En MCer blir født...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Hei. etter to-tre år som eksosrype har jeg gitt etter for indre og ytre press og begynt kjøreopplæringen for klasse A.
I den anledning har jeg begynt å skrive om det i bloggen min.

Det er lett å glemme hvor usikker, famlende og hjelpeløs man følte seg når man er under opplæringssitvasjonen så derfor tenkte jeg å feste dem på papir..(æææh man kan vel ikke kalle en blogg papir? I alle fall ble det festet digetalt på nett... )

Jeg kommer til å fortsette å skrive om opplæringen og de spørsmål som rurrer rundt i hodet mitt, samt MC livet gennerelt.. etter å ha vært på kun noen få treff så har det dukket opp noen spørsmål, og ikke minst undringer som jeg sikker greier å feste på (...digetalt) på en måte.

I alle fall her er bloggen min http://nyttogbedreliv.blogspot.no/
Nå kommer de nyeste innleggene først, så dermed kan det være lurt å lete i menyen til høyre og begynne med Juni /innlegg "forventninger å lære seg å kjøre mc først".

Tar gjerne imot kommentarer både på bloggen og her inne :-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Globe »

Hei Ter :vs og velkommen til til oss på MCsiden.no :=D> :=D>

Skal bli spennende å følge deg frem til Kl.A. Lykket til videre i læringsprosessen.....den mest moro læringa begynner, etter at du har tatt "lappen" :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av AJ »

Har allerede ønsket deg velkommen hit, men trår til og ønsker deg også velkommen som MCsiden.no blogger.
I tillegg veldig hyggelig med flere MC-damer her inne... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: En MCer blir født...

Legg inn av stigagixx »

Velkommen til forumet!
Artig å se at flere og flere jenter og damer tar sykkellappen! :grin:

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Takk takk :-) Koselig å bli ønsket velkommen.
I dag har jeg fått ned et innlegg om vær..det pissregna nemlig på kjøretimen i dag og det er ikke noe morro.
http://nyttogbedreliv.blogspot.no/

Var også å prøvde en regndressfra type fra Jofama som jeg likte, den hadde både for og farge på skuldrene, men det var ikke så mye å sammenligne med så det kan være fint om noen kan si hvilken type regntøy dere foretrekker?

HVordan setter man inn bilder i innleggene her foresten?
Finner ingen funksjon hvor jeg kan laste opp fra maskinen.....

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Globe »

Her finner du noen nyttige bruksanvisninger for bl.a. å legge ut bilder :-)

Får du det ikke til? Spør i vei! :)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Snikkeren »

Ellers bruker jeg PhotoBucket til å laste opp bilder til. Deretter kopierer jeg img-linken inn i innlegget. :thumleft

Og når jeg først skriver her: Velkommen til MCsiden. :vs
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Kawasaki »

:vs :vs Heihei.

Har ikke noe fornuftig å komme med,men jeg også liker jenter :redface

Lykke til med oppkjøringa
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

aha...enkelt jo. Som alt annen man kan her i verden.
Takk skal dere ha

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Foresten....jeg er jo på jakt etter en 1.gangssykkel til en overkommelig pris(godt under 50000 kr). Hittil har jeg sett på finn.no, men er det andre steder jeg bør lete også?
Send gjerne en link. :-)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av MaxTron »

Ter skrev:Foresten....jeg er jo på jakt etter en 1.gangssykkel til en overkommelig pris(godt under 50000 kr). Hittil har jeg sett på finn.no, men er det andre steder jeg bør lete også?
Send gjerne en link. :-)
Tja kommer jo an på hva du er ute etter, mye smak og behag, noen er ute etter utseende, noen er mere interessert i kjøreegenskaper..
Du må nesten gi oss litt mer å gå på.

Og velkommen hit ja!! :vs
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: En MCer blir født...

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Hallo Ter, og velkommen hit, flott, vi trenger noen flere aktive MCsiden-skribenter i den nordlige landsdel :thumleft
Jeg er sørpå og henter 1050 Tigern nordover når det er Treff der ute hos deg. Men kanskje det dukker opp en annen mulighet for en :mk -tur utover seinere i sommer :D Og gi lyd hvis dere skal innover til "Selveste Byen" Naaarrrwiik, så henger jeg over kjelen vet du. Til lykke med øvekjøringen og lappen :prf

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

takk for velkomsten, det er koselig :-)

Når det gjelder 1. gangssykel så har jeg ikke så veldig mange kriterier bortsett fra at jeg må NÅ kobling og bremser ( de fleste sykler er tillpasset manshender og de har litt annen størelse en de jeg har). Jeg vet at noen sykler kan man stille dette litt men aner ikke hvilke. SÅ jeg regner med at jeg under treffet kommer til å gå rundt og forsiktig tafse på ulike sykler, sånn helt diskre og forsiktig altså :-)

Ja, og så må jeg nå NED til bakken med bena mine da :-) og det er ikke dumt om den ser pen ut og at jeg IKKE trenger å mekke på den på MINST et år eller to.


...hum..hvil jo heller ikke sitte med mer en 20 grader vinkel på overkroppen, men men her er jeg kanske litt overtalbar om det føles riktig.

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Starten på dagens innlegg:

Da er det overstått! Endelig…Dette har jeg jammen gruet meg for i noen uker og endelig kan jeg si at det er nesten over. I dag har jeg gjennomført sikkerhetskurs på bane.

I pøsende regn og glatt bane har jeg kjørt alle de obligatoriske øvelsene med mer eller mindre hell. Mest hell med unna- manøver, stopp, og venstresving synes jeg (og kjørelæreren). På stoppøvelsen hadde jeg bare 50-55 km/t., men siden det er vått var det ikke tilrådelig å ha mer fart, bakhjulet låste seg noen ganger og sykkelen svingte mykt med ”rompa” sin. Nesten litt sjarmerende synes jeg, men ikke vanskelig å korrigere. Minst hell hadde jeg med stopp i venstre sving. DET var da heller ingen bombe egentlig! Stopp i sving får jeg jammen ikke helt dreisen på, i alle fall ikke sånn med en gang, det er vanskelig å rette opp sykkelen før jeg setter føttene nedi, og det er tungvindt med å gire og bremse og balansere samtidig. Sukk… Men så er det første gang jeg gjør øvelsene så jeg regner med og håper på at den går bedre i morgen. Fomler også med å få fart og sving 90 gradere inn i kjeglekjøringen samtidig…jeg blir så irritert på meg selv for jeg vet hva jeg gjøre feil, likevel gjør jeg feilen.. GRRR…
mer her: http://nyttogbedreliv.blogspot.no/2012/ ... del-6.html

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: En MCer blir født...

Legg inn av jhn »

Ter skrev:
Var også å prøvde en regndressfra type fra Jofama som jeg likte, den hadde både for og farge på skuldrene, men det var ikke så mye å sammenligne med så det kan være fint om noen kan si hvilken type regntøy dere foretrekker?
.....
Æ bruke en Jofama-dress, med for, og e strålende fornøyd med den. Den e både vann- og vindtett, og varm på kalde dager. Anbefales :thumleft

Svar