Erlend & hans CBR: Teaser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1592
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Erlend & hans CBR: Close call

Legg inn av Kjellrf »

Jeg hadde 2 italienske "lastebilhorn" på CX'en, da skremte jeg bilistene som kom i min vei, gitt...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av erlend_cbr »

Da er det på tide at jeg får kommet med en skikkelig oppdatering. Våren har for lengst kommet og det lukter sommer i lufta. Herlig! Desverre måtte årets første tur for CBRen bli pendling til jobben, men slik er nå virkeligheten. Svigerfar har tatt kjempegodt vare på doningen med trygg oppbevaribng og gjevnlig opplading av batteriet. Er så deilig når den starter på første tenningen, selv etter 6 måneder i dvale.

Måtte ta et bilde der den sto (nesten) ren og fin utenfor porten.
Bilde


Få dager senere kom virkelig godværet. Det var søndag, strålende sol og virkelig perfekt kjørevær. Regnet hadde vasket vekk salt og svevestøv. CBRen sto klar. Buell'en brummet. Amerikanske muskler. Japanske turtall. To maskiner - vidt forskjellige, men i herlig harmoni.

Planen var klar, vi skulle kjøre Åttetallet:
Starte nord for Lillestrøm i retning Fetsund. Ta Rv22 videre ned mot Trøgstad, en strekning jeg kaller Corner Heaven. Her kan man skrape opp både det ene og det andre. Ta så Askimveien vestover mot Ski, for å så slappe av litt på E6. Noen ganger er cruising på motorveien greit. Av ved tusenfryd, og kjøre Gamle Mossevei nord igjen. Stopp på Tyrigrava er obligatorisk, selv om det er dødt. Plukke så opp kjørekompisens dame i Oslo. Videre er det tilbake på E6 nord og ta av mot Lørenskog. Tilbake på Fetsund, vi har fullført første halvdel av Åttetallet. Over broa, men denne gangen ta av mot Sørumsand med påfølgende spisepause. Siste del går nord mot Årnes, krysse elva og sørover igjen via Leirsund og så tilbake i Lillestrøm.

Bilde

Her er noen bilder fra turen:

Starten går ved Esso på Hvam
Bilde

En liten rast i Trøgstad, energidrikk er på sin plass
Bilde

Bilde

Litt vemodig å vende tilbake her, men kjørekompis er godt fornøyd.
Bilde

Posering er viktig!
Bilde

Det var en fantastisk tur, men kroppen fikk litt sjokk av overgangen fra vinter-zombie modus til.. erm.. inspirert kjøring, som LordShaft liker å kalle det. jeg kan rapportere om MC-karriærens laveste nedlegg så langt, kneet flørtet med asfalt, men kom aldri helt nedi sånn skikkelig. Neste gang kanskje?
Jeg må iallefall nå komme i gang og montere på alle leketøyene som nå ligger klart hjemme: "gull" D.I.D drivkjede, nye drev, ny hugger, seat-cowl bak, wheel-stripes - ja, lista er nesten endeløs.

1. Mai rundt Mjøsa kommer i neste innlegg :)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av Platec »

Heisann! Flott sykkel du har! :D Storebroren til sykkelen min! :D

Jeg kjørte også Mjøsa Rundt 1. Mai, gleder meg til å lese innlegget ditt om det! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av Moby »

erlend_cbr skrev: Bilde
Dette må da være utenfor porten på flyplassen på kjeller?
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

ZZR-Erling

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av ZZR-Erling »

Fin historie :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av LordShaft »

:thumleft
Alltid mye kjekkere å lese når en får litt bilder innimellom :-) Ser ut som dere hadde en flott tur. For å få kneet nedi, kan det hende du har mer enn nok nedlegg, du henger bare ikke nok ut på sykkelen :prf
Dette kommer tilslutt, om du ønsker det. Men du som bor på østlandet. Ta deg en tur på Rudskogen å lær hvordan du skal ta svingene skikkelig. Da vil det straks bli mye gøyere å kjøre inspirert :yahoo på svingete vei :twisted

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av erlend_cbr »

Moby skrev: Dette må da være utenfor porten på flyplassen på kjeller?
Det medfører riktighet ;)
Platec skrev:Heisann! Flott sykkel du har! :D Storebroren til sykkelen min! :D

Jeg kjørte også Mjøsa Rundt 1. Mai, gleder meg til å lese innlegget ditt om det! :D
Takk ;-) Det CBR125 mangler litt i power, tar den veldig igjen ren kjøreglede. En av mine definitive favoritter i lettsykkelsegmentet. Madamen hadde en slik en, måtte jo snike meg til en tur eller flere før jeg tok tunglappen og fikk egen sykkel for et par år sia.

LordShaft skrev::thumleft
Alltid mye kjekkere å lese når en får litt bilder innimellom :-) Ser ut som dere hadde en flott tur. For å få kneet nedi, kan det hende du har mer enn nok nedlegg, du henger bare ikke nok ut på sykkelen :prf
Dette kommer tilslutt, om du ønsker det. Men du som bor på østlandet. Ta deg en tur på Rudskogen å lær hvordan du skal ta svingene skikkelig. Da vil det straks bli mye gøyere å kjøre inspirert :yahoo på svingete vei :twisted
Ja, prøver å bli flinkere på å lene mer og mer over. Var jo en hel del gode tips i de videoene du postet i kneskrap-tråden.

Banekjøring kommer, skal på førerutviklingskurs med Senior MC i juni på Vålerbanen. Etter det blir det å ta modulene for å kjøre på torsdager på Rudskogen :thumleft
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av Moby »

erlend_cbr skrev:
Moby skrev: Dette må da være utenfor porten på flyplassen på kjeller?
Det medfører riktighet ;)
Grunnen til at jeg så det er at jeg jobber der :P :p
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av erlend_cbr »

Ah, kult :) Sykkelen lagres der om vinteren, grei løsning og ganske så sikkert ;)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av Moby »

Apropos kneskrap, ved et par anledninger hadde jeg fothvilerne på hver sider nede i asfalten på vålerbanen. Da måtte jeg fortsatt ha lent meg enda mer ned for å få kneet nedi. Riktig nok hadde jeg ikke flyttet meg på sykkelen. Jeg burde muligens ha hengt mer på utsiden av sykkelen, som på bilde under kanskje?

Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Ut av dvalen

Legg inn av erlend_cbr »

Moby skrev:Apropos kneskrap, ved et par anledninger hadde jeg fothvilerne på hver sider nede i asfalten på vålerbanen. Da måtte jeg fortsatt ha lent meg enda mer ned for å få kneet nedi. Riktig nok hadde jeg ikke flyttet meg på sykkelen. Jeg burde muligens ha hengt mer på utsiden av sykkelen, som på bilde under kanskje?
Jeg kommer straks med en stor oppdatering her, men ville kommentere det du opplevde med forhvileren.

Jeg var på Vålerbanen i slutten av juni, og ble også plaget av at fothvilerne skrapte i bakken når tempoet økte. Instruktører kom fram til at det var fordi jeg ikke lente meg ned godt nok med sykkelen. Var nok mer stiv i kroppen enn normalt, da banekjøring og det hele var en helt ny setting for meg. Etterhvert som en ble litt varm i trøya, så følte jeg at ting gikk mye bedre.

En annen deltaker kommenterte også at fothvilerne på 600F'en ligger noe lavere enn f.eks 600RR, og han synes det var helt rått å se gnistene sto etter sykkelen. Instruktøren var ikke like imponert :redface
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Erlend & hans CBR: Teaser

Legg inn av erlend_cbr »

Moby og jeg har vært på lekeplassen de siste ukene.
Bildeteaser under for hva som kommer etterhvert på bloggen her, må sortere i en hel haug med bilder!

Bilde
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Erlend & hans CBR: Teaser

Legg inn av LordShaft »

liker bildet, og liker vinkelen på hodet :-) Her har du fullt fokus på utgangen av svingen :thumleft

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Erlend & hans CBR: Teaser

Legg inn av Moby »

Konge... Veldig bra banedag
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar