Mobys blogg - Ved foten av alpene (s. 3)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Moby »

En liten milepel ble nådd i dag, sykkelen har runda 10000km. Det må være noe feil med km. standtelleren, for jeg skjønner ikke hvordan jeg har kjørt så mye på noen få måneder.
Måtte uansett ta et bilde. Det var litt artig å se neste tallrekke lyse opp i displayet.


Den stod jo på null i april :scratch
Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Epylypzon »

Way to go :=)

Man kjøper jo sykkel for å bruke den :=)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Nurburgring... Heaven is a place on earth

Legg inn av Moby »

Har blitt mye sykkelkjøring i det siste, og ikke så mye tid foran pc-en. Jeg var mer aktiv på forumet i vinter, nå er jeg heller ute å kjører. ;-) Uansett på tide med en oppdatering.

11. Juli la jeg i vei mot Tyskland. Målet for turen var nurburgring. Jeg hadde på forhånd ringt å bestilt hotell i Adenau, det var truckracing på sudschleife den helgen så jeg hadde litt flaks når jeg fant et hotell som hadde ledig rom. Jeg hadde lyst til å komme meg til Tyskland i løpet av dagen så da gjaldt det å starte litt tidlig. Jeg drar ikke på mc-tur for å kjøre båt e.l. så ruta var ganske enkel: E6 hele veien ned til Malmø -> over Øresundbrua til Køben -> E20 over Storebelt og forbi Odense -> Lillebelt over til Kolding -> også E45 sørover og etterhvert inn i Tyskland.

Klokka hadde passert sju med seks minutter når jeg tok bilde under. Upåklagelig sykkelvær...
Bilde

Jeg kjørte til sverige uten pause. Stoppa på nordby Supermarket ved strømstad for å strekke litt på beina.
Bilde

Så var det bare å begynne på turen langs svenskekysten. Motorveien har jo fin standard den, men det er jo litt kjedelig på sykkel. Ikke så mye spennede å se langs veien heller, men siden det var første gangen jeg kjørte nedover e6 i sverige så det var jo nytt terreng for meg. :-)
Jeg nærmet meg Gøteborg ved lunchtider og begynte å lete etter et sted å spise.

Hva blir det til lunch i dag mån tro :P :p
Bilde

Stoppet bare for fuel etter lunchen i Gøteborg, jeg hadde forlengst mistet tellinga på hvor mange ganger jeg hadde fylt i løpet av dagen. Jeg tok ikke bilder engang før jeg var i hamburg. Gjorde unna 116 mil den torsdagen, definitivt ny pers :prop:

Her er trip teller og klokkeslett på cbr'n. Ca 12.5 timer og 116.8 mil på sykkel ned til hamburg, stolt øyeblikk... :D
Bilde

I hamburg overnattet jeg på Hotell Zum zeppelin. Fint lite hotell som kan anbefales, med egen parkeringplass.
Bilde

Fredag 12. juli

Ruta fra hamburg til Adenau er også ganske enkel. Nesten 50 mil på A1 til man er i Køln og så bare følge skilting til nurburgring. Autobahn var jo interessant, Jeg presterte å bruke opp min 17liters tank på ca 13 mil. De 13 milene tok ikke så lang tid. :twisted
Blei veldig sliten av ligge på den gyldene siden av 200 så lenge, så begrenset meg til rundt 150 de resterende mila ned til Adenau.

Selvfølgelig er det skiltet retning nurburgring.
Bilde

Nærmere kvelden sjekket jeg inn på hotellet fikk slengt bagasjen av sykkelen og kjørt til 'ringen'.
Endelig framme...
Bilde

Det ble bare en runde den fredagen så ble banen stengt etter en ulykke. Jeg var ganske sliten etter å ha tilbake lagt 160mil på to dager å gadd ikke vente på at banen skulle åpne igjen så jeg stakk til hotellet og tok en etterlengtet dusj.

Lørdag 13. juli kjørte jeg moseldalen(moseltal) fra Schweich til Cochem. Dette er en vindal full av vinranker så langt du kan se. Mens nordtyskland er like flatt som Danmark i mine øyne, er moseldalen (og Eifel fjellene) ganske annerledes
Bilde

Jeg er ikke vant til å se slike slott :-) på bilde under ser man også elven Mosel. Veien går innom mange idylliske småbyer som ligger langs elven. Virkelig pen natur.
Bilde

Jeg møtte masse motorsykkler når jeg kjørte gjennom moseldalen, fin vei med noen bra svinger her å der. Jeg prøvde å filme litt med kamera mens jeg kjørte med det ble ikke spesielt bra det opptaket. Det er bare 11 mil å kjøre gjennom dalen, men man stopper selvfølgelig litt oftere på en slik tur for å ta bilder.

fremme i Cochem, slottet heter Reichsburg Cochem
Bilde

Etter en liten pause i Cochem satte jeg kursen for nurburgring. Igjen fikk jeg bare kjørt en runde før enda en ulykke gjorde at banen ble stengt. Jeg bestemte meg for å vente. Det tok litt tid men ca 45 min senere åpnet banen igjen. Jeg rakk ikke å bli kjent på banen så det gikk jo ikke akkurat fort. :eh Banedekket på nurburgring er bra likevel kan banen være skummel på sykkel. Det flere steder man hopper over bakketoppen hvis man ikke avpasser farten. Du skvetter litt første gangen for å si det sånn.

Halvveis rundt banen er det venstresving som ligger i en nedoverbakke, midt i denne svingen er det en liten homp i veien. Jeg bånna nesten dempern foran i den "farstdumpa" jeg var nå lent over for å ta svingen. Da måtte jeg reise opp sykkelen litt det gikk rett frem en liten stund, men fikk lagt meg ned igjen. Jeg kjørte med litt margin de første rundene så det gikk bra.
I den siste svingen før en av de lengre strekkene ble jeg forbikjørt av en ganske ny 911 turbo. Jeg prøvde å henge meg på men den dro sakte ifra, det var i dette øyeblikket jeg innså at jeg trenger 400cc ekstra :knegg

R8... Hadde vært morsomt å prøvd den rundt ringen.
Bilde

Senere på lørdagen spiste jeg på en resturant i Adenau. Ringen deler faktisk Adenau i to. Alt som kan krype og gå av motorsykler og biler kjører gjennom Adenau på vei til nurburgring. Det er litt som en uendelig motorparade. Porsche er godt representert blandt bilene, det kryr rett og slett av de. Og det er ikke noen kjipe Porsche'r heller, masse GT3, 911 turbo, GT3 RS, Carerra 4s osv osv. Det ble bare fire runder rundt ringen før det var kvelden, så jeg tok meg tilbake til hotellet.

Senere på kvelden var jeg ute å spiste. På veggen i resturanten hang dette bildet, her ser du sørspissen av Adenau.
Bilde

Søndagen var hjemreise dag, tok noen random pics i Adenau før jeg dro. I det fjerne kunne jeg høre en 6syl boxer som brølte... klokka hadde passert 8 og ringen hadde åpnet.
Bilde

Bilde

Hjemreisen var ganske hendelsesløs. Kjørte til hamburg og slappet av resten av dagen der.
Stoppet ved fernserntum for en liten photoshoot.
Bilde

Fra hamburg kjørte jeg samme ruta hjem. Ble ca 360 mil innen jeg hadde kommet hjem. CBR'n har vært fantastisk, den bragte meg hele veien ned og opp igjen uten anstrengelse. Det var ingen tvil om at det er jeg som er den begrensende faktor...

Alt i alt en genial tur som må gjentas. Har litt lyst til å reise til England, kanskje neste år....
Sist redigert av Moby den 07 aug 2013, 07:55, redigert 11 ganger totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av JohnnyTh »

Morro å leste. Takk
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av Snikendeugle »

Knallbra lesing og fine bilder : )
Så ut som en riktig så artig tur. Blir definitivt noe lignende på meg til neste sesong : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av RuneMC »

Ser ut som en fin tur - og interessant om Nürnburgring :thumleft
Ser det er bommer på bildene - er det ordnet som en bomvei - dvs bare betale og tut&kjør ? Dvs ingen forhåndsbestilling nødvendig?

(Ville nok vurdert ferge til Kiel eller noe sånt selv... veien nedover Sverige er ikke spennende akkurat, nei.)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av LordShaft »

Åååå dette så ut som en utrolig bra tur.
Blir nok å gjøre mye det samme i løpet av høsten eller neste år.

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av Moby »

RuneMC skrev:Ser ut som en fin tur - og interessant om Nürnburgring :thumleft
Ser det er bommer på bildene - er det ordnet som en bomvei - dvs bare betale og tut&kjør ? Dvs ingen forhåndsbestilling nødvendig?

(Ville nok vurdert ferge til Kiel eller noe sånt selv... veien nedover Sverige er ikke spennende akkurat, nei.)
Du trenger ikke å forhåndsbestille nei. Det bare å møte opp å kjøpe adgangskort i kiosken. Du bør jo sjekke på forhånd at ringen faktisk er åpen. Du kjøper bare et adgangkort med 4, 9, 25 runder evt. sesongkort. Ved porten holder du kortet inntill så åpner porten seg, porten ligger i pitlane så her er det 30km/t fartsgrense. Deretter er det fri fart hele runden til du kommer tilbake på langstrekka igjen, når du nærmer deg pitlane settes fartsgrensen gradvis ned.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av Carpa »

Det så ut til å være en flott tur med mange fine inntrykk, takk for at du deler med oss :thumleft

Det er helt utrolig hvordan mange av dere sluker haugevis av mil hver dag, jeg er imponert (og fundere på om jeg må bytte ut sykkelen min....)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Sesongstart

Legg inn av Moby »

Med vintern og PMS i full oppblomstring fristet det ikke akkurat å oppdatere bloggen. Det skjedde ikke så mye før vinteren så jeg hadde ikke mye å skrive om heller. Jeg parkerte CBR'n i slutten av oktober i fjor, det ble faktisk 22640km før jeg satte sykkelen på støtta for siste gang i 2013. Det ble en veldig bra første sesong med mange gode minner.

Litt stolt over km stand :D
Bilde


Jeg var nesten ikke hjemme i februar og begynnelsen av mars p.g.a jobb så sesongen ble litt forsinket for min del. Jeg fikk ut sykkelen først forje torsdag den 27. mars, det bare en liten tur men noen kamerater. I helgen som var måtte jeg bare ut, det var jo stålende sol så det ble en liten tur rundt øyern. Kan jo egentlig ikke klage på været i mars, men selv om jeg har en god gore-tex dress var ikke spesielt varmt. Alikevel er det mye varmere enn det var i fjor.

Ble en liten pause ved solbergsfossen. Lite vann i øyern for tiden.
Bilde

CBR'n går like godt som da den var ny. Den har fått rizoma led blinklys bak, jeg har også bestilt xenon projektor med solonoid (bixenon), d2s xenon pære og morimoto ballast. Dette er ikke et plug and play kit, lampa må deles for å få inn xenon projektoren som pæra skal sitte inni. Resultatet burde bli bra, lampa burde kaste fra seg mer lys ihvertfall. Kanskje jeg skriver et lite innlegg hvis kittet funker som det skal.

Påsken nærmer seg og jeg håper vi får varmt vær så den kan tilbringes på to hjul. Skulle værgudene kødde det til får trøsten være at sesongen knapt er i gang. Uansett, jeg planlegger en ukes europa tur, så hvis varmen ikke kommer her nord burde den være tilgjengelig nede på kontinetet :P :p

Vi sees på veien :prop:
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Sesongstart

Legg inn av Snikendeugle »

Velkommen til sesongen :p
Vi må få tatt noen turer i løpet av året!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Sesongstart

Legg inn av Moby »

Det skal vi få til :vs
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Sesongstart

Legg inn av Moby »

Fikk kjørt masse i den nydelige påsken vi hadde, ble 82 mil faktisk totalt.
Ble med på svenske tur til Charlottenberg. Vi dro fra shell'n på Fetsund, Snikendeugle ledet gruppen ann.
Bilde

På Påskeaften kjørte jeg og AndreasB til svinesund, vi unngikk motorveien hele veien ned. Andreas viste meg tyrigrava, jeg bor jo noen mil fra oslo så har aldri vært der før. Vi kom oss til slutt til svinsund, det tok litt tid når vi begge insisterte på å holde oss unna motorveien. Så en skikkelig sprek Kia (en Kia er vel aldri sprek?) på parkeringsplassen. Malt i masse fine farver :scratch. Jeg hadde planer litt senere på kvelden så vi kjørte motorveien hjem for å komme fortere frem (det rimer :prf )
Bilde


I dag kjørte jeg og to kompiser på en tur rundt øyern. Han som kjører kawa (caferacer'n) har ikke lappen, så vi driver faktisk med øvelseskjøring. Viktig å holde rekruteringen i gang :-) :). Vi tok oss god tid, starta tidlig på dagen og tok en obligatorsk stopp ved Solbergfossen. Jeg merker at sola begynner å ta tak, det var rett å slett deilig ute i dag. Er det kaldt ute kler jeg jo bare på meg, men uansett er det mer koselig å kjøre når det godt og varmt ute. Flott tur med kompiser i flott vær. Sommern kommer :banansplit
Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Mobys blogg - Sommern kommer

Legg inn av Moby »

Tid for årest hitil største tur. Drar til Larvik i morra kveld, overnatter på choise hotel og tar superspeed til Hirtshals tidlig om morran på tirsdag.

Men... noe mangler
Bilde

Timingen kunne jo ikke vært verre. Skiltet datt rett og slett bare av i går 17. mai altså, kjørte ca 14 mil. Kjørte deler av ruta med bilen for å leite etter skiltet, men fant ut at det er ganske håpløst. Stakk ned til politihuset på lillestrøm i dag siden det er nærmeste stasjon med døgnvakt og fylte ut skjema for tapt kjennemerke. Må prøve å skaffe skilt på dagen i morra, håper virkelig det ordner seg.

Målet med turen kan dere kanskje tenke dere til hvis dere ser på bilde under.
Bilde

Oh yes, Formel 1 i Monaco. Ett av de få F1 løpene som alltid har vært på F1 kalenderen siden starten i 1950. Siden jeg var rundt 10 år gammel har jeg fulgt med på Formel 1, så det å se 22 biler kjøre 78 runder på et slikt historierikt løp blir veldig stort for meg. Neste lørdag er det kvalifisering og på søndag er selve løpet. Mercedes teamet med Hamilton og Rosberg er overlegne i år, uansett blir det spennede for Monaco er den trangeste F1 banen. En liten førerfeil, og du ender opp i autovernet. Ingen ting er avgjort, som de gamle legende sier: To finnish first, first you have to finnish. Nok F1 snakk, ellers blir detta et 2000 ords innlegg. Jeg er vant til å holde kjeft om F1 interessen min for hvem andre er det som følger med på Formel 1 i norge? Det hender alikevel at jeg sprekker av og til. :-# :x

Like mye for min egen del vurderer jeg å skrive litt i bloggen min mens jeg er på tur. Det bør la seg gjøre å skrive litt hver dag. Jeg skal få til det på kveldstid på hotellet, det er jo alltid litt dødtid på slutten av dagen. Men først må jeg skaffe skilt til sykkelen, håper virkelig ikke detta ødelegger ferien. Backup planen blir vel å ta bilen nedover, eller hvis det virkelig kniper så går det vel fly også. Det blir stress i morra kjenner jeg :sk?

Skal komme med en oppdatering i morra.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Mobys blogg - Ut på tur (nederst s. 2)

Legg inn av sankyo »

Håper det ordner seg. Lykke til
Live long and prosper :janikk

Svar