Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Ja, da får jeg vel prøve meg på litt blogging jeg også! :8-[

Hmm, så hvordan begynner man da?
Vel, jeg er en godt voksen mann(på flere måter :P :p ), som smalt rett inn i 40årskrisa for noen år siden.
Og som mange av oss som havner i den, kjøpte jeg MC! \:D/

Nå skal det sies til mitt forsvar(i den grad slikt trenger forsvar), at motorsykkellisten i meg har lagt latent siden ungdomsåra, og jeg tok "lettlappen" allerede i -83.
Det blei streng tatt ingen suksess, av flere grunner... Hadde vel knapt nokk sitti på en moped, og måtte faktisk ha 21(ENOGTJUE!) kjøretimer på lett motorsykkel! :moi:
Tror faktisk det var rekord i Skien. :=D>

Og som ikke det var nok, hadde foreldrene mine planlagt meg så dårlig(ikke i det hele tatt faktisk! :knegg ), at jeg ble født på høsten!
Seint på høsten! Så resultatet ble at jeg "fikk" lappen rett før jeg fylte 17, og rett før vinteren... :sk?

Når i tillegg kjøpte en, nei vent, to drittsykler, og IKKE hadde snøring på mekking, gikk det som det måtte... Det ble SVÆRT LITTE kjøring! ](*,)

Så kom bil-lappen, og alt som het motorsykkel var glemt!

Etter militæret hadde jeg planer om å bruke dimmepengene til "storsykkel-lappen", jeg hadde jo penger og tid(ingen jobb), men det var ikke ledige kjøretimer.
Og når det ble ledige kjøretimer, var pengene brukt opp. Og til sist fikk jeg jobb, som gjorde at jeg ikke hadde tid lenger... :sk?

Tida gikk, og økonomi og livssituasjon var vel dem man kan kalle varierende. Har møtt en og annen lettvegg, sliter litt med helsa, både fysisk og psykisk.

Har de siste åra vært litt ut og inn i arbeidslivet(mest ut :( ), og er nå statsansatt! D.v.s at jeg er på yrkesretta attføring, og at jeg får penger fra NAV.

Så var denne 40årskrisa da. :bananas
Vel, for noen år siden, 2007, hadde jeg en av mine bedre perioder, og var i full jobb, med dertil lønninger.
Hadde pløyd mc-sider og Finn.no i et års tid, før jeg helt skjønte hva som feilet meg. Jeg hadde fått et stygt tilfelle av MMS! :oh
(Manglende Motorsykkel Syndrom) Og alle vet jo at den eneste kurer er kjøp av egen MC! :prop:

For svarte, jeg hadde jo lettlappen! 125 med opptil 15 hk måtte da kunne dra min selv min noe alders tyngede kropp!
På Speed i Sandefjord hadde de opptil fler, flotte blå, Yamaha YBR 125 oveliggere, til 25000!
Så med litt oppsparte midler, og et Cresco-kort var jeg igjen MC-fører! 30. juli 2007 var datoen, en merkedag i mitt liv! :bb_p:

Har ikke angra et sekund! Men skjønte fort at en YBR blei litt for snaut, og planen var å ta storlappen året etter.
Men så var det det med helsa da... :sk? Ryggen begynte å krangle, med påfølgende usikkerhet. Sleit med dårlig psyke også...
Lappen blei utsatt på ubestemt tid!

Men jeg hadde jo YBRen min, og kjørte en god del med den, fant ut at både rygg og psyke IKKE ble dårliger av det, snarere tvert i mot!
Prøvde meg på et kompromiss, en større 125, Valget falt på en Honda Varadero, å fytti for en herlig sykkel! Svær å stødig, nydelig å sitte på! Men, den hadde jo ikke mer en 15 hk da... :scratch Var ingen vei utenom, MÅTTE ha mer krefter!

Våren 2009 blei det kjøretimer, og etter laaaaang ventetid, oppkjøring og lappen 1. juli(enda en merkedag)
15. juli blei Varaderoen bytta i min nåværende Bandit 600. :prf

Og så var det MCsiden.no da, fant dette forumet ved en tilfeldighet(google), for ca. et år siden. Var vel innom og bare leste en stund, før jeg fikk rota meg til å melde meg inn. Den første tida var jeg nok ganske passiv, men føler det har "løsna" nå, så nå tør jeg til og med komme med laaaange innlegg som dette!

Æren for at jeg nå tørr mye mer en før, har jeg tenkt å ta litt av selv, men mesteparten av den æren tilfaller dette fortreffelige forum! :\m/:
Ser virkelig fram til sesongen, og muligheten til å treffe flere forumister igjen! Kunne til å med tenkt meg en tur på treff!!! :mc1
Før det lar seg gjøre, har jeg noen utfordringer, mest av praktisk art, men også mentalt. :punch


Puh, det var "litt" om meg så langt.
Kommer plutselig tilbake med mer om alt og ingenting... :vs
Sist redigert av Banditmannen den 09 mai 2011, 05:26, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Godtvoksen »

Banditmannen skrev: Kommer plutselig tilbake med mer om alt og ingenting... :vs
Ser frem til det... :thumleft Takk for hyggelig lesning :D

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Globe »

Velkommen med Blogg :=D>

Svært hyggelig lesning :thumleft Åpent, ærlig og med langvarig lidenskap for MC.

MMS :lol ...nok et nytt begrep innen MC-verden, fin den! :thumleft

Forumet er summen av alle her inne, og du er så absolutt en av dem/oss!!

Ser frem til å lese videre i bloggen din av det du velger/ønsker å dele med oss, takk for at du deler :thx :prf

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av AJ »

Flott start på ny blogg, Banditmannen :thumleft

Jeg har stor respekt for de som våger å være åpen om ting som mange enda ser på som tabu-områder.
At du velger å gjøre det her på MCsiden.no synes jeg sier mye bra om deg som den du er og den du har blitt i løpet av årene med motgang og vanskeligheter.
Likevel leser jeg mye lun humor i det du skriver og som jeg også opplever som en stor del av den du er. Har jo snakket med deg på Smia, jeg, og fikk et vedlig godt inntrykk av deg der også :-)

Som en av mange her på MCsiden.no har du fått oppfylt drømmen om tung MC :-) Jeg husker fortsatt den dagen jeg hentet den klæss nye TDM'en den 7.9. 2006. En utrolig deilig følelse!!!

Så skal du vite at du slett ikke er alene her på MCsiden.no om å ha slitt i motgang. Din åpenhet kan være til god hjelp for andre. Ikke nødvendigvis her på MCsiden.no med mindre du selv ønsker det, men i andre sammenhenger. Noe Bakpå og jeg selv har fått erfare med å dele våre erfaringer i de rette sammenhengene, etter våre livs verste opplevelse da vår nest eldste sønn som nettopp hadde fylt 24 døde brått, plutselig og uventet fra oss og sine tre søsken, en eldre bror og to yngre søstre.
En opplevelse i våre liv vi alltid vil ha i våre tanker hver dag og som for resten av våre liv vil prege oss om enn ikke i like sterk grad som i tiden etter hans død den 19.9.2008...

Velkommen med blogg her på MCsiden.no, Banditmannen!
Det gjorde godt å lese posten din...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Oj, nå ble jeg faktisk litt rørt, her jeg sitter! :redface

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Tysnes »

Fin blogg . Kommer veldig langt med å være åpen og ærlig . Har sjøl stanget hodet i veggen mangen ganger sjøl (2 havarerte ekteskap)og en sønn som virkeleg sliter . Åpenhet har hjelpt meg mye , men har ikke alltid vert like lett . Dette hadde ikke blitt skrevet uten dine bekjennelser , så takk skal du ha . Lykke til videre , å skriv i vei.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av SheDevil »

Så moro at du også har startet dine bekjennelser Bandittmannen :prf

Ser du startet mere utfyllende og oppdaterende enn hva jeg gjorde, har utelatt det meste jeg til dagens dato sånn sett. Men, går ut fra at det kommer frem mye rart etterhvert som "snøen" forsvinner :roll

Jeg er glad for at vi begge har startet å blogge nå i år. Blir moro å følge med på hva vi kommer til å skrive i løpet av dette året og hva vi kommer til å ha fokus på :D

Kjør på :skriver
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Tysnes skrev:Fin blogg . Kommer veldig langt med å være åpen og ærlig . Har sjøl stanget hodet i veggen mangen ganger sjøl (2 havarerte ekteskap)og en sønn som virkeleg sliter . Åpenhet har hjelpt meg mye , men har ikke alltid vert like lett . Dette hadde ikke blitt skrevet uten dine bekjennelser , så takk skal du ha . Lykke til videre , å skriv i vei.
Blir litt tom for ord nå, så sier bare hjertelig takk, og lykke til selv! :-)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av evike »

Det er ikke så ofte jeg ler HØYT og tydelig, men store deler av innlegget ditt er så godt skrevet at jeg sitter her og knegger enda! En del av det kunne jeg vært med på å skrive da noe av det gjelder meg også.

Vi er vel av de som bor nærmest deg og dermed håper jeg vi blir enda bedre kjent utover 2011.

Vindfjelltunet på tirsdager ihvertfall. Forøvrig så bor vi i Lågendalen, nærmere bestemt nr. 617, sånn ca. halvveis mellom Kvelde og Bommestad (RV40).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Takk og takk! :redface

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

God, humoristisk og modig skrevet!! Hadde nok ikke hatt samme motet æ, STOOR RESPEKT :notworthy: :notworthy:

MMS var ett helt nytt uttrykk for mæ ja, men æ har jo definitivt opplevd det, gikk ca7 år fra æ kjørte opp for tung sykkel til jobbsituasjonen var sånn at æ kunne handle sjøl, så forstår hva du mener der :-)

At motorsykkelkjøring er psykisk, og delvis også fysisk medisin er det INGEN tvil om!!

Ser fram til fortsettelsen! STÅ PÅ!! :\m/: :\m/:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Snikkeren »

Ja, det må jeg si. Meget tøft gjort. :thumleft

Og så føler man at man blir litt bedre kjent med personen bak nicket.

Ser frem til å lese mer i bloggen din. :=D>
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Det burde jo ikke overaske meg, for det at det er så mange hyggelige folk her på forumet, har jeg funnet ut for lengst! :thumleft
Men blir bare litt satt ut av all ros og hyggelige ord... :redface

Tenker ikke så mye på hvor modig jeg er, har bare kjent på en økende lyst til å skrive noen ord. Og fant ut at dette var et veldig trygt sted og gjøre det! :janikk
Men hvis det på noen som helst måte kan bidra til at andre tørr sette ord på ting de ellers ikke ville sagt, er det ingenting som vil glede meg mer! :D

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av tullestein »

Du får min fulle respekt også. Beundringsverdig :=D> Det var en flott start på bloggen :thumleft
Keep up the good work :prf
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Geir »

Jøsses! Imponerende åpen og rett frem intro - ser frem til fortsettelsen! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar