Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Da var "PMS"-tiden kommet!

Legg inn av Snikkeren »

Bare vent du. Når PMS'en får satt seg skikkelig, da vil du nok surfe litt på Ebay og andre MC relaterte sider, og plutselig har du kjøpt den noe til sykkelen. Da må du jo inn her og skryte litt av hva du har kjøpt vet du. :vs :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Da var "PMS"-tiden kommet!

Legg inn av Platec »

Snikkeren skrev:Bare vent du. Når PMS'en får satt seg skikkelig, da vil du nok surfe litt på Ebay og andre MC relaterte sider, og plutselig har du kjøpt den noe til sykkelen. Da må du jo inn her og skryte litt av hva du har kjøpt vet du. :vs :thumleft
Haha, ja, du sier noe der :knegg
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Da var "PMS"-tiden kommet!

Legg inn av hakhap »

Snikkeren skrev:Bare vent du. Når PMS'en får satt seg skikkelig, da vil du nok surfe litt på Ebay og andre MC relaterte sider, og plutselig har du kjøpt den noe til sykkelen. Da må du jo inn her og skryte litt av hva du har kjøpt vet du. :vs :thumleft

Ikke bare ebay, sitter å dag drømmer om å kjøre sykkelen min allerede :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Da var "PMS"-tiden kommet!

Legg inn av Platec »

hakhap skrev:Ikke bare ebay, sitter å dag drømmer om å kjøre sykkelen min allerede :-k
Kjenner den følelsen! :sorry
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Endelig på veien igjen!

Legg inn av Platec »

Heisann, alle sammen! Onsdag forrige uke tok jeg ut sykkelen fra vinterlagring, og har kjørt hver dag siden, har blitt litt over 200 km hittil, og kilometertelleren øker jevn for hver dag! :D

Har planer om å gjøre småtterier med sykkelen etterhvert, ny tankpad blandt annet, da den gamle ikke ble sååå bra som jeg håpet! Jeg må å kjøpe en ny støtteplate som jeg har vist i ett tidligere innlegg i denne tråden, da denne har blitt borte i løpet av vinteren.
Jeg har også en trang for å gjøre ett eller annet med sykkelen, men aner ikke hva jeg skal gjøre, så om noen vet om noen morsomme modifiseringer eller lignende det fint til CBR 125 2006 så si ifra! :D

Legger ved et bilde av sykkelen fra dagen jeg hentet den. Min følelse når jeg tok dette bildet: LYKKERUS.
Bilde

Onsdag neste uke, altså 1. mai, skal jeg kjøre turen Mjøsa Rundt med min tante, onkel og min bror. Noe jeg gleder meg veldig til! :D
Oppdateringer kommer! Kom gjerne med innspill og spørsmål! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Endelig på veien igjen!

Legg inn av TheHaughom »

Platec skrev: Jeg har også en trang for å gjøre ett eller annet med sykkelen
Velkommen i gjengen!
Har selv handguards, nytt sete + passasjersete, veltebøyler og sticker-kit på vei.
Shorty levers i sykkelens farger er jo en klassiker, eller kanskje felgstriper?

Jeg hadde nok ikke spandert så altfor mye på en 125ccm sykkel som du sikkert bytter ut så fort du får lappen på tung sykkel. Hadde heller spart mest mulig til tung sykkel.

Gratulerer med sesongstarten, forresten! :mc7
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av Platec »

I går kjørte jeg Mjøsa Rundt for første gang. Jeg vet ikke hvor mange som har hørt om det, men Mjøsa Rundt er en tradisjonsrik MC-tur rundt hele Mjøsa, som går 1. Mai hvert år.
Jeg kjørte dette sammen med broren min og onkelen min. Tante var også med som passasjer.

Starten gikk, som hvert år fra Stortorget i Hamar klokken 11.00. Vi kjørte så igjennom Stange og så E6 til Minnesund, og stoppet der for en kaffepause. Dette er et vanlig stoppested, så det var ikke mangel på folk og mye flotte sykler. Derfra er det to ruter folk pleier å kjøre, igjennom Lynga eller Skreia. Vi kjørte Skreia da vi hørte av noen at det muligens lå snø på Lynga, så det ville vi ikke risikere å møte. Vi stoppet på skreia og møtte noen kjente.
Deretter kjørte vi til Gjøvik og stoppet på CC Gjøvik. Der, sånn som på Minnesund var det helt stappfullt med flotte sykler, og mye MC-folk!
Etter å ha stått der en god stund kjørte vi til Lillehammer der vi spiste middag. Deretter kjørte vi de såkalte Brøttumsbakkene til Moelven, og E6 til Hamar, hvor jeg bor! :D
Turen tok ca 23 mil, og vi var tilbake 18.30, så vi brukte 7 1/2 time med fire stopper og middagspause.

Her er noen bilder fra turen:
Bilde
Dette er min brors sykkel til venste og min sykkel til høyre mens vi sto på Statoil Hamar og ventet på onkelen min. Han kjører en Triumph Sprint 1050! :D

Bilde
Dette er Stortorget sett ovenifra, hvor vi sto før start.

Bilde
Her er Stortorget sett nedenifra.

Bilde
Dette er instrumentene mine når vi kom hjem. Her ser vi at kilometertelleren har økt betraktelig i løpet av dagen! Forsovet også i løpet av de to siste ukene, for når jeg tok den ut for to uker siden sto den på 19030, så det har blitt noen turer, ja! :D Jeg fylte full tank før vi dro fra Hamar, så vi ser at det holdt akkurat på runda! Det holdt heldigvis så jeg fikk kjørt på bensinstasjonen senere på kvelden! :D

Dette var min første opplevelse med Mjøsa Rundt, og langturer generelt, og det ga virkelig mersmak! :D Jeg gleder meg allerede til neste år! :D


Har noen av dere kjørt, eller hørt om Mjøsa Rundt før?
Still gjerne spørsmål! Jeg håper dette innlegget får Mjøsa Rundt til å friste for flere likesinnende MC-folk og at vi sees der til neste år! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av fs650e »

Fatter ikke at du tør la hjelmen stå på tanken.. hadde jeg aldri i verden gjort, jeg verdsetter livet mer enn det...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av ejs »

fs650e skrev:Fatter ikke at du tør la hjelmen stå på tanken.. hadde jeg aldri i verden gjort, jeg verdsetter livet mer enn det...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
De tar nok hjelmen på hodet når de skal kjøre ?? :prop: :prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av Carpa »

Høres ut som en flott tur du har hatt. Må nok prøve meg på denne neste år :prf
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av Platec »

ejs skrev:
fs650e skrev:Fatter ikke at du tør la hjelmen stå på tanken.. hadde jeg aldri i verden gjort, jeg verdsetter livet mer enn det...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
De tar nok hjelmen på hodet når de skal kjøre ?? :prop: :prop:
Ja, stemmer det, ejs! Haha :D

Når tanken på min er såpass "flat" som den er går det helt fint å sette den der i noen minutter, hvis ikke mindre, for å ta et bilde :D Men nei, setter den ikke der når jeg parkerer et sted nei :D Da stroppes den fast i en krok under passasjersetet så den både henger trygt og er låst fast :D


Ja, denne turen er virkelig å anbefale! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av Intruder »

Regner med at du kjenner til Skibladnerbrygga og de daglige "stikk innom"-kveldene der... :mk
Noen fra den yngre garde kunne gjerne stikke innom der...og kjør forsiktig !! :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mjøsa Rundt 1. Mai 2013

Legg inn av Platec »

Intruder skrev:Regner med at du kjenner til Skibladnerbrygga og de daglige "stikk innom"-kveldene der... :mk
Noen fra den yngre garde kunne gjerne stikke innom der...og kjør forsiktig !! :vs
Selvfølgelig! Har utallige timer på den brygga i barndommen med broren min og bestefar! :-) Både fordi vi begge var nysgjerrige på motorsykkel, men mest fordi broren min var lidenskapelig opptatt av Skibladner, og da ble jeg diltende med, og slik oppdaget jeg alle MC-folkene som stadig satt der! :D Og ser du en på en CBR 125 med Grå hjelm som tar turen innom, ikke nøl med å si hei! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mye flott MC-tid!

Legg inn av Platec »

De siste dagene har jeg kjørt mye. Det er den vanlige pendlingen til skolen, og ellers småturer her og der.
Tirsdag forrige uke kjørte jeg og kjæresten min en liten tur rundt i nærområdet, ca 25km, fra Hamar og oppover rundt ottestad, og så til brygga i Hamar, hvor vi slappet av med Is og brus. :D Mye MC folk der som vanlig, og mye fine sykler! :D Deretter gikk turen hjem igjen.
Her er kart over runda vi kjørte:
Bilde

Her er et par bilder av sykkelen på brygga:
Bilde
Bilde

Torsdag forrige uke, altså for en uke siden idag rundet sykkelen 20000km og jeg var så heldig i å få tatt bilde av dette! :D Jeg sto på en parkeringsplass ved en butikk, og så det tilfeldig når jeg jeg gikk ut og skulle kjøre, så tok like så godt bilde! :D
Bilde

Dagen etter rundet jeg 20030km, altså 1000km hittil denne sesongen, da sykkelen sto på 19030km når jeg tok den ut etter vinterlagringa! :D

Jeg glemte også å legge med kart over Mjøsa Rundt-runda, så her kommer det! :D Flott tur!
Bilde

Kom gjerne med spørsmål og tilbakemeldinger! Det er å vite at folk leser som gjør det gøy å skrive slike innlegg! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Mye flott MC-tid!

Legg inn av SuperMorten »

Platec skrev: Torsdag forrige uke, altså for en uke siden idag rundet sykkelen 20000km og jeg var så heldig i å få tatt bilde av dette! :D
Jeg rundet 55555 for en stund siden. Tenkte at dette skulle jeg hatt bilde av men da lå jeg i 100 og litt, og før jeg fikk stoppet var det 55556 og da var det ikke like gøy, så jeg droppet det :lol

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar