LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3437
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av JohnnyTh »

Forfatter av slike innlegg har etter det jeg kan forså en del rettigheter i Lov om opphavsrett til åndsverk.
Etter paragraf 2 så virker det som det er forfatters rett å ha enerett til å råde over åndsverket sitt. Da må man vel også ha retten til å trekke tilbake tilgjengeligheten.

§ 2.Opphavsretten gir innen de grenser som er angitt i denne lov, enerett til å råde over åndsverket ved å fremstille varig eller midlertidig eksemplar av det og ved å gjøre det tilgjengelig for almenheten, i opprinnelig eller endret skikkelse, i oversettelse eller bearbeidelse, i annen litteratur- eller kunstart eller i annen teknikk.

Som fremstilling av eksemplar regnes også overføring til innretning som kan gjengi verket.

Verket gjøres tilgjengelig for allmennheten når
a) eksemplar av verket frembys til salg, utleie eller utlån eller på annen måte spres til allmennheten,
b) eksemplar av verket vises offentlig uten bruk av tekniske hjelpemidler, eller
c) verket fremføres offentlig.

Som offentlig fremføring regnes også kringkasting eller annen overføring i tråd eller trådløst til allmennheten, herunder når verket stilles til rådighet på en slik måte at den enkelte selv kan velge tid og sted for tilgang til verket.
0 Endret ved lover 23 juni 1995 nr. 37 - se dens II (ikr. 30 juni 1995 iflg. res. 23 juni 1995 nr. 572), 17 juni 2005 nr. 97 - se dens III (ikr. 1 juli 2005 iflg. res. 17 juni 2005 nr. 630).
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:
AJ skrev: Kan være så enkelt som at jeg synes turrapporten var så bra at jeg synes den skulle være som var.
Ikke mer "konspiratorisk" enn det.
Takk :thumleft

Men det er med all respekt å melde, noe alvorlig i veien med virkelighetsoppfatningen din. Hvis du syns denne rapporten var så bra, eller ønsket at den skulle framstå som den var. Ja så kunne du ta kontakt med eieren av posten, berømme jobben som er gjort, å ytre ønske om at denne får være som den er. Ikke hindre redigeringsmulighetene bak ryggen på folk å håpe ingen merker det.
Ja, ja Lordshaft... Du får kverne om igjen og om igjen så mye du gidder om disse tingene. Jeg hopper av her og lar din og min virkelighetsoppfatning fint leve sine egne liv heretter.

Ha en god off-MC sesong. Håper den ikke blir altfor plagsom... :-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Olav K »

HEEEEEYY, kan ikke gi dere nå, jeg har enda en halv skål med popcorn igjen :oh
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:HEEEEEYY, kan ikke gi dere nå, jeg har enda en halv skål med popcorn igjen :oh
Fortsatt popcorn igjen onkel???? :lol :lol

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av L-NA »

JohnnyTh skrev:Forfatter av slike innlegg har etter det jeg kan forså en del rettigheter i Lov om opphavsrett til åndsverk.
Etter paragraf 2 så virker det som det er forfatters rett å ha enerett til å råde over åndsverket sitt. Da må man vel også ha retten til å trekke tilbake tilgjengeligheten.

§ 2.Opphavsretten gir innen de grenser som er angitt i denne lov, enerett til å råde over åndsverket ved å fremstille varig eller midlertidig eksemplar av det og ved å gjøre det tilgjengelig for almenheten, i opprinnelig eller endret skikkelse, i oversettelse eller bearbeidelse, i annen litteratur- eller kunstart eller i annen teknikk.

Som fremstilling av eksemplar regnes også overføring til innretning som kan gjengi verket.

Verket gjøres tilgjengelig for allmennheten når
a) eksemplar av verket frembys til salg, utleie eller utlån eller på annen måte spres til allmennheten,
b) eksemplar av verket vises offentlig uten bruk av tekniske hjelpemidler, eller
c) verket fremføres offentlig.

Som offentlig fremføring regnes også kringkasting eller annen overføring i tråd eller trådløst til allmennheten, herunder når verket stilles til rådighet på en slik måte at den enkelte selv kan velge tid og sted for tilgang til verket.
0 Endret ved lover 23 juni 1995 nr. 37 - se dens II (ikr. 30 juni 1995 iflg. res. 23 juni 1995 nr. 572), 17 juni 2005 nr. 97 - se dens III (ikr. 1 juli 2005 iflg. res. 17 juni 2005 nr. 630).

??
..........og jeg som trodde at dette var ett MC forum...?

Svar