Kennys logg - Ducati Monster S4R

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

@Carpa
Rv17 og Lofoten anbefales på det varmeste! Eneste som jeg angrer på er at jeg ikke kjørte opp til Nordkapp i samme slengen.
UP-stoppen kostet meg 4900kr og tre prikker på førerkortet :'(

@AJ
Det er Biscaya jeg skal til. Har aldri hørt om dem før og det ble en liten tilfeldighet at jeg fant dem. Men utifra det de skriver om seg selv så virker det som et bra verksted. Prisen på 20k service uten skift av reimer kom på 5500SEK og da plukker de ut kammer og setter i sammen igjen. Kan komme med et lite sammendrag av dem når kommer tilbake. For meg som bor i Trondheim blir det nok ikke aktuelt å bruke dem så mye uansett, med 80 mil ned dit går vinninga opp i spinninga. But when in Rome!
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av AJ »

Ok, fikk det for meg at du allerede hadde vært der... :redface

Fint hvis du kommer med noen erfaringskommentarer etter besøket :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Andreas »

Kenny_85 skrev:@Carpa
Rv17 og Lofoten anbefales på det varmeste! Eneste som jeg angrer på er at jeg ikke kjørte opp til Nordkapp i samme slengen.
UP-stoppen kostet meg 4900kr og tre prikker på førerkortet :'(

@AJ
Det er Biscaya jeg skal til. Har aldri hørt om dem før og det ble en liten tilfeldighet at jeg fant dem. Men utifra det de skriver om seg selv så virker det som et bra verksted. Prisen på 20k service uten skift av reimer kom på 5500SEK og da plukker de ut kammer og setter i sammen igjen. Kan komme med et lite sammendrag av dem når kommer tilbake. For meg som bor i Trondheim blir det nok ikke aktuelt å bruke dem så mye uansett, med 80 mil ned dit går vinninga opp i spinninga. But when in Rome!
Hvorfor ikke bytte reimene samtidlig? Siden de alikavell skal ut med kammene tenker jeg?

Har vært på kurs med noen av karene fra Biscaya, både fra verkstedet og eieren selv. Hyggelige og lidenskapelige folk som alle er litt oppe i årene. De har vært sammenhengende Ducatiforhandler i mer en 30år, så erfaring og kunnskap mangler de ikke. Så jeg trur nok man er i trygge hender der, ivertfall hvis man kommer med en Ducati eller Moto Guzzi :vs

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av joo »

Kenny_85 skrev:Eneste som jeg angrer på er at jeg ikke kjørte opp til Nordkapp i samme slengen.
Èn av tingene på lista fra Motorrad, der man bør krysse av minst 50 punkter for å kalle seg meget erfaren er nettopp:
"Å kjøre til Nordkapp, stå der i tåka og spørre seg selv; hva i svarte gjør jeg her???"

:prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

@Andreas Det lover godt utifra det du sier. Reimene er byttet for 6000km siden. Da var de syv år gammle og hadde gått 14 000km, da så de helt fine ut, så jeg angrer på at jeg ikke bare lot de være til 20k service, men manualen sier de skal byttes hvert andre år.

@joo Har lest nok på advrider om folk som sitter på Nordkapp i tre dager i håp om å få se noe annet enn tåke. Uansett er det turen som er målet :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

Da var jeg tilbake fra tur. Kart: http://goo.gl/maps/5QKbX" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg kjørte ned til Alingsås i et strekk. 12 grader og regn da jeg kjørte fra Trondheim og 24 grader og sol da jeg kom fram. Det var godt for en trøndersk sjel som bare har sett drittvær den siste måneden. Turen nedover gikk ganske greit, jeg jobbet til klokken 16 så klokka ble 3 på natta før jeg var fremme. Holdt god fart de siste timene og litt sør for Filipstad var det en bil som kom ut fra en liten avstikker og la seg etter meg. Forsto hva som at her var det fare på ferde og la meg straks ned på fartsgrensa. Og etter et par minutter kom blålysene på også ble det kontroll av førerkort, vognkort og promille før jeg fikk kjøre videre :knegg

Til tross for at min kjære monster var nyvasket og polert da jeg dro fra Trondheim, så den ikke like pen ut da jeg ankom Biscaya morgenen etter. Regnet gjennom Tydal hadde skitnet til sykkelen, glansen fra poleringen ble borte og det la seg tynn sand i vær eneste krik og krok. Nedover Sverige var det også en god del mygg og insekter, flere av dem på størrelse med spurv :sk? . Det var altså ikke en pen sykkel jeg leverte fra meg til service og jeg fikk mange morsomme kommentarer både fra de ansatte og andre kunder da jeg leverte den fra meg.

Uansett ble jeg veldig godt mottatt på Biscaya av Panta som driver stedet og Kjell som utførte servicen. Kjell gikk gjennom en liste over hva som skulle gjøres og hva som ikke skulle gjøres. Ganske kjekt da en del av de enklere tingene som oljeskift osv kan jeg fint gjøre selv. Under arbeidet kom det fram at servicen som ble tatt i Italia før sykkelen ble importert til Norge i fjor ikke var helt god. Alle åtte ventilene måtte shimmes på lukking og fem på åpning. Ene strammeren på kamreima var montert feil vei og bensinpumpa og bensinfilteret var ikke festet i bensintanken. Trolig hadde de hoppet pent over ventiljusteringen på 10 000km service i Italia. Derfor gjorde det godt i sjela å få det gjort ordentlig nå. Et stempel i service-boka trenger altså ikke være så mye verdt. Ellers gikk dagen på å drikke kaffe og tusle rundt i butikken, mye pent å se på :-)å og både de ansatte og andre kundene var pratsomme. Verkstedet ligger på en gård ute på bygda og når en er ferdig med å sikle og prate, er det ikke så mye å ta seg til. Da var det fint å kunne sette seg ned i sola og lese i ei bok. De forsøkte også å selge meg en 1098S, hadde de kunne tatt min monster i bytte, hadde de nok greid det også. Fristet skikkelig med R-sykkel :twisted .

Fikk også kjøpt meg tanktrekk med tankveske. Dette fikk jeg 20% og 10% på alt ekstraarbeidet uten noe pruting fra min side. Servicen kom da på under 7000 SEK, noe som jeg anser som svært billig mtp at hele arbeidsdagen gikk med på å skru. Med tankveske og skifte av ene manifolden kom prisen opp i 10900 SEK totalt.
Så jeg kan virkelig anbefale Biscaya som verksted. Billig, godt arbeid og skikkelig trivelige folk der :thumleft

Planen videre var å kjøre opp til en kompis som bor i Hønefoss og sove der. Men da jeg passerte grensa til Sverige ble jeg syk, ekstrem hodepine og kvalme. Så et sted langs E6 kjørte jeg inn på en sidevei og deretter inn på en traktorvei som gikk i skogen. Satte opp telt og la meg til å sove. Årsaken var nok dehydrering pga store mengder kaffe og sikkert fem timer ute i sola.

Neste dag kjørte jeg til Hønefoss, der fikk jeg årets første bad, godt for en bleikfeit trønder som sjeldent ser sol og varme.
Etter bading, soling og iskaffe bar det videre mot Geiranger. Kjørte over Valdresflye, planen om å kjøre om Sogndal gikk i vasken pga for lite tid. Like greit kanskje. Etterhvert tok jeg innpå en herre på en Kawasaki av eldre årgang. Jeg hang på ham hele veien ned til Geiranger og videre til ferjeleiet til Eidsdal. Denne biten var virkelig turens høydepunkt og jeg storkoste meg mens jeg fylte fjorden med lyden av italiensk L-twin i første gir. Dessverre kjørte jeg videre etter ferjeleiet for å pisse i skogen. Ferja skulle gå 21:30, så jeg ble litt paff da jeg kom tilbake kl21:20 for å se at ferja hadde lagt fra kai. Litt synd fordi jeg hadde håpet å komme i prat med mr. Kawasaki. Det viste seg at de ikke følger rutetabellen så nøye, men kjører så fort det er biler i ferja.

Ved Trollstigen var det regn og tåke, så her tok jeg det ganske piano. Det fristet ikke å slå opp telt og legge seg til å sove i regnet, så da fant jeg ut at det var like greit å kjøre hjem å legge seg i varm seng :prf, etter å ha kjørt over Dovre fikk jeg store mengder regn. Og trøttheten slo inn skikkelig da jeg kom til Støren, med bare 5 mil igjen var det bare å bite tenna sammen og kjøre inn i mål.

Så kort oppsummert har jeg hatt en fantastisk helg på to hjul. Jeg har storkost meg hele og kroppen har taklet de to dagsetappene på 80 mil ganske godt, tida flyr mens en har det gøy.

Biscaya anbefales på det varmeste fra meg. Dyktige, kunnskapsrike og trivelige folk. Om jeg kommer til å bruke dem igjen er avhengig av om jeg er i området eller ikke. Vinninga går opp i spinninga om en skal kjøre 80 mil tur retur for å få billig service.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av DrGreve »

Og nå er du klar for ett raid opp kystriksveien igjen? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

Ja satser på at det blir tur nordover! Men jeg er avhengig av at dama blir sendt offshore til helga. Hun setter visst ikke like stor pris på egotrippene mine. Og jeg er redd for at jeg får veto mot meg om hun blir alene hjemme to helger på rad. At jeg skal jobbe alle helgene i august gjør meg ikke mer populær.

Hun har trolig fått beskjed på jobb i dag om det blir eller ikke. Om hun reiser vekk får jeg bestemme selv :prop:
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av DrGreve »

Kenny_85 skrev:Ja satser på at det blir tur nordover! Men jeg er avhengig av at dama blir sendt offshore til helga. Hun setter visst ikke like stor pris på egotrippene mine. Og jeg er redd for at jeg får veto mot meg om hun blir alene hjemme to helger på rad. At jeg skal jobbe alle helgene i august gjør meg ikke mer populær.

Hun har trolig fått beskjed på jobb i dag om det blir eller ikke. Om hun reiser vekk får jeg bestemme selv :prop:
Ok, hvis i såfall at det ordner seg, når kan du tidligst vær på land i Vennesund?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

Jeg er ferdig på jobb her i Trondheim klokken 16 og kjører opp til Nærøy rett fra jobb. Da kan jeg rekke ferja kl 2030.
Eventuelt å bare starte på fredags morgen. Nå skal jeg ta en prat med fruen når jeg kommer hjem fra jobb også titte litt i tråden din for å se hva som er planlagt.
Kan jo muligens ta meg fri på torsdag også.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av DrGreve »

Kenny_85 skrev:Jeg er ferdig på jobb her i Trondheim klokken 16 og kjører opp til Nærøy rett fra jobb. Da kan jeg rekke ferja kl 2030.
Eventuelt å bare starte på fredags morgen. Nå skal jeg ta en prat med fruen når jeg kommer hjem fra jobb også titte litt i tråden din for å se hva som er planlagt.
Kan jo muligens ta meg fri på torsdag også.
Har du klart å fått fri på torsdag, hadde det vært suverent.Da kunne jeg møte deg på Vennesund på onsdags kveld eller torsdags morgen.
Jeg har ikke spikret noen plan annet enn det å ta fergen fra Bodø over Vestfjorden klokken 15 på fredag, da rekker vi en sightseing til Kjerringøy tidligere på fredag. Resten blir tatt etter innfallsmetoden. Hytter og campingplasser finnes overalt pluss at jeg har med lavvo. Det eneste som er spikret er å ikke ha det travelt, når det er meldt knallfint vær :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Tur Alingsås-Geiranger-Trollstigen-Trondhe

Legg inn av Kenny_85 »

Dette var synet som ventet meg da jeg skulle kjøre hjem fra jobb i dag. Må vel være litt mer obs på parkering, så den ikke synker gjennom i varmen.

Har også lagt ut Ducatien for salg. Litt blandede følelser om det, da jeg liker den svært godt, men jeg har også lyst på ny, så da får jeg se om noen biter på.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Kennys logg - Ducati Monster S4R

Legg inn av Kenny_85 »

Da er det bare to dager igjen før annonsen min på Finn går ut og Ducatien er ikke solgt. Noe jeg egentlig er veldig glad for. Ser ut til at det kan bli kjøp av leilighet til neste år og da kan ikke nytt mc-kjøp forsvares. Pris i øvre sjiktet og lite forseggjort annonse hadde vel mye med at den ikke ble solgt.

Etter jobb i dag skal jeg kjøpe ny olje, Motul 10-40w helsyntetisk. Nytt oljefilter har jeg liggende hjemme. Så blir det oljeskift, full rengjøring og vinterlagring.
For å bøte på PMS utover vinteren blir det bytte av kjede, drev og bremser. Er gøy å skru litt nå og da. Jeg må også se over hjullager og styrelager. Her er jeg ganske uerfaren, så input her tas i mot med stor takk. Jeg vet ikke hva som er gjort av vedlikehold på disse før. I mitt eie er ikke gjort noe som helst, dette skal vel smøres osv. Styrelager er jeg mest undrene på, må jeg av med både øvre og nedre styrekrone for å gjøre dette? Jeg skal ta service på demperne etter 2014 sesongen så da kan jeg kanskje vente med å gjøre noe til da? :-k
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Svar