The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Hei sveis!

Legg inn av LordShaft »

Vi ser hva vi får til... guttungen begynner i barnehage 12 august, så før det er det ikke mye fri på dagtid, bare i helgene. Men etter dette er det mye fri. Så vi skal få til litt morro

Note4

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Hei sveis!

Legg inn av Trondgv »

TBI81 skrev:Trond: 1500,-
Okei, takker :thumleft Fikk en pris på mellom 4-5000 for remap og førstegangsservice når jeg sendte mail, vel og merke ikke til de på verkstedet. :-k Men da ser det i alle fall ut som jeg kommer fint unna med 3000,- ca.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M

Legg inn av TBI81 »

Litt sand og gjørmeøving i dag
Bilde
Bilde
Etterpå grøvlet jeg meg godt ned i skogen. Og fant fort ut at man virkelig bli skitten med knaster ..

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Hei sveis!

Legg inn av TBI81 »

Back to basics? :knegg
Hoj'en er pakket med telt, primus, liggeunderlag, vinterpose og real turmat. Tror bag'ene kommer til å holde seg sånn passe på plass, men det ble litt høyt dette (Kriegaen er festet i sykkelen, pølsa i Kriegaen og ei stropp ligger rundt hele sulamitten). Jeg bare digger jeg at tanken er under bag'en. Det blir praktisk å fylle ..
Bilde
Ferden går innover landet og grus og veien er målet. Skal møte en kompis rundt Beitostølen på mandag en gang, tenker å ta diverse avstikkere dit (Slettfjellveien, panoramaveien med mer). Overnatter der det passer seg. Fra beitostølen blir det Jotunheimveien og Grimsdalsveien. Derfra ikke planlagt, men tenker å rase litt rundt i området der til helgen nærmer seg :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

Var jo faktisk relativt easy å fylle jo. Kriegaen er jo bare "hektet på", så det var bare å løsne litt på stroppene, hekte av og løfte bagene rett av. Perf :prf

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av Barbarozza »

Skjønner at jeg må begynne med grus...i alle fall litt...

Tankvesker er alltid en liten utfordring ...bare ikke gjør som meg, glemme å sette den på og la den ligge igjen på bensinpumpa for deretter å få 25 km ekstra på turen for å hente den. Heldigvis lå den der etterpå :-) Men man skal jo ha flaks også....

Du slipper det hvis du ikke tar av alle reimene :-)å
Memento mori

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

Heldig med den! Tror ikke jeg glemer å hive på disse bag'ene altså. Spes ikke siden midtstroppen henger ned på sidene når de er hektet av.

Kvinnfolket la pengboka på taket på bilen å kjørte for en tid tilbake. Midt i Sverige. Hu merket det drøye 50 mil senere når hun skulle ha middagsrast. Det ble værre uten penger.. For litt for lite drivstoff for å kjøre tilbake, men rakk akkurat hjem.
Noen norske turister fant faktisk pengboka i veikanten og ringte dagen etterpå, så berget igrunn bra :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

2200KM grusferd på ei lita uke. Kan oppsummeres med:
1. Dette lever jeg lenge på.
2. Dette skal jeg gjøre igjen.
3. Sykkelen lever opp til forventningene.
:thumleft :thumleft :thumleft

Fra noen av veiene, tenker det ble rundt en 15 ulike totalt:

Slettefjellveien mellom Beitostølen og Ryfoss
Bilde

Sirevegen mellom Torpo og Ulsåk
Bilde

Holdeskarveien mellom Hemsedal og Vats
Bilde

Varaldsvegen mellom Vats og Hol
Bilde
Peer Gynt veien mellom Skeikampen og Gålå
Bilde

Grimsdalsveien mellom Dovre og Folldal
Bilde

Golsfjellet
Bilde
Google er en råtass til å velge veier av og til. Knastene flytter mye gjørme. Hadde jeg stoppet opp i denne gjørmeveien så hadde jeg stått der ennå. Det var på håret :knegg

Birken og veiene over der var også en høydare. Mye fint i Hedmark. Osdalveien og Storsjøveien var knall :thumleft

Ble ca 15 bomveier totalt :thumleft

Eneste negative på turen var at jeg ble påkjørt av turkameraten min (tyngre sykkel som var verre å stoppe). Han traff meg med kofferten og jeg ble kastet i grøfta. Berget både helse og sykkel godt (noen cm nærmere så tror jeg kneet mitt hadde hatt et problem), men må nok bytte potte og litt plast (crash barene fungerte utmerket). Og at knastene er så å si utslitte etter 300 mil er jo også litt kjipt, men de har jaggu flyttet litt grus :D

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av Pug-Nose »

TBI81 skrev:2200KM grusferd på ei lita uke. Kan oppsummeres med:
1. Dette lever jeg lenge på.
2. Dette skal jeg gjøre igjen.
3. Sykkelen lever opp til forventningene.
:thumleft :thumleft :thumleft

Fra noen av veiene, tenker det ble rundt en 15 ulike totalt:

Slettefjellveien mellom Beitostølen og Ryfoss

Sirevegen mellom Torpo og Ulsåk

Holdeskarveien mellom Hemsedal og Vats

Varaldsvegen mellom Vats og Hol

Peer Gynt veien mellom Skeikampen og Gålå

Grimsdalsveien mellom Dovre og Folldal

Golsfjellet

Google er en råtass til å velge veier av og til. Knastene flytter mye gjørme. Hadde jeg stoppet opp i denne gjørmeveien så hadde jeg stått der ennå. Det var på håret :knegg

Birken og veiene over der var også en høydare. Mye fint i Hedmark. Osdalveien og Storsjøveien var knall :thumleft

Ble ca 15 bomveier totalt :thumleft

Eneste negative på turen var at jeg ble påkjørt av turkameraten min (tyngre sykkel som var verre å stoppe). Han traff meg med kofferten og jeg ble kastet i grøfta. Berget både helse og sykkel godt (noen cm nærmere så tror jeg kneet mitt hadde hatt et problem), men må nok bytte potte og litt plast (crash barene fungerte utmerket). Og at knastene er så å si utslitte etter 300 mil er jo også litt kjipt, men de har jaggu flyttet litt grus :D

Ser ut som du har hatt en tipp topp tur TBI81! Er det TKC80 du har kjørt på?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

Knalltur, Pug! :thumleft
TKC-80 dette, ja.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av LordShaft »

Helvete mann!!! Her må du bare nødt å prøve å poste rutene via google maps. Så det er mulig for oss uvitende å se hvor du har kjørt. Kom gjerne med anbefalinger hvor du må ha knastedekk for å kjøre :thumleft

Ser ut som du har kost deg ja :-)å

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

De pokkers ruteplanleggerene vil jo bare legge ruta på hovedveiene. Pokkers styr :knegg

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

OK da!

Bilde

Her er sånn røflig ruta. Treffer ikke alltid helt, men sånn ca:

Del 1 (Dag 1,2 og 3):
grus1.JPG
Del 1 rute
Overnattet først på fjellet før Nesbyen, så Grimsdalen og Trysil

Del 2:
grus2.JPG
Del 2 rute
Her ble det overnatting på Peer Gynt veien og Hallingskarvet

Første og siste dag var mye asfalt, ellers mye grus. Gikk litt på kryss og tvers på noen av fjellene (spes Golsfjellet og over Birken). Og over Birken -- hoho, her var det mye kyr. Skjønner godt at de må holde igjen kjeften de som sykler der, for dette var drøyt. Sykkelen luktet fjøs i flere dager. Sjarm å komme ut av bensinstasjoner og kjenne føseimen står mot det .. fra sykkelen din :knegg

Telt: Helsport Rondane. Pose: Helsport Raudfjorden. Underlag: Downmat 7 med stoltrekk. Alle disse fikk plass i den øverste Biltemaposen.
Matmessig ble primært real turmat oppvarmet med Omnifuel'æn. Tre liter vann fikk jeg med i camel back'en på siden av sykkelen. Dette ble selvsagt akkompagnert av "the occasional burger og lunsj stop" der det passet seg sånn.
Veldig fornøyd med å ha med mygghatt, turbukse, tynn dunjakke og crocs til leirlivet. Øl, brød og campingstoler stod KTMen med kofferter for (de dagene vi kjørte sammen) :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av LordShaft »

Fantastisk.... takk for god info...

Står litt på trappene til å kjøpe meg litt camping greier selv. Å har veldig lyst å ta meg noen dager i fjellet uten forstyrrelser. Kan kjøre på grus, men ikke sånn knastedekk gjørme som du fortalte om her hin dagen =; Jeg prøvde meg på en fuktig åker her litt tilbake i tid. Der stod jeg bom fast gitt :P :p

Teltet ditt, hvor langt er det når du har det pakket. :mk Jeg lurer på om jeg får plass til telt inne i sidekofferter eller om jeg må belage meg på å stroppe det fast på toppen av biken?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics

Legg inn av TBI81 »

Den gjørmeruta var drøy. Veldig glad for grove knaster. Tenkte at "jeg kan jo bare snu om det blir for ille", men det tok jeg feil. Ble mer og mer gjørme og vann og etterhvert slik at om jeg stoppet og ikke fikk framgang så hadde det blitt store problemer. Klarte heldigvis å grøvle meg ut av det. Se langt fram, stå i beredskap, løs i armene og hold for guds skyld gassen .. :-)å

Teltet mitt er lite altså: link. Tenker du får fint plass for dette i sidekoffert (sving gjerne forbi og prøv). Jeg ville nok satset på et litt høyere et om jeg hadde kjøpt nytt nå. Kanskje. Kjipt med kun 90cm høyde inni, men veldig greit ellers (lett, kjapt å sette opp, vindstabilt). Bekledning skjer utendørs ;-)

Svar