bakerns lille blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

hei folkens, kjøpte meg ny sykkel på sensessongen i fjor en fz-8s og fikk nyte noen mil før sesongen var over og inn på vinterlagring på speed.
pms en var hard men kom igjennom den på et vis,og tenkte at en sigarett tenner utak hadde vært kjekt å ha så fikk kjøpt dette på biltema (fikk beskjed om dette fra speed) og lev speed så dette kunne bli mont når betillte henting fra vinter lagring. juhu som gledet meg da også hadde bestillt ny designet sal/m gel så lurt på hvordan denne ble.
meget fornøyd med resultat av sal og plasering av 12v uttak og fikk meg noen turer i varmen i mars, MEN..... tenkte at luft i dekk må sjekkes ofte og ikke lett på de fleste bensinstasjoner med stivt påfyllingsrør hmmmm, biltema og kjøpe en luft trykk måler så jeg kunne ha litt kontroll, og den sa da at var litt lite luft, jaja tenkte skulle ta det med kompressoren hjemme dagen etter da hadde planer om tidlig opp og kjøre hele dagen.
dagen etter, tidlig opp, på med utstyr, og ut til gullet :D
tok med gps for tenkte at skulle prøve 12 v uttaket, satte på plass gps,smetta inn ledn i siggarett utak, fyllte luft og hoppa på klar for tur, på med tenning, og turtallsviseren og lamper flakset som normalt (sjekk) og ingen reaksjon med start knappen,,, fa..... i he..... hva nå da! slo av og på tenning alt normalt utenom at temp blinket hi .
det var riktignok varmerekord i mars men at solen hadde overopphetet sykkel hmmm,vi bor tross alt i norge hehe. det var frem med boka till sykkel,lese om hva dette kunne være en der sto ingenting. hvis det var noe galt skulle det komme feilkoder noe det ikke gjorde.
av med alt tøy, skru av sal,sjekke sikkringer, sjekke ledn til 12v utak da misstenkt noe med denne men ikke noe feil å finne, skrudde tilslutt av enne pol på batt, tok en røyk, satt på igjen,og der sto det da lo på temp, og gullet startet.
det ble ikke god dagen på tur, dette hadde jo tatt sin tid, og hville dette skje igjen så ble bare småkjøring i distriktet,og rett til speed på mandag.
der sa de at aldrig hørt om før når ikke kom feilmeld så de regnet med at noe hadde hengt seg opp, jaja sykkel virket jo så slo meg til ro med dette.
fikk kjørt noen turer uten tull og så kom påsken og kulda hehe.
men i dag 7/4-12 sol og brukbar temp hadde jeg avtalt å bruke dagen på tur m noen kompiser, passe tidlig opp, god frokost,kaffe kanna fyllt opp, på med utstyr og ut til gullet, hun var ikke helt ren, men jeg lovet henne at fullt stell skulle hun få etter denne dagsetappen. gutta sto klare,målet var avtalt,trillet henne ut i gata vri om nøkkel,alle sjekklamper ok, trykket på knapp og uhh uhh uh u... dødt,men det var da som svarte he....
hva nå da, der blinket det hi på temp faen også ikke nå da.
jaja av med utstyr,beklagelse til kara som var mere enn reiseklare, frem med verktøy for tenkte bare å skru av sal, kobble av og på batteri så går det i gleden.
dette var ikke nok denne gangen, det funket ikke, batt var like tomt som komunekassa.
jeg sa til kara at de kunne kjøre i forveien så kom jeg etter hvis jeg fikk noe dreis på henne.
det ble til at kobblet på lader og ventet 10 min og prøvde igjen,og gjentok dette 2-3 ganger uten hell, den måtte få stå lenger, så tenkte at greit den får stå og lade og jeg vasker og polerer så lenge.
var jo i porsgrunnd på messe og der kjøpte jeg en ny såpe som jeg har lest om, S100 dette var alle tiders såpe sa de, kostet nok gjorde det også så her kommer nok gullet til å skinne etterpå tenkte jeg mens jeg pakket opp esken med flasken og mont spraytuten.
hvordan skulle denne brukes da tro ? på våt el tørr sykkel?? får lese på esken da men der var det bare på italiensk,tysk,nederlansk osv dette er spåk jeg ikke behersker så ble sprayet på tørr sykkel, en sei såpe var det og hele flasken ble brukt. husker at leste i mc avisa en artikkel om dette produktet og at kunne stå på lenge for best resultat,opp mot 30 min, men sprayet på og tok en røyk,og spylte av meget grundig for det var mye såpe.
gullet ble rein som bare det,men jaggu en udrøy flaske så blir nok med denne ene gangen, så var det frem med pusse skinnet og tørke og hva f...... er dette da, hvite flekker på plasten rett under bremsehendel, gnikke og gnu det går ikke vekk (se bilde)

