Hakhaps blogg
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Video fra test av den nye, siden få dager i Norge, Aprilia Dorsoduro 900
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Artig sykkel og definitiv en hooligan sykkel, den 90-92hk twin levere flott med krefter. Selvfølgelig trives den best på svingete vei men er ikke noe problem å holde motorvei fart +- hvis margin
Sete er som forventet en planke men det er bare en problem når en kjører motovei for ellers sitter en ikke still lenge nok
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Artig sykkel og definitiv en hooligan sykkel, den 90-92hk twin levere flott med krefter. Selvfølgelig trives den best på svingete vei men er ikke noe problem å holde motorvei fart +- hvis margin
Sete er som forventet en planke men det er bare en problem når en kjører motovei for ellers sitter en ikke still lenge nok
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Men du har kjørt MT-10? hva syntes du om den? Hvilken modell er det du har? Synes de fargene er kledlige til sykkelen, bedre enn den røde som er på den nye modellen
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Jeg har prøvd mt-10 og det er en artig sykkel. Ligger en kort oppsummering i bloggen her hvis jeg husker riktig. God sykkel men følte meg som jeg satt ned i sykkelen og med det litt mindre "connected" med sykkelen. Nok den som vært mest lik V4 med sin crossplaneStian87 skrev:Men du har kjørt MT-10? hva syntes du om den? Hvilken modell er det du har? Synes de fargene er kledlige til sykkelen, bedre enn den røde som er på den nye modellen
Jeg har en 16 RR
misspelling with autocorrect
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Vanskelig å få tid til noe som kan ta mye tid med 2 små i huset men endelig er video fra min pröve tur på den ny Aprilia Shiver 900 klar.
Nå dette er en skikkelig morsom sykkel med samme motor som i Dorsoduro 900 men i naken sykkel chassi. Begge disse syklene har nydelig lyd og krefter nok og litt der til for å ha det morro på norske veier. Godt med plass å sitte og god kjøre komfort. 900cc twin leverer nydelig men blir litt kjedelig i motorvei fart men det er ikke der disse skal kjøres, hverken Dorsoduroen eller Shiveren.
Shiver 900
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
og Dorsoduro 900
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Nå dette er en skikkelig morsom sykkel med samme motor som i Dorsoduro 900 men i naken sykkel chassi. Begge disse syklene har nydelig lyd og krefter nok og litt der til for å ha det morro på norske veier. Godt med plass å sitte og god kjøre komfort. 900cc twin leverer nydelig men blir litt kjedelig i motorvei fart men det er ikke der disse skal kjøres, hverken Dorsoduroen eller Shiveren.
Shiver 900
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
og Dorsoduro 900
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Da har jeg endelig fått editert video fra min prøvekjøring av Honda CRF1000L Africa Twin under Monsterbike sine demodager i Augusti.
Etter RuneMC sin varme omtale om denne sykkelen har den stått på listen over sykkler jeg må få testet. Det ble den klassiske med manuell gir (så ikke eksakt den samme som RuneMC sin)
Nå skal det sies at jeg ikke forventet meg noe i nærheten av vad Tuono presterer i form av krefter og dreimoment, tross for omtaler om en kick når en vrir på rulla :, og riktigt nok føles den mer sedat i sammenligning men det er ikke helt fair da de ikke er samme segment eller i det hele bygget etter samme premisser [-X
Dette var en hyggelig sykkel å kjøre på bortsett fra den evige problemen med vindskjerm på mc og meg da. Det var noe infernalisk med turbulens rundt hjelmen og til tross for øreplugger og ikke noe ekstrem adferd så var det plagsomt de 15 min jeg brukte på motorvei totalt på denne turen. Instrumenteringen er grei og funksjonell men jeg slet litt med å finne hva som endret seg når jeg brukte +- knappene på venstre siden da det ikke var den store endringen på skjermen (noe man lærer seg raskt uansett så ikke noe problem hvis det ikke var en tidsbegrenset prøvekjøring der det gjelder å kommer ivei så raskt som mulig ).
ATn ligger fint langssvigene opp og ned Hanekleiva så ikke noe å utsette der, nå skal det sies jeg ikke har noen annen ADV erfaring over hanekleiva så det stor mot RR,naken, motard og cruiser sykler over der men føltes naturlig å svinge der. Npå gikk det nok bitte lite langsomere med ATn enn med mange av de andre syklene mye pga den noe høyere kjøreposisjonen.
Jeg tviler ikke ett sekund på at denne kan ta en rundt jorden hvis en ønsker.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Etter RuneMC sin varme omtale om denne sykkelen har den stått på listen over sykkler jeg må få testet. Det ble den klassiske med manuell gir (så ikke eksakt den samme som RuneMC sin)
Nå skal det sies at jeg ikke forventet meg noe i nærheten av vad Tuono presterer i form av krefter og dreimoment, tross for omtaler om en kick når en vrir på rulla :, og riktigt nok føles den mer sedat i sammenligning men det er ikke helt fair da de ikke er samme segment eller i det hele bygget etter samme premisser [-X
Dette var en hyggelig sykkel å kjøre på bortsett fra den evige problemen med vindskjerm på mc og meg da. Det var noe infernalisk med turbulens rundt hjelmen og til tross for øreplugger og ikke noe ekstrem adferd så var det plagsomt de 15 min jeg brukte på motorvei totalt på denne turen. Instrumenteringen er grei og funksjonell men jeg slet litt med å finne hva som endret seg når jeg brukte +- knappene på venstre siden da det ikke var den store endringen på skjermen (noe man lærer seg raskt uansett så ikke noe problem hvis det ikke var en tidsbegrenset prøvekjøring der det gjelder å kommer ivei så raskt som mulig ).
ATn ligger fint langssvigene opp og ned Hanekleiva så ikke noe å utsette der, nå skal det sies jeg ikke har noen annen ADV erfaring over hanekleiva så det stor mot RR,naken, motard og cruiser sykler over der men føltes naturlig å svinge der. Npå gikk det nok bitte lite langsomere med ATn enn med mange av de andre syklene mye pga den noe høyere kjøreposisjonen.
Jeg tviler ikke ett sekund på at denne kan ta en rundt jorden hvis en ønsker.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- Bjerknez
- Innlegg: 22864
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Kjørte den samme sykkelen men med automat i sommer.
Automaten ble jeg ikke helt venn med. I standard modus var den håpløs, men den fungerte bedre i "Sport". For meg er ikke automat forenelig med motorsykkel. Det hører hjemme på en scooter.
Jeg opplevde sittestillingen som god og behagelig. Bremsene føltes litt slappe og fronten dykket veldig under bremsing. For meg blir dette en sedat og fin langtursykkel på humpete landeveier. Utseendet vokste litt på meg den korte dagen jeg hadde den, men jeg fikk liksom aldri gåsehud i positiv grad. Litt artig å prøve automat, men gleden forsvant i takt med tiden jeg hadde den.
Automaten ble jeg ikke helt venn med. I standard modus var den håpløs, men den fungerte bedre i "Sport". For meg er ikke automat forenelig med motorsykkel. Det hører hjemme på en scooter.
Jeg opplevde sittestillingen som god og behagelig. Bremsene føltes litt slappe og fronten dykket veldig under bremsing. For meg blir dette en sedat og fin langtursykkel på humpete landeveier. Utseendet vokste litt på meg den korte dagen jeg hadde den, men jeg fikk liksom aldri gåsehud i positiv grad. Litt artig å prøve automat, men gleden forsvant i takt med tiden jeg hadde den.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
En video fra i sommer på vei langs Eikeren og Hanekleive på turen til forhandler for 10kkm servicen
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
- Bjerknez
- Innlegg: 22864
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Tøffe bilder Hakhap
Men ikke gå i fella med å dra for hardt i redigeringsspakene. Det synes litt for godt
Men ikke gå i fella med å dra for hardt i redigeringsspakene. Det synes litt for godt
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Idag kom julegaven til Tuonoen, et rear set fra Giamoto.
misspelling with autocorrect
misspelling with autocorrect