Cbr`s Blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

2010:

Starta å kjøre i midten av april. Bilen er nå historie å MC eneste fremkomstmiddel til oppspart middler til neste bil. Reiserute med MC til jobb er 6,8 mil ene veien, alt-rute er 3,5 mil (ene veien) men med lengre tid på ferje. Må ta den turen 8-10 ganger minimum i mnden, men lete etter ny jobb nærmere der jeg flytta til i slutten av mars.

1.Mai:
Hva med å kjørte hele ruta denne gangen fra stvgr. Neste år kjøre jeg til Egersund føre de andre.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

2011

Bilen hva ikke historie, men lei av å reparere på skiten. Får jeg jobb nærmere skrote jeg an. Lettere å spare opp til neste da.

Slipper clutch tot pris 18.000.- , hehe verksted spurte hva jeg sko me noe sånt. Sko jeg race eller kjøre fra politi? For dyrt droppe det.
Quickshifter sjekka ut sist år 10.000.- ++ , Trenge jeg det? Droppe det, men skiftelys vil jeg ha. Må sjekke pris.
Powercommander. Verksted mente jeg kasta bort penger hvis jeg gikk for det, droppa.
Rizoma. Sjekka pris. Wow dyrt. Påpekte at det hva langt billigere på nett. Vente på ny pris, de sko justere for å møte netthandelen.

Nytt i 2011 blir nye dekk (fulgte med mc kjøpet) Pirelli.
Skiftelys for de gangene jeg ønske max aks opp i "fart". Glemme å gira eller for tidligt, for opptatt med å holde meg fast, alt skjer så fort.
Rizoma speil å kåpe/hjul beskyttelse ++ mer hvis prisen er fornuftig.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Aldri vært så annige på å kjøre som nå. Dette er drepen. Kjøpte SBK X Superbike World Championship, it sucked. Fra 2010 og det kosta 149,90.- .

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av MaxTron »

Ser du har lyst til å oppgradere med en del GROMDELER.

Har sjøl handla inn en del "godis" til nyMax'n i høst, Vance & Hines potter og grenrør som gjør at æ kan fjerne katalysatoren, PowerCommander, KN-luftfilter og diverse. Kjøpte alt fra en amerikansk nettbutikk, og kom ut med en pris som lå på omtrent 55-60% av de tilbudene æ fikk på samme delene fra norske forhandlerte. Da snakker vi om det det faktisk kostet når frakt og moms og alt var betalt!!

Butikken æ brukte var denne: http://www.superbiketoystore.com/" onclick="window.open(this.href);return false; De var MEGET servise-orienterte, og flinke til å svare på mail, og svarte på alle mine mer eller mindre dumme spørsmål. Denne butikken er delt i to deler eller avdelinger, Sportbike og Cruiser, Min sykkel ligger under "Cruiser Department", men da æ fant en del i den andre avdelinga som det sto passet kun til R6 og R1, men som æ hadde hørt skulle passe også til min, sjekka de opp dette med sin leverandør, og delen ble lagt ut også under "Cruiser".

Da pakken var hanta få posten, og æ pakka ut ble det en liten skuffelse, luftfilteret hadde blitt flatklemt, og rammen rundt var knekt. Tok bilder av dette og sendte over på mail, 2 -3 dager etter fikk æ mail om at dette gikk på pakkens forsikring, og de sendte meg ett nytt helt uten kostnad for meg :D

Kan med andre ord varmt anbefale denne nettbutikken :\m/:

Ser at de ser ut til å satse mest på forholdsvis nye sykkler, så ikke sikkert de har så mye som passer deg...
Men vist du ikke finner de delene du vil ha er det verdt å skrive en mail å høre!!

Ellers er det bare å bruke Google flittig, MYE å spare på å handle fra USA nå!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av ejs »

:thumleft
Jeg monterte denne på kawaen min.Dette er en universal versjon.
http://cgi.ebay.de/Schaltblitz-Shift-Li ... 483828c24b" onclick="window.open(this.href);return false;

Mulig de har en som passer din mc ?
If it ain't broke, I'll break it.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Påmontering skiftelys + deler over 7000.- vil ha reduserendes effekt på garanti. Vente noen år evt påmontere på den 1000 cc jeg utvilsomt kjøpe en dag.

Ny pris omregnet for å møte netthandel på Rizoma deler kraftig redusert.
De gikk ner 1000.- på alt så kosta nær og over 2000 og flere hundre på det så kosta over 1000.

Så speil så kosta nær 2300 kosta nær 1400 isteden.

Alt fordi jeg påpekte at prisene deres hva veldig høye iforhold til ute på internett.

Er og januar tilbud på Thermahelmet 600£ istedenfor 999£ .

Tenke noe Rizoma å den hjelmen eller bare Rizoma. Ikke bestemt meg, haste ikke.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Jobb i boks, blir sendt tilbud på 59% fast. Hadde 72% i annen kommune. Men ingen dårlig start. Slapp intervju da jeg har jobbet hos de i 2000-2006. Stor lettelse. Komme selvsagt til å ta masse ekstra å jobbe 100%++ .

Tar dekkskifte hos verksted gjør resten sjøl. 2 uker til så gjør jeg an klar å bestille tid til dekkskifte slutten av mars. Nedtellinga igang, utolmodig.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Kjøpt olje + oljefilter. + glidlås så festes i belte så jeg kan glidlåse dongri kjørebuksa med jakka. Må få meg bredere belte men så er det topp, jeg slippe å sy i buksa glidlås. Max 2 uker te så må mc være klar - dekkskifte, komme etterpå. Vente te midten av mars å ser ann temp + regn, nok så bestille jeg tid får ann helt klar før april begynne. Glede meg.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Hva på TopGear Live lørdag i Oslo, fikk tak i gullbilletter gjennom Windows Live sist år. Ikke noe en sier på forhånd at en reise bort, så her i etterkant. Hva kjekt, om en trange sitteplasser. Pissed øve at jeg ikke fikk ta inn 2 energidrikker, 40 kr for vann inne jeg ikke kjøpte.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av SheDevil »

Cbr skrev:Hva på TopGear Live lørdag i Oslo, fikk tak i gullbilletter gjennom Windows Live sist år. Ikke noe en sier på forhånd at en reise bort, så her i etterkant. Hva kjekt, om en trange sitteplasser. Pissed øve at jeg ikke fikk ta inn 2 energidrikker, 40 kr for vann inne jeg ikke kjøpte.
Hørtes ut som en ikke spesielt bra opplevelse akkurat det der med sitteplassene da...
Men, var showet verdt pengene?
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Ja ,deffenetivt.
Starta med at de kom ut på scenen med 3 biler å steg ut. Så gikk de i at de hva de.
Så Ford drifting team 4 biler i dans med drifting å lukeparkering av klasse for seg
så 2 impreza svarte å herja eksosrøyr mot eksosrøyr med flammeblåsende babe i midten satte fyr på eksos så baksete/bagasjerom på bilen så så dansa/drifta rundt på scenen.
så tokyo drift team 3 biler med anime grafikk (2 lange 1 liten), + viper politi ut på scenen for å ta de. finale her at lille bil kjørte bak scenen (ut) for så plutselig dukke opp igjen øve oss på en veldig liten plattform å drifta rundt sin egen akse
så race mellom programlederne i hjemmesnekra solseng dreve av 6 motorsagmotorer(james may) osv andre løsninger som chopper greie av kantklippere(hammond), luftputeseng av løvblåsere(clarkson)
så mad max underholdnings program leda på skjerm av komiker sarkatisk mot deltaker mot 5 beste. Deltaker The Stig. Biler med metal å rust å maskingevær så knatra i vei. finale loop av the Stig.
så presentasjon av div sportsbiler
så tv spill på 2 skjermer med 2 biler salen delt i to, 2 team. Lage lyd for å få mer fart å holde frem grønn eller rød bakside av pappark for venstre og høyre.
så video fra gården de aler fram Stig`s, å ikke alle er velykka.
så the Cool wall med avstemning på om biler hva kuule eller ikke. Publikum avstemme med kort ja/nei. Clarskson overprøve innimellom.
så fortalt ting om episoder av top gear vi ikke visste.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

Pyrotekniks å flamer
programledere så går rundt å gjør narr av folk og spør ka biler de har.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

+ 4 franskmenn i rund metall bur på "crossere", programlederene hva ikke på scenen under drifting men feks her å clarkson er morsom.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av Cbr »

De bodde på Grand hotell å vi så james may utfor i snakk me nogen mens han røykte, hadde håret samla å bakøve, sikkert hatt en dusj.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Cbr`s Blogg

Legg inn av SheDevil »

Hørtes ut som om at du har fått valuta for pengene :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar