Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av evike »

tor2502 skrev: Riktig at det er en Triumph på bildet..... en jeg traff sammens med Carpa på Holmsbu tidligere i sommer, akkurat nå husker jeg ikke hvilken Triumph det var.....
Hukommelsen er ikke det det en gang var .... LOL

Forrestren , takk for besøket , det var hyggelig med slikt flott besøk.
Kan hjelpe deg litegrann: Den blå er Guzzzimans Triumph Daytona.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

evike skrev:
tor2502 skrev: Riktig at det er en Triumph på bildet..... en jeg traff sammens med Carpa på Holmsbu tidligere i sommer, akkurat nå husker jeg ikke hvilken Triumph det var.....
Hukommelsen er ikke det det en gang var .... LOL

Forrestren , takk for besøket , det var hyggelig med slikt flott besøk.
Kan hjelpe deg litegrann: Den blå er Guzzzimans Triumph Daytona.
Det var det , takk evike.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

I det herrens år 2015 er det vel på tide å oppdatere bloggen litt.

Hadde besøk av Bjerknez for en uke siden eller der omkring, kjempekoselig å få slått av en prat om ditt og datt og som vanlig ble det sykkelprat om ditt og datt også.

Her om dagen så snødde det kattunger og det som verre var , nå idag er alt borte og det er bare finvær, rett å slett sykkelvær, kjenner på meg at lysten absolutt er der og det klør i hele kroppen for å ta en tur, men jeg er nok en realist så det absolutt bedre å vente litt med det selv om en tur virkelig hadde gjort seg, jeg skulle nok ikke gått ut i garasjen igår for litt sykkelsmåpusk.

En annen sak er at det plutselig i et skyggeparti på veien kan være glatt og at det heller ikke er bra med alt dette saltet som ligger igjen på veien.

Nåja , Bjerknes lurte også på om jeg ikke funderte mye på den roadking'en som bare står i statene , akkurat der og da så gjorde jeg ikke det siden den roadking'en egentlig ikke eksisterer for meg så lenge at vrod fremdeles står i garasjen.
Men etter å ha sittet på diverse forum i både inn og utland så er den ofte i tankene mine desverre.

Men får se hva som skjer , det har vært mye henvendelser på sykkelen , skulle den ikke bli solgt nå på vårparten
så skal jeg heller kose meg med den i sommer, de værste som kan skje er jo at det skulle dukke opp en kjøper som gjør at jeg vil bli uten sykkel i kommende sesong.
Men man skal ikke ta slike ting på forskudd, det sies at alt ordner seg for snille gutter.

Selv om jeg er inne på forumet nesten daglig så er det ikke så ofte at jeg skriver, for har man ikke noe vettugt å komme med er det mange ganger bedre å ikke si så mye.

Til slutt for jeg bare benytte anl. til å ønske alle en flott sesong 2015 , "Ride safe".
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

Er du klar for en kaffe på By The Way i dag kl. 16:30 så gi beskjed. Da tar jeg turen :thumleft
Er vel tørre veier hele veien dit vil jeg annta. Vertfall er hovedveiene her i Fredrikstad knusk tørre nå.

Send meg SMS eller noe hvis du er klar for kaffekopp så dukker jeg opp :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev: Send meg SMS eller noe hvis du er klar for kaffekopp så dukker jeg opp :thumleft
Sent sms.
Biken skal ikke ut å lufte seg enda den.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg.

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:
Bjerknez skrev: Send meg SMS eller noe hvis du er klar for kaffekopp så dukker jeg opp :thumleft
Sent sms.
Biken skal ikke ut å lufte seg enda den.
Da har vi det til gode Tor :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg. -sesongopning 2015

Legg inn av tor2502 »

Hadde egentlig ikke tenkt å ta ut sykkelen nå i Mars men den 10 fikk den seg et par lufteturer gitt, godt å få kommet seg på veien igjen på to hjul.
Vær og føreforhold er jo bare helt konge nå for tiden , litt kaldt men det finnes ikke dårlig vær ,bare dårlige klær.
Ser frem til en flott sesong med mye sykkelkjøring.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Legg inn av Cutless »

Så godt å høre at du er ute på veien igjen! Jeg håper vi får kjørt sammen om ikke lenge. Tar du noen spesielle forholdsregler for å holde V-ROD'n fri fra saltet?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Legg inn av tor2502 »

Cutless skrev:Så godt å høre at du er ute på veien igjen! Jeg håper vi får kjørt sammen om ikke lenge. Tar du noen spesielle forholdsregler for å holde V-ROD'n fri fra saltet?
Stikk innom en tur imorgen hvis det passer , ta med han der gale kompisen din (les: Bjerknez). . . . . .
Holde saltet unna det er bare vasking som må til, samt et lag med wd40 + god krom polering og lakk polering
Nå Har du vel fått kjørt litt på Ducatien din regner jeg med , er spent på å få høre litt objektive erfaringer så langt, ikke slike meninger/synspukter som B har for de skifter etter hvilken sykkel han kjøper .... LOL
Ser frem til å få sparka litt i dekka på ducatien din.
Har tenkt å få testkjørt Diavel iår hvis muligheten byr seg samr bmw s1000r.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Legg inn av Cutless »

Haha, ja hva ville mc siden vært uten Bruk :)

Jeg har skrevet noen rapporter i bloggen underveis, men oppsummert så får jeg mer juling av vinden enn forventet, og sykkelen forfører den bøllete siden av meg. Alt i alt veldig fornøyd, og overraskende stor forskjell forskjell på 2 og 4 sylindre! En tur imorgen er ikke umulig. Jeg ringer Bjerke imorgen og ser at været.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Legg inn av tor2502 »

Cutless skrev:Haha, ja hva ville mc siden vært uten Bruk :)

Jeg har skrevet noen rapporter i bloggen underveis, men oppsummert så får jeg mer juling av vinden enn forventet, og sykkelen forfører den bøllete siden av meg. Alt i alt veldig fornøyd, og overraskende stor forskjell forskjell på 2 og 4 sylindre! En tur imorgen er ikke umulig. Jeg ringer Bjerke imorgen og ser at været.
Den er grei! :mc7
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tor2502's blogg. -sesongåpning 2015

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:Stikk innom en tur imorgen hvis det passer , ta med han der gale kompisen din (les: Bjerknez). . . . . .
er spent på å få høre litt objektive erfaringer så langt, ikke slike meninger/synspukter som B har for de skifter etter hvilken sykkel han kjøper .... LOL
Er det ikke ganske vanlig at man skifter meninger i løpet av livet da Tor? Man tilegner seg erfaringer mens man lever og ut fra erfaringene man får så endres også synspunkter/meninger, selv om dem var objektive i gjerningsøyeblikket. Jeg har i ettertid sagt at cruiseren var noe ubehagelig på langtur med tanke på oppreist sittestilling for meg, men jeg trodde nærmest dette var vanlig siden man i utgangspunktet satt best på en cruiser i mitt hode. Etter kjøp av ny sykkel og en del turer på den så endret jeg oppfatning angående cruiseren. Kan ikke helt se hvorfor dette skulle sette meg i en slags bås her Tor.

Når det er sagt, så er du ikke akkurat sen med å smøre på du heller når det kommer til V-Rod'en din :lol

Men dette kan vi gjerne snakke om over en kaffe i morgen hvis det blir tur :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Tor2502's blogg. -Blogg stenges-

Legg inn av tor2502 »

Bloggen er stengt!
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Låst