Hvilket undertøy bruker du?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Ter »

:redface
Trodde aldri jeg skulle spørre i et offentlig forum om noe så intimt, men fant ut at her passer det faktisk :D

Nå er det hva du har under kjøreklærne jeg vil vil ha svar på, ikke hva du vasser rundt i tilhverdags..glem de sliten boksershortsene av ymse merker, kom med hva du har under kjørklærne, og gjere på de kalde dagene du beveger deg ut og opp på sykkel på litt lengre turer...

Selv bruker jeg stort sett kjedelige Brynje(ull), siden jeg fryser ganske mye. Over har jeg gortex (skrives det slik?) bukse fra jofema og jakke fra Halvarssons (Phoenix Ladies Jacket). (har tilogmed laget et blogginnlegghttp://nyttogbedreliv.blogspot.no/2011/ ... c-klr.html om det en gang for 100 år siden:-)

Men synes ikke det er helt optimalt, selv om jeg både bruker med og uten for i jakke/buksa er det som om det kommer inn mer vind og dermed blir jeg kaldere. Jeg har gått innkjøp av en god hals som har vindstopp(fantastisk!) og vurderer nå undertøy med vindstopp også..eks fra RUKKA. Men blir det klamt eller???

Når jeg tar på meg skinnjakke/buksen er det stort sett varmt og kortere turer så da spiller det ingen rolle hva som er under..nå snakker vi kulde..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Jompa »

Stil-longs under buksa og underbukse som passer akkurat, ikke for trang eller for vid.
Det er pyton å sitte i timevis på ei krøllete underbukse, nemlig.
Under jakken bruker jeg genser, tjukk eller tynn alt ettersom og t-skjorte. Bøff i halsen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Harju
Innlegg: 37
Registrert: 18 jul 2012, 15:43
Motorsykkelen din: TDM 900
Sted: Hamar

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Harju »

Aclima ullundertøy. Herunder ullnetting.
TDM 900

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Tysnes »

For min del går det i ull av forskjellig type( merino f.eks.)Janus har mange fine plagg, stilongs,truse,t-sirt med kort og lang arm m.fl alle i ull som ikkje klør. Liker å ha flere tynne plagg, enn en tjukk .

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Duville »

Passer på at det ikke er for mye sømmer mot huden som kan begynne å klø etter noen timer.... eller tilpasses det etter temperatur men med flere tynne heller enn få tykke lag...

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av RoJo »

Devold superundertøy, gjerne i flere lag om nødvendig gjør susen, kjører med for i både jakke og bukse om det ikke er for varmt og det har ikke vært noen plage med det i år.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av SuperMorten »

Devold her også. Nedentil ja. Bruker en Jofama jakke, og den er så varm at det ofte er nok med kun T-skjorte under, selv denne sommern ](*,)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av ArcticTiger »

"Røros" ull underskjorte er bare superdeilig, det holder med den under skinnjakka på en "god" dag, blir det under 12 grader tar jeg på en høyhalsa fleecegenser eller ullgenser i tillegg. Buff når det er kjølig.
Til vanlig holder det med en Wrangler Rodeo Competition Jeans under skinnbuksa. Blir det kaldt finner jeg fram min gamle, hullete blå "Dovre" stillongs i tillegg.
Årntlige ullsokker i støvla er viktig så du ikke fryser på beina.
Hansker til vanlig, votter når det er kjølig.
Allt av skinnklær og handsker/votter har jeg smurt inn med skinnbalsam fra http://www.renapur.com" onclick="window.open(this.href);return false; , det holder vannet ute, som er viktig for å holde seg varm.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Busa Trond »

[quote="Ter"]:redface
Trodde aldri jeg skulle spørre i et offentlig forum om noe så intimt, men fant ut at her passer det faktisk :D


Bare den ny innkjøpte Busa t-skjorta og en passelig bokser. Har kjørt med shorts noen ganger, når det er godt og varmt. Blir litt sår på beina når en blir svett da.
Tips: Bruk den samme buksa som når du sykla Trondheim - Oslo :prf . Det er vist et godt plagg å kjøre i.
Eller så sier kona at Triumph underklær er veldig fine. Snakker vi 1200 da :prf

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Globe »

SIden du tør spørre, tør jeg svare. Jeg tenker komfort og stil før funksjon og stiller da med denne under, under :-)

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Busa Trond »

Jeg ville nå ikke dra strikken så langt. Men jeg kan jo se skillet fra du var i syden :roll .

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av pelsen »

http://uk.triumph.com/on/demandware.sto ... /Home-Show" onclick="window.open(this.href);return false;
:knegg :knegg :knegg :knegg

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av cheron »

Boxer... Mener det florerte ett bilde av meg her på forumet tatt av Dexter eller hva det var.. Da en gjeng sykkelhuer kom innom mens jeg så på fotball!

De ble rimelig fort jaga vekk av en kar i boxer ja... :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av jhn »

Æ drar kjøredressen utapå de klær det e naturlig å ha på i forhold til været, det vil som regel si en boxer, ei jeans og ei t-skjorte/genser. Blir det for varmt, av med jeansen. Blir det for kaldt, tykkere genser/regndress.
Det blir minst styr, og krever mindre forberedelser.
Ser at noen nevner plagsomme sømmer o.l. Hadde ikke trodd at det kunne være et problem, æ har jo gått med bukse nesten hele livet, og sittet mye (og da mene æ MYE) i forskjellige stillinger i forskjellige møbler, men har aldri følt at sømmen i buksa har vært plagsom :scratch

Brukeravatar
Harju
Innlegg: 37
Registrert: 18 jul 2012, 15:43
Motorsykkelen din: TDM 900
Sted: Hamar

Hvilket undertøy bruker du?

Legg inn av Harju »

"Billig" ull er ofte kort i ryggen - gjelder gjerne både buksa og genser, og gir således ei glippe i ryggen under kjøring. De har også simple sømmer som ikke er elastiske, så de vil gnage etter en tid. "Billig" ull klør også! Poenget er, du får det du betaler for!!
Jeg har godt over snitt erfaring med ull etter noen år i Forsvaret + villmarksliv + jobbet med salg av ull. Devold er bra. Ullvang er dessverre oppskrytt. Aclima har scoret topp hos meg i alle år.
Syntetisk "superundertøy" er direkte uegnet til annet enn dagsturer og må vaskes mellom hvert bruk for ikke å lukte kloakk.
TDM 900

Svar