Jompa, en mann i 50årene
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Jompa, the outlaw biker
Jompa er som vanlig i godt humør. Frister meg til å dele denne..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6967
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, the outlaw biker
Jeg så ikke det første 60 skiltet.
Det neste var vel omtrent 50 meter foran laseren og jeg slakket ned straks jeg så skiltet
Politimannen må ha "skutt meg " rett før jeg slapp gassen .
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Jompa, the outlaw biker
Min bror hadde en god kommentar i en lignende situasjon:
"Dette kan skje den beste.. og denne gang gjorde det nettopp det"
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
"Dette kan skje den beste.. og denne gang gjorde det nettopp det"
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 22915
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Jompa, the outlaw biker
Uffda... jeg kjenner følelsen. Mistet lappen selv for 3 år siden når jeg var i Molde. Men du var ikke like hard på gassen som meg, så konsekvensene blir nok trolig ikke like store. En bot og 3 måneder med pause. Jeg fikk grint meg til 5mnd. Uten førerkort og fikk hele 12.000 i bot. Hadde jeg fått en måned til, hadde jeg mått tatt oppkjøring på nytt i følge de som stoppet meg.
Jeg fikk lov til å kjøre hjem til familie og parkere sykkelen (ca. 3km), noe jeg gjorde. :)
Jeg fikk lov til å kjøre hjem til familie og parkere sykkelen (ca. 3km), noe jeg gjorde. :)
- Audi Mannen
- Innlegg: 766
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Jompa, the outlaw biker
Trist å høre Jompa, du har min aller største medfølelse. Been there.. done that.
Karen på dette bildet var min nabo i 10 år. Han og jeg en historie om som ikke er like morro, selv om jeg har glist litt av det i årene etterpå. Han var Politimester her i mitt område mange år og vi hadde en grei tone som naboer mellom med hilsing hver morgen og kveld når vi møttes helt til en litt spesiell dag..... glad i bil med både krefter og lyd så kan jo det by på utfordringer,men det kan vi ta på neste års forumtreff
Hele historien fra start til slutt er noe jeg aldri vil glemme og det vil sikkert ikke de som var med på de forskjellige kapitlene heller
Ducati Multistrada V4S - 2021
- xses
- Innlegg: 309
- Registrert: 18 jul 2014, 14:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
- Sted: Råholt
Re: Jompa, the outlaw biker
Trist å høre.
Og til ettertanke for oss andre... Oppdaget at det gikk fort i noen 60soner for meg og på turen hjem. Heldigvis ingen politi.
Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk
Og til ettertanke for oss andre... Oppdaget at det gikk fort i noen 60soner for meg og på turen hjem. Heldigvis ingen politi.
Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km
11.08.2020 68635km
27.08.2021 73365km
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km
11.08.2020 68635km
27.08.2021 73365km
Re: Jompa, the outlaw biker
Triste greier!
Ikke morsomt å måtte avbryte turen sånn.
Måtte selv avbryte ferieturen et par mil sør for Tromsø for tre-fire uker siden etter at sykkelen ble "brukt opp".
Skader for 200.000 + på sykkel, men mirakuløst nok ikke mer enn en femtilapp i skader på meg!
Ikke morsomt å måtte avbryte turen sånn.
Måtte selv avbryte ferieturen et par mil sør for Tromsø for tre-fire uker siden etter at sykkelen ble "brukt opp".
Skader for 200.000 + på sykkel, men mirakuløst nok ikke mer enn en femtilapp i skader på meg!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6967
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, the outlaw biker
Det ser ut som du hadde flaks som bare ble skada for en femtilapp.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, the outlaw biker
Jepp, regner med et er bortkastet å levere lotto de nærmeste årene...
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 22915
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Jompa, the outlaw biker
Med slik flaks tror jeg jaggu meg jeg hadde slengt inn en kupong gitt :)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6967
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Tja, for min del er det vel bare å oppsummere årets sesong.
Den slutta litt tidligere enn planlagt, og slett ikke som jeg hadde tenkt meg.
Første tur ut på veien i år var i slutten av april.
Dette bildet er tatt 18,mai på Sennaland.
De fleste turene har vært ettermiddagsturer innenfor kommunegrensa, gjerne med en time eller mer på "benken".
Første lengre tur skulle egentlig gå til Nordkapp.
Jeg traff rolf-arne på Shellstasjonen i Honningsvåg, han kunne fortelle at på Nordkapp lå tåka tett og foreslo Gjesvær i stedet.
Det ble en lang dag, mye lengre enn jeg hadde tenkt. Mange gode historier.
Neste tur ble kortere, Øksfjord i nabokommunen Loppa.
En tremils avstikker fra E6 som kan anbefales.
Turen til Gaupne ble årets TUR.
Sørover i tre etapper , tilsammen 181 mil. Det meste av turen i strålende sensommervær, regnet kom på nedturen fra Sognefjellet.
Ettersom grensen mot Finland og store deler av Sverige var koronastengt kjørte jeg E6 ned til Otta før jeg svingte vestover.
Veien fra Narvik og gjennom det meste av Nordland er langt fra kjedelig, svinger og bakker så det holder i massevis.
Men mye trafikk.
Stopp på vei mpt Sognefjellet- Vel fremme på Gaupnetunet traff jeg kjentfolk fra treffet i fjor og tidligere. Og nye kjentfolk.
Lørdagens tur hoppet jeg over, trengte en dag til å hente meg litt inn.
Utsikt fra hyttetrappa
AJ gjenoppdager Guzzi Stelvio
Starta hjem søndags morgen og kjørte gjennom det meste av Trøndelag i pissregn.
Fikk noen få mil med klestørk før jeg stoppa i Grong og overnattet.
Pause ved Snåsavatnet.
Stod opp mandags morgen lykkelig uvitende om hva eller hvem som ventet ved Mo i Rana.
Været var varierende, sol og regn, alt fra 15 grader til 4 grader over Saltfjellet.
Det gikk radig nordover helt til stoppskiltet kom opp rett sør for Mo, 90 i 60-sone og førerkortbeslag på stedet.
Jeg vedtok forelegget og har sett i ettertid at jeg ikke hadde hatt noen fordel av å nekte beslag, heller tvert imot.
Politiet kunne gitt kjøreforbud uansett om de hadde tatt lappen fra meg eller ikke, høyere bot osv.
Jeg kjørte uansett til Ballangen den dagen og ovenattet.
Tirsdagen kom nykjæresten til min yngste datter og hentet meg og sykkelen med bil og henger.
Turen og sesongen sluttet dermed den 25.august .
Totalt ble turen omtrent 3000km, jeg manglet omtrent 600 på slutten.
At det går an å føle seg så forlatt og akterutseilt..... vel, det var ikke mer enn tre kvarter til neste ferge over Tysfjorden.
Gravøl for sesongen 2020.
Og himmelen gråt.... Hålogalansbrua sett fra bilvinduet.....
Den slutta litt tidligere enn planlagt, og slett ikke som jeg hadde tenkt meg.
Første tur ut på veien i år var i slutten av april.
Dette bildet er tatt 18,mai på Sennaland.
De fleste turene har vært ettermiddagsturer innenfor kommunegrensa, gjerne med en time eller mer på "benken".
Første lengre tur skulle egentlig gå til Nordkapp.
Jeg traff rolf-arne på Shellstasjonen i Honningsvåg, han kunne fortelle at på Nordkapp lå tåka tett og foreslo Gjesvær i stedet.
Det ble en lang dag, mye lengre enn jeg hadde tenkt. Mange gode historier.
Neste tur ble kortere, Øksfjord i nabokommunen Loppa.
En tremils avstikker fra E6 som kan anbefales.
Turen til Gaupne ble årets TUR.
Sørover i tre etapper , tilsammen 181 mil. Det meste av turen i strålende sensommervær, regnet kom på nedturen fra Sognefjellet.
Ettersom grensen mot Finland og store deler av Sverige var koronastengt kjørte jeg E6 ned til Otta før jeg svingte vestover.
Veien fra Narvik og gjennom det meste av Nordland er langt fra kjedelig, svinger og bakker så det holder i massevis.
Men mye trafikk.
Stopp på vei mpt Sognefjellet- Vel fremme på Gaupnetunet traff jeg kjentfolk fra treffet i fjor og tidligere. Og nye kjentfolk.
Lørdagens tur hoppet jeg over, trengte en dag til å hente meg litt inn.
Utsikt fra hyttetrappa
AJ gjenoppdager Guzzi Stelvio
Starta hjem søndags morgen og kjørte gjennom det meste av Trøndelag i pissregn.
Fikk noen få mil med klestørk før jeg stoppa i Grong og overnattet.
Pause ved Snåsavatnet.
Stod opp mandags morgen lykkelig uvitende om hva eller hvem som ventet ved Mo i Rana.
Været var varierende, sol og regn, alt fra 15 grader til 4 grader over Saltfjellet.
Det gikk radig nordover helt til stoppskiltet kom opp rett sør for Mo, 90 i 60-sone og førerkortbeslag på stedet.
Jeg vedtok forelegget og har sett i ettertid at jeg ikke hadde hatt noen fordel av å nekte beslag, heller tvert imot.
Politiet kunne gitt kjøreforbud uansett om de hadde tatt lappen fra meg eller ikke, høyere bot osv.
Jeg kjørte uansett til Ballangen den dagen og ovenattet.
Tirsdagen kom nykjæresten til min yngste datter og hentet meg og sykkelen med bil og henger.
Turen og sesongen sluttet dermed den 25.august .
Totalt ble turen omtrent 3000km, jeg manglet omtrent 600 på slutten.
At det går an å føle seg så forlatt og akterutseilt..... vel, det var ikke mer enn tre kvarter til neste ferge over Tysfjorden.
Gravøl for sesongen 2020.
Og himmelen gråt.... Hålogalansbrua sett fra bilvinduet.....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det ble en kort sesong, @Jompa.
Men, takk for hyggelig bilder og bidrag.
Trist det gikk som det gjorde, men det kommer en sesong neste år også. Den kommer før du aner....
8-)
Men, takk for hyggelig bilder og bidrag.
Trist det gikk som det gjorde, men det kommer en sesong neste år også. Den kommer før du aner....
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Sitter her med samme historie i annen versjon , boten ble "bare" halvparten og det klarte man der man vet at dem står
Med fyr i sykkel så fikk jeg mange nye opplevelser, rart å tenke på at da jeg stod å venta på bergeren så var det tanker som at , "da kom jeg meg hjem til mor sin bursdag", og "da slipp æ å kjøre ei halv uke i regn" - ja det er rart hvordan positiviteten strømmer på i slike situasjoner.
Noe mer positivitet-- skal se om ikke jeg klarer å lure meg over fjellet i april - til en time på benken dokkers .... no som sykkel blir full renovert.
Litt trasige slutter på sesong - men vi håper på bedre neste....
Med fyr i sykkel så fikk jeg mange nye opplevelser, rart å tenke på at da jeg stod å venta på bergeren så var det tanker som at , "da kom jeg meg hjem til mor sin bursdag", og "da slipp æ å kjøre ei halv uke i regn" - ja det er rart hvordan positiviteten strømmer på i slike situasjoner.
Noe mer positivitet-- skal se om ikke jeg klarer å lure meg over fjellet i april - til en time på benken dokkers .... no som sykkel blir full renovert.
Litt trasige slutter på sesong - men vi håper på bedre neste....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Jompa, en mann i 50årene
Godt å se at Jompa er tilbake i 50-årsalderen!
8-)
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Re: Jompa, en mann i 50årene
Når får du lappen igjen Jompa?