KydeX' Stor MC blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Gleder meg som en unge. Den har alt som fins av ekstrautstyr også, unntatt toppboks, så det blir konge. Blant annet Akrapovic eksos som gir skikkelig grom lyd.

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av elgringobananas »

Hørtes veldig bra ut. Kunne godt tenkt meg en sånn en selv. Milene burde fly unna på tur :-)

Sent from my GT-I9300 using Xparent Red Tapatalk 2

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av Duville »

--------- ikke lenger windowshopping ---- Gratulerer!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Takk. Kommer muligens noen bilder i tråden etterhvert. Når jeg har pause fra kjøringa :)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Da var sykkelen i hus og første turen/kvelden på sykkelen unnagjort.

Hadde det ikke vært for ørene så hadde jeg smilt helt rundt... Sykkelen har også siste software fra 2012, så den har ingen hull i effektkurven. Bare et vanvittig dreiemoment fra 3000 rpm og opp. Uansett gir. Her må en jammen være forsiktig skal en beholde førerkortet.

Svinger er også noe helt annet enn den andre sykkelen jeg har, selv om den også er god å kjøre. Her trenger jeg ikke å tenke på kontrastyring en gang. Det føles som den svinger av seg selv med minimalt av styreinput. Og etter nedlegg går den på skinner rundt svingen. Og bremsene: Fantastisk.

Gleder meg bare til å komme ut på veien igjen. Men tror jeg skal teste å sette i db killer. Litt ør i ørene kjenner jeg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av DrGreve »

Ja, da har du fått følt V4-motorens fortrinn, jevn effektkurve hele veien til himmelen. Rolig og behersket når du vil, men knurrer når du drar litt på. :)
Jeg kjenner jeg er litt misunnelig, men det går fort over. Har ikke helt sansen for nymotens former. Begynner vel å bli gammel :)
Jeg var en tur på ACR i dag og da var det en slik i samme farger som din. Herlig lyd.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Jeg likte heller ikke utseende første gang jeg så en, men jeg liker den bedre og bedre. Finish og byggekvalitet som denne er det ikke mange andre sykler som kan skilte med. Bilder viser ikke så godt hvor bra bygd denne sykkelen egentlig er.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av joo »

Gratulerer :thumleft

Ikke noe jeg ville valgt selv, men jeg kan tenke meg at den fantastiske V4`eren gir gromt og jevnt drag, fet lyd og lager feite glis inne i hjelmen!

Enjoy :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av DrGreve »

KydeX skrev:Jeg likte heller ikke utseende første gang jeg så en, men jeg liker den bedre og bedre. Finish og byggekvalitet som denne er det ikke mange andre sykler som kan skilte med. Bilder viser ikke så godt hvor bra bygd denne sykkelen egentlig er.
Ja, du har rett i at ting går seg til og blir penere etterhvert.
Lykke til med gliset på to hjul og gliset inni hjelmen. :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Da har jeg bestilt meg en scorpio alarm med "perimeter" sensor for å passe på gliset mitt når jeg ikke sitter på den. De var på tilbud nå i helga. Håper den funker like bra som reklamen sier. Håper å unngå klåfingra folk og mine egne tenåringer :)

http://scorpio.rlink.com/store/index.ph ... uct_id=231" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Fikk en ny opplevelse i dag da jeg skulle kjøre på jobb med den nye sykkelen. Jeg har vært litt forsiktig med "lanesplitting" da jeg er redd for at noen plutselig skal legge seg ut til siden fordi de ikke ser meg.

Det var derimot ikke noe problem med V4 uten db-killeren. Bilene flyttet seg pent til høyre som om det skulle vært Moses som kjørte sykkelen :)

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av Welshen »

Den var flott! Fin farge og tøft utseende. Grattis!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av Barbarozza »

Som alle sykler handler det om vinkelen på bilder, jeg lover dere at den er mye penere i virkligheten en på bilder, og uten altfor mye stæsj ser den ganske nett ut også. Det er en sykkel jeg ser mye på, på messa prøvesatt jeg den, og den er lettere å bikke fra side til side en VF800. Og finnishen er veldig veldig bra. Men jeg har jo tenkt meg litt vekk fra sportstouring segmentet... 2 ting som er litt klønete, litt liten tank, og at du må ha av potta for å ta av hjulet. Resten er tipp topp.

Den er fin, se her :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Det var fine bilder det ja. Det kommer nok noen flere av min egen også etterhvert. Nå sitter jeg i Nordsjøen et par dager og håper jeg kommer hjem igjen til helga, da det er meldt greit vær :) Det aller beste med denne sykkelen er jo motoren da. Den er bare helt rå. Den drar og drar og drar fra bunn til topp, uansett hvilket gir en er i. Jeg får ikke testa ut full akselerasjon en gang, det blir for mye for norske veier/fartsgrenser.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Windowshopping.. *Endelig ny sykkel*

Legg inn av KydeX »

Da har jeg installert Scorpio SR-i900R alarm i kveld. Den ser ut til å fungere meget bra, ihvertfall når jeg testet selv. Installerte perimetersensor i tillegg, men droppet startsperren, da sykkelen har startsperre originalt. Også skal den kobles i serie med tenningen, mens de andre duppedittene kobles i parallell med sykkelens system. Jeg gadd ikke å kutte ledninger.

Nå begynner alarmen å pipe advarselspip hvis folk stiller seg for nært gliset, og hvis de ikke flytter seg så går alarmen. Hvis noen dulter i den eller tar den av støtta så går den umiddelbart. Alarmen har også to-veis kommunikasjon med fjernkontrollen, slik at jeg får beskjed dersom noen uvedkommende er på ferde :) Satser på å unngå klåfingra folk som skal prøvesitte etc.

Svar