BMWillys logg:Sesongen 2015, ny blinklysbryter, prøvekjøring

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015

Legg inn av BMWilly »

Gielas skrev:
BMWilly skrev:Da var sesongen startet her også. Hentet sykkelen nyserva og fin fra Nydalen i dag. Starter med 33k på telleren i år, så får vi se hvor mye det blir etterhvert.
:thumleft
Tar du en tur til Andebu den 26? :prop:
Har fri den helga så har planer om å få til det. Tar et lite værforbehold, men etter det jeg har lest her det alltid bra vær på Andebua :jada:
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015

Legg inn av BMWilly »

Ble en tur mandag 18.5 til tirsdag 19.05. Ble denne ruta her https://goo.gl/maps/ZWAWQ

Fikk lyst på en motorsykkeltur og bestemte meg for å besøke noe slekt i Beitstad, Steinkjer. Turen oppover ble i grunn den kjedeligste ruta og valget ble slik på grunn av kuldegrader i høyere strøk natt til mandag. Unngikk det verste regnværet så det var stort sett tørre veier. Satte nok perrs i å kjøre langt non stop. Ble Heradsbygd til Steinkjer, ca 49 mil, riktignok med høyrebeinet nedi da jeg fikk rødt lys ved veiarbeid.

Ble en litt finere rute på vei hjem, ihvertfall deler av den. Kjørte mot Namdalseid og tok av på fv715 og kjørte til Brekstad på Ørlandet hvor jeg tok ferja. Tok noen mobilbilder på turen.
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... 3626ec.jpg[/img]
Dette er ikke så langt unna Osen mener jeg.

[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... ly/715.jpg[/img]
Ut mot havet

[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... ly/716.jpg[/img]

[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... ly/718.jpg[/img]

Ble en burger på Berkåk mens jeg studerte yr.no for å finne beste rute hjem etter melding fra Toffinteppen om høljregn hjemme. Så vel ikke direkte bra ut noen av alternativene men hadde tenkt å unngå mesteparten av rv 3 gjennom Østerdalen. Ikke spesielt varmt i høyden heller så det ut til. Valgte Oppdal og vurderte å kjøre om Folldal, turistvegen om Sollia. Fikk regn fra Oppdal og sludd og snø gjennom Drivdalen mens snøkrystallet på kjørecomputern blinka frenetisk. Det positive var jo at det var varmegrader, eller varmegrad oppe på Hjerkinn. Fant ut at 9 mil på Turistvegen ikke var så fristende og satset heller på litt kortere strekke i høyden. Og så fort jeg hadde kommet meg ned første lange bakken fra Hjerkinn var det jo behagelige 2,5 varmegrader :-)å over resten av Dovrefjell.

Skikkelig regnvær ble det først ved Ringebu så ble ikke såå gærent. 67 mil eller deromkring ble det på tirsdag og 51 på mandag.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, trivelige Trøndelag

Legg inn av LordShaft »

Her snakker vi respektabel tur :thumleft

2,5 grader over dovrefjell ja :lol Pinsen for to år siden hadde vi 32 varmegrader i Bergen! Helt latterlig hvor lenge kulden sitter i dette året. Det er jo faen ikke normalt med snø på de fleste fjellovergangene.
Flotte bilder, selv om jeg gjerne skulle sett enda flere bilder :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015

Legg inn av Busa Trond »

BMWilly skrev: [img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... 3626ec.jpg[/img]
Dette er ikke så langt unna Osen mener jeg.
Det er litt rart med hva hjernen husker. Når jeg så det bilde over husket jeg med en gang at selveste nomaden ojda, Reiesende Mac eller Alpenes Konge hadde parkert tigeren sin på samme sted en gang i tiden.

Bilde er tatt rett ut av ojdabloggen på side 6 :-$

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, trivelige Trøndelag

Legg inn av LordShaft »

Hahaha Onkel Reisende Mac

Bilde
Det er ikke veldig ulikt nei :lol :lol

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015

Legg inn av BMWilly »

LordShaft skrev:Her snakker vi respektabel tur :thumleft

2,5 grader over dovrefjell ja :lol Pinsen for to år siden hadde vi 32 varmegrader i Bergen! Helt latterlig hvor lenge kulden sitter i dette året. Det er jo faen ikke normalt med snø på de fleste fjellovergangene.
Flotte bilder, selv om jeg gjerne skulle sett enda flere bilder :thumleft
Ja, det var nok av motiver og fine plasser å stoppe på. Veien, fv715, hadde en del telehiv og det virket som det ble dårligere da jeg passerte fylkesgrensa. Langs kysten var det nyvalgt asfalt en del steder. Så nylagt at grusen ikke var feid enda fra kantene. Men fin rute.
Busa Trond skrev:
BMWilly skrev: [img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... 3626ec.jpg[/img]
Dette er ikke så langt unna Osen mener jeg.
Det er litt rart med hva hjernen husker. Når jeg så det bilde over husket jeg med en gang at selveste nomaden ojda, Reiesende Mac eller Alpenes Konge hadde parkert tigeren sin på samme sted en gang i tiden.

Bilde er tatt rett ut av ojdabloggen på side 6 :-$

Bilde
:lol onkel reisende Mac. Ojda, da har jeg visst plagiert selveste ojdas billedkomposisjon. (Han vil kanskje hevde Tigermaman har finere former?)
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, klar for Valdres tur?

Legg inn av BMWilly »

Klargjort litt motorsykkel for tur til Valdres i helga. Ble en omgang med kjedevask på suzukin til toffin i går og vaska litt sykler idag. Har tilgang til vaskehall på jobben som ligger fem minutters kjøretur unna. Da oppdaga je at den fordømrade DRITEN av en blinklysbryter var gåen igjen. :evil . Skifta på 10k og den som ble montert da holdt jo hele 25k. Joa, kjempeforbedring. Ettersom jeg var klar over svakheten har jeg vært forsiktig når jeg har brukt den sarte lille knappen også. Grrr. Ok, tantrum over. Virker ihvertfall til venstre, så det kunne jo vært verre :sk?

Tur blir det okke som. Toffin får kjøre bakerst.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, klar for Valdres tur?

Legg inn av ojda »

BMWilly skrev: Virker ihvertfall til venstre, så det kunne jo vært verre :sk?

Tur blir det okke som. Toffin får kjøre bakerst.

Ok, da får vi vel legge opp Lørdagens rute derefter :-)å :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, klar for Valdres tur?

Legg inn av BMWilly »

ojda skrev:
BMWilly skrev: Virker ihvertfall til venstre, så det kunne jo vært verre :sk?

Tur blir det okke som. Toffin får kjøre bakerst.

Ok, da får vi vel legge opp Lørdagens rute derefter :-)å :lol
Mulig Toffinteppen kommer alene da jeg ikke kommer meg ut av rundkjøringa i Elverum :lol
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015

Legg inn av ojda »

BMWilly skrev:
LordShaft skrev:Her snakker vi respektabel tur :thumleft

2,5 grader over dovrefjell ja :lol Pinsen for to år siden hadde vi 32 varmegrader i Bergen! Helt latterlig hvor lenge kulden sitter i dette året. Det er jo faen ikke normalt med snø på de fleste fjellovergangene.
Flotte bilder, selv om jeg gjerne skulle sett enda flere bilder :thumleft
Ja, det var nok av motiver og fine plasser å stoppe på. Veien, fv715, hadde en del telehiv og det virket som det ble dårligere da jeg passerte fylkesgrensa. Langs kysten var det nyvalgt asfalt en del steder. Så nylagt at grusen ikke var feid enda fra kantene. Men fin rute.
Busa Trond skrev:
BMWilly skrev: [img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... 3626ec.jpg[/img]
Dette er ikke så langt unna Osen mener jeg.
Det er litt rart med hva hjernen husker. Når jeg så det bilde over husket jeg med en gang at selveste nomaden ojda, Reiesende Mac eller Alpenes Konge hadde parkert tigeren sin på samme sted en gang i tiden.

Bilde er tatt rett ut av ojdabloggen på side 6 :-$

Bilde
:lol onkel reisende Mac. Ojda, da har jeg visst plagiert selveste ojdas billedkomposisjon. (Han vil kanskje hevde Tigermaman har finere former?)
Ojda "Hevder" ingenting, han konstanterer :[-X
Men du har rett, TigerMama hadde mye sprekere kropp en denna Tyskern der :-)å

Å plagiat ja :-k Kan dere ikke komponere deres egene motiver :evil
Det er bra du passer på BusaTrond
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, klar for Valdres tur?

Legg inn av BMWilly »

På tirsdag dro jeg til mc huset på Nydalen og fikk skifta den tidligere omtalte bryteren. Hadde time fra morran og tok like godt ut en feriedag. Tenkte jeg skulle få prøvekjørt litt også. Bestilte den nye RT1200RT for prøvekjøring. [img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... AG0243.jpg[/img]

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, klar for Valdres tur?

Legg inn av ojda »

HÅHÅ, så billig slipper du ikke nei :[-X Fortell, fortell :yeyeye
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, klar for Valdres tur?

Legg inn av BMWilly »

ojda skrev:HÅHÅ, så billig slipper du ikke nei :[-X Fortell, fortell :yeyeye
Nei, det er klart. Eksperimenterte med tapatalk på ny telefon i går og det var litt knotete med opplasting av bilder, derfor litt brå avslutning.

Turen fortsatte til Helgøya i nydelig vær. Utsikt til rette sia vil vel noen si.
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20031.jpg[/img]

[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20032.jpg[/img]

Sykkelen hadde det meste av utstyr blant annet quickshift. Fikk ikke skikkelig forklart hvordan det skulle brukes før jeg dro, bortsett fra at du skulle bruke clutch på første og andre gir når du giret opp. Giring med pådrag ikke noe problem. Liker det nye instrumentpanelet, bedre tilpassa halvgammal returgubbe med sviktende syn kanskje. Motoren har jo 15 hester mer enn den gamle og virket litt mer "smooth" på lavt turtall som sikkert gjør den litt bedre på krypkjøring. Der spiller sikkert våtkløtsj inn også. Setet virker litt hardere og bedre men sånt er jo litt vanskelig å vurdere fra en prøvetur på en drøy time.
På sykkelen min har jeg montert risere for å få litt mer rett opp og ned sittestilling og samtidig ga det bedre utsyn i speil. På den nye er styret helstøpt slik at det blir vanskeligere å ettermontere. Selv om speil er mindre på den nye virket det som utsynet bakover var greit(uten toppboks). Likte sykkelen men det var jo mye kjent her for meg må jeg si. Så rullet jeg tilbake til mc-huset for prøvekjøring nummer to som jeg hadde reservert.

R1200RS
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20035.jpg[/img]

Fikk æren av jomfruturen på denne her. Fikk forklart quickshift opplegget skikkelig også, vri helt av gassen når du girer ned. Det ble bedre. Turen ble lagt nordover, Brummundal, Næroset, Moelv, Brøttumsbakkene til Lillehammer og tilbake om Nes og Stavsjø. Lenge sia jeg har sittet slik på sykkel så det var litt uvant den første mila eller så. Kjent med en gang litt verk i håndledd spesielt høyrehånda men det ga seg fort i landeveishastighet. :D Detta var artig gett. Utstyrt med cruisekontroll var det ikke noe problem å få rista løs litt heller. Vindskjerm kan vippes opp og ned og kjørte for det meste med den på det høyeste nivå. Ga minst støy og turbulens for meg. Ellers var det dynamisk ESA og dynamisk, road og rain på traction kontroll. Kjørte mest med innstilling på road. Skal være maks med krefter da tror jeg. Med den quickshiften gikk giringa unna og akselerasjon i massevis for meg. Ettersom toffinteppen ikke sitter på mer hadde denne sykkelen absolutt vært noe å frese rundt på. Rekkevidden slår nok ikke RTen men det kan vel være lurt å stoppe oftere uansett =; , setter sikkert toffinteppen pris på uansett når vi kjører på tur sammen.

[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20036.jpg[/img]
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20037.jpg[/img]

Fin dag på motorsykkelsjappa, kjørte hjem med ny blinklysbryter og venter nå spent på to ting. Blinklysbryter på recall eller ikke og den 16 juni skal dem dra fram den her på Mc sjappa. http://www.mc-huset.bmw-motorrad.no/syn ... rview.html
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, ny blinklysbryter, prøvekjø

Legg inn av BMWilly »

Fikk ny gummi på fredag. Prøver ett PR4 GT. Hadde metzeler Z8 med hardere compound i midten. Dekket holdt vel ca 9000km men ble veldig kantete. La om på 36400 på telleren så får vi se hvor mange km det blir.

Var en tur på mc-huset med toffinteppen i helga. Ble prøvekjøring av en CB500X av toffinteppen og jeg prøvde en GSA som var ett par år gammel. Har ikke prøvd den før og falt heller ikke for den. Skal jeg bytte blir det nok nyere RT før den. Ellers likte toffinteppen sittestillingen på CB500Xen, men det var også alt. Gikk aaalt for dårlig :knegg. Blir en tur for å prøve en F700GS med lav sal om ikke så lenge.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMWillys logg:Sesongen 2015, ny blinklysbryter, prøvekjø

Legg inn av LordShaft »

R1200RT er en utrolig flott sykkel. Men så har de klart å grise den til med den helvetes boxer motoren :[-(

Fått denne med samme motorteknologien som er i S1000 (RR,R,XR) så hadde vi nok snakket en langt mere attraktiv sykkel. :yeyeye

Takk for review

Svar