Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av JohnnyTh »

ArcticTiger skrev:Jeg liker/forstår heller ikke alt rundt de utestengningene vi har sett. Det blir mye spekulasjoner og synsing, som kan skape unødig dårlig stemning.

Folk kan jo lage så mange forum de vil, men de burde da i det minste vise litt fantasi når de skal sette navn på det. Å så til de grader tilnærmet plagiere et innarbeidet forumnavn som MCsiden.no er direkte frekkt og talentlaust, så i dette siste tilfellet kan jeg dog godt se en grunn for utestengelsen.
Han fikk vel advarsler som alle andre så da er det vel greit.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:Jeg liker/forstår heller ikke alt rundt de utestengningene vi har sett. Det blir mye spekulasjoner og synsing, som kan skape unødig dårlig stemning.

Folk kan jo lage så mange forum de vil, men de burde da i det minste vise litt fantasi når de skal sette navn på det. Å så til de grader tilnærmet plagiere et innarbeidet forumnavn som MCsiden.no er direkte frekkt og talentlaust, så i dette siste tilfellet kan jeg dog godt se en grunn for utestengelsen.
Forsåvidt ikke helt uenig ... men likevel, jeg synes altfor mange (nevner ikke navn) tar seg selv og sine fritidssysler alfor høytidlig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg liker/forstår heller ikke alt rundt de utestengningene vi har sett. Det blir mye spekulasjoner og synsing, som kan skape unødig dårlig stemning.

Folk kan jo lage så mange forum de vil, men de burde da i det minste vise litt fantasi når de skal sette navn på det. Å så til de grader tilnærmet plagiere et innarbeidet forumnavn som MCsiden.no er direkte frekkt og talentlaust, så i dette siste tilfellet kan jeg dog godt se en grunn for utestengelsen.
Han fikk vel advarsler som alle andre så da er det vel greit.
Det ligger kortene at Godtvoksen har fått advarsel. Ikke bare denne gangen, men også gjentatte ganger tidligere den tiden han var aktiv på MCsiden. At han velger å ikke nevne dette får bli hans sak. At han også har få å en "pekefinger" fra KliffArne på IkkeBike forteller også sitt om hvordan Godtvoksen bruker forumene han er medlem av.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av JohnnyTh »

Hvis man utestenger alle her da hadde det blitt slutt på alt bråk. Jeg hadde faktisk trodd at forumet her var sterkt nok til å tåle at det ble sagt noe negativt et annet sted på nettet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Duville »

JohnnyTh skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg liker/forstår heller ikke alt rundt de utestengningene vi har sett. Det blir mye spekulasjoner og synsing, som kan skape unødig dårlig stemning.

Folk kan jo lage så mange forum de vil, men de burde da i det minste vise litt fantasi når de skal sette navn på det. Å så til de grader tilnærmet plagiere et innarbeidet forumnavn som MCsiden.no er direkte frekkt og talentlaust, så i dette siste tilfellet kan jeg dog godt se en grunn for utestengelsen.
Han fikk vel advarsler som alle andre så da er det vel greit.
Makan til tiltro til autoriteter skal man lete lenge etter

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
JohnnyTh skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg liker/forstår heller ikke alt rundt de utestengningene vi har sett. Det blir mye spekulasjoner og synsing, som kan skape unødig dårlig stemning.

Folk kan jo lage så mange forum de vil, men de burde da i det minste vise litt fantasi når de skal sette navn på det. Å så til de grader tilnærmet plagiere et innarbeidet forumnavn som MCsiden.no er direkte frekkt og talentlaust, så i dette siste tilfellet kan jeg dog godt se en grunn for utestengelsen.
Han fikk vel advarsler som alle andre så da er det vel greit.
Det ligger kortene at Godtvoksen har fått advarsel. Ikke bare denne gangen, men også gjentatte ganger tidligere den tiden han var aktiv på MCsiden. At han velger å ikke nevne dette får bli hans sak. At han også har få å en "pekefinger" fra KliffArne på IkkeBike forteller også sitt om hvordan Godtvoksen bruker forumene han er medlem av.
Antar det er dette du betegner som "pekefinger":
"Prøver å ha en never mind holdning til ting som blir skrevet her på den store verdensveven. Men noe må man jo henge seg opp i
Og jeg er ikke så nøye på det, men må innrømme at Godtvoksen's "vervekampanje" både her og der synes litt, hva skal jeg si, uhøflig. Det er vel ikke helt fint å komme busende inn på et forum, for i løpet av et par dager gjøre som GV har gjort her?
Når det er sagt, så tar jeg det ikke så tungt. Bare måtte få sagt det"
Dette mener jeg er en foruftig holdning til det hele.

Her er forørig Godtvoksen's svar til KliffArne, han fremstår jo ikke som helt uten takt og tone heller.
"Har vel ikke på noen måte tenkt "vervekamanje" og beklager at det blir oppfatter som uhøflig. Nytt forum var vel først tenkt og ment som bare for moro og humoristisk, på samme måte som http://anti-ikkebike.norwegianforum.net/" onclick="window.open(this.href);return false;. Imidlertid endret tanken/ideen seg underveis. Jeg fikk da mer seriøst lyst til å lage til et alternativ til mcsiden.no
Av høflighet skal jeg ikke linke til mitt nye forum igjen "
Men det jeg først og fremst reagerer på er at folk blir utestengt pga det de måtte mene på andre nettsteder.
Skal vi virkelig sitte å bekymre oss over om AJ sniker rundt på nettet når vi sitter og vrøvler om løst og fast
Jeg trodde dette var en type overvåkning og knebling av folk som vi her på bjerget ikke liker.
Du kunne med fordel nedjustere graden av selvhøytidlighet ... det dreier seg tross alt bare om et ikke-kommersielt mc-forum ... altså ingen tap, og heller ingen gevinst.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Flanker »

At dere gidder å lage sånt et sabla styr hver gang noen får en støvel i baken her inne har jeg vanskelig for å skjønne. Konspirasjonsteorier og misforståtte, "overdemokratiske" holdninger kommer til syne. Gud så glad jeg er for at jeg ikke lengre er moderator på noe forum. Aldri mer!

AJ og moderatorteamet har min fulle sympati. De har en ubetalt, tidkrevende drittjobb med å sørge for at dette forumet opprettholder en viss kvalitet. De som synes regelverket håndheves for strengt kan fritt finne seg en annen sandkasse å leke i. Der ligger "demokratiet" i denne sammenheng: Friheten til å velge en annen tilbyder av nettbasert MC moro...

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av ejs »

Flanker skrev:At dere gidder å lage sånt et sabla styr hver gang noen får en støvel i baken her inne har jeg vanskelig for å skjønne. Konspirasjonsteorier og misforståtte, "overdemokratiske" holdninger kommer til syne. Gud så glad jeg er for at jeg ikke lengre er moderator på noe forum. Aldri mer!

AJ og moderatorteamet har min fulle sympati. De har en ubetalt, tidkrevende drittjobb med å sørge for at dette forumet opprettholder en viss kvalitet. De som synes regelverket håndheves for strengt kan fritt finne seg en annen sandkasse å leke i. Der ligger "demokratiet" i denne sammenheng: Friheten til å velge en annen tilbyder av nettbasert MC moro...
:-k
AJ får vel inn litt penger via Paypal gavene... :-k
:mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Flanker »

ejs skrev: :-k
AJ får vel inn litt penger via Paypal gavene... :-k
:mc7
Så bra! Da er han heldig, og får kompensert noe av tiden og ikke minst kostnadene han har i kroner og øre ved å holde liv i dette forumet. Serverkapasitet og .no domene koster noen kroner i året det. Jeg tviler sterkt på om han tjener seg rik på MCsiden...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av joo »

jhn skrev:og at han skal ha kommet med noen kritiske uttalelser om ledelsen her inne på andre mc-forum.
Nå er det altså blitt sånn at vi blir overvåket av ledelsen her inne ... vi må passe på hva vi sier, ikke bare her inne, men på nettet generelt.
Driver dere virkelig å tråler nettet for å finne ut hva vi mener om mc-siden, for så å utestenge folk som ikke har de riktige meningene? Virkelig?
Fikk plutselig en ekkel frysning nedover ryggen, og en følelse av å leve farlig ... så,det er kanskje best å stoppe her :-#
:vs
Blir vi stalket også ...? Vel, ikke forbausa.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av evike »

ejs skrev: AJ får vel inn litt penger via Paypal gavene... :-k
:mc7
Jeg regner med at du ikke seriøst påstår at han putter noe av det i egen lomme??
Alt det går jo med til betaling for nettsted, visittkort, bannere, vervegaver/premier osv. osv.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Svolp »

Wow!

