Gammelsmurfens logg.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Gammelsmurfens logg.
Like greit å lage en egen tråd for litt logging...
I dag som i går ble det tur i ok høstvær, kjørte mest mulig gamleveier oppover Hadeland.
Tenkte ikke på at det var siste dag av høstferien i dag, så allerede fra nord i Hakadal sto det kø.
Det eskalerte bare desto lenger ned man kom, men jeg fant noen småveier utenom.
Her fra Røykenvika.
I dag som i går ble det tur i ok høstvær, kjørte mest mulig gamleveier oppover Hadeland.
Tenkte ikke på at det var siste dag av høstferien i dag, så allerede fra nord i Hakadal sto det kø.
Det eskalerte bare desto lenger ned man kom, men jeg fant noen småveier utenom.
Her fra Røykenvika.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gammelsmurfens logg.
Velkommen som MCsiden motorsykkelloggførerGammelsmurfen skrev: 09 okt 2022, 18:12 Like greit å lage en egen tråd for litt logging...
I dag som i går ble det tur i ok høstvær, kjørte mest mulig gamleveier oppover Hadeland.
Tenkte ikke på at det var siste dag av høstferien i dag, så allerede fra nord i Hakadal sto det kø.
Det eskalerte bare desto lenger ned man kom, men jeg fant noen småveier utenom.
Her fra Røykenvika.

Da var vi delvis i samme område i dag, da :) . Jeg kjørte motsolsretningen mot Lygna fra Hurdal hvor jeg burgererte med den nye gasskomfyren

Slår gjerne følge en dag, om du er interessert, siden du ofte, så vidt jeg har skjønt, kjører her i min bakgård - på Hadeland

Selvfølgelig helt opp til deg siden jeg har full forståelse for og selvfølgelig aksepterer om du ønsker å kjøre alene i eget selskap. Noe jeg for øvrig trives utmerket med selv også

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Takk for det AJ!
Jeg vurderte og vrenge av i veiarbeidsområdet og opp til Lygnaseter, men der er det kun kort tid siden jeg var.
Kjørte uten noe plan utover å kjøre gamleveier, men fant ut underveis at jeg ville se Randsfjorden.
Kjørte bla. Stryken, Harestua, Brandbu, mot Bjørgeseter og kjørte gamleveien opp til Roa osv., som barn ble det mye bilkjøring
på disse veiene opp til besteforeldre i Søndre Land.
Joda AJ, kjører gjerne sammen med folk og jeg, så det hadde bare vært hyggelig det med en tur eller fler.
Om det ikke blir noe nå før vinterdale, så kommer det alltids en ny sesong
Jeg vurderte og vrenge av i veiarbeidsområdet og opp til Lygnaseter, men der er det kun kort tid siden jeg var.
Kjørte uten noe plan utover å kjøre gamleveier, men fant ut underveis at jeg ville se Randsfjorden.
Kjørte bla. Stryken, Harestua, Brandbu, mot Bjørgeseter og kjørte gamleveien opp til Roa osv., som barn ble det mye bilkjøring
på disse veiene opp til besteforeldre i Søndre Land.
Joda AJ, kjører gjerne sammen med folk og jeg, så det hadde bare vært hyggelig det med en tur eller fler.
Om det ikke blir noe nå før vinterdale, så kommer det alltids en ny sesong

- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Kjøring til jobb om morgenen ser ut til å gå mot slutten for i år om dette fortsetter, for da salter de nok preventivt snart
Selv om temperaturen var 1 grad og det kom iskrystall (som til tider blunket blått) på displayet, så syns jeg ikke det var kaldt.
Satt den på "Rain" kjøremodus i morges for å dempe throttleresponsen og få litt bedre egnet innstillinger på traction, ABS osv.
Håper de drøyer starten med saltingen et par-tre uker til.

Selv om temperaturen var 1 grad og det kom iskrystall (som til tider blunket blått) på displayet, så syns jeg ikke det var kaldt.
Satt den på "Rain" kjøremodus i morges for å dempe throttleresponsen og få litt bedre egnet innstillinger på traction, ABS osv.
Håper de drøyer starten med saltingen et par-tre uker til.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
En liten kveldstur i dag, 10-11 grader så det fantes ikke kaldt. Ofte ikke noe mer enn det på morgenen i juni 
Det var en kjedekollisjon på retta mellom Lillestrøm og Fetsund, nødetatene var ikke kommet tilstede enda da jeg kom i motgående.
I starten på Fetveien mot Løkenåsen krysset tre rådyr, nærmest fløy over veien men ingen dramatikk.
Her fra Gansvika.

Det var en kjedekollisjon på retta mellom Lillestrøm og Fetsund, nødetatene var ikke kommet tilstede enda da jeg kom i motgående.
I starten på Fetveien mot Løkenåsen krysset tre rådyr, nærmest fløy over veien men ingen dramatikk.
Her fra Gansvika.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Nydelig kjørevær i dag, overraskende gode temperaturer mellom 11 og 14 grader.
Det ble ca. 12-13 mil østover mot Sverige, jeg møtte en del andre på mc og det var ikke så rart med disse forholdene.
Men en titt på langtidsvarselet som tilsier drittvær (regn hver dag) så langt det går (til søndag),
så kan det se ut som om det blir en siste vask og klargjøring til vinterlagring nå i helgen.
Det ble ca. 12-13 mil østover mot Sverige, jeg møtte en del andre på mc og det var ikke så rart med disse forholdene.
Men en titt på langtidsvarselet som tilsier drittvær (regn hver dag) så langt det går (til søndag),
så kan det se ut som om det blir en siste vask og klargjøring til vinterlagring nå i helgen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Da ble forrige lørdag´s fine tur, sesongen siste
Nå er den vasket, tørket godt og vokset/smurt og gått i dvale etter 7100 km i sitt første år denne BMW´n
Lot batteriet stå i denne gangen men frakoblet, prøvde og toppe det men det var fullstappet nå.
Passer på spenningen og topper ved behov, antagelig et par ganger i løpet av vinteren.

Nå er den vasket, tørket godt og vokset/smurt og gått i dvale etter 7100 km i sitt første år denne BMW´n
Lot batteriet stå i denne gangen men frakoblet, prøvde og toppe det men det var fullstappet nå.
Passer på spenningen og topper ved behov, antagelig et par ganger i løpet av vinteren.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Da er den ute av dvalen
Godt å endelig være igang igjen, blir mye mulig kjøring til jobb i morgen om det ikke blir minusgrader.

Godt å endelig være igang igjen, blir mye mulig kjøring til jobb i morgen om det ikke blir minusgrader.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Gammelsmurfens logg.
Deilig å endelig være i gang igjen, synes at denne vinteren har vært lang og kald. Da er det veldig bra at temperaturen igjen stiger og vi kan starte på en ny sesong. :)
Er du fornøyd med 850'en så langt?
Er du fornøyd med 850'en så langt?
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
Re: Gammelsmurfens logg.
Det hadde vært hyggelig om @Gammelsmurfen kom tilbake med svar på @Tore L sitt spørsmål. Det er flere som håper på svar 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gammelsmurfens logg.
Det må jeg si meg ganske så enig i :) .dypen skrev: 20 apr 2023, 19:29 Det hadde vært hyggelig om @Gammelsmurfen kom tilbake med svar på @Tore L sitt spørsmål. Det er flere som håper på svar![]()
Interessant sykkel og erfaringer med den leser vi gjerne mer om

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Oj, beklager at jeg har oversett spørsmålet ditt Tore.Tore L skrev: 18 apr 2023, 23:38 Deilig å endelig være i gang igjen, synes at denne vinteren har vært lang og kald. Da er det veldig bra at temperaturen igjen stiger og vi kan starte på en ny sesong. :)
Er du fornøyd med 850'en så langt?
Joda, jeg er fornøyd med den så langt, jeg er ganske lang med lange bein så utbudet i MC´r som jeg sitter godt på over tid (lengre turer) er ikke så stort. I hvert fall ikke når man ønsker seg mc av få kategorier.
Denne kan jeg sitte lenge på av gangen uten å ha kjøpt noe komfort-sete.
Det sto egentlig mellom F850GS, Triumph Tiger eller KTM 890 Adventure, Yamaha T7 falt ut tidlig fordi jeg ønsket noe med litt større motor.
T7 er også ganske ribbet for utstyr i utgangspunktet.
Alle disse har både positive og negative ting ved seg, men valget falt på GS´n grunnet kombinasjonen av at den passer kroppen min ganske bra, greit med utstyr og ting jeg hadde lyst på nå.
Positive sider:
* Mye mc for pengene, bra med fabrikkmontert utstyr, opsjoner og utstyr fra tredjeparter
* Behagelig sykkel på lengre turer og godt egnet på diverse typer vei.
* 5 År´s garanti som det er veldig bra mobilitetsdekning på, taxi, hotell, leiesykkel.
* Greit med alle kjøremodusene og ABS Pro (G-sensor/tilt).
* Ser ganske bra ut (i mine øyne) og bra med forhandlere og verksteder.
Negative sider:
* Motorlyden er litt "hard", ikke akkurat smooth gange.
* Liten orginal vindskjerm (byttet den med en gang)
* litt for "smale" orginale handguards til å ta av nok for regn og vind (satt på utvidelser).
* Muligens litt for mye vinkel "innover" på hendlene etter min smak, er litt usikker hva jeg mener om det selv.
Jeg er fornøyd med BMW Connected og har sluttet med løs/egen GPS-enhet, klarer meg fint med dette.
Stadige oppdateringer til alle land´s kart alt er "gratis" og man slipper å huske og ta med seg enheten bare for en kortere stopp.
Jeg bruker faktisk kjøremodusene, sykkelen oppfører seg veldig forskjellig i de og det kan være greit å tilpasse forskjellige typer vei og føreforhold. Cruise control av og til på langtur, så man får hvile høyrehånda også og TPMS om varsler tydelig ved å blinke hele skjermen osv. om dekktrykket faller raskt pga. puktering og fabrikkbygget holkevarme på kalde dager i starten og slutten av sesongen.
"Wonderwheel" (navigasjonshjulet) på venstre hendel er genialt, lett å bruke mens man kjører f. eks. bytte låt om man hører på musikk.
En del essensielle ting som kjøremodusene, holkevarme, cruise osv. er på egne knapper ved holkene så man kan endre på dette mens man kjører og har fokus på veien/kjøringen, fremfor å navigere i menyer.
Så vil tiden vise om kvaliteten er like god som Honda, men det er i hvert fall 5 år full garanti og det er jo ikke ille på MC.
Var ute å kjørte i kveld også, helt nydelig vær og hele 18 grader! Passerte også Tyrigrava og der var det både bil og mc-folk i dag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Gammelsmurfens logg.
Takker for utfyllende svar! Så bra du er fornøyd
Hvordan opplever du motor effekt, karakter, hvordan trekker den fra lave turtall (moment bunndrag) er det lite behov for å bruke gearene aktivt da momentet er der.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Generelt en sprek motor, dreiemomentet er relativt høyt i forhold til kubikk, husker ikke tallet i hode nå, men HK er 95.dypen skrev:Takker for utfyllende svar! Så bra du er fornøydHvordan opplever du motor effekt, karakter, hvordan trekker den fra lave turtall (moment bunndrag) er det lite behov for å bruke gearene aktivt da momentet er der.
6 trinns kasse som er helt ok, men mulig at noen trinn kunne vært litt annerledes.
Apropo bunndrag, her kommer kjøremoduser inn egentlig, fordi throttlekurvene er veldig forskjellig fra f.eks. Enduro, Rain til Dynamic + +
1 gear er litt luggete i Road ved krypkjøring, så der må clutch og gass brukes aktivt.
Dynamic syns jeg er den modusen for vei som gir mest bunndrag, blir litt som "sport" på enkelte andre sykler.
Jeg hadde RD10 av Transalp før, og den hadde færre gir (bare 4 mener jeg) og var en klatregeit man slapp og gire noe særlig, men ingen fartsmaskin.
BMW'n er noe helt annet hva gjelder juice ved forbikjøringer osv. Står den i Dynamic så er det skjelden man trenger å gire ned.
Om vi skulle treffes på veien i sommer kan du få prøve den

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Gammelsmurfens logg.
Må bare skyte inn med en aldri så liten selvfølgelighet her...
Hvordan hver og en av oss opplever forskjellige sykler med tanke på motor og karakteristikk (og andre ting) kommer jo helt ann på hvilke preferanser man har.
Har man aldri kjørt sykkel før så vil jo en sykkel ala KTM 390 dra skinnet av pølsa samt gi oppleveslen av warp speed. Har man kjørt sykkel noen år og gjerne en diger 1290 adventure eller større så vil jo F850 virke "daff" i forhold.
I tillegg kommer hva de enkelte definerer som "bra drag" etc.
Var en som sa til meg en gang at CB650F gikk ganske bra. Jeg var ikke enig i det for å si det sånn. :)
____________
Jeg skal selv prøvekjøre Triumph Speedmaster 1200 i morgen og jeg har gjort meg opp en slags formening i hodet mitt om hvordan denne er. Hva andre sier om denne teller ikke veldig mye egentlig, selv om jeg hører på hva dem og flere sier og danner meg et slags generelt grunnlag hvor jeg skaper en egen forventning ut fra det som er sagt.
Jeg har lagt listen ganske høyt når det kommer til Speedmaster 1200 og overgår den det, så havner den definitivt inn på kjøpslisten min som forøvrig ikke inneholder noen sykler enda. :)
Hvordan hver og en av oss opplever forskjellige sykler med tanke på motor og karakteristikk (og andre ting) kommer jo helt ann på hvilke preferanser man har.
Har man aldri kjørt sykkel før så vil jo en sykkel ala KTM 390 dra skinnet av pølsa samt gi oppleveslen av warp speed. Har man kjørt sykkel noen år og gjerne en diger 1290 adventure eller større så vil jo F850 virke "daff" i forhold.
I tillegg kommer hva de enkelte definerer som "bra drag" etc.
Var en som sa til meg en gang at CB650F gikk ganske bra. Jeg var ikke enig i det for å si det sånn. :)
____________
Jeg skal selv prøvekjøre Triumph Speedmaster 1200 i morgen og jeg har gjort meg opp en slags formening i hodet mitt om hvordan denne er. Hva andre sier om denne teller ikke veldig mye egentlig, selv om jeg hører på hva dem og flere sier og danner meg et slags generelt grunnlag hvor jeg skaper en egen forventning ut fra det som er sagt.
Jeg har lagt listen ganske høyt når det kommer til Speedmaster 1200 og overgår den det, så havner den definitivt inn på kjøpslisten min som forøvrig ikke inneholder noen sykler enda. :)
Re: Gammelsmurfens logg.
Takker @Gammelsmurfen som du sier står den i «Dynamic» har du mest moment og dermed slipper å jage gear hele tiden for å få en fornuftig rask forbikjøring. 850’n er oppgitt med moment på 86NM men der står det 90HK mens forhandler og Vegvesen oppgir 95HK her.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... en-22.html
@Bjerknez er inne på preferanser. Sammenligner jeg min 1290 mot 1050’n stod ikke sistnevnte nevneverdig tilbake i opplevelse med moment, det var krefter i bøtter og spann fra første meter og behov for å jage gear var det ikke. Men ser vi på spec så var 1050’n oppgitt med 94 eller 98HK og 107NM mens 1290’n har 160HK og 140NM
Den største forskjellen på 1050 og 1290 er turtallsbegrensningen som er på 1050’n, mener å huske den er satt litt oppe på 8k tallet og når du er der kutter den tvert men ellers så er er syklene veldig like å sitte på / kjøre. 1090’n har samme motor som 1050 men uten turtallsbegrensning og bedre prestanda.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... en-22.html
@Bjerknez er inne på preferanser. Sammenligner jeg min 1290 mot 1050’n stod ikke sistnevnte nevneverdig tilbake i opplevelse med moment, det var krefter i bøtter og spann fra første meter og behov for å jage gear var det ikke. Men ser vi på spec så var 1050’n oppgitt med 94 eller 98HK og 107NM mens 1290’n har 160HK og 140NM
Den største forskjellen på 1050 og 1290 er turtallsbegrensningen som er på 1050’n, mener å huske den er satt litt oppe på 8k tallet og når du er der kutter den tvert men ellers så er er syklene veldig like å sitte på / kjøre. 1090’n har samme motor som 1050 men uten turtallsbegrensning og bedre prestanda.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Klart det at både preferanser og hva man sammenlikner med har nesten alt å si @Bjerknez
Sikkert noen østeuropeere som syns Trabant gikk helt greit, noe de fleste andre sikkert ikke vil være enige i om de hadde prøvd en
Skal man sammenlikne noe må det være noenlunde innenfor samme type og størrelse av MC, konkurrenter på produkt og pris.
Og i sin størrelsesklasse, Adventure-klassen og prisklasse så mener jeg 850´n kommer høyt opp på den lista, også på utstyrsnivået på basismodellene. Hva gjelder sistnevnte der er det nok ingen av de andre som slår BMW, da må det i så fall være noe for meg ukjente kinesiske greier. Må selvfølgelig også sees opp i mot prisen på basismodellen.
Sikkert noen østeuropeere som syns Trabant gikk helt greit, noe de fleste andre sikkert ikke vil være enige i om de hadde prøvd en

Skal man sammenlikne noe må det være noenlunde innenfor samme type og størrelse av MC, konkurrenter på produkt og pris.
Og i sin størrelsesklasse, Adventure-klassen og prisklasse så mener jeg 850´n kommer høyt opp på den lista, også på utstyrsnivået på basismodellene. Hva gjelder sistnevnte der er det nok ingen av de andre som slår BMW, da må det i så fall være noe for meg ukjente kinesiske greier. Må selvfølgelig også sees opp i mot prisen på basismodellen.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Montert en hjelmlås, neppe noe som vil bli mye brukt men av og til, enkelte steder i noen situasjoner kan det være kjekt.
Lysår unna ABUS, "ekte" kinagreier selv om jeg har sett de selges i Norge også, men bedre enn å bare sette/henge fra seg hjelmen om noen skulle bli fristet. Da trenger man i hvert fall verktøy (baufil eller boltesaks) for å rappe med seg hjelmen.
Lysår unna ABUS, "ekte" kinagreier selv om jeg har sett de selges i Norge også, men bedre enn å bare sette/henge fra seg hjelmen om noen skulle bli fristet. Da trenger man i hvert fall verktøy (baufil eller boltesaks) for å rappe med seg hjelmen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Gammelsmurfens logg.
Hvor har du kjøpt den hjelmlåsen …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
AliExpress

Passet fint på bakrammen på min, det følger også med noen gummiforinger og 2 nøkler.
Som nevnt og som gitt av prisen, ikke noe FG-Godkjenning å få på denne, men bedre enn å bare henge hjelmen på styre eller sette den på sete.
Re: Gammelsmurfens logg.
Takker, da var den bestilt 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Det ble en tur oppover på Romerike i ettermiddag til Årnes, foreløpig ikke sett noe grus å snakke om annet enn på små lokale veier.
Her fra Rånåsfoss, broen over til Auli og nedover mot kraftverket.
Her fra Rånåsfoss, broen over til Auli og nedover mot kraftverket.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Kom nylig hjem etter et forsøk på tur, den ble ikke mange mil for det var no joy.
6 grader, iskald kastvind på 14 m/s, små byger rundt om og der det var tørt tornadoer med fint veistøv.
Var mer slitsomt og ubehagelig enn gøy når man egentlig er ute for å kjøre hull i lufta.
6 grader, iskald kastvind på 14 m/s, små byger rundt om og der det var tørt tornadoer med fint veistøv.
Var mer slitsomt og ubehagelig enn gøy når man egentlig er ute for å kjøre hull i lufta.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
14-15 grader i dag, så slett ikke verst i sola.
Nå er jeg drittlei snø og kulde etter en lang vinter, så det måtte bli sørover i dag.
Men det skal sies at jeg vurderte @AJ sin åpne invitasjon om å bli med (setter pris på sånt), men det får evt. bli når all snø er borte.
Det ble Holmsbu i dag, og for første gang vestsiden både opp og ned for å få med seg sola.
Mye mc-folk både på veiene og nede ved brygga i Holmsbu. Begge kioskene var stengt, så noe Softis ble det ikke
, men "Brustadbua" i bakkant var åpen.
Så is ble det i hvert fall, men dog ikke softis.
La merke til de store søppelbøttene ved brygga, de var alle stapp fulle av ispapir

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Nå er jeg drittlei snø og kulde etter en lang vinter, så det måtte bli sørover i dag.
Men det skal sies at jeg vurderte @AJ sin åpne invitasjon om å bli med (setter pris på sånt), men det får evt. bli når all snø er borte.
Det ble Holmsbu i dag, og for første gang vestsiden både opp og ned for å få med seg sola.
Mye mc-folk både på veiene og nede ved brygga i Holmsbu. Begge kioskene var stengt, så noe Softis ble det ikke

Så is ble det i hvert fall, men dog ikke softis.
La merke til de store søppelbøttene ved brygga, de var alle stapp fulle av ispapir


Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gammelsmurfens logg.
Hyggelig å høre :) .Gammelsmurfen skrev: 07 mai 2023, 18:32
Men det skal sies at jeg vurderte @AJ sin åpne invitasjon om å bli med (setter pris på sånt), men det får evt. bli når all snø er borte.
Hiv deg gjerne med neste gang, om du har lyst og anledning, når jeg legger ut slike åpne invitasjoner.
Blir garantert tur til bl.a Solbergfoss med medbrakt grill, egnet grillfór og kaffe for en lengre turpause og gjerne en prat på Solbergfossanlegget i løpet av sesongen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.