Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av LordShaft »

Utrolig kult med de høye brøytekantene! Hatt en bra tur dere også i dag ser jeg :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

Det var helt fantastisk. 10 timer totalt. Litt kald til tider. Snø i lufta over 900 moh.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av LordShaft »

Har dere hatt såpass vær der sørpå i dag altså? Her har det bøttet ned i hele dag, bortsett fra nå på kveldinga.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av jhn »

norse900 skrev:Tror du har misforstått i såfall... Det jeg reagerer på er at "folk og fe" blir foret med at offshore-lønninger er "gullkantede", men en stor andel "offshore-arbeidere" har jo ikke milion-lønn. (Lurer detfor litt på hva journalister bygger sine beregninger på). Jobber ikke selv offshore, og kunne ikke tenke meg det heller... :redface

Edit: blir interessant å se neste år. Det er jo lite å gjøre for tiden, og da vil jo lønnsnivået stige til neste år. (Alle med lønn under millionen er jo på jakt etter noe annet å gjøre, for vedlikehold og modifikasjoner er "på vent" eller utsatt i en god stund fremover...) :sorry
Jeg klikket meg inn her for å se hva Johnny Th mener om BMW, men den gang ei ....
Når det snakkes om offshore-lønninger ... snakker man ikke da om de som går offshore-turnus, og er lønnet på den samme måten som sjøfolk? 2 uker på, og 4 uker av, lønn hele tiden? Bortsett fra sjøfolk har 4 uker på, og 4 uker av.
Årslønna til de to gruppene er ikke såå ulik ... med litt godvilje kan vi si, lik nok.
Jeg er sjømann, og er egentlig rimelig godt fornøyd med lønna ... og unner offshore-arbeideren lønna si, men jeg stusser litt når de skal forsvare lønna si. De lever i små lukkede samfunn, sier de, med begrenset bevegelsesfrihet, de er utsatt for mye dårlig vær, de må være lenge hjemmefra, sier de. Såpass må man ha betalt. Sier de.

Lønna er helt grei mener jeg ... helt til de skal argumentere for den. Da kan den virke nesten urimelig god sammenlignet med innleide fagarbeidere og sjøfolks lønn.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
norse900 skrev:Tror du har misforstått i såfall... Det jeg reagerer på er at "folk og fe" blir foret med at offshore-lønninger er "gullkantede", men en stor andel "offshore-arbeidere" har jo ikke milion-lønn. (Lurer detfor litt på hva journalister bygger sine beregninger på). Jobber ikke selv offshore, og kunne ikke tenke meg det heller... :redface

Edit: blir interessant å se neste år. Det er jo lite å gjøre for tiden, og da vil jo lønnsnivået stige til neste år. (Alle med lønn under millionen er jo på jakt etter noe annet å gjøre, for vedlikehold og modifikasjoner er "på vent" eller utsatt i en god stund fremover...) :sorry
Jeg klikket meg inn her for å se hva Johnny Th mener om BMW, men den gang ei ....
Når det snakkes om offshore-lønninger ... snakker man ikke da om de som går offshore-turnus, og er lønnet på den samme måten som sjøfolk? 2 uker på, og 4 uker av, lønn hele tiden? Bortsett fra sjøfolk har 4 uker på, og 4 uker av.
Årslønna til de to gruppene er ikke såå ulik ... med litt godvilje kan vi si, lik nok.
Jeg er sjømann, og er egentlig rimelig godt fornøyd med lønna ... og unner offshore-arbeideren lønna si, men jeg stusser litt når de skal forsvare lønna si. De lever i små lukkede samfunn, sier de, med begrenset bevegelsesfrihet, de er utsatt for mye dårlig vær, de må være lenge hjemmefra, sier de. Såpass må man ha betalt. Sier de.

Lønna er helt grei mener jeg ... helt til de skal argumentere for den. Da kan den virke nesten urimelig god sammenlignet med innleide fagarbeidere og sjøfolks lønn.
Tja, jeg synes nå ikke 400 000kr i årslønn er vanskelig å forsvare for en offshore arbeider. Desuten så har man ikke lønn hele tiden. I det firmaet jeg jobbet i så hadde vi de siste årene en garantilønn i bånn, ca 26 000kr i måneden (147 timer) for en fagarbeider. Men hvis man ikke jobbet alle disse timene så ble man skyldig timer. Hvis det ble lite turer i starten på året så fikk man minustimer og man måtte kanskje ta ekstraturer i slutten av året uten å få noe ekstra for det. Disse timene hadde man jo fått betalt for noen måneder før. Desuten så er det få som har en fast rotasjon. De siste 5 årene har jeg aldri vist 4 uker frem i tid om jeg var på jobb eller ikke. MAn reiste på jobb når det var jobb. Slik er det i store deler av levrandørindustrien.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Brokke-Suleskare s.30

Legg inn av JohnnyTh »

Så var det tilbake i arbeidslivet igjen. Fikk ny arbeidskontrakt idag. Ut i havet på mandag. :redface
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av Tommas »

"Arbeidslivet" ja, det er vel en uting vi burde klart oss uten ;-)

God tur på havet!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av JohnnyTh »

Tommas skrev:"Arbeidslivet" ja, det er vel en uting vi burde klart oss uten ;-)

God tur på havet!
Er ikke arbeidslivet dett. Skal ut i olja. Jeg er ikke helt sikker på om dette blir bra, så er med blanede følelser. Dårlig betalt og dårlig rotasjon. Hører dette firmaet lar folk gå lenge ledig i perioder uten å betale. En bekjeng hadde flere to måneders perioder uten lønn når han jobbet der. Blir spennende dette.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av evike »

Vet ikke om en skal kondolere eller gratulere, mht. et mellomspill med eget firma, men helgarderer og sier: "Lykke til!"
PS - Hvis du i turnusen finner tid til en tur til Vestfold er du hjertelig velkommen. Du vet jo veien til oss :)
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av JohnnyTh »

Takk for det. og takk for invitasjonen. Hadde vært koselig. Jeg fant foresten den englandsboka for et par dager siden :)

Har avtale med det nye firmaet at jeg kan fortsette å drive mitt eget firma mens jeg jobber for dem. Så det er jo veldig greit.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av JohnnyTh »

Snart tid for avreise til flyplassen for å dra på jobb. Har funnet noe positivt og det er at jeg kan kjøre sykkel til flyplassen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av Olav K »

JohnnyTh skrev:Snart tid for avreise til flyplassen for å dra på jobb. Har funnet noe positivt og det er at jeg kan kjøre sykkel til flyplassen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Hvor går ferden, Johnny?
Selv er jeg ute på Snorre B nå, skal hjem den 8.juni :thumleft :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av JohnnyTh »

Statfjord B. Blir fly fra Sola til Bergen idag, så ut i morgen.

Fantastisk flott vær nå, men det er meldt regn så tror jeg drar tidlig for å slippe unna det værste.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av JLafton »

Lykke til ut offshore, for klare meg på land noen uker til jeg før jeg skal ut.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Lonely rider, Ny jobb

Legg inn av Reodor Felgen »

Trikset er å være ansatt på land, da blir det godt betalt for helgeturer offshore. Da jeg stresset med å tjene penger ble det gjerne 25-30k for en helg med 16-timers dager.
Lykke til offshore, trivelig å være på sjøen.

Svar