Nå har ikke jeg vært aktiv på forumet i sommer men at en person som godtvoksen skulle bli utestengt hadde jeg ikke sett for meg! Husker når jeg kom til dette forumet etter at mc-forumet ble lagt ned var det bra med liv og røre her og kan vell knapt huske èn utestening fra den gang.. I senere tid spess etter at bike gikk over til svensk modell på forumet kom det inn mange brukere derifra.. Fra den tid har jo flere blitt utesteng av ulike grunner...

Synd at det blir slik det blir der de uteforstående bare kan synse om hva som har skjedd og hvilke setninger/ord som kan få deg utesteng...
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av DrGreve »

Jeg skulle gjerne hatt en saklig debatt med enkelte av forumledelsen og hvordan kritikk blir taklet.
Jeg har vært leder i flere år for en gruppe med nå over 10 tusen medlemmer på facebook, og jeg har til dags dato ALDRI kastet ut noen bare fordi de kom med kritiske betrakninger rundt driften av gruppen.
At noen kommer med kritiske kommentarer rundt mcsiden.no på andre fora burde forumledelsen heve seg over og heller prøve å ta signalene for å gjøre forumet bedre til beste for medlemmene. Å kaste ut alle kritiske røster er som å feie ting under teppet og ligner litt på hvordan President Putin oppfører seg i Russland, og hvis noen i forumledelsen tror at den taktikken skulle avslutte og fjerne kritiske kommentarer på andre fora, så er det virkelig noen som går fem på.
Jeg skjønner at ledelsen her ikke vil gå inn i en debatt om en spesifikk sak eller person, men nå i det siste har jeg som medlem uten innsyn til de indre gemakker registrert en skremmende praksis og liker det ikke. Er det slik at vi må forholde oss til en lojalitetserklæring som har gått meg hus forbi når jeg meldte meg inn her? Og blir kritiske røster systematisk luket ut?
Derfor skal jeg bruke kvelden og morgendagen på å tenke om jeg overhodet har noen glede av å være medlem her.
Og jeg tror forumledelsen bør tenke på at uten mangfoldet i medlemsmassen og de forskjellige personligheter, så hadde det ikke vært mye å interessere seg for her inne. No diversity, no fun.
Og siden jeg er moderator for en gruppe med over 10 tusen medlemmer, så vet jeg at det kan være en del å følge med på for å holde en viss orden, men det kvalifiseres ikke til å ikke bruke litt normal skjønn fra sak til sak uten at andre medlemmer skal få en følelse av at forumledelsen har en veldig selektiv utvelgelse av hva som er lov og hva som er forbudt..
Og ett lite tips til enkelte, tåler man ikke å få en i fleisen, så bør man heller ikke stikke hodet frem.
Sist redigert av DrGreve den 03 aug 2013, 22:47, redigert 2 ganger totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Duville »

Kan ikke skjønne hvorfor moderatorteamet skal ta sin jobb så sjølhøytidelig. Utestengelsene her må jo stort sett komme fordi moderator og deltakere er uenige. Det er ikke mulig at det er på grunn av det som skjer på forumet, så mye frekventerer jeg forumet at det er ikke snakk om at det som skjer der gir grunn til utestengelse, med kanskje et par små diskutable unntak de siste årene. At enkelte kunne vært tilsnakket åpent og greit, ok, men utestengelse, nei.

Problemet med utestengelse av deltakere med langt fartstid er jo at deltakerne, spesielt de som har deltatt en stund (3500 innlegg er en stund), har en tilhørighet med andre deltakere. Når moderatorer så skiller disse så skaper det dårlig stemning og faktisk er det en del venner som mister sin kommunikasjonskanal. I tillegg er det jo i de fleste tilfellene, de som det er litt fart i og som skaper stemning som utestenges.

Advarsler på PM - de eksisterer ikke før de fremlegges. Det har ikke vært særlig overbevisende det som har skjedd her den siste tiden.

Å vise til hva en utestengt moderator på en alternativ nettside mener er vel i grunnen bare patetisk - er han plutselig god nok til å siters, men ikke god nok til deltakelse på McSiden - ser du ikke hvor patetisk dette er----

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Duville »

evike skrev:
ejs skrev: AJ får vel inn litt penger via Paypal gavene... :-k
:mc7
Jeg regner med at du ikke seriøst påstår at han putter noe av det i egen lomme??
Alt det går jo med til betaling for nettsted, visittkort, bannere, vervegaver/premier osv. osv.
Det betales vel litt for det meste at det som gis ut.... hvem sin lomme mener du ett overskudd her går i? Regnskap her foreligger jo ikke så ingen vet noe om dette andre enn den/de som vet...

Låst