Monsterdama håper på tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
monsterdama
Innlegg: 24
Registrert: 14 mai 2011, 15:15
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000

Monsterdama håper på tur.

Legg inn av monsterdama »

Hei alle sammen!

Har vært noen uker inne og sett på innleggene, lest om flotte turer, og lært litt. Men ble litt skremt når jeg skrev mitt første innlegg, og neste mann som kommenterte samme tråd ønsket meg velkommen. Da vil jeg si en har god oversikt over brukerne her inne. Men er jo alltid kjekt å bli lagt merke til.

Jeg fikk i mai igjen ny sykkel, og etter å ha eid en Monster tidligere, måtte det jo bare bli en ny Monster. Bare at det denne gang er 900 i stedet for 600. Merker god forskjell på motorstørrelsen, selv om det ikke er så mye hester i den. Mannen hadde et krav om at sykkelen skulle være så gammel at det var forgassermotor, slik at han kan skru selv. Her i området er det dessverre ikke forhandler for ducati lengre.

Kan se ut som forrige eier ikke har tatt så veldig godt vare på sykkelen, for var en del småting som måtte fikses. Har egentlig ikke peiling på mekking, og hva ulike deler heter, men prøver meg nå litt allikevel. Synes det er gøy å være med når mannen mekker. Til nå har jeg vært med på å bytte bremseskiver/lufte bremser, oljeskift med filterbytte byttet luftfilter. Har også spandert nye dekk på sykkelen, så har vært med og tatt av og på felgene. Var en liten del i ved bremselysbryteren på frembremsen som var borte, slik at bremselyset ikke virket når jeg bremset med frembremsen. Så når denne er kommet på plass er det godt å vite at jeg ikke alltid MÅ bruke bakbremsen samtidig for å vise at jeg bremser. Er noen småting til som må fikses før den er helt klar for sommersesongen. Gassen er veldig stør, og går ikke tilbake igjen av seg selv, så der har mannen min en nøtt. Håper han snart får fikset det. Så må en også bytte reim.

Når alt dette er på plass håper jeg at mannen gir meg lov til å ta et par turer når det passer seg. Kan jo også krysse fingre for at besteforeldre stiller opp som barnevakt slik at vi kan ta en tur sammen av og til.


Liker ikke så bra å legge ut bilder på nett, men kan prøve meg på å legge ut et bilde av sykkelen, med to gutter som var superstolte på mors vegne når hun hadde fått ny sykkel.
Bilde
Sist redigert av monsterdama den 22 jul 2011, 23:19, redigert 2 ganger totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av ArcticTiger »

Grattulerer med "ny" Ducati :thumleft Og så godt det er å se at du oppdrar unga dine fornuftig og ansvarlig :D !

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Snikkeren »

monsterdama skrev:Hei alle sammen!

Har vært noen uker inne og sett på innleggene, lest om flotte turer, og lært litt. Men ble litt skremt når jeg skrev mitt første innlegg, og neste mann som kommenterte samme tråd ønsket meg velkommen. Da vil jeg si en har god oversikt over brukerne her inne. Men er jo alltid kjekt å bli lagt merke til.
He he. Oversikt og oversikt.
På venstre side under profilbildet ditt står det hvor mange innlegg man har. La merke til at det var første innlegget ditt, og da var det naturlig å ønske deg velkommen. ;e

Angående bilder på nett, så er det bare å bruke hodet. De fleste velger å sensurere skiltnr hvis det vises på bildet, da dette kan søkes opp og eventuelle kjeltringer finner ut hvor sykkelen står til vanlig.

Ellers vil jeg gratulere med ny blogg. Kommer til å følge med på den. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Steinkastar »

Grattis...Hærli å se at kidderan glise :D :D
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
monsterdama
Innlegg: 24
Registrert: 14 mai 2011, 15:15
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av monsterdama »

Da har endelig sykkelen fått ny reim, en del i forbindelse med gasswire'en har blitt filt (må nok bestille ny, ja). Så nå kan jeg kjøre så mye jeg vil :prop:

Planen for helgen er å ta en tur til Hovden. Vi er til sammen ti jenter (host, kremt, vi er vel blitt damer hele gjengen) som skal i utdrikningslag. Det er kun jeg som har motorsykkel, så har i dag fått levert bagasjen til noen som skal kjøre bil, så satser på en flott tur til fjells \:D/ Kan ikke forstå hvorfor alle er skeptisk til at jeg skal kjøre alene. Jeg er jo selv litt skeptisk til ferjer, og evt stropping av sykkel. For det har jeg for å være helt ærlig ikke peiling på. Men lengste turen er ikke lenger enn 25 minutt. Skal nok gå bra. :redface

Jeg har tenkt litt, men har i grunnet ikke kommet frem til navn på sykkelen min. Men har forstått at den gjengen som er her inne er nokså kreative, så kanskje det kan komme noen forslag? :-)

Satser uansett på bra vær på fjellet slik at det blir litt av dette :b_c:

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Duville »

Trenger ikke å stroppe MC på innlandsferjer, vanligvis.... Kjør helt frem og sett fremhjulet mot lemmen og parker på sidestøtta. Gå ned og sett deg på sykkelen i god tid før du kommer i land og hold den stødig når ferja legger til ---- så errrr-u klar til å gi full gass like før lemmen er nede så får du en flying start :knegg :knegg (den siste var en spøk, bare sånn for sikkerhets skyld"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av RuneMC »

Jeg får som regel idé til navn på sykkelen når jeg har kjørt litt med den.

La det male litt i bakhodet, lær den å kjenne dens nykker/styrker/egenskaper via noen mil med asfalt og svinger og eventuelle situasjoner, så "popper" det nok opp et passende navn etterhvert.

Men forslag kan vi alltids gi:
(*edit ettersom det skal være damenavn*) Duckeline

stafett-pinnen videre til andre kreative forslag... :D :thumleft
Sist redigert av RuneMC den 03 jun 2011, 16:23, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av SheDevil »

Velkommen skal du være Monsterdama :vs

Moro å se at det er flere damer som bruker sykkelen sin, mekker og står på og ikke minst deler historiene med oss andre her inne.

Gleder meg til å høre om turer som du blir med på og erfaringene du gjør deg med det nye leketøyet.
Navn på leketøyet ditt har jeg ikke, hvertfall ikke enda :roll
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Kjellrf »

Duville skrev:Trenger ikke å stroppe MC på innlandsferjer, vanligvis.... Kjør helt frem og sett fremhjulet mot lemmen og parker på sidestøtta. Gå ned og sett deg på sykkelen i god tid før du kommer i land og hold den stødig når ferja legger til ---- så errrr-u klar til å gi full gass like før lemmen er nede så får du en flying start :knegg :knegg (den siste var en spøk, bare sånn for sikkerhets skyld"
Husk å la den stå i gear også.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
monsterdama
Innlegg: 24
Registrert: 14 mai 2011, 15:15
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av monsterdama »

Duville skrev:Trenger ikke å stroppe MC på innlandsferjer, vanligvis.... Kjør helt frem og sett fremhjulet mot lemmen og parker på sidestøtta. Gå ned og sett deg på sykkelen i god tid før du kommer i land og hold den stødig når ferja legger til ---- så errrr-u klar til å gi full gass like før lemmen er nede så får du en flying start :knegg :knegg (den siste var en spøk, bare sånn for sikkerhets skyld"
Flying start hadde vært kult :bananas

Men tror jeg forholder meg sivilisert, og kjører når de vinker meg av. Første etappe skal jeg kjøre sammen med 3 biler ](*,) Så blir å måtte ta det helt med ro. Men etter siste ferje, og vi har stoppet og plukket med oss hovedpersonen har jeg tenkt å si takk for meg, og kjøre mitt eget tempo :prop:

Takk for gode tips alle mann. Vil si det er en fordel å ha den i gir også, så. :janikk

Når det gjelder navn, så føler jeg liksom at sykkelen er ei dame. Hører klart og tydelig når hun kommer, og kan til tider være litt lunefull. (Kan ikke vi damer være litt sånn av og til?) Hun liker ikke regn noe særlig heller. Men er fortsatt blank. Det kommer nok frem et navn etter hvert vil jeg tro.

Nå skal jeg snart begynne å kle på meg, så alle sammen for å en god helg med flotte kjøreopplevelser. Her skinner ihvertfall solen!

monsterdama

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av MaxTron »

Velkommen hit, og gratulerer med råtøff sykkel og blogg :thumleft

Arti at noen gidder å lage orntlige blogger her inne, sjøl er æ litt for dårlig til å skrive, "villblogger" litt rundt omkring på andre tråder når æ syns det kan passe inn :-J

Når det gjelder treg retur på gassen kan det hjelpe å smøre viren, da bruker du en sånn
Bilde
Fra biltema http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ve ... iersmorer/" onclick="window.open(this.href);return false; eller lignende butikker, og en sprayboks med olje som har ett tynt plastrør.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Crinos »

Er det fysisk grepet som returnerer sent, eller bare motoren som bruker tid på å sette seg?

Dette kan du lett sjekke med å gjøre følgende
la den stå i fri med motoren i gang.
Rus motoren opp til ca 4.000 RPM og hold den stødig noen sekkunder
Slipp håndtaket.

test to
Rus motoren opp til ca 4.000 RPM og hold den stødig noen sekkunder
I stedet for å slippe, vrir du selv gassen tilbake så fort som mulig.

Er det forskjell på hvor fort motoren roer seg ned til vanlig tomgang, så er det et sted mellom håndtak og forgasser/insprøytning som er problemet... Mye tyder da på som MaxTron sier, at du må smøre opp gasswieren med nevnt verktøy.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Kjellrf »

Når du skal vri på gassen, skal det være 2-3 mm dødgang før gassen "tar". Sjekk om du har det. Hvis ikke, vil tur og returwiren motvirke hverandre/wirene stå i spenn, og gassen kan henge seg opp. Enkel justeringssak å rette opp i.

Håper du/dere finner feilen, og kos deg med sykkelen!

:-)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av jhn »

Ang. stropping på ferger, så e det bare å spørre mannskapet. De kan dette og e nok behjelpelig, de vet jo også om det e nødvendig.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Monsterdamas grublerier

Legg inn av Crinos »

Er på flere ferjer bemanningen insisterer å gjøre dette selv, de argumenterer med at de kan dette bedre enn "deg". I alle fall på de store ferjene jeg har vert borti.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar