Erlend & hans CBR: Teaser
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Erlend & hans CBR: Teaser
Tenkte å slenge meg på denne trenden med blogging, da jeg kan være sikker på at det er likesinnede som leser - for de som tar seg tiden og ser hva jeg har på hjertet.
Jeg er kjent blant venner som en pratefant, og kanskje det å legge ned tankene på veggen her kan hjelpe noe med snakksaligheten. Lover uansett at jeg skal holde meg til temaet meg og min sykkel. Programmet for 2013 er stappet med turplaner og kurs, så jeg skal forsøke å dokumentere så mye som mulig.
Våren har kommet.
Jeg er kjent blant venner som en pratefant, og kanskje det å legge ned tankene på veggen her kan hjelpe noe med snakksaligheten. Lover uansett at jeg skal holde meg til temaet meg og min sykkel. Programmet for 2013 er stappet med turplaner og kurs, så jeg skal forsøke å dokumentere så mye som mulig.
Våren har kommet.
Sist redigert av erlend_cbr den 01 sep 2013, 11:23, redigert 5 ganger totalt.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37830
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR
Ny biker logg på MCsiden.no er et bra tiltak
Gleder oss til opppfølgingene :-)
Gleder oss til opppfølgingene :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
2011-2012
2011-2012
Denne tidsperioden var da alt egentlig startet for meg. Gamle lettsykkelen ble solgt i 2005, og livet handlet om mye annet enn MC. Det var alltid et savn der, men det ble aldri noe til selv om jeg er i det mange anser som de gylne årene i livet.
Ny kjæreste, som viste seg å være et petrolhead, ga nytt bluss i interessen og en litt tafatt leting etter potensiell sykkel startet. Fant etterhvert Honda 600F 2011, nyankommet relansering av en favoritt av mange. Planen var en svart en, men fant en nybrukt hvit/rød utgave, og jeg har ikke sett meg tilbake siden.
Sykkelen ble kjøpt 1. september, og tok A-lappen i en ekspressfart - 23 dager senere
Her står Hondaen fin og rein i butikken dagen jeg hentet den:
Kjøpsdagen var det strålende sol
Kjøreutstyr ble det samtidig. Her er min 2-delte dress fra Lindstrands
Under en uke etter kjøp så sto det en feit spiker i bakdekket og jeg var strandet på E6. En herlig fyr som også kjørte MC daglig stoppet
og fikset dekket midlertidig med skum slik at jeg kom meg hjem. Under er bildet fra mitt første forsøk som mekaniker, da nytt bakdekk sto klart.
Rett før vinterlagring 2011 installerte jeg en Tail Tidy kit fra R&G Racing. Noe dårlig manual, men svigerfar er mekaniker og hjalp
gladelig til.
Her er noen bilder bra installasjonen:
Ferdig!
Rett etter sesongstart 2012 kom første strek i regninga. På vei til Lillestrøm så hører jeg lyden av metall som skraller
mot asfalt. På broen mot sentrum bestemmer varmeskjoldet ved eksosen seg for å ikke være en del av doningen lengre.
Har fått nytt varmeskjol på garanti, men fikk litt avsmak på det hele. Bestillte like så godt en Akrapovic i stedet for,
så slapp jeg samtidig den litt symaskin-aktige lyden. Men først noen turer til Grava, som jeg har hørt mye om.
Jeg fikk desverre ikke sett Tyrigrava i live mer enn én sesong, men var heldig og møtte opp en dag det var en testbenk på plass.
Tror jeg betalte 700 kr for en test, da jeg ville se forskjellen på orginalt og 'Povicen som var på vei fra produsenten.
Her er film fra testen:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Dnu7kG1CZWI[/video]
Akrapovic på plass - frem ved verktøyet!
Her er et knippe bilder fra resten av 2012 sesongen. Enjoy! :-)
Har en del klart ting til sykkelen nå som 2013-sesongen er på gang. Følg med videre
så skal vi få det på trykk her :)
Denne tidsperioden var da alt egentlig startet for meg. Gamle lettsykkelen ble solgt i 2005, og livet handlet om mye annet enn MC. Det var alltid et savn der, men det ble aldri noe til selv om jeg er i det mange anser som de gylne årene i livet.
Ny kjæreste, som viste seg å være et petrolhead, ga nytt bluss i interessen og en litt tafatt leting etter potensiell sykkel startet. Fant etterhvert Honda 600F 2011, nyankommet relansering av en favoritt av mange. Planen var en svart en, men fant en nybrukt hvit/rød utgave, og jeg har ikke sett meg tilbake siden.
Sykkelen ble kjøpt 1. september, og tok A-lappen i en ekspressfart - 23 dager senere
Her står Hondaen fin og rein i butikken dagen jeg hentet den:
Kjøpsdagen var det strålende sol
Kjøreutstyr ble det samtidig. Her er min 2-delte dress fra Lindstrands
Under en uke etter kjøp så sto det en feit spiker i bakdekket og jeg var strandet på E6. En herlig fyr som også kjørte MC daglig stoppet
og fikset dekket midlertidig med skum slik at jeg kom meg hjem. Under er bildet fra mitt første forsøk som mekaniker, da nytt bakdekk sto klart.
Rett før vinterlagring 2011 installerte jeg en Tail Tidy kit fra R&G Racing. Noe dårlig manual, men svigerfar er mekaniker og hjalp
gladelig til.
Her er noen bilder bra installasjonen:
Ferdig!
Rett etter sesongstart 2012 kom første strek i regninga. På vei til Lillestrøm så hører jeg lyden av metall som skraller
mot asfalt. På broen mot sentrum bestemmer varmeskjoldet ved eksosen seg for å ikke være en del av doningen lengre.
Har fått nytt varmeskjol på garanti, men fikk litt avsmak på det hele. Bestillte like så godt en Akrapovic i stedet for,
så slapp jeg samtidig den litt symaskin-aktige lyden. Men først noen turer til Grava, som jeg har hørt mye om.
Jeg fikk desverre ikke sett Tyrigrava i live mer enn én sesong, men var heldig og møtte opp en dag det var en testbenk på plass.
Tror jeg betalte 700 kr for en test, da jeg ville se forskjellen på orginalt og 'Povicen som var på vei fra produsenten.
Her er film fra testen:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Dnu7kG1CZWI[/video]
Akrapovic på plass - frem ved verktøyet!
Her er et knippe bilder fra resten av 2012 sesongen. Enjoy! :-)
Har en del klart ting til sykkelen nå som 2013-sesongen er på gang. Følg med videre
så skal vi få det på trykk her :)
Sist redigert av erlend_cbr den 05 apr 2013, 14:59, redigert 1 gang totalt.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR
Kanon bra
Artig å lese, å jeg må si at den sykkelen din er utrolig nice å se på
Skal bli kjekt å følge deg her inne! Kanskje vi møtes på veien i løpet av sesongen
Artig å lese, å jeg må si at den sykkelen din er utrolig nice å se på
Skal bli kjekt å følge deg her inne! Kanskje vi møtes på veien i løpet av sesongen
Re: Erlend & hans CBR
Hei!
Fin lesning dette.
Jeg synes du gjorde ett godt valg av bike.
Fin lesning dette.
Jeg synes du gjorde ett godt valg av bike.
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR
Endelig en MC blogger med riktig sykkel
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR
Det kan vi sikkert diskutere i timesvis uten å bli enig
Sendt med Note2
Sendt med Note2
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Erlend & hans CBR
Flotte bilder og artig lesning
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR
LordShaft skrev:Det kan vi sikkert diskutere i timesvis uten å bli enig
Sendt med Note2
Evt, kan vi bli enig om å være uenig.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR
Helt uenig
Sendt med Note2
Sendt med Note2
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR
Takk til alle for hyggelige tilbakemeldinger :)
Er nå ikke en hemmelighet at S1000R er en sinnsyk sykkel, med kanskje noe av det beste innen handling og power i sin klasse :)
Men det er noe trivelig over Honda som virkelig taler til meg. Veldig godt fornøyd, og jeg tror Moby gleder seg til i morgen? Du får gjøre som Shaft og mekke en feit video. Få noen til å forevige første turen iallefall :)
Er nå ikke en hemmelighet at S1000R er en sinnsyk sykkel, med kanskje noe av det beste innen handling og power i sin klasse :)
Men det er noe trivelig over Honda som virkelig taler til meg. Veldig godt fornøyd, og jeg tror Moby gleder seg til i morgen? Du får gjøre som Shaft og mekke en feit video. Få noen til å forevige første turen iallefall :)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Erlend & hans CBR
Jeg tar med meg fotokameraet, men har ikke go-pro eller noe sånt
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR
Hvor bestilte du den tail tidy kittet ditt? Har leita litt etter slik selv, men finner stort sett bare amerikanske sider
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Erlend & hans CBR
Tok meg den frihet å linke direkte til din sykkel :)
http://www.rg-racing.com/browseType/Tai ... 00_RR.aspx
Bestilte via http://pitstopmcimport.no/contact_us.php da de var listet opp som eneste partner i Norge. Opplevde at PitStop tok lite mellomlegg, og jeg fikk produktet til mitt lokale postkontor.
http://www.rg-racing.com/browseType/Tai ... 00_RR.aspx
Bestilte via http://pitstopmcimport.no/contact_us.php da de var listet opp som eneste partner i Norge. Opplevde at PitStop tok lite mellomlegg, og jeg fikk produktet til mitt lokale postkontor.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Erlend & hans CBR
takk for link :-P Da var dette også på vei i posten