toffinteppens logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
toffinteppen
Innlegg: 43
Registrert: 09 apr 2012, 21:51
Motorsykkelen din: SuzukiGSF650Bandit
Sted: Elverum

toffinteppens logg

Legg inn av toffinteppen »

Inntil nylig var jeg helt sikker på at det bare var menn som fikk midtlivskrise. Nå er jeg usikker. Vi kjenner jo alle de klassiske tegnene; brått opptatt av trening og helse, nye og litt for ungdommelige klær, helt nye interesser, kul bil og så videre. Så her kommer spørsmålet. Har jeg fått en midtlivskrise?
Bevis nummer 1:
tjeivasan.jpg
Jeg har ikke gått på ski på 20 år, og plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle gå Tjeivasan. Jeg har trent og trent og trent... I ca. fire uker før det store løpet. Det er riktinok bare tre mil langt, og i slak nedoverbakke, men allikevel.

Bevis nummer 2:
ski 001.JPG
Jeg har jammen meg kjøpt meg nytt slalomutsyr også. Alt er nytt, fra topp til tå. Slik måtte det bli, for jeg har ikke vært i en slalombakke siden 1990. Og når jeg kjører ned bakken tror jeg at jeg fortsatt er 22 år. Det har ikke resultert i noen alvorlige skader ennå, men det er vel bare et spørsmål om tid.

Bevis nummer 3:
bandit.jpg
Jeg har kjøpt meg motorsykkel! Blå og fin. Og jeg er allerede glad i den. Den kan jeg foreløpig bare kjøre på en inngjerdet parkeringsplass. Men jeg har tatt teoriprøva på mc, og bestått. Så nå er det bare resten igjen. Og det er ganske mye, jeg kan jo ikke engang gire!
Nye klær kjøper jeg hele tida! Og sko også! Så det kan se ut til at jeg har ramla uti en alvorlig midtlivskrise. Men jeg føler det ikke sånn. Føler meg både tilregnelig og stabil, men fornektelse er vel også et tegn!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av toffinteppen den 19 apr 2013, 20:11, redigert 1 gang totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Hei TT :thumleft De to øverste bildene kan tyde på at du er i en slags krise ja :-k , men det nederste retter opp helhetsintrykket av deg :lol

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av Carpa »

Hei :vs
Neida, midtlivskrisa er ikke forbehold mannfolk :-)
Jeg er akkurat på samme stadiet som deg, har kjøpt meg sykkel og fikk tatt et par kjøretimer i fjor høst og teoriprøven er tatt. Nå er det bare resten igjen her også :knegg

Jeg har ikke tatt opp igjen noe skisport men jeg har testet ut litt seilflyving :yeyeye
Opptatt av klær, sminke, utseende og helse er jeg absolutt :jada:

Men når det kommer til ordet midtlivskrise så er jeg ikke helt enig i at det er en krise for dette er jo bare gøy :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
toffinteppen
Innlegg: 43
Registrert: 09 apr 2012, 21:51
Motorsykkelen din: SuzukiGSF650Bandit
Sted: Elverum

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av toffinteppen »

Hei Carpa!
Jeg tror at dette skal bli veldig morsomt. Har du meldt deg på kjøreskole? Jeg har meldt meg på og venter på at snø og is skal forsvinne. Har ikke peiling på hvor lang tid jeg må ha for å få førerkort, men håper på at det blir før sommerferien :-)

Brukeravatar
toffinteppen
Innlegg: 43
Registrert: 09 apr 2012, 21:51
Motorsykkelen din: SuzukiGSF650Bandit
Sted: Elverum

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av toffinteppen »

Hei Artic Tiger!
Og jeg som trodde at det nederste bildet var det sikreste beviset :-) Da er jeg friskmeldt da!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av Carpa »

toffinteppen skrev:Hei Carpa!
Jeg tror at dette skal bli veldig morsomt. Har du meldt deg på kjøreskole? Jeg har meldt meg på og venter på at snø og is skal forsvinne. Har ikke peiling på hvor lang tid jeg må ha for å få førerkort, men håper på at det blir før sommerferien :-)
Jeg har hatt et par kjøretimer hos en kjøreskole ja og satser på å få begynt relativt tidlig i år for de har kjøregård i et garasjeanlegg.
Jeg øvelseskjørte også litt i trafikken i fjor og håper jeg skal klare å ta lappen i løpet av mai.. Men det kommer rett og slett an på hvor hyppig jeg får øvelseskjørt og hvor fort jeg får tatt de obligatoriske sikkerhetskursene. Har du noen du kan øvelseskjøre med da?
Hvor i landet befinner du deg?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
toffinteppen
Innlegg: 43
Registrert: 09 apr 2012, 21:51
Motorsykkelen din: SuzukiGSF650Bandit
Sted: Elverum

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av toffinteppen »

Jeg kjøpte sykkel nå med tanke på å få øvelseskjørt en del. Jeg skal øvelseskjøre med mannen min (BMWilly), og han er veldig ivrig så jeg får nok mye mengdetrening :-) Jeg bor i Elverum og her er det fortsatt en del is på mange småveier og på alle åpne plasser. Så jeg må smøre meg med tålmodighet!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av Carpa »

toffinteppen skrev:Jeg kjøpte sykkel nå med tanke på å få øvelseskjørt en del. Jeg skal øvelseskjøre med mannen min (BMWilly), og han er veldig ivrig så jeg får nok mye mengdetrening :-) Jeg bor i Elverum og her er det fortsatt en del is på mange småveier og på alle åpne plasser. Så jeg må smøre meg med tålmodighet!
Ok, men da kan det høres ut som om du kan ta lappen ganske kjapt når du først kommer i gang :thumleft
Jeg er avhengig av et par venners tid til å kjøre med meg innimellom barn, jobb og andre aktiviteter. Det blir for dyrt å satse på mengdetrening hos kjøreskolen :-)å
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av evike »

Alt dette her høres HELT normalt og velfungerende ut!!
Noen krise vil jeg alldeles ikke være med på at vi har. For egen del går det mer på anledning, både økonomisk og tidsmessig.
Selv startet jeg som 41-åring og kommer aldri til å bli noen TØFF motorsyklist hverken mht. kjøring, klær eller motorsykkel, men jeg koser meg virkelig med dette (med unntak av store deler av fjorårets ferie som medførte nesten 3 uker i liten kuling og MYE regnværskjøring).

Det dummeste jeg hører må være: "Hvorfor gidder du å kjøre sykkel hvis du kjører så sakte?". Jeg pleier å svare at de svingene andre muligens ikke synes er kule før de har bra med nedlegg og holder 90 km/t gjennom svingen, trives jeg like godt med med mer oppreist sykkel og kanskje bare 60 km/t. En skal jo trives med det en gjør i fritida!

Velkommen hit Toffinteppen! Kult med flere jenter her! Lykke til med lappen!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av Jompa »

Krise ? Nei.
Det er vel mye værre krise å bli hengende fast i rutiner, gå på jobb, spise, sove, se på tv osv,
og la årene bare tusle i vei ?
Når man kommer "halvveis" er som oftest ungene flyttet ut, og bor de enda hjemme ser man usnsett lite til dem.
Og det er jo litt rart at de er de som vasser i sirupen som hyler opp om midtlivskrise straks
noen gjør noe artig med livet sitt ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av Carpa »

Jompa skrev:Krise ? Nei.
Det er vel mye værre krise å bli hengende fast i rutiner, gå på jobb, spise, sove, se på tv osv,
og la årene bare tusle i vei ?
Når man kommer "halvveis" er som oftest ungene flyttet ut, og bor de enda hjemme ser man usnsett lite til dem.
Og det er jo litt rart at de er de som vasser i sirupen som hyler opp om midtlivskrise straks
noen gjør noe artig med livet sitt ?
Ja du vet, misunnelsen er sterkere en seksualdriften hos mange....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
toffinteppen
Innlegg: 43
Registrert: 09 apr 2012, 21:51
Motorsykkelen din: SuzukiGSF650Bandit
Sted: Elverum

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av toffinteppen »

Takk, takk Evike!
Ser for meg at jeg blir en forsiktig motorsyklist. Nå føler jeg meg tøff når jeg vrir på gassen når sykkelen står på midtstøtta :D
Jeg har fulgt med litt på forumet ei stund, og jeg er glad for at det er aktive jenter her. Jeg kan jo så lite om sykkel at de mer tekniske innlegga går meg hus forbi. Jeg skjønner ingenting. Men det er litt lettere å hive seg utpå når det er andre jenter her. Når andre jenter kan, kan sikkert jeg lære også!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av Carpa »

Vi har jo en egen tråd her inne som jeg kunne tenke meg mer liv i. At vi kunne dele litt jenteerfaringer og hvilke utfordringer vi eventuelt måtte ha. Men den sklir stadig ut...

http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t= ... lit=jenter" onclick="window.open(this.href);return false;
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av EasyRider »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft

Midtlivskrise, nei synes nå ikke det. Er vel først nå folk har tid til å realisere sine drømmer, en får jo mer tid ettersom ungen vokser opp. For å ikke snakke om bedre økonomi
Dette gir vel en litt mindre stresset hverdag, og en kan virkelig utfolde seg litt. Flott at du har fått interessen for MC, du har vel blitt påvirket. :D Men virkelig moro a jenter tar steget ut og tar lappen. :prf Tror at det gir mer harmoni og dynamikk i noe vel mannsdominert miljø. Er ihverfall det inntrykket jeg har.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: toffinteppens logg: Midtlivskrise?

Legg inn av LordShaft »

Alle skal ha det til at det er en krise :-k

Hva med at det kanskje er en oppvekking. Du har endelig kommet ut av A4 boksen og vil realisere en del opplevelser.
Tror veldig mange har behov for å bryte ut av rutinekjøret de har holdt i alt for mange år. En ting er hvertfall sikkert. Krise eller ei, gratulere med å ha fått opp øynene.

Du kommer til å berike livet ditt på så utrolig mange nye plan :thumleft

Svar