Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Monstr »

Så gøy at du fikk det så bra til! :thumleft Det er alltid en ekstremt god følelse å legge ut på tur når en har gjort alt selv. :-)

Kan se for meg at rykkutjevneren var slitt. Gamle V-Twins rykker jo rimelig greit i forhold til en rekkefirer, så da vil man jo merke enormt forskjell når den er byttet! :-)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tobben84 »

Jeg kan bare anbefale en sånn på det varmeste. Rull på øvre del av rygg, bakside skulder, lats og evt bryst for så og tøye disse musklene etterpå. Works like Magic :prf

Ps, ja det ser dumt ut, men de fleste styrkeløftere og idrettsutøvere på elitenivå(som ikke har egne massører) bruker slike mer og mer.

http://www.ebay.co.uk/itm/Trigger-Point ... 48756bd056" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan også anbefale en sånn foam roll....men dette er til forebygging, tøying... ikke når skaden er oppstått... da skal du være litt forsiktig med å bruke det!

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Jeg kan også anbefale en sånn foam roll....men dette er til forebygging, tøying... ikke når skaden er oppstått... da skal du være litt forsiktig med å bruke det!
Ja, men det er vel ikke snakk om en skade her, eller....? Stivhet og stramme muskeler er jo ideelle offer for foamrolleren. Mine muskelknuter og stramme muskler for gjennomgå daglig etter mange idrettsskader og vondter. Enig i at det er best som forebygging altså, men skader har en tendens til å dra med seg omkringliggende muskulatur også for å beskytte det skadde området, så jeg har hvertfall enorm nytte av å "mose" på der også :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tobben84 »

Elolz skrev:Har brukt sånn i et års tid eller to. :prf Jeg fikk faktisk en ny i posten i går. :lol Har en annen jeg har brukt tidligere, men den var jeg ikke helt fornøyd med. Den hjelper godt på ryggen og til å tøye med, men kommer ikke til i nakken og halsen der meste av problemene ligger. Tennisball og squashball hjelper litt. Var hos naprapat i forrige uke og fikk knukket opp en låsning i nakken, og hos muskelterapeut i går, mye bedre alt, selv om jeg er litt stiv og mørbanket i muskulaturen fremdeles. Skal ha meg et par timer til, og lurer på å gå en gang eller to i mnd for å forebygge tull i rygg/nakke. ;-)

Sitter jo en del med pc, studerer jo blant annet på nettet. Spurte litt om hvilken sittestilling som var riktig og hva jeg burde tenke på der. Har visst hatt skjermen ørlite for lavt, bygget den opp 3,5cm nå med noe plankegreier, utrolig forskjell. Hadde aldri trodd at et par cm skulle spille så stor forskjell. :eh
Ser der ja, men da har du jo roen på det :thumleft

Pc-jobbing og stillesitting altså, det er roten til mye fuckup med kroppen.......

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

:thumleft :thumleft :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

De lager ikke str til meg da med andre ord :lol :lol

Har du link til produktet, så det går an å lese litt om det?

Faen de bildene på broen var flott. Hadde vært jævlig nice å åpnet skyggene litt så broen ble mer synlig, da hadde bildet blitt magisk. Selv om jeg likte effekten det ga med det helt svart. Du vil liksom vite hva som er i skyggene :vs

Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Anomie »

Når skal de lære at døv bakgrunnsmusikk taper mot grom motorlyd hver eneste gang

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Var det fergen på Isane du tok? :-k Er dette en tur jeg blir nødt å prøve helt opp altså :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Hvor mye må du blø før et rom i førde? Av ren nysgjerrighet :-k

Ja utviksfjellet er ganske ålreit, selv om jeg føler der er plasser som er langt bedre. Å kjøre hårnåler nedover på R sykkel er helt pyton. Du skulle fått prøvd på traktoren min i forhold :thumleft

Har du noen gang kjørt over stordalen og ned til Matre?

Note4

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av quattrokim »

Fine veger å køyre både i Norheimsund og Stordalen. Begge rutene anbefales.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Ja E13 er jo nasjonal turistvei. Her er det ikke mulig å bomme

Fy faen det er dyrt ja. Hvertfall for oss som bare sover i en seng og ikke benytter oss av det et hotell har å tilby.

Har du vurdert airbnb.no

Note4

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av quattrokim »

Er det fint vær ei helg framover no så kan eg være med som turguide på ein liten tur frå Bergen og opp til Matre, over Stordalen og vidare innover. Født og oppvoskt i enden av den vegen. Fin dagstur å køyre den vegen heilt inn til Ortnevik og så tilbake. Eventuelt ut til Oppedal på returen og køyre om Brekke og Sløvåg på tilbakevegen for å variere litt.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Hehehe, du bynner å se en del av de tingene jeg brukte lang tid på å se selv. Og det skal sies at jeg trives bedre å bedre på langtur. Da måtte jeg bare ha noe som var bedre egnet! :thumleft

Skulle du mot formodning rote deg via voss er her noen jævlig gode alternativer til den ruten.

http://locatoweb.com/map/single/055957421" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Jeg kjøpte også et par Richa hansker i fjor, trengte noe sånn kjapt for kaldere dager.

Kjøpte så senere Held race-tex og hendene mine føles ihvertfall mer beskyttet.
Det med lange fingre er "greia" med Held tror jeg, mange som stusser på det på Phantom II modellen som jeg også har. Der er langefingeren og tommelen noe "lenger".. :P :p

Angående størrelse så målte jeg 8.5 tommer når jeg lå hånda flat på enden av et bord, og lå målebåndet over håndflaten. Strammet ikke til målebåndet men lå løst på 8.5"

Jeg gikk for størrelse 8 ettersom jeg leste noen andre hadde gått for størrelse 9, og de ble lafsete etterhvert som de myknet opp.
Mine sitter som skudd og syntes ingen fingere er lengere enn andre på race-tex. Phantom II derimot er litt så som så :P :p

Svar