Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Hei
Dem to siste årene har jeg brukt en del tid på å lese innlegg her på mcsiden, noen innlegg skal jo også stå for min regning. Så tenkte jeg skulle være så voksen å prøve meg på en blogg jeg også da. Er en 1971 mod, bodd meste parten av livet på hadeland, men har i den senere tid flyttet til ringeriket Er gift og har mine dine og våre unger. Jobber i rørlegger bransjen. Ble vell bitt av mcbasillen som 16 åring da mopedkjøringa startet. Fikk tunglappen som 18 åring, tok den sammen med bil. Gikk noen år før jeg fikk egen mc, men var heldig og fikk låne noen ganger. Men den senere tid har det gått slag i slag, både med kjøring og lesning av mc relaterte ting Har også prøvd meg noen år på crossbanen, kjempe moro helt til kroppen ikke ville mer, men sitter igjen med gode miner. Tenkte jeg skulle prøve å skrive litt her på Busabloggen sammen med noen gode bilder utover vinteren, er vel ikke helt genial på rettskrivning men det er det bare og overse :D . Vi går litt tilbake i tid å ser på noen av sykklene mine gjennom tiden

Her er den først sykklen jeg hadde. Dette bilde er av den trede sykklen min, men dem var helt like.
bandit600n.gif
Så er det TL1000S. Den skulle jeg ønske jeg hadde enda.
tl1000s2.gif
Så er det en Honda XX, bildet er når den står vinterlagret på jobben
xx.jpg
Så ble det den sykklen jeg har i dag. Bilde er fra like før den ble min.
nysykkel.jpg
Og se der. Den store dagen da den er klar for å hentes
busa.jpg
Kommer med et innlegg med crosser bilder seinere :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Busa Trond den 23 jul 2013, 17:12, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av Bimma »

Artig at du har starta blogg du også Busa Trond :thumleft

Moro med bilder av noen av syklene dine :D

Gleder meg til å lese mer i bloggen din, her er det bare å skrive i vei!! :skriver
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av AJ »

Veldig bra, Busa Trond :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Busa blogg

Legg inn av Snikkeren »

Kjempegøy at flere og flere starter egen blogg.
Kommer nok til å følge med på denne også. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Grattlere med blåggen BusaTrond! Tøøøft :D Flotte sykkler du har har hatt/har, du liker visst litt pulver :knegg Skal bli morro å lese videre, du har kanskje vært litt på mc-tur og :-k , og kanskje noen bilder fra kråss-banen?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Busa blogg

Legg inn av ojda »

Grattis med nybloggen BusaTrond. :thumleft
Uff! Enda en ny tråd man må innom for å kontrolere.
Det er et slit å vere ansvarsfull Mc-sidemedlemm,
men jeg gjør så godt jeg kan :lol
Fin rød tråd på mc-valgene gjennom tiden.
Hvor gammel er forresten Busa'n nå?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Busa blogg

Legg inn av ZZR-Tom »

Slik at du veit det, her er plass til mykje meir bilder, få det på ;e

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Takk takk til dere for hyggelig velkomst av Busa bloggen.
Til deg ojda så er det bare å beklage at du fikk mer å gjøre :knegg , i Busan sitt vognkort står det 2009 mod.

Og til dere andre så har jeg en god del bilder til på lur, kommer mer lover jeg.

Fikk jo også av meg selv et Gopro kamera til jul, så til våren blir det nok noen klipp fra det også.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Busa blogg

Legg inn av Svein2 »

Bloggen skal følges og kameraet ditt kan du teste ved å sette på deg skia og gå
en tur til skogs. Legger du ut filmen her, så slipper vi andre å dra fram Madshusa. :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Vil skrive litt om en av mine store lidenskaper. Begynnte vel med at en kammerat av meg kjøpte seg cross sykkel, så ble det til at jeg fikk fikk prøve den en dag. Da var det gjort, kjempe moro, det veit jo dere som har eller kjører cross. Det er ganske eller veldig fysisk anstrengende, men man gjør det med et smil om munnen og kan jo ikke måle seg med helsestudio, løpetur eller andre idretter spør du meg. Så dette er noe jeg kan anbefale på det sterkeste.

Det ble en fast lørdagstur i starten der vi hadde med ungene som også ble med på å kjøre. Hadde med mat og drikke og brukte hele dagen på banen. Sosialt var det, og ble også kjent med mange andre crosskjørere. Vi har jo også en del sandtak rund her jeg bor som også ble brukt, kansje ikke helt etter boka men...

Legger ut noen bilder av sykklene mine

Den første var en kawasaki kx250r 2takt. Har ikke noe reint bilde av den, men den kan ses på noen bilder lenger ned på siden.

Den andre ble en kx450 4takt
gamle kawan.gif
Også ble det en 450 til :thumleft
kawa1.jpg
Ble jo også passet godt på denne også. Stort forbruk av siliconespray ble det jo.
motor.gif
Her er noen bilder der vi trener i et sandtak
samling.jpg
Her er vi klare til å kjøre

Disse bildene hører sammen. Se den hvite sykklen. Det er meg på den grønne, det er den kx250 som jeg først hadde
sandtak.jpg
trening.jpg
kan dette gå bra.jpg
Så er det å skifte til piggdekk nede på jobben. Kjøre med grove piggdekk på isen så sitter det jammen meg nesten bedre om man kjører på tør asfalt
dekk skift.jpg

Det blir en del 2 på dette innlegget. Kommer noe ref. og bilder fra noen Old Star løp, og fra turer til VM runder i cross nede i Udevalla :thumleft :thumleft

( Fikk beskje om at minne banken på siden her var full )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Del 2

Dette er noen bilder fra nede ved Stavanger på banen på Elgane. Er gjerne dem første løpene i Old Star som starter nede der. Her kan dere se fra vi går rundt banen, må sjekke forholdene.
hopp1.jpg
elgane.jpg
elgane2.jpg

Her er gutta godt i gang og klare for løp. Utstyret er iorden veit du :thumleft
elgane3.jpg


Og her er vi klare på en bane nede ved Sarpsborg
sarpsborg 1.gif
Bilde av banen
sarpsborg bane.gif

Det har også blitt noen turer ned til Søtabror på forsommeren der det går VM runder i cross i Uddevalla. Det er et stort cirkus en hel helg. Tusener av folk og verdens beste kjørere, det må bare oppleves. Like ved inngangen der står det også mange hundremeter meg gatesykkler som har parkert og er å ser på. Et yrende campingliv og en Stor fest hele døgnet. Når man først har tatt turen ditt må man kjøpe biletter for å komme inn i depoet, der kan man gå rundt å se dem forskjelige fabrikk-teamene jobber på sykklene.
uddevalla telt.jpg
Fra inne i Kawa teltet. Himmelen for den som kjører kawa crosser :=D> :=D> :=D>
uddevalla.jpg
uddevalla2.jpg
Her er man ikke alene. Mener de sa over høytaleren det var ca 20 000 betalende personer der.
140.jpg
Kan anbefales å ta en tur. Ikke noe er som starten på finalen da over 20 stk 450 ruser opp, og dem skriker i høytaleren og VM låta som dem bruker er Sandstorm. Da grøsser det på på ryggen om du er glad i mc eller ikke :yahoo
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

Mer, Meer, MEEER BusaTrond, MEEEERE :thumleft :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Takk Takk ArcticTiger. Det kommer mer. Dere kan jo nyte dette klippet så lenge :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=p_KmeoQJ ... detailpage[/video]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Det var vel etter den først langturen i fjor vår, hadde ikke kjørt inn kroppen enda, og ble jo litt støl flere steder. Så fikk jeg lest en test av en kawasaki 1400 GTR som er en seriøs langtourer. Søkte på nett og brukte mye tid på å lese, og jeg tror jeg så alle" youtube klippen av den. Kawasaki kjørte jo rundt i landet med en del av sykklene sin på vårparten, så det ble en prøve tur på meg nede i Drammen.

Er helt klart en god tourer dette, den veier litt over 300kg fulltanket, har 155hk og 136nm. Bra register og en toppfart på rundt 260 km/t. Slureclutch, elektrisk vindskjerm, sidevesker, ABS og masse annet. Kom en oppgradering på den i 2011 tror jeg det var, litt større riller i kåpe, termometer i instrumenteringen og et antispinnsystem. Har også mye annet turvennlig utstyr.

Jeg fikk vel ikke vov.. opplevelse når jeg kjørte den, ble en merkelig turbulens og den rykket på avslag av gassen. Men alikevell dette er på ingen måte en dårlig sykkel. Kjenner jeg er litt svak for den enda. Tror eierene av dem er fornøyde :D
gtr1400.jpg
Var å kikket på en svart 2011 mod, tror jeg liker den svarte best
gtr1400 instr.jpg
Her er det en grå overligger, tror det en 2008 mod
gtr grå.jpg
gtr grå2.jpg
gtr grå inst.jpg

Det ble vist ikke noe bytte på meg, er alt for glad i den jeg har nå. Kjenner at jeg kjører mer sykkel på Hayabusan gitt :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg. Trenger litt hjelp

Legg inn av Busa Trond »

Dette er skrevet ned en PMS kveld når gradestokken ute krabber seg ned mot -15 grader brr......
Har lagt sikkelig i ovnen nå, så det er god temp inne her nå, så godt.
Tenker tilbake til varmegrader og mc. Er nok ikke alle som deler den interessen med meg, men jeg koser meg å holde sykklen blank og fin. Kan jo finne på og bruke en dag på å vaske, ordne og polere alt som er :knegg
Koke / trakte kaffe og kansje ei flaske vin, høre på god musikk og dulle med sykklen en hel dag går fint for meg, ta noen bilder å være fornøyd. Ikke som en god mc tur, men alikevel jeg koser meg da.

Har jo prøvd en del poleringsmidler, fant igjen noen bilder her etter jeg prøvde Meguiars GoldClass med Carnabua plus. Brukte først Meguiars Swirl x remover, fikk et bra resultat. Men etter et par vask kunne man ikke se at sykklen var polert en gang. Som dere ser på bilde her så kunne det konkurere med mange dyrere produkter, bare synd det ikke holdt.
nypolert1.jpg
Er nok litt usikker på hva som er riktig med tanke på vedlikehold av kjedet, det er jo mange meninger i andre tråder på forumet om akkurat det. Men jeg har funnet ut at jeg bruker avfetting fra Bilxstra, funker kjempe bra. Bruker som regel og smøre kjede og kjøre det godt og varmt etterpå. Har ikke hatt noe tull med den praktikken der. Det er Gull kjede på Hayabusan, så det ser jo ut som nytt hver gang det har fått en vask, da koser jeg meg veit du.
nyvasketkjede.jpg
Måtte det snart bli sommer :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Busa Trond den 18 mai 2013, 19:15, redigert 1 gang totalt.

Svar