SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

SuperMortens eventyr, våryr..

Legg inn av SuperMorten »

Hei.

Siden jeg er ny her, får jeg vel gjerne begynne å fortelle litt om meg selv.

Er en kjekk og grei gutt/mann (stryk det som ikke passer) på snart 42. Gift med to barn. En datter på nesten 12, og en gutt på 2. Tok lappen på lett MC sommeren 1986. Men i 88 ble det bil, for den hadde bedre varmeapparat.. :-J

Etter å ha flyttet/jobbet litt rundt omkring i landet, kom jeg omsider hjem til Oslo høsten 2008, og ikke lenge etter meldte MC-lysten seg igjen (svakt begynnende 40 års krise?). Sommeren 2009 tok jeg lappen på tung MC. Slapp billig unna, siden jeg hadde på lett fra før. 4 timer kjøring, veltet noen kjegler, og dett var dett.. Det kostet nok allikevel nærmere 10000 kr. Lykkelig vitende om at jeg nå hadde tillatelse til å kjøre ALT som har to hjul og motor, bare vokste lysten på motorsykkel. Men et ganske stramt familiebudsjett tillot ikke all verdens investeringer på denne fronten, så jeg fant en billig og pent brukt Yamaha XJ 700 Maxim på finn.no, og slo til. Har ikke angret på det. Den har tatt meg trofast rundt omkring i byen. En og annen litt lengre dagstur har det også blitt.

I det jeg er i ferd med å begynne på sesong nr 4, føler jeg meg fortsatt fersk, men jeg lærer..

I skrivende stund er sesongen for meg akkurat begynt. Siste helgen i februar, pakket jeg ut Yamahaen, pusset og gnikket, skiftet olje osv. Torsdag 1. mars, fant jeg frem ullundertøy, kjøredress og solbriller, og kjørte ut av garasjen, og klarte å dra på meg 20 mil i den ikke så varme solen. Herregud det var koselig... :\m/:

Som nevnt i en annen tråd, blir det flytting og pendling, og kommer til å oppgradere "utstyret" i løpet av sommeren (trur eg..)

Ellers har jeg to store våte MC-drømmer: Det er først og fremst den "vanlige", å krysse USA fra øst til vest. Den andre er langtur i Australia.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Tysnes »

SuperMorten skrev:Hei.

Siden jeg er ny her, får jeg vel gjerne begynne å fortelle litt om meg selv.

Er en kjekk og grei gutt/mann (stryk det som ikke passer) på snart 42. Gift med to barn. En datter på nesten 12, og en gutt på 2. Tok lappen på lett MC sommeren 1986. Men i 88 ble det bil, for den hadde bedre varmeapparat.. :-J

Etter å ha flyttet/jobbet litt rundt omkring i landet, kom jeg omsider hjem til Oslo høsten 2008, og ikke lenge etter meldte MC-lysten seg igjen (svakt begynnende 40 års krise?). Sommeren 2009 tok jeg lappen på tung MC. Slapp billig unna, siden jeg hadde på lett fra før. 4 timer kjøring, veltet noen kjegler, og dett var dett.. Det kostet nok allikevel nærmere 10000 kr. Lykkelig vitende om at jeg nå hadde tillatelse til å kjøre ALT som har to hjul og motor, bare vokste lysten på motorsykkel. Men et ganske stramt familiebudsjett tillot ikke all verdens investeringer på denne fronten, så jeg fant en billig og pent brukt Yamaha XJ 700 Maxim på finn.no, og slo til. Har ikke angret på det. Den har tatt meg trofast rundt omkring i byen. En og annen litt lengre dagstur har det også blitt.

I det jeg er i ferd med å begynne på sesong nr 4, føler jeg meg fortsatt fersk, men jeg lærer..

I skrivende stund er sesongen for meg akkurat begynt. Siste helgen i februar, pakket jeg ut Yamahaen, pusset og gnikket, skiftet olje osv. Torsdag 1. mars, fant jeg frem ullundertøy, kjøredress og solbriller, og kjørte ut av garasjen, og klarte å dra på meg 20 mil i den ikke så varme solen. Herregud det var koselig... :\m/:

Som nevnt i en annen tråd, blir det flytting og pendling, og kommer til å oppgradere "utstyret" i løpet av sommeren (trur eg..)

Ellers har jeg to store våte MC-drømmer: Det er først og fremst den "vanlige", å krysse USA fra øst til vest. Den andre er langtur i Australia.
Hei. og velkommen. Flere som har USA fra øst til vest på ønskelisten :D

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Busa Trond »

Hei :D

Tøff sykkel du har :thumleft . Fikk lånt en Yamaha XJ 700 Maxim noe en sommer, kan det være Maxim X det sto på den om jeg ikke tar feil. Likte den godt da :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Hei SuperMorten og Velkommen hit!
Du får hive deg med på en (eller flere) av Mcsiden-turene til sommern, masse trivelige mc-folk her inne :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Takk for alle hyggelige ord. Tror nok det skal gå an å trives med denne gjengen her. Satt oppe en stund i natt, og leste masse rundt her, og det ser ut som det er en fin gjeng som er samlet her.. :\m/: Og ja, dersom alt ellers passer, blir jeg gjerne med på tur (Alt = jobb, kjerring, barn).

Ja det er nok Maxim X ja. Det er bare jeg som slurver.. En helt ok sykkel med krefter nok i massevis. Men for meg som er så lang, er denne ganske liten. Sitter lavt, og har knærne "oppunder haka". Ikke bare er det slitsomt å kjøre langt, men man ser jo ikke akkurat smart ut heller... :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Pollti »

Du er vel ikke her for å ta deg ut ? :knegg Går nok bra dette støntet her. :janikk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Pollti skrev:Du er vel ikke her for å ta deg ut ? :knegg Går nok bra dette støntet her. :janikk
Sant nok.. :bananas

Forøvrig, når det gjelder det å ta seg ut, satte jeg på en vindskjerm ifjor. Ser ikke akkurat smart ut, men ble litt mer behagelig i høy hastighet
Sist redigert av SuperMorten den 03 mar 2012, 16:34, redigert 1 gang totalt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av mekkern »

Ellers hadde bare overgang til en vanlig XJ hjulpet stort... :vs
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av ArcticTiger »

@SuperMorten: :vs Bare et lite tips ang trivselen her inne; Det er noen av oss som er skikkelig innbitte Fundamentalist-Mc-Merke-og-Mc-Type rasister :oh
Pass deg for de :knegg

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Pollti »

Var vel det jeg tenkte ! I april passerer jeg landsbyen din med hele 250 ccm og 31 hk på vei sydover. Blir du skremt får du si ifra. Gleder meg som en unge til denne sesongen uten at jeg helt vet hvorfor ? Jo, kanskje rituell Nescafe drikking hos Jalmar som lokker. Det gleder jeg meg også til. Må nok kjøpe no Sfinx eller Kong Haakon konfekt siden jeg misset helt på jubileumet til mora hans. Også må jeg innom Radar og lugge ham i underpelsen. Er Bimma der og så er jo det greit siden det er kronglete med brevsprekker når er kaffetørst :dontknow

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Pollti »

ArcticTiger skrev:@SuperMorten: :vs Bare et lite tips ang trivselen her inne; Det er noen av oss som er skikkelig innbitte Fundamentalist-Mc-Merke-og-Mc-Type rasister :oh
Pass deg for de :knegg

les: bare Traiumf og Jammaha et eller annet duger :oh

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

ArcticTiger skrev:@SuperMorten: :vs Bare et lite tips ang trivselen her inne; Det er noen av oss som er skikkelig innbitte Fundamentalist-Mc-Merke-og-Mc-Type rasister :oh
Pass deg for de :knegg
Har skjønt det ja.. Er nok ikke der enda når det gjelder MC, men jeg er en V8-rasist på bilfronten. Har bodd en periode i USA. Har hatt flere store tunge amerikanske biler (Dodge Ram osv..), selv om jeg i dag kjører småbil (BMW X5).. I frykt for å tråkke noen på tærne, skal jeg ikke si noe om hva jeg mener om HD.. :terge
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:@SuperMorten: :vs Bare et lite tips ang trivselen her inne; Det er noen av oss som er skikkelig innbitte Fundamentalist-Mc-Merke-og-Mc-Type rasister :oh
Pass deg for de :knegg
Pollti skrev: les: bare Traiumf og Jammaha et eller annet duger :oh
:eh :dontknow
Skjønner ikkeno' av hva disse to snakker om :[-(
;-)

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Pollti »

Da er vi tre da ? :roll

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:@SuperMorten: :vs Bare et lite tips ang trivselen her inne; Det er noen av oss som er skikkelig innbitte Fundamentalist-Mc-Merke-og-Mc-Type rasister :oh
Pass deg for de :knegg
Regner med at du anser meg som en av fundamentalistene.
Supermorten har knekt koden; 4 cylindret luftkjølt japse. :thumleft
Selv tilhører Arctic Tiger en skummel sekt som kalles Tigrene. Som påstår at de "bare er en klubb for folk som liker å kjøre sykkel".
Hva som skjuler seg bak mc-alibiet er ikke godt å si, men bare det at de kjører runt på 3-cylindrede sykler( uferdige firere) gjør
at de er ytterst suspekte.

Velkommen til forumet, her er det mye god underholdning og til å med en og annen fornuftig tanke. :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar