Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Da er det vel på tide å bekjenne seg litt igjen... :-k
Sist lørdag var jeg en liten tur til Andebu å henta en liten grønn Honda CB 500, 1995 mod. :D
Fleipa litt med Arctic Tiger før treffet hans i april, og lurte på om han ikke kunne ta meg seg den CB'en som håndbagasje på flyet nedover. Snakka litt mer alvorlig om den på treffet,
og vi blei enig om at hvis det gikk an å få den nedover for en rimelig sum, skulle jeg kjøpe den. Som sagt så gjort, sønn til AT tok på seg oppdraget,
og kjørte fra Narvik(eller der om kring) til Andebu på to dager! Jada SuperMorten, jeg VET hva du har fått til! :notworthy: , men dette er en 19 år gammel 500 kubikk. :P :p

Har ikke blitt så mye kjøring enda, bortsett fra turen hjem på lørdagen, men har fått et godt inntrykk av den lille tassen! :prop:
D.v.s. liten og liten, er faktisk helt grei ergonomi, bortsett fra litt lavt styre for min rygg, men det kan sikkert ordnes med en styrehever.
Har satt på en(justerbar) fra Biltema, men ikke fått testa den enda. Hvis den funker, får jeg finne noe som ser litt bedre ut seinere
Så når dagsformen og værmelding stemmer, blir det nok noen turer snart! :D
Har ikke så høye mål for resten av sesongen, en tur opp til Vindfjell er vel det første og mest oppnåelige.
Har også veldig lyst til å ta en tur bort til evike og KM! Og kanskje det også kan bli en "langtur" til Smia en gang også... :-)

Bjørn Tore
Innlegg: 80
Registrert: 04 jan 2012, 11:30
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
Sted: STRØMMEN

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Bjørn Tore »

Da har du fàtt deg en italiensk twinn av god kvalitet .

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Bjørn Tore skrev:Da har du fàtt deg en italiensk twinn av god kvalitet .
Ikke et vondt ord om Italiensk kvalitet, men min er en 95(førstgangsregistrert i april 95), så den er laga i Japan. :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ojda »

Så du har kjøpt valpen til AT, den så jeg ikke komme :[-(
Det viktigste er at du kommer deg på 2 hjul med noe som
ikke lager for mye vindstøy, å med rett fart er ikke nakensykkel dumt :prf
Å selgeren er det nok mange som går god for :P :p
Grattis med ny sykkel !
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Bjørn Tore
Innlegg: 80
Registrert: 04 jan 2012, 11:30
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
Sted: STRØMMEN

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Bjørn Tore »

Jeg hadde en 94 og den var made in italy
Sto det på styre krona

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av evike »

Gratulerer så mye med kjøretøyet. Å kalle det "Ny sykkel" blir vel litt feil i dette tilfellet. hehe
Banditmannen skrev:Har også veldig lyst til å ta en tur bort til evike og KM!
Selvfølgelig er du HJERTELIG velkommen! Har faktisk tenkt å være hjemme i overskuelig fremtid også :prf
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av SuperMorten »

Dustoreallverden :knegg Gratulerer med ny redskap :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

ojda skrev:Så du har kjøpt valpen til AT, den så jeg ikke komme :[-(
Det viktigste er at du kommer deg på 2 hjul med noe som
ikke lager for mye vindstøy, å med rett fart er ikke nakensykkel dumt :prf
Å selgeren er det nok mange som går god for :P :p
Grattis med ny sykkel !
Takk takk! :-)
Her er det ikke snakk om no turbules, bare rein fartsvind! Det, kombinert med litt musikk i ørene, virker ganske bra! :thumleft
Bjørn Tore skrev:Jeg hadde en 94 og den var made in italy
Sto det på styre krona
Der jeg har lest, virker det som det er stor enighet om at 94, 95 og 96 hadde Nissin skive forran og trommel bak, produsert i Japan.
96, og utover hadde Brembo skive foran og bak, og produsert i Italia. Så 96 var et overgangsår, hvor de ble produsert begge steder, men med forskjellige bremser.
Men man skal kanskje ikke stole blindt på info fra div. nettsteder... :-k Er det forresten mulig at noen hadde bytta styrekrone på den du hadde?
evike skrev:Gratulerer så mye med kjøretøyet. Å kalle det "Ny sykkel" blir vel litt feil i dette tilfellet. hehe
Banditmannen skrev:Har også veldig lyst til å ta en tur bort til evike og KM!
Selvfølgelig er du HJERTELIG velkommen! Har faktisk tenkt å være hjemme i overskuelig fremtid også :prf
Hjertelig takk for det! Kommer plutselig innom en tur(d.v.s. jeg gir nok beskjed først, for å være sikker på at dere er hjemme.) :thumleft
SuperMorten skrev:Dustoreallverden :knegg Gratulerer med ny redskap :prf
Jo takk du, tror detta blir bra! :-)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Ja, da er det visst nytt år og nye muligheter... :[-o<
Burde vel oppsummert året som var, men velger å forbigå det i (nesten)stillhet, da det var et gjennomført møkkaår! :sick:
Et av få lyspunkt var min "nye" kompis, Lille Grønne, som jeg rakk å kjøre ca. 2000 km med fra slutten av juni til midten av oktober. :D
Lille Grønne blir 20 år i år, d.v.s. han ble nok produsert i slutten av 1994, men jeg velger å markere dåpsdagen(reg. 24.04.1995) som bursdag.
Han(hun?) trenger egentlig ingenting, men får nok likevel nye dekk, da de nåværende er henholdsvis 5 og 8 år gamle, muligens også en synkronisering av forgasseren.
Ja, også har jeg jo kjøpt en stålomspunnet bremseslange, og o.s.v. o.s.v, eBay og PMS... Baller nok på seg litt mer også... :redface

Så hva mine forhåpninger til dette året? Tja, ikke store! :-# :x Legger bevisst lista svært lavt når det gjelder det meste egentlig... :P :p
Alternativt denne: "Husk at det er viktig å legge lista så høyt at man kan gå rakrygget under den!" :knegg
Men men, uansett håper jeg jo at det blir noen små og mellomlange turer rundomkring, så får tida vise hvor og når... :prop:

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av SuperMorten »

Banditmannen skrev:Så hva mine forhåpninger til dette året? Tja, ikke store! :-# :x Legger bevisst lista svært lavt når det gjelder det meste egentlig... :P :p
Alternativt denne: "Husk at det er viktig å legge lista så høyt at man kan gå rakrygget under den!" :knegg
Men men, uansett håper jeg jo at det blir noen små og mellomlange turer rundomkring, så får tida vise hvor og når... :prop:
Du får svinge bortom så får jeg sikkert til noe som ligner på kaffe.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

SuperMorten skrev:
Banditmannen skrev:Så hva mine forhåpninger til dette året? Tja, ikke store! :-# :x Legger bevisst lista svært lavt når det gjelder det meste egentlig... :P :p
Alternativt denne: "Husk at det er viktig å legge lista så høyt at man kan gå rakrygget under den!" :knegg
Men men, uansett håper jeg jo at det blir noen små og mellomlange turer rundomkring, så får tida vise hvor og når... :prop:
Du får svinge bortom så får jeg sikkert til noe som ligner på kaffe.. :knegg
Takker for tilbudet! :prf En eller annen gang i løpet av året må vel det la seg gjøre! :D

Svar