Stig-Runes GoPro-eventyr!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av StigRune »

Heisann alle sammen :)

Gikk på et impulskjøp her for en ukes tid siden og bestilte meg ett stk GoPro HD Hero med Motorsports-mounts og hjelm-mount, så kommer til å hive opp noen videoer på youtube etterhvert. De av dere som kjører i osloområdet kan også være ganske sikre på at det er meg dere ser om dere ser en tomsing på en grønn kawa med noe rart hengende på haka (på hjelmen), isåfall; smil, du er på kamera!

Tanken bak greia er vel at jeg kan kikke på filmer av min egen kjøring, og dermed se hva jeg kan forbedre. Dette er også grunnen til at jeg har kameraet festet i hjelmen, da jeg kan se sånn ca hvordan jeg flytter blikket mitt (selv om det er kjempevanskelig å sikte til kameraet, siden det mangler skjerm). Dere er selvfølgelig også mer enn velkomne til å gi meg tips til forbedringer! :D har knapt rundet 3500 km på stor sykkel, så har mye, MYE å lære, og opplever stadig at jeg er misfornøyd med teknikken min.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gM2l7ixrR0c[/video]

I mellomtiden skriver jeg litt om turen jeg hadde idag etter jobb;
En kollega anbefalte meg varmt å ta ruten E16 fra sandvika til sollihøgda, og så følge skilting mot drammen. Så da arbeidsdagen var over var det første jeg gjorde å sette kursen vest. Turen opp dit på E16 hadde nok vært noe bedre om jeg ikke hadde ligget bak lastebiler hver gang jeg kom til et sted hvor jeg ikke turte å kjøre forbi, men etter jeg svingte av mot Drammen fikk jeg veien mye for meg selv. Veien i seg selv var ikke i super form, og det var ikke noe motorvei-fart over den. Den hadde imidlertid den egenskapen jeg var ute etter; svinger! Noe av det jeg liker best er å kjøre på svingete veier med korte strekker innimellom, og denne veien passet til den beskrivelsen. Var noen morsomme kilometer, og absolutt en grei vei. Den hadde ikke hatt vondt av litt arbeid, men frykter at et mer forlokkende veidekke fort kunne lokket meg til å teste velteklossene, i min uerfarenhet. Så også ut til å være gnaske fin utsikt, det lille jeg lot blikket flakke fra rundt neste sving og videre nedover skogen.

Video av denne turen kommer en annen dag, når jeg føler for å redigere den. Blir ganske store råfiler ettersom kameraet tar opp filmer i HD-kvalitet, og sånt tar tid å gå igjennom, klippe og komprimere (for ikke å snakke om opplastingen til youtube). Men her er en liten preview;

[video]http://www.youtube.com/watch?v=OwwPk0XIZs4[/video]
Sist redigert av StigRune den 07 apr 2011, 00:57, redigert 2 ganger totalt.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Snikkeren »

Dette høres bra ut. :thumleft
Ser fram til å se noen filmklipp ja.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Steinkastar »

Gleder meg til å se "klippen" dine.

:thumleft :thumleft
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av RuneMC »

Absolutt en fin tur å øve ferdigheter på - mange greie svinger og noen tekniske - avhengig av fart selvfølgelig. Se opp for ull-dotter i veien når beitesesongen er igang.
Kjørte den begge veier sist søndag og det er jo fin utsikt noen ganger [album]1775[/album] - selv om vi nok må se oss slått av Vestlandet når det gjelder den virkelig storslagne naturen.

Veien er grei nok, men noe dårlig er det. Var noen lappeforsøk av Vegvesenet ifjor sommer, uten at det ble noe bedre. Hender jeg tar og svinger av ved Sandvika på vei hjem fra jobb og tar den omveien - og gjør en liten tur av det.
Kjører du oppom Sylling går det også en vei sydover på vestsiden av dalen (skiltet Tronstad), som kommer ut ved rundkjøringen rett syd for Lierbyen - der er det også rimelig landlig og enda mindre trafikk.


Går også an å ta en "Tyrifjorden rundt" ved å svinge mot Vikersund - om man virkelig er på tur. Men der var det veldig mye telehiv tidlig på sesongen ifjor - og noen steder var det fylt opp med grus i de verste dumpene, pluss noen svinger kan ha litt grus/sand. Litt senere i sesongen er det en mye mer behagelig og fin tur. Passe variert med svinger på den strekningen også.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av ArcticTiger »

Høres ut som en fin Tiger-sti den der veien rundt Tyrifjorden :knegg

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av StigRune »

Heisann, sovna mens jeg venta på at filmen skulle lastes opp til youtube, og jammen gikk opplastinga til helvette også... så da er det påan igjen, enda en time eller to...

Skal definitivt utforske området noe mer, ja :)
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Globe »

Kjempebra StigRune, gleder oss stort til å se filmklippene dine. Jeg kjøpte selv det samme kameraet i fjor, kjempefornøyd.

Har ikke funnet det ideelle stedet å feste det, men har kjøpt inn masse ulike bracket og andre festemuligheter, blir å forske litt på dette iløpet av sesongen. I fjor kjørte jeg mest med chestmount, funket bra det også, men ønsker å se på andre muligheter. Ser på YouTube at det er endel som velger å "legge" kameraet innenfor visiret i hjelmen, det har jeg ikke testet...enda! ;e

Hva gjelder visning av det du filmer, så har GoPro nå kommet med en egen skjerm til kameraet som kan monteres bak på det og da med eget hus som rommer dette.

Ser virkelig frem til å se filmene dine, blir selv også å filme endel denne sesongen også...moro å dele :thumleft

...og ja...en HD-film (720p og/eller 1080p) tar laaaaang tid opp i mot YouTube. :mk

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av ZZR-Tom »

Det var no da voldsomt til flate og rette veier der då RuneMc :terge
Her er en plass eg synest det er artigt å ta en dags tur til http://bit.ly/fu2C66
Sist redigert av Globe den 07 apr 2011, 07:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Korta ned linken :-)

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av StigRune »

Da er endelig videoen ute i første innlegg. Legger den til her også, for god margin, sammen med teaser til nr 2:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gM2l7ixrR0c[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=OwwPk0XIZs4[/video]
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av StigRune »

Ny film kommer (snart?)! tittel; Mr. UP ;)

Filmen er bare 4 min, men siden 4min er 450mb å laste opp så tenker jeg vi tar det piano. blir ikke timelange filmer med den linja jeg har her ihvertfall :P
Har litt mer råmateriale å gå gjennom også. Har nå kjørt omtrent 5000 km, så 1500 km siden første post i denne tråden. Desverre har jeg glemt å skru på kamera noen ganger, selvsagt da det var morsomst kjøring ](*,)

Den filmen som kommer nå er fra en liten omvei jeg tok på vei hjem (veitvet) fra jobb (skøyen vd bygdøy). Til Strømstad! :bananas
Det hele startet med en liten tur over ekeberg og nedved ingierstrand, men svingte visst "feil" da jeg skulle ta E18 til byen igjen :-k :moi:
Desverre gikk kameraet tomt for strøm før jeg fikk filma gamlebyen i Fredrikstad (som var "unnskyldninga" mi for den lille omveien) :doh

Glemte å skru på kamera på tur fra minnesund til gjøvik etter R33 (tror jeg?), men skal prøve å gjøre det godt igjen på fredag :)

Ellers håper jeg på godt vær og at gudene gir meg masse penger til å betale for dekk og annen slitasje så jeg slipper opphold i kjøringa :P

Her er filmen;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2ECK6aBLSsc[/video]
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Svolp »

Fine snutter StigRune :thumleft Keep em comming!
Bare lurte på en ting, ser du har grønn skinndress med tilhørende hansker!

Hvilke merke der detta?
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Onsløv »

Svolp skrev:Fine snutter StigRune :thumleft Keep em comming!
Bare lurte på en ting, ser du har grønn skinndress med tilhørende hansker!

Hvilke merke der detta?
Pleier ikke Kawa-klær å være grønne? :\m/:
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av StigRune »

Svolp skrev:Fine snutter StigRune :thumleft Keep em comming!
Bare lurte på en ting, ser du har grønn skinndress med tilhørende hansker!

Hvilke merke der detta?
hehe, er nok ikke skinndress ;) er litt lubben, og pølseskinn hjelper ikke :knegg
Så er en kawasaki ninja jakke av denne typen; http://www.kawasaki.no/accessory.asp?Id=340DC723331
Litt av tanken bak valget av farge på sykkel og klær er synlighet. Og folk legger definitivt merke til meg, selv om en del billister nesten kjører i grøfta når jeg ligger bak dem fordi de tror jeg er på vei forbi :P

Det du ikke ser:
Berik gore-tex bukse av et slag (prøvde bare noen i butikken og fant en jeg likte)
Kawa Sport Tec 1 sko
Berik ryggskinne

Edit; Hanskene er foresten Kawasaki Sport Tec eller noe sånt (fant dem ikke på siden deres lengre, kan prøve å få tatt et skikkelig bilde av dem senere)
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Desmo »

Hallo i bloggen! Jeg ser du har sansen for strekningen Minnesund-Gjøvik på 33. Kan gi deg et tips om en aldeles svingete omvei på den strekningen. I enden av den lange rettstrekningen etter Minnesund tar det av en vei til venstre. Den går til Hurdal og det er 126 svinger på 10 km over åsen der. Vel nede i Hurdal kjører du rett over rundkjøringa, og følger veien til Hurdal Kirke. Ved kirka svinger du til høyre og følger veien til Lygna. På Lygna kan du bestemme om du vil kjøre inn til Oslo på Rv.4, eller videre til Gjøvik. Svinger du nordover retning Gjøvik skal du følge Rv.4 en stund (Den er litt kjedelig). Da kjører du ned til Einavannet og fortsetter forbi Blåkors til du kommer til Fv.244 som tar av til høyre til Lena. Da er det bare og følge Fv.244 gjennom Kolbu til du er i Lena sentrum. Ta til høyre i rundkjøringa i enden av Lenagata, og kjør til neste rundkjøring. Der svinger du til venstre og er tilbake på Fv.33. En liten advarsel til slutt; Det er litt for tidlig på året for denne omveien enda. Og i fra Mai er det beitedyr (sau og ku) langs veien mellom Byrudstua ved Minnesund og til Einavannet.
Sist redigert av Desmo den 24 apr 2011, 17:07, redigert 1 gang totalt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av Svolp »

Akkurat.
Takk for svar :-)

Kawa klær pleier jo og være grønne men er da bare ikke kawa som lager alt Onsløv :terge
Selv har jeg Berik sin grønne skindress, kawa sko og hansker. Hjelm har jeg ikke fått kjøpt meg ennå. Desverre svært få grønne hjelmer og få tak i :-(
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar