Hakhaps blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 23 mai 2018, 12:10
kgjersda skrev:Flotte bilder :)

Hvordan opplever du sykkelen nå etter flashen?
Takk.
Det er merkbart bedre men ikke helt bra ennå i 1 gir med av på gass men ellers føles det som der er krefter fra lavt av.

Så jeg er så å si fornøyd

misspelling with autocorrect
Har den slik av på gass uten flash også?
Jeg merket når jeg kjørte Suzuki Gsx S1000 (den nye streetfighteren til Suzuki) også. Merket jeg irriterte meg bra over det. Det hadde jeg ikke engang orket å kjøre med tror jeg. Slitsomt i tett trafikk...

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev: 24 mai 2018, 18:09 Har den slik av på gass uten flash også?
Jeg merket når jeg kjørte Suzuki Gsx S1000 (den nye streetfighteren til Suzuki) også. Merket jeg irriterte meg bra over det. Det hadde jeg ikke engang orket å kjøre med tror jeg. Slitsomt i tett trafikk...
Ja men nå skal det sies at jeg ikke merker det i køkjøring eller i tett trafikk, og at det egentligen er at motorbremsen er kraftig og slår till direkt når du går av gassen.

Dette er nok ikke et stort problem egentlig uten mer en liten ting i noen spesielle situasjonen så jeg tror det høres værre ut enn det er.

Nå er der 3 maps og alle med forkjellig nivå på motorbrems men har ikke vært noe større problem enn at jeg ikke har tatt meg tid til å prøve skikkelig med alle maps ennå.

Det oppleves egentlig bare når du skal holde lav fart 30-40kmt og det er litt nedover da motorbremsen blir for kraftig i 1 gir for å holde jevn fart.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Bjerknez »

Så du har blitt god venn med clutchen med andre ord? :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av xyvind »

Advarsel! Man må ikke clutche så veldig mye! Eller er det hydraulisk clutch på Tuono’n? Tviler litt på det egentlig..

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

xyvind skrev: 25 mai 2018, 09:21 Advarsel! Man må ikke clutche så veldig mye! Eller er det hydraulisk clutch på Tuono’n? Tviler litt på det egentlig.. Bilde
Trenger ikke å clutche mye mer enn når du girer ned eller stopper. Nei det er ikke hydralisk clutch.

Det er dog bittelite irriterende å prøve å holde 30 eller 40 kmt, hvilket jeg ikke trenger å gjøre så mye.
Merker at Bjerknez, i sin iver at beholde bilden av at S1000R er best, gjøre en høne av en fjær :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Stian87 »

Uteolig fine bilder. Og veldig fin sykkel! Synes den blåfargen er råkul :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Stian87 skrev: 25 mai 2018, 10:12 Uteolig fine bilder. Og veldig fin sykkel! Synes den blåfargen er råkul :thumleft
Takk. :)
Ja jeg liker og den blåfargen veldig godt desverre det er bare 15 og 16 mod RR som har den.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 25 mai 2018, 09:57
xyvind skrev: 25 mai 2018, 09:21 Advarsel! Man må ikke clutche så veldig mye! Eller er det hydraulisk clutch på Tuono’n? Tviler litt på det egentlig.. Bilde
Trenger ikke å clutche mye mer enn når du girer ned eller stopper. Nei det er ikke hydralisk clutch.

Det er dog bittelite irriterende å prøve å holde 30 eller 40 kmt, hvilket jeg ikke trenger å gjøre så mye.
Merker at Bjerknez, i sin iver at beholde bilden av at S1000R er best, gjøre en høne av en fjær :lol
Det kan sikkert virke sånn, hakhap, men jeg har vel i mer enn en tråd nevnt Aprillia i et positivt ordlag og jeg har også nevnt at dette KAN være en kandidat i fremtiden. Det eller evt. SuperDuke. Da blir man jo litt nyskjerrig når slike ting som du nevner dukker opp :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Stian87 »

Enig med Bjerknez. Men har ikke prøvekjørt Tuono vet du forresten om noe sted man kan gjøre det hakhap?

Synes den rød er kul også, men den blå er mye finere etter min mening. Hvet ikke helt hva jeg synes om den gule versjonen akkurat :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Stian87 skrev: 25 mai 2018, 10:46 Enig med Bjerknez. Men har ikke prøvekjørt Tuono vet du forresten om noe sted man kan gjøre det hakhap?

Synes den rød er kul også, men den blå er mye finere etter min mening. Hvet ikke helt hva jeg synes om den gule versjonen akkurat :lol
Monsterbike i Drammen pleier ha en demo Tuono i butikken
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »


Bjerknez skrev: Det kan sikkert virke sånn, hakhap, men jeg har vel i mer enn en tråd nevnt Aprillia i et positivt ordlag og jeg har også nevnt at dette KAN være en kandidat i fremtiden. Det eller evt. SuperDuke. Da blir man jo litt nyskjerrig når slike ting som du nevner dukker opp :thumleft
Neida nå tok du det for alvorlig :)
Vet du har brukt positive ordelag om andre syklet som stadig vekk er testvinnere over S1000R noen ganger :D

Og enig at all bruker erfaring fra et merke / modell er nyttig.

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Stian87 »

hakhap skrev: 25 mai 2018, 13:16
Stian87 skrev: 25 mai 2018, 10:46 Enig med Bjerknez. Men har ikke prøvekjørt Tuono vet du forresten om noe sted man kan gjøre det hakhap?

Synes den rød er kul også, men den blå er mye finere etter min mening. Hvet ikke helt hva jeg synes om den gule versjonen akkurat :lol
Monsterbike i Drammen pleier ha en demo Tuono i butikken
Får prøve å tatt turen innom det en dag da
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 25 mai 2018, 13:47
Bjerknez skrev: Det kan sikkert virke sånn, hakhap, men jeg har vel i mer enn en tråd nevnt Aprillia i et positivt ordlag og jeg har også nevnt at dette KAN være en kandidat i fremtiden. Det eller evt. SuperDuke. Da blir man jo litt nyskjerrig når slike ting som du nevner dukker opp :thumleft
Neida nå tok du det for alvorlig :)
Vet du har brukt positive ordelag om andre syklet som stadig vekk er testvinnere over S1000R noen ganger :D

Og enig at all bruker erfaring fra et merke / modell er nyttig.

misspelling with autocorrect
Er ikke i tvil om at Aprilia er en god sykkel hakhap. Jeg er derimot litt i tvil når det gjelder italiensk og kvalitet. Snatchy gassrespons er heller ikke noe jeg priser høyt. Så kommer utseende da... Jeg likte den gamle Apriliaen langt bedre, selv om den nye ikke er direkte stygg den heller. Er vel de tingene som stopper meg litt. Ellers så hører jo denne tresylinderen bra ut :) I tillegg til dette er den også langt dyrere enn Bimmern...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Bjerknez »

Men jeg skal definitivt prøve en Tuono en dag! :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 25 mai 2018, 14:22
hakhap skrev: 25 mai 2018, 13:47
Bjerknez skrev: Det kan sikkert virke sånn, hakhap, men jeg har vel i mer enn en tråd nevnt Aprillia i et positivt ordlag og jeg har også nevnt at dette KAN være en kandidat i fremtiden. Det eller evt. SuperDuke. Da blir man jo litt nyskjerrig når slike ting som du nevner dukker opp :thumleft
Neida nå tok du det for alvorlig :)
Vet du har brukt positive ordelag om andre syklet som stadig vekk er testvinnere over S1000R noen ganger :D

Og enig at all bruker erfaring fra et merke / modell er nyttig.

misspelling with autocorrect
Er ikke i tvil om at Aprilia er en god sykkel hakhap. Jeg er derimot litt i tvil når det gjelder italiensk og kvalitet. Snatchy gassrespons er heller ikke noe jeg priser høyt. Så kommer utseende da... Jeg likte den gamle Apriliaen langt bedre, selv om den nye ikke er direkte stygg den heller. Er vel de tingene som stopper meg litt. Ellers så hører jo denne tresylinderen bra ut :) I tillegg til dette er den også langt dyrere enn Bimmern...
Enig i at 3-sylindre høres veeeeldig bra ut :thumleft , men det er vel strengt tatt V4 i en Tuono ;)

Svar