Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Kun fått brukt de denne sesongen, men gjorde en god jobb over det forbannede sognefjellet i regn og den forbanna kulda (må også nevne den forbanna telehiven når vi først er i gang) :lol

Men ja, brukt disse på turen hvor det stort sett var nedbør hver dag og over fjell med regn og høye brøytekanter :-)å
Fingertuppene slet litt med ellers var det nokså greit. Vinden biter også litt tak i hendene når det regner og man kjører fort...

Men sånn på starten av sesongen hvor det var rundt 10+ på morran funket de helt suverent :)

Samme Richa hansker jeg har ja. De kan kanskje være litt varmere pga det stoffet de har inni.
Race-tex'n har goretex som er sydd fast så ikke noe løst stoff inni.

De er for varme nå ihvertfall for meg, blir bare svett og klam. Derfor bruker jeg Phantom hanskene nå som det fortsatt er sommer :P :p

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Erter, kjøtt og flesk er undervurdert som turmat, men man må ha rødspritapparat eller en gassbrenner :)
Sitter på Stave Camping på Andøya og det blir både kvelds og frokost.Bilde

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Sist redigert av DrGreve den 21 aug 2015, 23:54, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Eller bare litt ekte trøndermat, Sodd... :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Jeg selv er veldig fornøyd med Held hansene mine. De passer hånden min helt perfekt. Men jeg er litt over gjennomsnittet på det meste hehe.

Østre side av Matre?? :scratch

Tenker han da på denne veistubben her? i stede for å kjøre gjennom matre tunnelen?

https://goo.gl/maps/6zNHY" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er flere plasser en kan kjøre gamleveien i stede for E39. Har du god tid er dette absolutt å anbefale.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Har du ikke kjørt over stordalen enda? ;-) Dæven der er det helt magisk. For ikke å snakke om veiene når du kommer ned fra fjellet og på vei ut mot fergeleie. Hoho :yeyeye :yeyeye

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av quattrokim »

Skal vi pirke ender vegen over Stordalen ut i Bjordal, og fra der kan du velge om å køyre til Ortnevik eller ut til Oppedal igjen. Eit par dager i veka kan du ta ferja til Vik og køyre heim igjen den vegen og fra Ortnevik.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Stordal er hvertfall en tur jeg prøver å legge inn så ofte som mulig. Det er helt suverent over der. Selv om det er et par parti hvor det er jævlig med dyr i veien :redface

Nei det er bare en ting å gjøre... Arrangere langt flere fellesturer her i området :vs

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Olav K »

DrGreve skrev:Erter, kjøtt og flesk er undervurdert som turmat, men man må ha rødspritapparat eller en gassbrenner :)
Sitter på Stave Camping på Andøya og det blir både kvelds og frokost.Bilde

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Elolz og Toven har jo V-motor, kan man ikke bare legge hermetikkboksen imellom sylindrene, jeg vil tro at 2-3-4 mil på det viset vil sikre deg varm mat når du stopper for pause?!
:knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Hahahaha, bør funke det ja :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

:vs

Det var veldig hyggelig. Jaggu på tide vi fikk klasket nevne å hilst på hverandre i virkeligheten også :knegg
Selv likte jeg passformen på de BMW hanskene, selv om det var noe snodig med den 2 i 1 løsningen :-k

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Olav K skrev:
DrGreve skrev:Erter, kjøtt og flesk er undervurdert som turmat, men man må ha rødspritapparat eller en gassbrenner :)
Sitter på Stave Camping på Andøya og det blir både kvelds og frokost.Bilde

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Elolz og Toven har jo V-motor, kan man ikke bare legge hermetikkboksen imellom sylindrene, jeg vil tro at 2-3-4 mil på det viset vil sikre deg varm mat når du stopper for pause?!
:knegg
Joda, maten er jo ferdig kokt på forhånd, så den trenger jo bare litt reheating :)


Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Monstr »

Sweet! :-)

XL-moto har mye bra! :-) Bestiller det meste av slitedeler og dekk der selv. Aldri noe tull.

S-speed støvlene er jeg kjempe fornøyd med! Smurte skinnene med fett etter en dag, og de knirker ikke eller noe nå. Gode å ha på seg er de også! ;-) Glad jeg har den oppgraderte utgaven med skinner slik at man ikke får vridd ankelen! :-)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Olav K »

Tror nok Ride kommer til å slutte med TCX støvlene, og tar istedet inn SIDI støvler.
Så da må vi andre steder for å få oss gode, vanntette TCX :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av 45316 »

Forstår ikke problemet. Bevismessig vil det aldri holde med en LocatoWeb link. Alt for mange ting som er usikkert med målingen.

I video derimot kan man telle antall bilder i sekundet og kontrollmåle strekningen i ettertid.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Nei ikke nok med at målingen er lite troverdig, vil du også mangle bevis på at det er du som er fører av sykkelen osv. Her er alt for mange eventueliteter til at dette kan brukes mot deg. :-k



Note4

Svar