Voodoodoo's 2hjulsverdag

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Høyfartstouring avslører svakheter med bagasjeløsning på en tydelig men brutal måte.. 20mil på en time i 32c med sidekofferter fungerer ikke :0/

Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Busa Trond »

Kjøp to originale GTR piper, da har du god margin :knegg

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av PCP »

Wow, det var heftig! :O

Men i 32 grader har man vel ikke noe annet valg enn å kjøre så fort det går, jeg har fult tråden med misunnelse, men dette hjalp litt. Alt for varmt! :P :p Du får kanskje oppsøke den lokale Biltema å kjøpe sånn varmeskjold man kan klistre på, eller noe sånt.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Kmann »

Voodoodoo skrev:Høyfartstouring avslører svakheter med bagasjeløsning på en tydelig men brutal måte.. 20mil på en time i 32c med sidekofferter fungerer ikke :0/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke direkte kjølebag nei...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av TBI81 »

Helsikken! Smelta igjennom??

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Oh ja.. Gikk med ei bukse, ei hettejakke og et par sko.. Nye kofferter venter hjemme :0)
Kommer til å modifisere racket for senere bruk.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av KydeX »

De originale koffertene til VFR'en min har varmeskjold som beskytter mot potta. Kanskje du kan få laget noe slikt?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Kapper festa i bakkant og tilter de opp slik at koffertene får samme vinkel som eksos. Sveiser og på ei plate i underkant som varmeskjold. Legger varmeskjold tape mellom kofferter og skjold. Er uansett ikke noe hast.. Er kun et autobahn/200+ over tid problem. Fikk tak i brukte kofferter av samme type for 1000,-

Var ikke så fornøyd med låsinga på de så jeg kommer til å modifisere med et par slalomspenner på hver koffert for å få de tette&ekstra sikkerhet. Sleit med glippe på sidene i varmen. Greit at de var fulle men de bør tåle mer.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av TBI81 »

Har du bilde fra innsiden av de smelta boksene?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Satan jeg er dårlig til å blogge...
Har ikke skjedd så mye 2-hjuls etter ferien. Vært opptatt med jobbbytte og kursing. Men har fått rulla X-antall mil til og fra jobb og er jævlig heldig mht veien. 4mil med svingete fylkesvei og jamnt over bra dekke er jo en nydelig start på enhver arbeidsdag. La om til nye hjul i München i sommer PR4 og de har vært veldig bra. Nå har de rulla ca. 550mil og de siste dagene synes jeg sykkelen har vært veldig "løs i baken" i regnværet. Stadige småsladder ut av svingene..
Tok en sjekk av mønsteret å dæven.. Er jo straks slicks på sidene!
Bilde

Oppdaget også at det rant litt rust ut av støvtettinga ved bremseskiva bak. 10år/45' km tilsier vel at det er kaputt hjullager. Har akkurat bytta framme og handla da inn til bakhjul også.. Blir bytte til Angel GT og nye lager neste uke tenker jeg... Eventuelt setter jeg på "reservehjulet" et halvslitt BT023gt og bruker opp det før jeg legger om til nye såler i vinterdvalen.

Sikler på ny ZZR jeg og men har et hus som skal selges og et som skal bygges på så egotripper får vente..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Kawagutten »

At du er heldig med veiene rundt deg syns på dekka :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

I dag hadde jeg egentlig planer om å kjøre meg en tur i det fine været men neida..
kom ut i garasjen og fant en liten dam med bremsevæske under motoren... ](*,)

Den satans slavesylinderen til clutchen lekk.. igjen. Overhalte i vår men den idiotske løsningen til Suzuki gjør jo at all dritten fra kjedet legger seg som en fin pasta rundt stempelet på slavesylinder og sakte men sikkert tar knekken på stempel&pakning.

Demonterte, rensa og monterte igjen. tydelig slitasje på stempel. Blir ny slavesylinder komplett i vinter.. koster 84dollars i unite'n. har kjenfolk som spanderer den i julegave.

Satser på at dagens puss&vask&rens gjør nytta ut sesongen.

Tyskera har foresten finni løsningen på problemet og har et deksel som løser hele problemet for framtiden

Denna må bare bestilles:

Bilde

Bilde

Trudde egentlig jeg var ferdig med mods på denne sykkelen men spnn er det vel når en har handla seg Skruzuki :scratch

Siden turen gikk i dass benytta jeg anledningen til å vaske, ble da oppmerksom på at ene simringen på fremgaffelen svetta/lakk olje. Har forsåvidt lagt merke til at det legger seg litt gruff der ei beite.
Ypperlig anledning til å teste ut vidunderverktøyet Seal Mate, en liten plastdings til å grave ut eventuell møkk fra simringen med.

Bilde


Av med støvtettinga, vaske helt reint med ei fille og et par runder med Seal Mate'n.. dæken å mye drit som kom ut..
vask og tørk igjen og så en 30-40 jukk med framgaffelen..
Ikke antydning til oljefilm engang.. kan det virkelig ha seg at det funker..
Tok en liten runde T/R benser'n og jaggu ser det ikke tørt og fint ut... :thumleft

Æniveis, nå er dagen over så da blir det ikkeno kjøring i dag...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Barbarozza »

Tyskere lager en mye rare greier og er himla gode teknikkere på snåle greier, den greia var jo svært genial ...men begynner det å lekke så vil det vel lekke uansett, men kanskje seinere, kommer jo på baksiden av stempelet hvis det blir altfor slitt. På Hondaen tok jeg opp og gjorde reint når jeg solgte, der var det slitt der også...gummien holder sikkert for ny eier ut året, har ikke hørt noe fra han i alle fall

Den sealmaten så smart ut, hva med å bruke en sånn før det lekker...kanskje simringene holder lengre da...hmmm :eh
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Sealmate'n er smart ja.

Så for meg å måtte bytte simringer igjen i vinter og de var nye til i år. Blei gjort sammen med Wilbers fjærer og skifting av slitedeler i forgaffel så det hadde vært litt drøyt om de var gåene igjen.

Har iallfall holdt tett de 4 mila jeg har kjørt etter at jeg brukte sealmate og det er helt tørt på demperen der det før lå igjen litt film så da regner jg med det er ok.. Kosta 7dollar for 4stk. Levert i posten. Er grei å ha med på ferietur også sånn i tilfelle.. Tar null plass.

Ser av værmeldinga at det blir mcpendling ut neste uke også... Lykke..

Til vinteren blir det bare std. Vedlikehold med oljeskift og vask&rens av filter.
Kjede&drev blir muligens skiftet men mer for å få riktig utveksling enn for at det er utslitt.. Dog begynner framdrevet å få det men det har 25' nå og endel høyfartstouring så det må en nesten regne med..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Fiffig liten sak som skal gjøre slutt på lekkasje fra slavesylinder en gang for alle.

Kjøpte samtidig ny hele slavesylinderen. Kosta 84 euro for hele pakka.BildeBilde
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar