Nykommerens logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Nykommerens logg

Legg inn av Baltazar »

Stedet er Bergen by og høsten står for døren. I det blader blir til løv får en ung herre mann seg omsider førerkort klasse A.
Oppkjøringen nærmer seg med store skritt, og følelsen av at noe mangler på tunet blir sterkere og sterkere.
Den sykkelen som tidligere hadde fast plass utenfor døren står nå i flere pappesker på et verksted nord for byen.

Tirsdag 26.07.2011 møtte denne mc'n nemlig en eldre herremann i en bil og døde en smertefull død på stedet.
Den eldre herre gav da den noe vanlige forklaring om at han ikke så noen mc som kom kjørende og trodde han hadde "klar bane".

I det hevelsen gikk ned, og fotens farge gikk fra blå til gul gikk jeg ut for å kjøpe inn nytt kjøreutstyr da dette ble begravet med sykkelen. Store øyne møtte meg i butikkens kasse da jeg hadde funnet frem det ønskelige utstyret.
Ambulansegul hjelm og jakke ble lagt på disken ved siden av en ekstra refleksvest.
Det ble en stille tenke pause før butikkmedarbeideren så på meg og sa " påkjørt? ". :lol

Så nå sitter jeg her med nytt utstyr og ingen sykkel.
Jeg prøver å vente til sesongen er over før jeg kjøper ny sykkel da prisene går litt ned mot slutten, men dette betyr jo også at det ikke blir noe kjøring på meg. Så hvor mye er en liten tur før sesongen er over verdt? 5000? 10.000?

Jeg sitter inne med rene hender uten oljelukt, rent og skinnende kjøreutstyr og er trist. Veldig trist fordi noe mangler.
Plassen utenfor døren er tom, og når den er tom blir solskinnsdagene tristere en før.

Hva skal kommer først snøen eller sykkelen ?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Nykommerens logg

Legg inn av evike »

MMS er en farlig sykdom (Manglende Motorsykkel Syndrom - ifølge Banditmannen som jeg oppdaget uttrykket hos).
Det var godt det ikke skjedde deg noe stort og alvorlig, ble litt skremt da jeg oppdaget ordet "Døde" inni teksten og måtte lese et par ganger før jeg skjønte at det var sykkelen som døde, ikke et menneske, gudskjelov.

Jeg vil nok påstå at det ikke er så mange tusen som skiller i pris. Kjøp heller en litt billigere sykkel og kos deg det som er igjen av årets sesong!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Duville »

Å gå mot vinter er trist.

Å gå mot vinter uten å ha mulighet til å utnytte de muligheter som kommer helt fra sommermåneden august og gjennom hele høsten må være ----- nitrist.

Jeg hadde (nok kanskje) løst ut en ny doning så veien til neste vår ikke ble fullt så nitrist, heller en opptur... :skriver

Brukeravatar
Faxe
Innlegg: 47
Registrert: 10 apr 2011, 21:13
Motorsykkelen din: Suzuki DR 350,1999

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Faxe »

Her er resepten på en moro høst/vinter/vår/sommer:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29220743" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Banditmannen »

Du har nok fått deg en lei MMS!
Og lar du den være ubehandlet kan det bli katastofalt! :[-X

Du har sikkert allerde merket abstinensen...? Den blir IKKE bedre med tiden!
Store lidelser som vileløs surfing på finn.no til seint på natt, nevrotiske utbrudd, frustrasjon over pent vær, kramper og uhemmet sikling ved syn av motorsykler.
Ender til slutt med panikkjøp av mc, som p.g.a. av nevnte panikk ofte er i dårlig stand, og/eller er kraftig overpriset!

Eneste kjente behandligsform mot MMS er å skaffe seg en sykkel FØR symtomene blir for kraftige!

Aner ikke hva slags sykkel du ønsker deg, eller hvor høyt budsjett du har, så jeg slenger ut denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28238501" onclick="window.open(this.href);return false;
Allroundsykkel som funker til det meste!

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Baltazar »

Banditmannen skrev:Du har nok fått deg en lei MMS!
Og lar du den være ubehandlet kan det bli katastofalt! :[-X

Du har sikkert allerde merket abstinensen...? Den blir IKKE bedre med tiden!
Store lidelser som vileløs surfing på finn.no til seint på natt, nevrotiske utbrudd, frustrasjon over pent vær, kramper og uhemmet sikling ved syn av motorsykler.
Ender til slutt med panikkjøp av mc, som p.g.a. av nevnte panikk ofte er i dårlig stand, og/eller er kraftig overpriset!

Føler sterkt at riktig diagnose nå er på plass.
Kjenner beina riste under meg, mens jeg febrilsk undersøker finn.no for 157. gang idag.

Står mellom 3 sykler her nå tror jeg..
Legger link under slik at dere kan komme med deres anbefalinger.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29855409" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30049614" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=26791498" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Nykommerens logg

Legg inn av stiandre »

Løp og kjøp... er mye fint det der..

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Onsløv »

Det spørs jo litt hva du skal bruke sykkern til også.
Er det kun pendling og en kort tur i ny og ne, så holder en 125.

Skal du litt lengre avgårde, gjerne med passasjer, så ville jeg hatt lit mer kubbikk mellom beina. Da er både Fazeren og Horneten fine.

Av de to hadde jeg sikkert gått for fazeren. Pga årsmodellen og den har kanskje ABS?
Samt nye dekk og nytt kjede/drev.

Lykke til videre i jakten, kanskje vi møtes på torget en dag?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Intruder »

Gratulerer med at du valgte gult----det blir nok din motpart og hans likesinnede
glade for også.. :-J
Lykke til med eventuelt ny sykkel.. :mc2 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Nykommerens logg (kjøpsråd)

Legg inn av Baltazar »

Hvis vi ser på Honda CB 600 Hornet F 1998 - 2004 noen som kan opplyse meg om vanlige feil eller svakheter jeg behøver være obs før kjøp

Det samme gjelder for YAmaha FZ6-N 2004 - 2007

Setter pris på gode kjøpsråd

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Nykommerens logg

Legg inn av ArcticTiger »

Det er veldig fint at det etter ditt uhell i sommer, er valg av hvilken mc du nå skal anskaffe, som er ditt "problem". Du er virkelig heldig :thumleft .
Kjøp den dyreste (nyeste), største og beste sykkern som ditt budsjett tillater. Det er fortsatt mye sykkler som bys ut, prisene kan være litt ymse. Men det er altid lov å gi selger et bud. Er han motivert for å selge, så skjønner han nok sin besøkelsestid når du står der med ståler i handa....

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Misha »

Hadde gått for fazeren. Populær sykkel som du lett får solgt til våren hvis du vil bytte til noe annet.Og den er nyere enn hondaen. Og ang. vanlige feil kan du jo stikke ut til Yamaha i åsane og spørre der. Selv om det ikke burde være noe problem med en såpass ny sykkel som er gått knappe 40000km. :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Snikkeren »

Hei, og velkommen til MCsiden. :vs

Godt å høre at det gikk bra med deg. Sykkelen kan alltids erstattes.
Av de syklene du har linket til tror jeg at jeg ville gått for Fazeren. Ellers er TDM 900 en sykkel du også bør vurdere. De ligger nok litt høyere i pris enn de du har linket til, men til vinteren kan du kanskje få en for rundt 55'.

Er forresten fra Bergen selv, men flyttet til Ørsta for 3 år siden. Kanskje vi treffes en gang jeg er i Bergen?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Nykommerens logg

Legg inn av Baltazar »

Ja, treffes gjør vi nok en gang, kanskje vi også hilser med en hånd i passeringens øyeblikk..

Har kjøpt meg en yamaha MT-03 2008 modell nå...

Håper dette var et godt valg ( har ikke overtatt den enda )

Blir godt å komme seg opp på 2 hjul igjen nå :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nykommerens logg

Legg inn av AJ »

Baltazar skrev:Ja, treffes gjør vi nok en gang, kanskje vi også hilser med en hånd i passeringens øyeblikk..

Har kjøpt meg en yamaha MT-03 2008 modell nå...

Håper dette var et godt valg ( har ikke overtatt den enda )

Blir godt å komme seg opp på 2 hjul igjen nå :)
Gratulerer med 'ny' sykkel :thumleft
Denne blir du helt sikkert fornøyd med :janikk
Så må du huske å legge ut noen bilder så snart du har fått lagt dine svette lanker på MT-03 holkene ;e

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar