LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av ojda »

Det måtte jo bare komme, å jeg ser virkelig fram til et godt alternativ til mc-siden.
Ønsker deg virkelig lykke til med "ny-starten",
Å jeg blir ganske sikkert å se der inne å :mk

Sitter forresten akurat nu på "dame-plassen" på Tigern å venter på ArcticTiger og Gielas, for en tur til det gjemte Hadekand, videre til Strømstad og Ssndefjord og hjem :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Olav K »

Vi er mange som gleder oss..... :prf
For meg er den store gleden ved denne siden nå blitt borte.... nemlig alle de flotte tur-rapportene med bilder og tekst.
Mange har trukket seg tilbake, noen er fjernet etter eget ønske og noen er bare fjernet.
Som du skriver, det er ikke lengre interessant å bidra med "tyngre innlegg" i den form vi har gjort, her på MCsiden.
Når denne sesongen er over vil alle mine reiseskildringer (pluss en god del annet jeg har ideer om) bli å finne et annet sted:
Nemlig på http://kant1.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false; (under utvikling)
Jeg har ikke tid til å drifte en årntlig webside, så jeg valgte den enkle løsningen. :knegg
Kanskje ikke så fancy, men jeg håper at innholdet etterhvert skal "vekkja fagnad og åtgaum"
Jeg har iallefall møtt endel motorsyklister på min vei, som er inne og leser her, og som setter pris på det som produseres.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser at det kanskje ble litt dårlig stemning av at jeg slettet tur referatet mitt fra sommerens tur her inne. Men det er fortsatt mitt verk som jeg EIER og har full rett til å dele eller ikke slik som det passer meg.

Det har siste tiden vist seg at jeg ikke har tilgang til noen av mine egne turreferat i egen blogg :-k Jeg mistenker at NOEN har begrenset mulighetene mine til å ta med meg turene andre steder. Dette gjorde meg spontan forbanna, så det resulterte i at alt forsvant :vs

Jeg søker herved om å få full tilgang til min egen blogg igjen her inne, så jeg kan få "reddet" de turene du/dere har låst for meg. Takk :vs

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av AJ »

Jeg har sendt deg svar.
Ta kontakt med meg på mail eller PM om noe er uklart.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av ojda »

AJ skrev:Jeg har sendt deg svar.
Ta kontakt med meg på mail eller PM om noe er uklart.
Siden jeg ønsker å spare LordShaft fra å røpe Pm-innehold, og derved forbryte
seg mot mcsden`s forumregler spør jeg heller deg AJ.

Hvilken praksis har mod når det gjelder adgang til å stenge medlemmers mulighet
til å forandre/modifisere egne innlegg.
Da det ikke er "vanlig", heller ikke her. hva skal til for at slike tiltak igangsettes?
Det burde vel være allment interessant.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
AJ skrev:Jeg har sendt deg svar.
Ta kontakt med meg på mail eller PM om noe er uklart.
Siden jeg ønsker å spare LordShaft fra å røpe Pm-innehold, og derved forbryte
seg mot mcsden`s forumregler spør jeg heller deg AJ.

Hvilken praksis har mod når det gjelder adgang til å stenge medlemmers mulighet
til å forandre/modifisere egne innlegg.
Da det ikke er "vanlig", heller ikke her. hva skal til for at slike tiltak igangsettes?
Det burde vel være allment interessant.
I utgangspunktet så er det vel intet problem og gjøre alle poster redigerbare av den som startet tråden, men så vidt meg bekjent så (rett meg hvis jeg tar feil) var målet og fjerne en del innhold i utgangspunktet?
Det er vel forsåvidt en ærlig sak det, men da dukker det opp et nytt problem og det er alle tillsvar som har kommet til disse innleggene som fjernes av andre. Da får heller ikke disse postene noen verdi og derfor så ødelegger det hele trådstrukturen og ikke bar egne innlegg.

Jeg regner med at de aller fleste forstår at dette i utgangspunktet ikke er noe ønske fra vår side. Men så vidt jeg vet så er AJ og LordShaft i en dialog via PM nå om denne saken... :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Hvilken praksis har mod når det gjelder adgang til å stenge medlemmers mulighet
til å forandre/modifisere egne innlegg.
Da det ikke er "vanlig", heller ikke her. hva skal til for at slike tiltak igangsettes?
Det burde vel være allment interessant.
Dette kan jeg svare på når jeg har ekstra ledig tid. Men akkurat nå og en stund framover gis det ikke høy prioritet.
Det jeg kort kan si er at låsing av poster sjelden forekommer, kun unntaksvis og av spesielle grunner.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Da er jo det litt spesielt at mine tur referat. Historier som jeg har brukt tid og energi på blir låst i min egen blogg. Hva er den spesielle grunnen til det? Det burde helt klart være rom til å diskutere det åpnet så alle kan se. Ikke bare på pm.

Når det er sagt, har jeg fått full tilgang, hvertfall som jeg kan se til egen blogg igjen :thumleft

Men pga den praksisen som blir benyttet her er grunn til at jeg har slettet store deler av innholdet mitt i bloggen her. Jeg ønsker ikke at det skal misbrukes eller tas fra meg på noe som helst måte.

Note4

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av kjellv »

Som Bjerknez sier, dersom du fjerner store deler av bloggen, vil den bli redusert til noe uinteressant, og bare løsrevne kommentarer fra andre brukere står igjen.
Jeg ville synes det var synd, har satt stor pris på det som stod der og funnet mye glede i den bloggen. Ikke alle her inne følger etter deg når du emigrerte til et annet forum, meg selv inkludert :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Det er beklagelig kjellv... å det er nok flere som deg. Jeg har forståelse for dette, men jeg synes ikke det er riktig å låse deler av min blogg, uten å spørre om lov eller forhøre seg i forkant. Her blir jeg satt i en situasjon som gjør meg helt maktesløs over det materiale jeg selv har produsert. Når AJ ble oppmerksom på at jeg slettet europaturné vår, ble innleggene låst.

La oss si det slik, det virket mot sin hensikt. Slikt provoserer unødvendig å resulterer i at en sørger for å flytte materialet sitt. Jeg har full forståelse for at noen ikke slår følge, men er innholdet jeg produserer av interesse vet de fleste hvor de finner det. Å det går fint an å lese som gjest :thumleft

Jeg syns dog det er ekstremt merkelig at dere som ledelse velger å låse innlegg som dere selv anser som verdifull eller ønskelig å ha/beholde? Hva med å spørre om å få samle dette i eget forum eventuelt tråd. Er det normal praksis over hele fjøla, eller blir dette bare praktisert mot medlemmer som har meldt om at de vil finne seg andre plasser å leke eller har stilt kritiske spørsmål til ledelsen?

Note4

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Snikkeren »

kjellv skrev:Som Bjerknez sier, dersom du fjerner store deler av bloggen, vil den bli redusert til noe uinteressant, og bare løsrevne kommentarer fra andre brukere står igjen.
Jeg ville synes det var synd, har satt stor pris på det som stod der og funnet mye glede i den bloggen. Ikke alle her inne følger etter deg når du emigrerte til et annet forum, meg selv inkludert :redface
Sånn som i denne tråden du tenker på? http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7& ... 32#p246932" onclick="window.open(this.href);return false;

Oj, der var det visst en herfra som hadde fjernet innleggene. Til og med hovedinnlegget, siden det var Han som startet tråden.

Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør......
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av AJ »

Snedig forsøk på å dra saken ut av proposjoner.
Du har hatt full tilgang til bloggen din og hele resten av forumet på lik linje med alle andre brukere hele tiden.
Det du ikke har hatt muligheten til er å endre på innholdet, dvs. redigere, i et par av postene.
En mail eller PM hadde løst den saken helt udramatisk.
Men måten du gjør det på kan oppfattes som et forsøk på å framstille administreringen av MCsiden som verre enn hva den er.
Men det får være ditt valg.

Må bare kommentere denne frykten:
LordShaft skrev:Jeg ønsker ikke at det skal misbrukes eller tas fra meg på noe som helst måte.
Redd for at innholdet skal misbrukes? Av hvem? Og hvordan? Merkverdig påstand... :scratch ?
"Tas fra deg?" Redd for at jeg skulle stjele postene dine og og utgi det for å være mitt eget materiale, kanskje? Eller at noen andre bare venter på å gjøre det? Hvem i så fall?

Ta det helt med ro. Tanken har aldri streifet meg før du nevner det, for å si det sånn :-)å .

Ellers er det å si at "alle" kan stjele "alt" og misbruke det på nettet. Det vet du, går jeg ut fra? Men at det skjer i stor skala fra brukerne her på MCsiden.no, tviler jeg sterkt på... Om du likevel skulle tro at det skjer, så er andre tilsvarende forum minst like utsatt.

Med så store bekymringer for egne skriverier og bilder som du åpenbart har, er mitt beste råd at du holder slike ting langt unna alt som har med Internett å gjøre.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke hatt full tilgang til hele bloggen min, det som er poenget mitt. Å jeg mener at dette ikke er ute av proposisjoner i det hele tatt.

Hvis det er som du sier, hva er da grunnen til å låse noen av postene i det hele tatt?
Jeg må si at du framstår som noe tvetydig AJ. Men det ordnet seg for min del. Det hele framstår som flaut fra ditt ståsted AJ.

Note4

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:
kjellv skrev:Som Bjerknez sier, dersom du fjerner store deler av bloggen, vil den bli redusert til noe uinteressant, og bare løsrevne kommentarer fra andre brukere står igjen.
Jeg ville synes det var synd, har satt stor pris på det som stod der og funnet mye glede i den bloggen. Ikke alle her inne følger etter deg når du emigrerte til et annet forum, meg selv inkludert :redface
Sånn som i denne tråden du tenker på? http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7& ... 32#p246932" onclick="window.open(this.href);return false;

Oj, der var det visst en herfra som hadde fjernet innleggene. Til og med hovedinnlegget, siden det var Han som startet tråden.

Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør......
Du finner enda flere poster jeg har sletta inne på det "hyggelige" forumet, Snikkeren.
Så det er bare å ta for deg, så lenge du gidder :-)å .

Jeg ba i sin tid en administrator der inne om å slette meg som bruker og fjerne postene, men vedkommende fikk visst aldri ut finger'n, så jeg gjorde det meste av jobben selv.
Er ikke spesielt stolt av dette i dag, men gjort er gjort.

Har siden vært sporadisk innom, men det er lenge siden jeg har hatt noen interesse av det forumet. Så hvis en admin på det "hyggelige" forumet leser dette så står ønsket mitt forsatt ved lag.
Burde ikke være så vanskelig med fire eller er det fem administratorene der inne med alle rettigheter... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:
Snikkeren skrev:
kjellv skrev:Som Bjerknez sier, dersom du fjerner store deler av bloggen, vil den bli redusert til noe uinteressant, og bare løsrevne kommentarer fra andre brukere står igjen.
Jeg ville synes det var synd, har satt stor pris på det som stod der og funnet mye glede i den bloggen. Ikke alle her inne følger etter deg når du emigrerte til et annet forum, meg selv inkludert :redface
Sånn som i denne tråden du tenker på? http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7& ... 32#p246932" onclick="window.open(this.href);return false;

Oj, der var det visst en herfra som hadde fjernet innleggene. Til og med hovedinnlegget, siden det var Han som startet tråden.

Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør......
Du finner enda flere poster jeg har sletta inne på det "hyggelige" forumet, Snikkeren.
Så det er bare å ta for deg, så lenge du gidder :-)å .

Jeg ba i sin tid en administrator der inne om å slette meg som bruker og fjerne postene, men vedkommende fikk visst aldri ut finger'n, så jeg gjorde det meste av jobben selv.
Er ikke spesielt stolt av dette i dag, men gjort er gjort.

Har siden vært sporadisk innom, men det er lenge siden jeg har hatt noen interesse av det forumet. Så hvis en admin på det "hyggelige" forumet leser dette så står ønsket mitt forsatt ved lag.
Burde ikke være så vanskelig med fire eller er det fem administratorene der inne med alle rettigheter... :-k
Du ønsker å bli slettet fra et forum, sammen med alle postene dine, men vil ikke gjøre det samme her inne? Da jeg var moderator her var politikken at vi ikke slettet hverken brukere eller postene...

Og da er vi tilbake til hvorfor låse poster? Hvis en bruker skal kunne slette seg helt, da er jo poenget med å låse poster borte...
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar