Mobys blogg - Ved foten av alpene (s. 3)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Staven »

Lykke til med skiltet :) høres ut som det kan bli en toppers tur :)

Sent fra min HTC One via Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Moby »

Staven skrev:Lykke til med skiltet :) høres ut som det kan bli en toppers tur :)

Sent fra min HTC One via Tapatalk

Takk, det blir nok en sykt bra tur :D hvis jeg får skilt da...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Kawagutten »

Bestill skilt med engang det åpner.Hvis ikke de lager skilt rett i nærheten kan det ta 3 dager før du kan hente det på biltilsynet.Tror det er nye regler med at en ikke får hente på fabrikken selv og må vente til det kommer til biltilsynet før du får det ut.Kjipt og tar tid . Lykke til :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Moby »

Da var nytt skilt på plass, Heldigvis hadde trafikkstasjonen skilt inne så jeg fikk med en gang. Da er turen redda :D
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Kawagutten »

Det var kjapt gjort :-) er ikke så lett her i Vestfold :scratch
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Moby »

De var ikke helt uvant med at skilt datt av pga dårlige fester så de har skilt liggende...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Snikendeugle »

Bolt det på med monsterbolter slik jeg gjorde... :) Plastikkfestene er ikke verdt en skit
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Moby »

Det skiltet sitter rimelig godt skrudd fast nå :-)
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Moby »

I går begynte dagen i Larvik. Var ganske tidlig oppe siden båten går kl 8 og man "må" møte en time før.
Bilde
Har du billett er det ikke no problem å kommer senere, men jeg hadde ingen andre planer så møtte opp i god tid. Verk om bord er det lite å finne på, fikk i det minste spist frokost. Ferja et i hvertfall rask. Den heter ikke superspeed for ingenting, ble litt imponert. Jeg målte farta til 48kmt så bare tre timer og tre kvarter senere var båten i Hirtshals. Endelig kunne turen sørover begynne. Det var litt kald å ligge på motorveien gjennom Danmark, men når jeg kom inn i Tyskland ble det varmere. I Hamburg var det rundt 30 grader så selv om det går i 150kmt på autobahnen fantes det ikke kaldt.

Bilde
Det blir endel pitstops for å fylle fuel og vaske fluer av visiret. Kjører ca 18 - 20 mil på en tank på autobahnen, farta har jo alt å si. Var litt uheldig å traff på ettermiddags rushet gjennom Hamburg. Som jeg sa var det varmt i Hamburg, jeg tror jeg aldri har vært så svett i skinndressen før. Når jeg litt senere stoppa for å fylle bensin på sykkelen og vann på meg sjøl la jeg merke til at hjelmen var blaut når jeg tok den på meg igjen.

Planen min var å ligge over i Hannover, men det viste seg å være litt vanskelig siden det var en varemesse i byen. Jeg ble anbefalt å dra til Gøttingen i stedet. Så det en kjapp etappe ned A7 :P :p

Vel fremme i Gøttingen kjørte jeg på si for å lete etter et hotell. Da stoppet det en tysker i en bil å lurte på om jeg trengte hjelp, jeg svarte ja og noen ringeminutter senere hadde han funnet et rom. Han nevnt at han selv kjørte sykkel og kunne tenkt seg ut en liten tur så jeg fulgte han hjem og ventet til han fikk på seg hjelm og utstyr så dro vi asted for å finne hotellet. Hotell hadde en fin liten italiensk restaurant så det ble pizza til middag i dag. Det ble tidlig kvelden etter ca 78 mil på autobahnen.


Edit: jeg har skrevet dette på mobilen og med autokorrekt blir det litt 'alternativ' norsk. Til og med feil ord her og der, men jeg leser uansett igjennom å retter de feila jeg finner.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Snikendeugle »

Misunner deg!
:D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av sankyo »

Ha det moro. Skal nok følge med her. God tur
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av ojda »

Moby skrev:I går begynte dagen i Larvik. Var ganske tidlig oppe siden båten går kl 8 og man "må" møte en time før.
Bilde
Har du billett er det ikke no problem å kommer senere, men jeg hadde ingen andre planer så møtte opp i god tid. Verk om bord er det lite å finne på, fikk i det minste spist frokost. Ferja et i hvertfall rask. Den heter ikke superspeed for ingenting, ble litt imponert. Jeg målte farta til 48kmt så bare tre timer og tre kvarter senere var båten i Hirtshals. Endelig kunne turen sørover begynne. Det var litt kald å ligge på motorveien gjennom Danmark, men når jeg kom inn i Tyskland ble det varmere. I Hamburg var det rundt 30 grader så selv om det går i 150kmt på autobahnen fantes det ikke kaldt.

Bilde
Det blir endel pitstops for å fylle fuel og vaske fluer av visiret. Kjører ca 18 - 20 mil på en tank på autobahnen, farta har jo alt å si. Var litt uheldig å traff på ettermiddags rushet gjennom Hamburg. Som jeg sa var det varmt i Hamburg, jeg tror jeg aldri har vært så svett i skinndressen før. Når jeg litt senere stoppa for å fylle bensin på sykkelen og vann på meg sjøl la jeg merke til at hjelmen var blaut når jeg tok den på meg igjen.

Planen min var å ligge over i Hannover, men det viste seg å være litt vanskelig siden det var en varemesse i byen. Jeg ble anbefalt å dra til Gøttingen i stedet. Så det en kjapp etappe ned A7 :P :p

Vel fremme i Gøttingen kjørte jeg på si for å lete etter et hotell. Da stoppet det en tysker i en bil å lurte på om jeg trengte hjelp, jeg svarte ja og noen ringeminutter senere hadde han funnet et rom. Han nevnt at han selv kjørte sykkel og kunne tenkt seg ut en liten tur så jeg fulgte han hjem og ventet til han fikk på seg hjelm og utstyr så dro vi asted for å finne hotellet. Hotell hadde en fin liten italiensk restaurant så det ble pizza til middag i dag. Det ble tidlig kvelden etter ca 78 mil på autobahnen.


Edit: jeg har skrevet dette på mobilen og med autokorrekt blir det litt 'alternativ' norsk. Til og med feil ord her og der, men jeg leser uansett igjennom å retter de feila jeg finner.
Flott med en liten sommerreportasje fra "nedoverdær" :thumleft
Noen trykkleifer lever vi godt med her på berget.
God ferie, vi følger med :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Kawagutten »

Så moro da å treffe på et hjelpsomt menneske med samme interesser :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Staven »

Misunnelsen brer seg over meg... Tut å kjør :)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av Moby »

I går (onsdag) hadde jeg bare 47 mil å kjøre fra Gøttingen til Memmingen. For å ikke slite meg helt ut planla jeg å bli i Memmingen i to dager og heller ta en liten kjøre tur hvis det fortsatt frista å kjøre litt. Sentrum av Memmingen er en gammel bydel fra middelalderen, med tilhørende smale gater. Etter kjøreturen i går ble det middag og så litt sightseeing i byen, det ble tidlig kvelden på hotell rommet.

Bilde

I dag ble det mer sightseeing. Selv om det ikke var så mange timer siden frokosten ble inntatt fristet det med lunch. Riktig kosthold er jo alpha omega. "Eine dünerfleich kebab bitte?" tysken min kan best omtales som tragisk, men jeg fikk mat.

Bilde

Ved 12 tida bestemte måtte jeg kjøpte en liten tur. Neuschwanstein slottet er bare en 50 minutters kjøring unna så det er jo en perfekt tur på en hvile dag. Fikk meg en positiv overraskelse på autobahnen, plutselig var jeg ved alpene...
Kjørte av motorveier ved Füssen og tok et lite bilde.

Bilde

Neuschwanstein er en skikkelig turistfelle. Det krøy av amerikanere, kinesere, japanere og et par russere, det må jo sies at slottet er veldig stort og flott. Det er imidlertid ikke veldig gammalt, det ble bygd i 1880 av Ludvig den andre i følge wikipedia. Så det er ikke fra 14/1500 tallet selv om det kanskje ser slik ut. Det gikk skyttel buss opp til slottet og i den helvetes varmen ble fristelsen for stor. En sparer mye tid også på å ta bussen og jeg hadde ikke tenkt til å være det hele dagen. Det ble ingen guidet tur, da måtte jeg ha ventet i 2 timer. Jeg hadde på forhånd sjekket sidene dems og det stod det at det var omvisning hver halve time. Men den gang ei, det blir nok sikkert mulighet en annen gang.

Bilde

Etter å ha glodd på slottet lenge kjørte jeg tilbake til memmingen (høres jævelig spennende ut?). Å kjøre rundt i byen i full skinndress er uaktuelt, jeg er gjennomsvett etter noen minutter. Beste fremkomstmiddel er beina, evt tråsykkel. Begynte leitinga etter et sted å spise. Google maps funker utmerket når man skal finne en restaurant. Jeg endte opp med å spise en bedre biffmiddag.

I morra blir det en transportetappe ned til Nice, jeg har bestilt hotell i en liten by vest for Nice som heter Antibes. Ruta går gjennom Østerrike, Liechtenstein, Sveits og Italia før jeg håper på å ende opp i Frankrike. Da er jeg fremme ved selve målet for turen, selv om turen i seg selv var en del av 'målet'. Uansett får jeg skrive mer om det i morra, jeg må slutte å skrive nå før krampa tar meg.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar