ca 5 grader og tynne kenguruskinnhansker (navn - vet ikke) men med varmeholker på 2. av 3 trinn uten å bli kald - bare sier det - det er helt suverent også i regnvær .... :-)

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Siggen »

Kubikksyken har gått over for denne gang, beholder VN-classic'en denne sesongen. Har plassert en ordre hos http://www.cruisercustomizing.com/ :thumleft Må ha noe og gjøre i garasjen snart :knegg Montere mere crome og stæsj :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Globe »

Chrome og Stash...like it!! :thumleft

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Siggens hjørne

Legg inn av Siggen »

Siggen skrev:Kubikksyken har gått over for denne gang, beholder VN-classic'en denne sesongen. Har plassert en ordre hos http://www.cruisercustomizing.com/ :thumleft Må ha noe og gjøre i garasjen snart :knegg Montere mere crome og stæsj :thumleft
Spennende og følge med på ordrestatus 7 av 9 artikler er nå klare for forsendelse :-) :mk Når det sendes blir det og følge pakken på reisen fra California og hit :-J 3-4 transportdager :-({|= og \:D/

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Siggens hjørne

Legg inn av MaxTron »

Siggen skrev:
Siggen skrev:Kubikksyken har gått over for denne gang, beholder VN-classic'en denne sesongen. Har plassert en ordre hos http://www.cruisercustomizing.com/ :thumleft Må ha noe og gjøre i garasjen snart :knegg Montere mere crome og stæsj :thumleft
Spennende og følge med på ordrestatus 7 av 9 artikler er nå klare for forsendelse :-) :mk Når det sendes blir det og følge pakken på reisen fra California og hit :-J 3-4 transportdager :-({|= og \:D/
Kjenner følelsen, går jo ganske radig fra USA til Norge, men vist den først stopper i tollen.................. ](*,)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar