Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev:Trist at folk forsvinner og det er nok mange grunner til det, men "tragisk" er vel å ta litt vel hardt i. Er mange ting her i verden som jeg heller vil gi den beskrivelsen. Jeg tror to mc forum på nett klarer fint å leve side om side :thumleft
Jo-o, det må du vel tro.
Ser du er en av de ivrigste bidragsyterne på mcforumet. Sikkert greit med flere bein å stå på.
Du var vel en snartur innom BAN også ?

Enig i at det er trist at Snikkeren forsvinner, han var en av selve "stammen" da jeg meldte meg inn
på mc-siden.
Nå er det ikke mange igjen...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:Trist at folk forsvinner og det er nok mange grunner til det, men "tragisk" er vel å ta litt vel hardt i. Er mange ting her i verden som jeg heller vil gi den beskrivelsen. Jeg tror to mc forum på nett klarer fint å leve side om side :thumleft
Jo-o, det må du vel tro.
Ser du er en av de ivrigste bidragsyterne på mcforumet. Sikkert greit med flere bein å stå på.
Du var vel en snartur innom BAN også ?

Enig i at det er trist at Snikkeren forsvinner, han var en av selve "stammen" da jeg meldte meg inn
på mc-siden.
Nå er det ikke mange igjen...
Klart det er trist at folk forsvinner, men jeg tar nok dette ganske med ro selv. Er masse andre ting jeg tenker mer på enn akkurat dette. Det er fortsatt mange mc dager igjen for min del og jeg akter ikke å vikle meg inn en suppe av diskusjoner rundt forumdrift etc. hvis jeg kan slippe. mc-forumet er helt sikkert et flott forum som jeg kommer til å bli mer aktiv i, men jeg kommer også fortsatt til å være aktiv her inne. Jeg har vertfall ikke noen horn i siden til noen.

Som nevnt så tror jeg to mc forum fint kan leve side om side :thumleft
Ja jeg var også en tur innom BAN, men det ble nettopp en "snartur", uten at jeg vil utdype det ytterligere.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av RuneMC »

@Andreas - de eksterne bildene dine har du fulle rettigheter til. Ingen overføring av rettighter til MC-Siden, dette ble avklart for et par år siden minst - skal stå i forumreglene nå. Men MC-Siden kan evt spørre deg pent om å få bruke noen av bildene dine til stand på MC-messer og lignende. Dette respekterer åndsverkloven m.a.o. - du har kontrollen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Snikkeren »

Satt foran Mac'en i går da det plutselig begynte å forsvinne bilder fra DropBox'en. Først tenkte jeg ikke noe over det, da jeg har flere forskjellige mapper som jeg deler med andre folk. Men så la jeg merke til at bilder jeg har tatt ble slettet, og det er ikke normalt. De jeg deler med sletter ikke bilder andre har tatt.

Men så kom jeg på det. Jeg har jo en delt mappe fra MC-messen 2013, hvor da AJ også var med. Tror dere ikke at den mannen drev og slettet bilde etter bilde fra mappen?????? Han er faen ikke riktig klok den mannen der. Greit nok om han ville fjerne bilder som han selv hadde tatt, men neida. Her sletter han rubbel og bit!!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=pc7lERAZK9M[/video]

Jeg ble så forbanna at jeg så det nødvendig å rydde i bloggen min på det aktive forumet. Så nå er den ryddet, bortsett fra de postene han har låst, +avskjedsposten min. Ja, for du må ikke tro at den mannen har tiltro til noen. Han har låst alle postene hvor jeg har linket til siden min.

Jeg skulle også rydde PreHøstTur 2015 - the full story. Men der hadde han låst den første posten min. Heldigvis hadde han ikke låst de andre, så da ble de ryddet bort fort som f. før han fant ut at han ikke hadde låst de.


Så får vi se da. Han fnøs jo bare av de 185 postene til bikeridr og kalte de bare svada. Lurer på om han kaller de postene jeg har slettet for svada? I så fall bør han bare være glad for at jeg har ryddet litt på siden hans.....

Håper dere rekker å lese dette før AJ sletter det......
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av LordShaft »

Fy faen.... dette er noe av det mest graverende jeg har sett i hele min tid på noe som helst forum....
Note4

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av chromecast »

Det er ikke mulig!

Den manner er jo sprute gal!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Olav K »

Slapp av, vi tar en screenshot og sender til alle de aktive medlemmene. :thumleft

Her blir det liv.... rai rai

Jeg henter en øl og litt popcorn sålenge :knegg
Sist redigert av Olav K den 20 okt 2015, 22:11, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av LordShaft »

.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av AJ »

Helt korrekt at jeg slettet noen bilder. Mine egne og de jeg er avbildet på. Jeg hadde ingen interesse lenger av bestemte grunner, å ha de liggende på denne Dropbox'en, som er delt mellom flere brukere på MCsiden, deriblant meg med rettigheter til å fjerne bilder.
Så har det altså dessverre skjedd at jeg slettet noen jeg ikke skulle eller hadde behov for å slette. Det har jeg ingen problemer med med å beklage.
Bra at det er slik at skaden ikke er uopprettelig siden bildefilene kan gjenopprettes.

Jeg kommer ikke til å kommentere noe av det andre Snikkeren eller de andre skriver i tråden. Det vil kun skje ansikt til ansikt om jeg møter ham eller de andre igjen senere, og ikke her på åpent forum .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Flanker »

DET er bare så jævlig drøyt at jeg har ikke ord! Er det mulig?!?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Snikkeren »

NOEN?? andre filer??? Er du vittig??

Det var ikke snakk om noen. Du gikk systematisk og slettet bilde etter bilde. Den der må du lenger ut på landet med.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:Helt korrekt at jeg slettet noen bilder. Mine egne og de jeg er avbildet på. Jeg hadde ingen interesse lenger av å ha de liggende i denne Dropbox'en, av bestemte grunner.
Så har det altså dessverre skjedd at jeg slettet noen jeg ikke skulle eller hadde behov for å slette. Det har jeg ingen problemer med med å beklage.
Bra at det ser ut som at skaden ikke er uopprettelig siden bildefilene kan gjenopprettes.

Jeg kommer ikke til å kommentere noe av det andre Snikkeren eller de andre skriver i tråden. Det vil kun skje ansikt til ansikt om jeg møter ham eller de andre igjen senere, og ikke her på åpent forum .
Man trenger vel ikke å kommentere dette ytterligere? Det er HELT unødvendig..... :thumleft :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av ZnirlN »

Er det virkelig mulig å oppføre seg slik???? Kan ikke bare gjør sånt....

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av ojda »

Fyy fader, det skal bli trangt i mediaværdenen før jeg begynner å bruke dette forumet aktivt igjen :[-(

Nytt lavmål :sick:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av HeHy »

Dette var rett og slett litt trist å se og "høre". Kan forstå at man kan slette bilder man har tatt selv og komme med et forslag om å slette/sladde bilder med en selv i, men det å slette alt man ser er jeg ikke helt med på.
Har forstått at dere har en ganske heftig krangel og vil ikke legge meg opp i den, men går faktisk an å ordne opp i slike saker uten å gå helt berserk og ned på barnehagenivå...

Låst