SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av JK95 »

Kondolerer :sorry Så mye tid, penger og ikke minst lidenskap som du har lagt i den sykkelen, og delt med oss her inne... :grt
Ønsker deg derimot lykke til med salget, skal selv prøve å overtale en bekjent som har sikla på sykkelen din en stund til å vurdere telefon til banken :prf :knegg Du har et smykke av en Duke, og selv om det nå blir en stund uten håper jeg å se deg hurtig tilbake, og da helst på 1290SDR :bananas

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av LordShaft »

Noe sier meg at du er tilbake senest til neste sesong. Om ikke med the bike of you dream, så hvertfall noe på 2-hjul. Er en først bitt av basillen, så er det langt jævligere å gå uten sykkel enn en skulle tro :redface

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av RuneMC »

En bil trenger da ikke koste stort mer enn slip-on ...
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
:knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Snikendeugle »

JK95 skrev:Kondolerer :sorry Så mye tid, penger og ikke minst lidenskap som du har lagt i den sykkelen, og delt med oss her inne... :grt
Ønsker deg derimot lykke til med salget, skal selv prøve å overtale en bekjent som har sikla på sykkelen din en stund til å vurdere telefon til banken :prf :knegg Du har et smykke av en Duke, og selv om det nå blir en stund uten håper jeg å se deg hurtig tilbake, og da helst på 1290SDR :bananas
Hyggelig å høre :)
Det er bare å be han komme å prøvekjøre!
1290SDR er en herlig maskin, men ikke noe jeg kommer til å eie tror jeg. Det blir litt for mye drapsmaskin og altfor dyrt å tryne med :)
LordShaft skrev:Noe sier meg at du er tilbake senest til neste sesong. Om ikke med the bike of you dream, så hvertfall noe på 2-hjul. Er en først bitt av basillen, så er det langt jævligere å gå uten sykkel enn en skulle tro :redface
Tviler ikke selv. Det meste går på økonomien her. Jeg ser for meg å tjene ganske greit frem til neste år, så vi skal ikke se bort i fra at det plutselig blir en ny sykkel, men da tenker jeg mer i Supermoto / Enduro baner av type sykkel. Jeg har endelig innsett at motorsykkel er og blir et leketøy, så da er det like greit å gå for noe en kan herje SKIKKELIG med, også i terreng :)
RuneMC skrev:En bil trenger da ikke koste stort mer enn slip-on ...
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
:knegg
Det er denne jeg sikler på nå: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=61955278" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke akuratt billig å forsikre, men jeg tror jeg overlever. Må jo ha noe oransje noe 8)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av cevillan »

Men hva er dette for noe vas da? =; Kjøp en billigere bil og behold hojen :thumleft

Men skal du nå en gang bure deg inne på permanent basis, ville jeg revudert bilvalget. Har hatt Focus ST som leiebil i Sverige et par ganger, og makan til steering torque har jeg aldri opplevd. Her må man virkelig holde begge hendene på rattet under akselrasjon får å unngå å havne i periferien. 200+ hester på kun forhjulene er egentlig en ganske dum idé.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av LordShaft »

Snikendeugle skrev:
Det er denne jeg sikler på nå: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=61955278" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke akuratt billig å forsikre, men jeg tror jeg overlever. Må jo ha noe oransje noe 8)
Vil nødig framstå som frekk, men dette er TULL!!! Styr unna. Hva faen skal du med en slik bil etter? :scratch :scratch

Kjøp deg en så billig bil som mulig å heller behold sykkelen!!

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Hansien »

Om jeg måtte velge mellom å selge min nåværende bil, en VW Golf R, og beholde sykkelen eller selge sykkelen og beholde bilen hadde bilen røket tvert.

Det er gøy og artig med 300hk i liten bil, men må nok være ærlig å si jeg finner mer glede i å kjøre friskt 2 hjul enn fire.

Når focusen og er forhjulsdrevet så mister man litt av gleden med småsprek bil på sommer og vinterføre. Særlig sistnevnte.
Forøvrig så vet jeg at disse bilene lider av steering torque originalt, og når denne er nesten 100hk sprekere vil jo dette bare bety at den river enda mer i rattet.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Bjerknez »

Neineinei.... :sorry :sorry

Du kan jo lett beholde biken og kjøpe deg en bil til 40-50.000,- så har du i pose og sekk. Uffda....

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av ojda »

Nei, nei, nei!
Dette ber du jo om sjøl, men vil du ikke ha sykkel så er det jo din sak :[-X

Billigbil på anabole steroider :scratch Ja-Ja :-)å

Ække no bedre i hårnålssvinger detta serru :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Tommas »

Personlig så mistet jeg interessen for sprek bil etter MC - må jo opp i million+ for å matche aks og moro :-)


Men smaken er som baken, så lykke til hva du nå enn ender opp på.

(hilsen meg som kjører bil i 60k klassen for å ha mc i 200k klassen...)


Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Snikendeugle »

Jo jo jo :)

Jeg vil ikke bare ha en bil som kan ta meg fra A til B, men noe med litt sjel og futt i.
Jeg skjønner at 300 gamp på framhjulsdrift er noe overdrevent, og chippingen kommer nok til å fjernes ved vinterkjøring. En bekjent av meg skal ta en titt og test av bilen, så får vi se : )

Det er ikke snakk om å velge mellom sykkel eller bil, da sykkelen ikke kan brukes særlig i jobben min.
Det passer uansett greit å selge sykkelen og heller lade opp til en ny sesong med en annen type sykkel når den tid måtte komme. Jeg tror jeg har litt godt av det.

Jeg finner nok ingen bil i mitt segment som er MORSOMMERE enn Duke'n, det vet jeg at ikke skjer :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Hansien »

Fjerne chippen? Er det powerboks som er på bilen da? Isåfall styr langt unna. Finnes ikke noe mer utrygt enn bil med det.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av Snikendeugle »

Hansien skrev:Fjerne chippen? Er det powerboks som er på bilen da? Isåfall styr langt unna. Finnes ikke noe mer utrygt enn bil med det.
Aner ikke hva slags tuning det er på den, så jeg tok bare noen ord ut av luften. :P :p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Ved veis ende. SELGES

Legg inn av RuneMC »

Sånn bil + Oslo = tyveriobjekt :lol

Altså bil med masse hk i Norge er uansett bortkastet. Du får ikke luftet hestene skikkelig med våre fartsgrenser, sånn er det bare. Vi snakker fartsbokser, gjennomsnittsmåling, midtdelere og der hvor det før var fine forbikjøringsstrekk er det nå stort sett malt doble sperrelinjer. På svingete vei er det som regel syklister som gjør at en må ta det litt rolig. I rushtiden er det kø, utenom rushtiden er det også ofte kø etter biler med "L", osv. Og ligger du mye over på E18/E6 el. lign. så påkaller du bare UP's interesse - spesielt med den signalfargen :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar