bakerns lille blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

jaja da kom det godvær og tidlig hjem fra jobb og ut på tur, men neida det var ikke mulig å få liv i sykkelen i dag, har hatt det samme probl tidligere og da har det gått greit bare jeg slo av og på tenning et par ganger og av og på med dødmannsbryter, men ikke i dag, holdt på til det ble lite strøm så er mildt sagt jæv.... iritert her nå ja.
skal komme meg til verkstedet i morgen og lev nøkler med beskjed,,, hent sykkel, fiks, jeg kommer og henter etter jobb. har tross alt ventet på del (se tidligere) en god stund. skulle bare ta ca en uke og dette var før pinse og har purret og fikk beskjed at skulle få beskjed. er vel ikke mere en rett og rimelig at kan forlange litt service. er da ny sykkel, min første helt nye sykkel.
ha en fortsatt god kveld alle sammen

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da ble nøkler lev, men del som skulle ta maks en uke (bestilt før pinse) har ikke kommet,så de henter sykkel i morgen og delene skulle komme den 26, så får jo bare vente da :sorry
får håpe at alle feil forsvinner etter dette.
den skal kjøres og testes ordentlig når får den tilbake for å være sikker på at alt er i orden.
veldig greit å skrive en slags logg når en finner ut av ting som ikke er i orden, med dato og type feil.

dere får kose dere på tur dere som kan :sorry

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

jaja er ikke ofte jeg er rimelig fornøyd med regn og guffent vær, hehe men når sykkel er hentet av verksted så hjelper det jo på at det ikke er særlig kjørevær i hvertfall.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

ja da er det slutt på kjøring for i år. da er gullet lev på vinterlagring.
det ble ikke så mye kjøring som hadde håpet, men med probl med sykkel i startav sesong stoppet en del. men dette ble ordnet til slutt, startsperre ble byttet og alle problem ble borte :D
sykkel ble lev til speed til vinterlagring og fikk gode 45min til å se på mye snadder i ventetiden.
så da ikke så aller værst ut den oppdaterte fjr 1300 hmmmmm ,er som 3 fot syken til båteiere dette her, skulle da gjerne hatt noe større og nyere hehe.
men i realiteten så hadde jeg vel klart meg med en 125ccm de tusle turene jeg har hatt hittil med denne jeg har så,blir nok en sesong til med den.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

nedtelling til påske 2013


Sist redigert av Dexter den 09 jan 2013, 06:28, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Rettet litt på denne jeg ;-)

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

prøvde å legge inn nedtellingsklokke her men fikk det ikke til så trykk på link for å se hvor lenge det er til påske og forhåpentligvis sesongstart.
når jeg ser ut i dag så er det mere grus i veiene enn snø/is så det blir en stor jobb for komunen å få alt dette opp igjen så det kan fort bli noen skumle første kjøreturer i år med all denne grusen.
hvis noen moderatorer ser dette så slett gjerne innlegg før denne, ha et fortsatt godt nytt år alle sammen


http://is.gd/8bG008" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

jaja da er endelig tiden kommet, bestilt ut sykkel fra en laaaaaaang vinterlagring,så sol kom på fredag.
hadde flaks på speed dagen da jeg vant konkuransen med premie på verdi kr 3000,- fra jofama,lindstrand el halvarson :D .
så er det å bla igjenom katalog for å se hva en trenger.
hvis fint vær søndag så blir det nok en tur til smia, ha en god sesong alle sammen,og kjør forsiktig. lenge siden bilister har sett motorsyklister så de trenger å venne seg til at de ikke er alene på veiene. :mc6

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av LordShaft »

Herlig å få sykklene ut av lagring :thumleft

God tur, kjør forsikitg du også. Hva bestemte du deg for at du trengte? Ikke feil å vinne en slik premie :D

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

har ikke bestemt meg ennå,får bla igjenom katalogen i helgen og se hva som frister .

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da ble den en fin turdag i dag, var innom på trafikkstasjonen i tønsberg og det var et kjempefint tiltak.
de hadde satt opp et telt til inngangen av plassen og der fikk vi en bilett som var til trekning
av div senere på dagen. i teltet hadde de satt opp flere plakater med div ting en kunne være med på for eks se over sykkel, justere hendler etter fører, just dempere,
det var førstehjelpkurs,kjøretrening,leverandører,og kjøreskoler,biltilsyn,politi.
dette var helt glimmrende.
var med på førsthjelpkurs og fikk frisket opp den biten (altid viktig folkens)
fikk gode tips og justert hendler på sykkel, og alt helt gratis.
håper dette blir en årlig greie.
ha en fortsatt god helg.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da var omsider sykkel lev til vinterlagring, en fantastisk sesong værmessig, men ikke så mye kjøring som skulle ønske.
ble mange turer larvik-tønsberg da sommeren gikk bort i sykebesøk.
men det får en ta igjen til neste år, nå snur det jo snart og går mot lysere tider.
og når lev sykkel på speed så bestillte jeg led blinkers og akrapovick potte så noe å glede seg til når sesongen starter :D
jeg har ikke innelagring av sykkel i sesongen,men bruker regntrekk,men har ikke brukt det mye denne sesongen da katter hopper under og ligger i le på salen og det har blitt merker etter klør så får finne en løsning til neste år.
ett teppe over salen /sykkel før trekk kanskje??

ha en god jul og et riktig godt nytt år alle sammen :-)

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

Flott søndagstur I dag ,fra Larvik til kafferast I Hvittingfoss der det kom en god del sykkler, så over til Kongsberg og mot Notodden, over mot Gvarv og mot Skien og hjem .

Svar