Bilde

jaja, poleringen går greit, hun stråler der hun står, da er det på tide å finne kobbling/ sikkring til 12 v utak og få av denne da jeg tror dette er synderen, blir kobblet av og laderen har stått i en time så nå er det på tide å prøve igjen, og gledens klokker kimer, hun maler som en katt igjen, monterer på sal og pakke sammen verktøy og pikk pakk og får holde med en liten (lade)tur for er varm og ikke minst våt etter vask da spyletuten på hageslangen levde sitt eget liv og sprutet vann ut alle andre steder enn fronten etter de få kuldegrader i vinter, så noen som har noen gode råd, ang tomt batteri, temp hi blinker selv med kald motor, en enkel overgang så en kan fylle luft på bensinstasjon med de stive fylletutene, og de hvite flekkene.

ha en fortsatt god påske folkens, og ja speed jeg kommer på tirsdag..
Sist redigert av bakern 42 den 21 apr 2012, 11:24, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av Dexter »

Noe som dette kanskje? http://www.ebay.com/itm/90-Degree-Angle ... 510wt_1270" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av joo »

Kjipe saker. Er man kjøreklar er det greit at sakene starter.
Har du et multimeter eller kompiser som har? Sjekk at det er bra ladespenning over batteriet når sykkelen går. Bør gjerne være på drøyt 14Volt etter en lang kjøretur. Batteriet kan jo være kaputt også, mye crap som leveres av MC-batterier :evil
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av RuneMC »

S100 sprayflaska synes jeg og var ganske udrøy brukte vel en halv flaske første gang.
Neste gang sprayet jeg mindre og brukte oppvaskkost til å fordele det utover... ble like ren men brukte mindre av det dyre vaskemiddelet. :thumleft
Har også begrenset bruken mer til motorens krinkelkroker - resten - spesielt utvendige flater går bra med vanlig bilvask/polering.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av Pollti »

Er ikke strømproblemet ditt en garantisak da ? Og hvordan ligther ble montert ? Kjøp en beregnet for bruk i båt og med lokk.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av bakern 42 »

ja det så ut som en smart ting dexter, og ja politi er jo garanti sak, men hadde problem 1 gang før og ikke lett å finne ut når alt er ok når drar på verksted, men denne gangen var jo batt tappet så da er det sikkert enklere å finne ut av.
som sagt så skal dra på speed til tirsdag og se hva de finner ut.
var nok strøm i dag og startet på flekken,og ang flekken, noen som vet hva flekker kan komme fra ??? såpe, el|? og kan jeg da bruke sånn armor all ? brukt det på plast på bil tidligere men er redd for att det blir missfarget/grått som det blir på bil etter en stund.

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av RoJo »

Kjøp en vinkelventil til å skru av og på når du har behov for å sjekke lufttrykket, koster ca 60,- på mc sjappa, billigere enn å importere en til 25$, har alltid en i lomma og en under setet sammen med luftmåleren og neste gang du bytter dekk ber du om at det monteres vinkelventil direkte i felgen så er problemet borte.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av Duville »

bakern 42 skrev:ja det så ut som en smart ting dexter, og ja politi er jo garanti sak, men hadde problem 1 gang før og ikke lett å finne ut når alt er ok når drar på verksted, men denne gangen var jo batt tappet så da er det sikkert enklere å finne ut av.
som sagt så skal dra på speed til tirsdag og se hva de finner ut.
var nok strøm i dag og startet på flekken,og ang flekken, noen som vet hva flekker kan komme fra ??? såpe, el|? og kan jeg da bruke sånn armor all ? brukt det på plast på bil tidligere men er redd for att det blir missfarget/grått som det blir på bil etter en stund.


Har du vedlikeholdsladet gjennom vinteren? Kanskje mulig å starte en gang, men hvis du ikke kjører mye mellom hver start så får du ikke ladet batteriet....

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av bakern 42 »

regner med at dette ble gjort på speed, hadde den der på vinterlagring duville.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: En liten historie som kan bli lang...

Legg inn av bakern 42 »

da er endelig helg her, men hvor blir det av kjøreværet da??? ser på yr at gråvær i lang tid fremover, men en mulighet for sol i morgen så har satt hjelmen på lading. ( shubert s3 m src, ), og har vært ute og startet gullet for å sjekke at alt er ok. (se høyere opp)
hadde den en dag på speed og de sa at problemet var att batt ikke var toppladet,,, hmmm det kunne jeg jo fortalt dem, for når jeg dro litt før fra jobb for å rekke å lev sykkel før stengetid så startet den jo ikke, var ikke nok strøm, så måtte trille i gang.
og toppladet burde den jo vært fra dem etter vinterlagring, og etter jeg hadde probl første gangen så tok jeg ut sikkring til siggarett tenner uttaket,og de har ikke satt denne på igjen og ikke jeg heller, så alt virker greit nå.
skal sette i sikkring i morgen så fær vi se om den holder på strømmen.
ang hvite flekker så trodde de det var såperester og ja hva skal jeg si, jeg dusjet den ned med s100 som jeg kjøpte på messe i porsgrund og lot den stå litt men da ville vel flekkene vært større. det sto på tysk/ nederlansk bruksanv til s 100 så regnet ikke med noen probl da dette er et produkt til mc.
sjekket hjemmeside til s100 og der sto det at ikke måtte brukers på ulakkert alu, er ikke brems og clutch det da?? kanskje det har stått på såpe på disse da vasket og det har dryppet ned på svarte plasten under???
jaja de sprayet på et rensemiddel/silikon så forsvant det nesten og skal prøve et middel jeg kjøpte på messen på sem, et plast rensemiddel fra mcguire ett eller annet, og så kjøpte jeg wheel stripes som jeg får prøve meg en dag å sette på bare det blir opphold.
ha en god mc helg folkens. PS så mcsiden folket på sem som hadde okupert benken på utsiden der men var for sjenert til å gå bort og hilse på.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av Pollti »

Var ikke mye imponert over MC utstilling på Sem jeg! Ikke KB heller. Nå blir du arrestert pappa var det siste jeg hørte før jeg hveste ondskapsfullt og oppdragende inn i mikrofonen : hold kjeft skrullehue ! da vi trillet ut ! Der var en politi mann som har kjørt politi mc i sin tid.Han siklet litt tror jeg. Men siden han tukla litt med søstra mi i sin tid så slapp jeg unna og han var veldig i sivil den dagen. Han kikket med laaange øyne og hadde nok lyst til å hanke meg inn og nok til at jeg følte meg utilpass .Trøbbler han i fremtiden så viser jeg bare bilde av søstra mi. Da tier han nok !! :-)å

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da var dagens tur unnagjort, opphold og solgløtt, men ble litt kjølig ut over ettermiddagen
så varmeholkene ble prøvet og gud så deilig dette var, kan anbefales.
fyllte tanken og kjørt dit nesa pekte, ble nesten 22 mil.
kjørte fra larvik, innom sem og tok en røyk utenfor classic mc og myset på jernhestene gjennom vinduene, deretter kjørte jeg bortom for å sjekke det nye tilholdstedet til naf mc vestfold (er medlem),deretter til horten mest gml e 18, kjørte ut på e18 mot drammen, så rundt svelvik,(det var tomt på smia mc), sande og mot holmestrand, gml e18. ble en liten kafferast på brygga i holmestrand for å litt lunk i kroppen og litt følelse i ræv... hehe.
[img]http://bildr.no/thumb/1162826.jpeg[/img]



kjøpte meg ny sal i vinter,en designet bagster sal med gel, men trenger vel å trene opp baken litt ja.

[img]http://bildr.no/thumb/1162818.jpeg[/img]

så kjørte jeg innom løvaas og tittet i vinduene på flotte sykkler før jeg kom meg opp på e18 igjen og hjem.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av Pollti »

Akkurat noen hvite flekker på plasten hadde jeg tatt rennerfart og driti i. Billigste løsningen men sikkert ikke den beste ? :lol

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da var det atter en god kjøredag, trodde det skulle være dårlig vær i dag men sol og varmt,så kuttet ut jobb litt tidligere og på med utstyr og ut på tur.
siden det var tirsdag så var det en tur til vindfjell for kaffe,vaffel og skravle med likesinnede mc folk.
mange pene sykkler å se og høre på.
da er det bare å vente på neste finværsdag,og forhåpentligvis litt varmere døgntemperatur.
lurer på noe ang støvler, har for tiden STR støvler , vet ikke modell, men har vært veldig fornøyd med disse,men har raknet i sømm over vristen på ene støvvel, så når var på speed dagen her tidligere i vår så har de jo en konkuranse med jofama/halvarson.....
og skrev opp svar på spørsmål, og kunne krysse/skrive hva en ønsket i premie opp til kr 2000, og der skrev jeg støvler av type champ som har glidelås på siden til kr 1950 og størls 43. og tror du ikke jeg vant da :D .
ble kont når støvler var kommet og dro og hentet og skulle prøve dem i butikken og fikk fa... ikke foten nedi, de var trange, hmmm riktig størelse var det også, så tok å prøvde flere forskjellige typer der,også opp til str 45 men fikk ikke foten nedi.
skalprøve med tynnere sokker og presse foten nedi, men får jeg dem av igjen etterpå??? hehe. fikk beskjed om at bare kunne bytte dem hvis de ikke passet, men prøvde jo stort sett alle der og like trange. noen gode råd om utvidelse av støvler, vil de strekke seg???
får vel gjøre som da en var liten og fikk nye sko til 17 mai,og gå litt rundt i heimen en stund før.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da er atter en god dag over, sol og skyfri himmel= turvær deluxe.
ble en tur oppover lågendalen og over til vindfjell for kafferast . så kjørte jeg videre mot skien og vil herved rette en STOR TAKK til en møtende mc som vinket ta det rolig (kontroll), ikke det at en kjører så veldig mye over fartsgrensa men litt over støttog stadig blir det jo. kontrollen var nesten i enden av veien i en 50 sone der de hadde laser som sjekket rett etter 50 km skilt og der hadde jeg nok gått på en liten smell ja, for slipper vel opp gass og ruller meg ned i km nårkommer til redusert km sone og er da fort 8-10 km over så penger spart der ja.
kjørt tilbryggen i skien og satt i sola og koste meg med røyk og lurte på hvor skulle kjøre videre ogtenkte at brevik var det lenge siden hadde vært og samtidig sjekke hvor brevik mc holdt til. har lest at de holdt til i nedlagt togstasjon og fant dette fort i nedkjøring til brevik.
det var ikke folk der men tittet litt rundt bygget og lurte på hvor i huleste togbanen evnt hadde gått tidligere .
en liten rusletur i brevik med tilhørende is var helt toppers.
så ble det å komme seg hjem for å rekke å klippe plen og vaske sykkel for å være klar for tur igjen i morgen.

Svar