Alex & Ninjaen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
alexanderyi
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 97' Kawasaki Ninja ZX9R
Sted: Valdres

Alex & Ninjaen

Legg inn av alexanderyi »

Da var det vel på tide å skrive litt her inne også? :)

Er en kar som er født i 1992, og har siden 2007 hatt noe motorisert.

Som 14,5 år gammel, så kjøpte jeg en lett-motorsykkel, en 06' Rieju RS2 125. Denne ble for det meste bare vaska og kjørt med (når jeg fikk lappen som 16 åring.

Rieju RS2 125:
Bilde

Som 17 åring så hadde min interesse for bil virkelig begynt å klø, og etter å ha sett finn og autodb opp og ned etter biler (og motorsykler) siden jeg var 13 år, så fikk jeg endelig fatt i det jeg hadde ønska meg mest å ha som 1.bil; en Audi 90 quattro!
Denne var en sein 1988 modell som hadde gått sine første leveår som demobil for Møller. Det var ikke så mye utstyr annet enn elektriske speil, men det var den store og solide 2,3 20v (7A) motoren på 170hk, og dette fungerte helt fint som en start :)

Høsten 2010 flytta jeg hjemmefra (Valdres) og inn til Bærum for å starte min læretid som elektrikerlærling, og budsjett for bil og mc ble noe tynt, så det ble mye jobbing den første vinteren, og med en timeslønn på 78kr/t og ei husleie på 5500kr/mnd, så ble det ikke så veldig mye til overs..
Allikevel fikk jeg spart meg opp litt penger, og tok (mellom)tunglappen sommeren 2011. Det var dessverre ikke penger nok til kjøp av mc den sommeren, selv om en fetter av min far prøvde å friste meg veldig med en fin nedbetalingsavtale på en 98' Ducato 916 ;)

Når sommeren var godt igang våren 2012, så fikk jeg låne en Polaris 525 ATV av en kompis ei helg, og selv om detta ikke er akkurat som å kjøre mc, så gjorde det utslaget stort nok til å MÅTTE ha sykkel igjen, og begynte da å kikke STORT etter en mc.
Som liten guttunge, så fikk jeg tilfeldigvis en plakat av han jeg lånte ATV'en av til min bursdag, og det var en grå 1998 Kawasaki Ninja ZX9R, og jeg synes disse var over snittet gromme siden den gang, og tenkte derfor på å skaffe meg en slik.
Etter flere bekymrede anbefalinger fra litt eldre erfarne folk, så ble det til at jeg droppa 900ccm utgaven, men kom over 600 utgaven, i 1998 og kawasaki grønn :D

Meg på sykkelen:
Bilde

Siden jeg måtte ha mellomtungeffekt denne sommeren også, så ble det handla inn 25kw-kit fra http://www.greybikes.no" onclick="window.open(this.href);return false;, og dette ble montert av mc-verksted, og deretter godkjent hos Statens Vegvesen. Enste som ble et problem var eksosen (Laser effektanlegg), så jeg ble pent nødt til å kjøpe originaleksos.

Da sykkelen endelig var godkjent, så så den slik ut:
Bilde

Det ble (for min del) naturligvis montert tilbake effektanlegg da det så mye bedre ut til sykkelen, og har heller ikke hatt noe problemer under kontroll med det etterpå.


Da høsten kom skulle jeg ta meg en siste tur og nyte det fine høstværet, og la ironisk nok ut et bilde med teksten: "Kanskje årets siste tur?"
Bilde:
Bilde

Da jeg var på returen, så stoppa jeg innom hos han jeg hadde lånt atv av, og dama hans. Hun spurte fint om hun kunne få prøvekjøre med kompisen min bakpå (da han er gammel nok til å være med på øvelseskjøring), og jeg så ikke noe større problem med det siden hun hadde kjørt litt før.

Da hun hadde kjørt en kilometer, så kom hun til en sving, og stivna helt..
Det hele resulterte i knekt lårbein for henne, litt sying på en finger på han og litt herpa plastikk på ninjaen.
Resultatet ble slik:
Bilde

Skadene er små (både for folk (som er det viktigste) og mc), men ny plast måtte kjøpes inn.
Nå er jeg i full gang med gjenoppbygging og plasten som er kjøpt inn er ikke original, men absolutt kledelig, synes jeg :)
Bilde

Så langt har jeg kommet til nå, og sykkelen skal stå klar til våren :D
Bilde


Ble et ganske langt 1. innlegg, men da blir oppdateringene mindre fremover.
Håper noen har glede av å lese, men bruker dette først og fremst som en 'worklog' :)

--
Alex
Lange eksosanlegg hører til under biler!..
1997 Kawasaki Ninja ZX9R
x: 2006 Rieju RS2 125 & 1998 Kawasaki Ninja ZX6R

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av EasyRider »

Heisann.

Flott Kawasaki du har :thumleft

Hvordan har jobben vært å tilpasse den uorginale plasten? Hørt det kan være litt stress.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Velkommen hit Alex, og Grrrattlere med flott logg :thumleft Skal bli morro å følge dine turer på Mottor-sykkern framover!

Brukeravatar
alexanderyi
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 97' Kawasaki Ninja ZX9R
Sted: Valdres

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av alexanderyi »

ArcticTiger skrev::vs Velkommen hit Alex, og Grrrattlere med flott logg :thumleft Skal bli morro å følge dine turer på Mottor-sykkern framover!
Hei og takk for det! :)
Må prøve å få til noen turer ila sommeren som kommer, bare en får med seg litt folk ;)
Fattern hadde en 98' Honda CB750 "Seven fifty" som han dessverre solgte ifjord sommer pga for lite bruk.
Var enten for varmt til å kjøre, for vått, for kaldt eller så hadde han annet å finne på, så ble liksom ikke til at han kjørte den annet enn fra vinterlagring..
Men har en del kompiser som har sykkel og et par som skal skaffe seg det ;)
EasyRider skrev:Heisann.

Flott Kawasaki du har :thumleft

Hvordan har jobben vært å tilpasse den uorginale plasten? Hørt det kan være litt stress.
Tusen takk for det! :)

Tilpassing har vært spesielt vanskelig på "hekken" (altså bakparten på sykkelen).
Har måtte frese opp igjen hull for håndtak for passasjer, nøkkelhull er lengere inn i hullet enn det som er originalt, og sliter veldig med å få plasten skikkelig i underkant av ramma. Så har vært en del borring, pressing og banning på den biten.

Sidekåpene er bare halvveis ferdig, og samme med fronten.
Her er det ikke laga til for å få plass til "foringene" som skal være rundt skruen, men virker ellers ganske greit.
Så min konklusjon er at det er billig med sånne eBay-sett om en kan ordne en del selv, men skulle en satt det bort til et verksted, så er jeg ikke så sikker på at det ville lønne seg lengere..
Lange eksosanlegg hører til under biler!..
1997 Kawasaki Ninja ZX9R
x: 2006 Rieju RS2 125 & 1998 Kawasaki Ninja ZX6R

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av ArcticTiger »

Du får ta deg noen søndags Kaffe og Vaffel-turer ut til Smia MC i Berger, bruker å være noen fra MCsiden der innimellom. Og sleng deg gjerne med på turene som organiseres her på forumet!

Brukeravatar
alexanderyi
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 97' Kawasaki Ninja ZX9R
Sted: Valdres

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av alexanderyi »

ArcticTiger skrev:Du får ta deg noen søndags Kaffe og Vaffel-turer ut til Smia MC i Berger, bruker å være noen fra MCsiden der innimellom. Og sleng deg gjerne med på turene som organiseres her på forumet!
Det får en prøve på ;)

Har også fått muntlig invitasjon til lokal Wino's crew som har klubb i Valdres! :)
Er mye chopper/cruiser i den klubben, men kan være trivelig å bli med på noen turer lell ;)
Lange eksosanlegg hører til under biler!..
1997 Kawasaki Ninja ZX9R
x: 2006 Rieju RS2 125 & 1998 Kawasaki Ninja ZX6R

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av gorbys »

hmm, winos crew på leira? Har en genser derfra med "support your local winos crew" :P :p

Bra det kommer noen flere unge her så vi får ned snittalderen litt :knegg

Brukeravatar
alexanderyi
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 97' Kawasaki Ninja ZX9R
Sted: Valdres

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av alexanderyi »

gorbys skrev:hmm, winos crew på leira? Har en genser derfra med "support your local winos crew" :P :p

Bra det kommer noen flere unge her så vi får ned snittalderen litt :knegg
Stemmer bra det ;)
Er rett ved der jeg bor :)

Hehe, ja er vel en høyere snittalder enn hva min alder er ;)
Lange eksosanlegg hører til under biler!..
1997 Kawasaki Ninja ZX9R
x: 2006 Rieju RS2 125 & 1998 Kawasaki Ninja ZX6R

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av LordShaft »

Bare gull med flere ungdommer på forumet :thumleft

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av EasyRider »

LordShaft skrev:Bare gull med flere ungdommer på forumet :thumleft

hehe høres ut som dette er forumet il gammlehjemmet i bygda :P :p

Men bare litt :offtopic Hva er snittaldren her inne?

Mulig AJ har en idikasjon på det? :scratch
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av Mompen »

Velkommen hit!

Interessant lesing, førsteinnlegget ditt var så fint skrevet så det får meg til å følge deg videre. Flott sykkel, forventer å se deg på noen treff til sommern ;)
Brombrom

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av RuneMC »

Velkommen!

Tips: Skaff deg forsikring der du er eneste tillatte sjåfør - da har du en høflig måte å si nei til alle "prøvekjørere" på.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av ArcticTiger »

EasyRider skrev:
LordShaft skrev:Bare gull med flere ungdommer på forumet :thumleft

hehe høres ut som dette er forumet il gammlehjemmet i bygda :P :p

Men bare litt :offtopic Hva er snittaldren her inne?

Mulig AJ har en idikasjon på det? :scratch
Rent Matematisk sett er muligens snittaldern noe høy, men det er bare et helt teoretisk tall. Mentalt sett er snittaldern ganske lav :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av EasyRider »

ArcticTiger skrev:
Rent Matematisk sett er muligens snittaldern noe høy, men det er bare et helt teoretisk tall. Mentalt sett er snittaldern ganske lav :knegg
:lol
+1 :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
alexanderyi
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 97' Kawasaki Ninja ZX9R
Sted: Valdres

Re: Alex & Ninjaen

Legg inn av alexanderyi »

"Høy alder" er bare positivt da det trolig er en gjeng med mer erfaring og kunnskap! :thumleft
Mompen skrev:Velkommen hit!

Interessant lesing, førsteinnlegget ditt var så fint skrevet så det får meg til å følge deg videre. Flott sykkel, forventer å se deg på noen treff til sommern ;)
Takk for det! :)
Er veldig aktiv innenfor VW/Audi-klubben, så i tillegg til å ha kjøpt 1.bilen min på Jaren (Hadeland), så blir det fort et vårtreff der med enten A4'en (om ikke den blir bytta ut) eller Corradoen (hvis den er klar til da). Ellers så skal jeg forsøke å få med meg noen mc-treff, og gjerne noen banekurs som går på det med teknikk ol.
Blir aldri utlært, og etter å ha prøvd mc på bane, bil på isbane (Sigdal), så merker jeg det veldig godt at det er mye å hente! :)
RuneMC skrev:Velkommen!

Tips: Skaff deg forsikring der du er eneste tillatte sjåfør - da har du en høflig måte å si nei til alle "prøvekjørere" på.
Takk for det! :)
Er nok ingen dum tanke det..
Er alt for snill når det gjelder slikt, men akkurat mc'er og andre spes. ting blir ikke lånt ut igjen. Holder å brenne seg på flammen en gang eller noe sånt :-k
Lange eksosanlegg hører til under biler!..
1997 Kawasaki Ninja ZX9R
x: 2006 Rieju RS2 125 & 1998 Kawasaki Ninja ZX6R

Svar