Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Bikerdude73 Sesongstart :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Ok. Da fyrer jeg opp en blogg her. Min første noengang. :skriver

Jeg er en evig ungkar fra Karmøy på vestlandet. Minus piker vin og sang. Har funnet ut at jeg klarer meg best alene. Mindre trøbbel når jeg tar cafe raceren inn på kjøkkenet om vinteren da! :thumleft

Ble 38 år i september. Frykter ikke at 40 tallet nærmer seg da jeg er ganske ung hvertfall i hodet.

Jeg har ikke en imponerende karriere i arbeidslivet bak meg da jeg har slitt med angst så langt tilbake som jeg kan huske. Søkte hjelp ca 1996 og fikk dårlig hjelp frem til 2000 da de ikke ville «hjelpe» meg lenger. Da gikk jeg 2.5 år på skole uten hjelp, men endte til slutt opp på attføring. :sorry

Februar 2006 så fikk jeg nok og solgte bilen for å kjøpe en Yamaha SR 500 fra 1978 som jeg hadde hatt lyst på siden 1997. Dagen jeg hentet skiltene så begynnte det å snø... Men det hadde ikke så mye og si da jeg var glad jeg endelig hadde sykkelen. Lurte meg ned i boden med musikk og mekket og polerte i det stille. Etter dette så har formen blitt en god del bedre. Har vært innom en del motorsykler og hatt stor fremgang mentalt og generelt i livet. :D
For eksempel: Jula 2005 så var jeg alene pga dårlig form. Februar 2008 så ble jeg valgt inn som sekretær i Haugaland Veteran Motorsykkel Club. Tror jeg ble litt sjanghajet der, men jeg liker det veldig godt.
Nå er jeg blitt «pensjonert» som det heter så fint. De mest krasse vil vel kalle meg en sosial taper som snylter på statskassen som de betaler skatt til. Men i en evnt diskusjon med «slike» folk så ville jeg nok fått dem til å forstå en del bedre da jeg er en veldig åpen kar som kan prate om det meste.
Det viktigste for meg nå er å ha en grei livskvalitet. :D

Jeg bruker min tid til å kjøre rundt lokalt på motorsykler som jeg som regel modifiserer en del. Liker å tilpasse sykkelen til meg og ikke omvendt. Ikke tro jeg er en god mekaniker, har en kamerat som er kriminelt dyktig. Fagbrev på bil, tunge kjøretøy, karroseri, og mc er noe han kan vise til, pluss en fantastisk evne til å løse «problemer» som jeg kaller dem. Han kaller akkurat det samme «utfordringer». Jeg er nok en del mer pessimist enn de fleste ja, men jeg har bedret meg.
Han har hjulpet meg med min Yamaha SR 500 cafe racer. Og han har gjort min Yamaha XT600E om til en kul supermotard. Nå har jeg og en Yamaha RD 350 YPVS, men den er orginalt så langt. Har et prosjekt i en Yamaha FZR400RR EXUP som jeg håper skal ende opp som en streetfighter. :\m/:

Uten det å holde på med MC, både gamle og litt nyere så liker jeg jakt og fiske. Er og medlem i den lokale Pistolklubben. Ikke for å bli med i NM men kun for moro skyld. Prøver å gå på alle hjemmekampene til FKH Haugesund sammen med en kamerat. Kanskje ikke noe spesielt i dette. Men for en med angst å gå på fotballkamp sammen med 5000 andre supportere så er det ganske så moro.
Det går veldig mye i PC og film pluss noen tv-serier jeg følger. PC er greit og ha på regnværsdager og for å oppdatere facebooksiden til veteranklubben. Må ikke glemme ebay... og alle mc-delene jeg har kjøpt der. :bananas

Hva som blir skrevet i denne bloggen vil vel tiden vise. Er vel snart tid for å pakke bort alle syklene. Cafe raceren står allerede på kjøkkenet. Motarden var jeg ute med på fredag for å rase litt fra meg. Sinnsykt moro å kjøre den sykkelen der. ;e

Har vel nevnt tidligere at MC er min beste form for terapi, så jeg forsetter med det. :prop:

Da har jeg presentert meg og begynnt bloggen. Håper jeg ikke har skremt alle bort nå. :scratch
Sist redigert av bikerdude73 den 01 apr 2018, 19:49, redigert 127 ganger totalt.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av AJ »

Velkommen som MCsiden.no blogger :thumleft

Leste bare kjapt igjennom og så straks at du er en åpen kar som deler livserfaringen din - på godt og vondt.
Det synes i hvert fall jeg er veldig bra! Har gjort det samme her inne selv og ikke fått noen negative reaksjoner på det, snarere tvert i mot! Noe jeg er veldig takknemlig for.
Jeg vet at flere andre her inne setter pris på den åpenheten du har vist i din første post i en blogg det skal bli fint å følge videre :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft :thumleft :thumleft Ja mc er mentalhygiene, ingen tvil om det :knegg :knegg Og den Gule SR500 du har er den fineste sykkern på forumet :D

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Snikkeren »

Helt enig med AJ. :thumleft

Du viser ihverfall at du er trygg på deg selv, og jeg synes du er tøff som tør å være så åpen om utfordringene ;e dine.

Grattis med din første blogg. :=D>
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

AJ skrev:Velkommen som MCsiden.no blogger :thumleft

Leste bare kjapt igjennom og så straks at du er en åpen kar som deler livserfaringen din - på godt og vondt.
Det synes i hvert fall jeg er veldig bra! Har gjort det samme her inne selv og ikke fått noen negative reaksjoner på det, snarere tvert i mot! Noe jeg er veldig takknemlig for.
Jeg vet at flere andre her inne setter pris på den åpenheten du har vist i din første post i en blogg det skal bli fint å følge videre :thumleft
Takker så mye. Jeg har og sett at du er en åpen kar som har skrevet om ting som mange kan syns er litt tabu.
For meg så er det et tegn på styrke og absolutt en god ting! :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

ArcticTiger skrev::thumleft :thumleft :thumleft Ja mc er mentalhygiene, ingen tvil om det :knegg :knegg Og den Gule SR500 du har er den fineste sykkern på forumet :D
Takk for veldig fin kommentar ang min Cafe racer. Er veldig stolt av den selvsagt. :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Snikkeren skrev:Helt enig med AJ. :thumleft

Du viser ihverfall at du er trygg på deg selv, og jeg synes du er tøff som tør å være så åpen om utfordringene ;e dine.

Grattis med din første blogg. :=D>
Takker så mye. Åpenhet og ærlighet er som regel bra egenskaper har jeg funnet ut. :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av AJ »

bikerdude73 skrev:
AJ skrev:Velkommen som MCsiden.no blogger :thumleft

Leste bare kjapt igjennom og så straks at du er en åpen kar som deler livserfaringen din - på godt og vondt.
Det synes i hvert fall jeg er veldig bra! Har gjort det samme her inne selv og ikke fått noen negative reaksjoner på det, snarere tvert i mot! Noe jeg er veldig takknemlig for.
Jeg vet at flere andre her inne setter pris på den åpenheten du har vist i din første post i en blogg det skal bli fint å følge videre :thumleft
Takker så mye. Jeg har og sett at du er en åpen kar som har skrevet om ting som mange kan syns er litt tabu.
For meg så er det et tegn på styrke og absolutt en god ting! :-)
Du har helt klart disse egenskapene også. Det er jeg ikke særlig i tvil om!
At livet i seg selv og dette med jobbkarriere og alt det der, ikke ble akkurat slik vi trodde, håpet og forventet kjenner jeg meg også igjen i uten å gå mer i detaljer om det.
Kanskje en gang på to-mannshånd om vi er heldige å møtes en gang? Ikke utenkelig siden kona mi, Bakpå og jeg svært gjerne tar oss flere MC-turer til Vestlandet (tenkte å linke til siden i egen blogg med bilder fra turen, men gidder ikke akkurat nå... :P :p ).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

AJ skrev:
bikerdude73 skrev:
AJ skrev:Velkommen som MCsiden.no blogger :thumleft

Leste bare kjapt igjennom og så straks at du er en åpen kar som deler livserfaringen din - på godt og vondt.
Det synes i hvert fall jeg er veldig bra! Har gjort det samme her inne selv og ikke fått noen negative reaksjoner på det, snarere tvert i mot! Noe jeg er veldig takknemlig for.
Jeg vet at flere andre her inne setter pris på den åpenheten du har vist i din første post i en blogg det skal bli fint å følge videre :thumleft
Takker så mye. Jeg har og sett at du er en åpen kar som har skrevet om ting som mange kan syns er litt tabu.
For meg så er det et tegn på styrke og absolutt en god ting! :-)
Du har helt klart disse egenskapene også. Det er jeg ikke særlig i tvil om!
At livet i seg selv og dette med jobbkarriere og alt det der, ikke ble akkurat slik vi trodde, håpet og forventet kjenner jeg meg også igjen i uten å gå mer i detaljer om det.
Kanskje en gang på to-mannshånd om vi er heldige å møtes en gang? Ikke utenkelig siden kona mi, Bakpå og jeg svært gjerne tar oss flere MC-turer til Vestlandet (tenkte å linke til siden ei egen blogg med bilder fra turen, men gidder ikke akkurat nå... :P :p ).
Ja det hadde absolutt vært moro å kunne møtt deg og Bakpå. Jeg får desverre ikke kjørt så langt pga litt frykt for de lange turene(enn så lenge). Har og ingen sykler med særlig mye komfort. Rister løs det som er. :knegg
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Banditmannen »

Respekt! :notworthy:
En flott og ærlig bloggstart!

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Misha »

Grattis med blogg! :thumleft

At mc-kjøring er bra terapi for knotten kan nok de fleste her inne skrive under på. Jeg er vaffal i bedre humør når jeg kommer på jobben på baiken, og ikke i buret.
Og en slik kamerat som du også har er verd sin vekt i gull!

Ang. langtur og mangel på komfort kommer det nok an på hvor langt du skal, hvor god tid du har og hvem du eventuelt kjører med. Jeg har ingen problemer med å dra avgårde med morinien f.eks over til østlandet for treff en helg. Halve moroa er jo nettopp å komme dundrende med noe litt utenom det vanlige. Og man får hvilt seg hele helga før man skal hjemover igjen. :-)

På rene langturer er nok saken litt anderledes. Da jeg var med gjengen på PreHøst-turen i august var det godt å ha en mer moderne komfortabel yamaha å kjøre med siden dagsetappene ble lange med mange timer i salen... :janikk
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Svolp »

Hei og velkommen hit.. Kjekke plass som gjør vinteren litt lettere :-) Er mye på farten sommerstid så hvis jeg er forbi karmøy så hadde det vært gøy og hilse på
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av SheDevil »

Kan ikke si noe annet en takk for at du ønsker å dele med oss bikerdude73 og jeg vil også ønske deg velkommen som blogger her inne på forumet. :janikk

Mange av oss her inne, har helt sikkert fått sin kvote med utfordringer gjennom livet og jeg er sikker på at det er flere som kjenner seg igjen i det å komme seg gjennom hverdagen ikke nødvendigvis er alltid like enkelt..

Håper dette er et steg i rikitg retning for deg bikerdude73 , det sår respekt av at du ønsekr å dele med oss andre.
Ikke så usannsynlig at jeg blir en av de som kommer til å følge med på hvordan det går med deg ;-)
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Sprint »

Hei bikerdude73,takk for at du deler dette med oss.Kjører selv for det meste lokalt,og er altid innom Aksdal,Knaphus og ofte innom Haukås.Treffer altid andre her,blir med på kjørelag eller bare sitte og prate.
Kan jo avtale å treffes siden vi begge bur på samme holmen :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Sprint skrev:Hei bikerdude73,takk for at du deler dette med oss.Kjører selv for det meste lokalt,og er altid innom Aksdal,Knaphus og ofte innom Haukås.Treffer altid andre her,blir med på kjørelag eller bare sitte og prate.
Kan jo avtale å treffes siden vi begge bur på samme holmen :thumleft
Hadde vært kjekt å møtt en felles forumist ja. Men jeg kan være vanskelig å få tak på da jeg har en rar døgnrytme :P :p

Men det går vel an å utveksle kontakt info her inne med PM eller noe? :scratch

Nettopp kommet hjem fra å ha sett FKH slå Fredrikstad 3-2. Dommeren og linja var ikke på vår side, men det er de da aldri heller.
Føles hvertfall ikke slikt som FKH supporter ;e
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar