erikh's ninja tråd; Nye deler og valg av ny hjelm

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Langtur Oslo-Trheim-Sunndalen-Beito-

Legg inn av gbruaset »

Mulig jeg er i Mjøsa området søndag ettermiddag, så kanskje vi sees da:-) God tur!

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: erikh's ninja tråd; Langtur Oslo-Trheim-Sunndalen-Beito-

Legg inn av Moby »

Velkommen tilbake, håper du får en fin tur. Gleder meg til se video fra go-pro'n
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Langtur Oslo-Trheim-Sunndalen-Beito-

Legg inn av erikh »

Heisann, kommer filmer fra Røros og Sunndalen i morra, driver å laster opp i natt :)
En liten tyvtitt:

Bilde

Bilde

Bilde

Imellomtiden kon dere kose dere med ett bilde fra Tyrigrava fra onsdag :)

Bilde
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Langtur: noen bilder, film i morgen

Legg inn av erikh »

Da kommer det en sen oppdatering fra meg..

Lenge siden sist...

Mye har skjedd, tar ikke alt, tar det som er nyest og mest spennende... :-)å

For fire uker siden hadde jeg vært på 6 ukers kurs i Lillehammer, så hadde vært mye uke pendling til og fra Oslo, kjempe flott vei nå fortiden btw...Uansett, den siste dagen så ble det sent før jeg kom på sykelen. dro vell fra Lillehammer i 23 tiden..

I det jeg drar fra Lillehammer tenker jeg at dette blir kom til å bli en fin tur, fin temperatur og lys sommerkveld.. tenkte også at jeg nå må passe meg for dyr som sikkert er aktive så sent på kvelden...

Alt gikk fint hele veien og jeg nærmer meg Minnesund og svinger av motorveien for å kjøre litt mer spennende vei siste lille timen hjem. da jeg hadde kjørt 15-20 min ser jeg ett rådyr krysse veien foran meg, jeg ser det i god tid og bremser ned og kjører sakte forbi, all good tenkte jeg og kjørte videre :thumleft

Så når jeg har 3-4 minutter igjen å kjøre skal jeg nok en gang svinge av veien jeg kjører på. jeg svinger av i krysset og og kjører inn på den nye veien, like etter avkjøringen er det en halvlang venstresving, ganske oversiktlig og fin da det bygges golfbane i innersvingen, men det står likevell igjen en del skog på venstre side av veien.. jeg gir gass ut av svingen og kommer vell opp i 60-70 km da jeg plutselig ser ett rådyr som løper ut fra venstre side av veikanten...

jeg rekker såvidt å klemme på forbremsen før jeg deiser inn i magen/bakparten på ett middels stort rådyr.. Jeg husker jeg tenker dette kommer til å gjøre vondt før det sa pang. Godt gammeldags PANG. Rådyret blir slengt 180 grader og havner i grøfta, det led nok ingen store smerter og døde nok ganske momentant.

Det neste jeg husker er at jeg ligger på magen og sklir bortover asfalten, og tenker at asfalten var jaggu glatt, før jeg oppdager sykkelen som sklir i samme fart en 10-15 meter foran meg. Nå ser jeg plasten spruter til alle kanter fra motorsykkelen og ser pengene flyr i samme hastighet som plastikken minsker... Etter hvert stopper jeg mens sykkelen fortsetter noen meter lenger bort for den stopper, akkurat på den hvite kantstripa på høyre side av veien. jeg reiser meg fort opp og løper etter sykelen, alt var tydeligvis bra med meg, ikke at jeg tenker over det akkurat nå... Jeg får sykkelen opp på støtta og ser at frontlykta henger i strømkabler og at kåpedeler ligger spredt utover hele veien.

Jeg får etter litt ringt min far og ber han hente meg og sykkelen da jeg mente det bare var å komme seg hjem, han ble litt forfjamset da jeg ringer han halv to på natta og påstår jeg har krasjet med et rådyr og vil ha hjem en motorsykkel i deler, så han fikk meg til å ringe ambulanse/politi.

Jeg tenkte at det kunne jo ikke skade å bli sjekket så etterhvert kom det en ambulanse til stedet.

Ambulansepersonellet mente jeg måtte inn til Ahus for sjekk og jeg blir kjørt inn med blålys..

Imellomtiden har også far kommet til "åstedet" og henter vraket av en sykkel med traktor, han snakket også med politiet som kom etter jeg var fraktet av sted med ambulanse, de sa at de kommer til å ta forbindelse med meg de neste dagene men at det antagelig ikke kom til å bli noen sak da min far sa jeg ikke hadde noen personskader.

Da jeg ankom Ahus ble jeg tatt i mot av et team av leger og sykepleiere som klipper av meg alt av klær og undersøker meg etter beste evne. Etter stund, der jeg har ligget og slengt litt spøker om det meste, fant de ut at alt står bra til med meg.

Jeg ble liggende på Ahus til observasjon til litt utpå dagen etterpå før jeg sjekket ut.

Leasson learned: KJØR ALLTID MED MC UTSTYR OG RYGGSKINNE
Sist redigert av erikh den 06 jul 2015, 15:00, redigert 2 ganger totalt.
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av erikh »

har dessverre ikke så mye bilder fra den kvelden men slik så sykelen ut når jeg kom hjem fra Ahus samt lokalavisa:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av gbruaset »

Bra det gikk fint med deg. Godt skildret historie, forresten. Satser på at du får bygget opp igjen den pene sykkelen din!

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av 929rr »

Rett borti her jo. Bra du ikke skadet deg.
Mye billig plast på ebay :-)

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av erikh »

929rr skrev:Rett borti her jo. Bra du ikke skadet deg.
Mye billig plast på ebay :-)
Jasså?
Jeg bor i Oslo, men kommer fra Hvam ;-) var på vei hjem til foreldrene mine på Hvam

Mye er allerede i posten ;)
Blir fortsatt svart, men en der slutter vell mye av likhetene.... ;)
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av 929rr »

Bor på hvam jeg og, flytta dit for ca 10 år siden.

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av erikh »

929rr skrev:Bor på hvam jeg og, flytta dit for ca 10 år siden.
Jøss, jaja, jeg flytta vel hjemmefra for snart 15 år siden så kanskje ikke så rart jeg ikke har sett deg...

Har en bror som farta rundt på en Rød Cagica Mito 125ccm der for 2-3 år siden da..
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av Moby »

Shit, bra det gikk bra med deg og at sykkelen er sånn nogelune hel. Håper du er på to hjul igjen snart :prop:
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Toven

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av Toven »

Dæven, godt det gikk bra! Plastikk finnes det heldigvis mye av :-)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: erikh's ninja tråd; Rådyr(t)treff

Legg inn av Voodoodoo »

Godt det gikk bra med deg. Ninjaplast er ikke der verste å erstatte.

Jeg og traff et slikt et rådyr engang midt på nittitallet. Kjørte nok vesentlig raskere enn deg så rådyret delte seg i to. Heldigvis på rett strekke så jeg fikk stoppa etterhvert men det blei greie væskeansamlinger i kne og lår ja. Og sykkelen en 900rr var skeiv i styrekrone samt gaffelbein samt at radiator'n og kåpene var kondemneringsklare.
Hvor fort gikk dette da spurte sheriffen, næh sånn ca. 80 svarte jeg.. Javel da skriver vi det da...
8 liv igjen og ferdig med den saken.

Holdt på å gjenta bedriften på autobahn i år.. Blei et vogntog som innkasserte isteden og takk for deeeet...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Nye deler

Legg inn av erikh »

Da er det nye deler på vei i posten, en del har kommet alt, men en liten oversikt:

Bolt set (rødt)
Nye speil med intrigerte blinklys (sorte)
(http://www.ebay.com/itm/321753737297?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;)

Statordeksel (orginal farge)
(http://www.ebay.com/itm/321620399967?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bremse og clutch hendel (røde)
(http://www.ebay.com/itm/181691172183?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;)

Holker (sorte med røde detaljer)
(http://www.ebay.com/itm/331385850359?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;)

Kåpe:
(http://www.ebay.com/itm/311390046060?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;)

Har også sprayet enkelte detaljer på sykelen med rød plastip slik at det står i stil med de nye kåpene :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: erikh's ninja tråd; Ny hjelm

Legg inn av erikh »

Da er det også på tide og finne en ny hjelm etter GT-Airen gikk i bakken i kræsjen.

Som nevnt hadde jeg SHOEI GT AIR, egentlig helt ok fornøyd med denne, lyst å prøve noe annet enn SHOEI..

Etter å ha sett på internett sider har jeg falt litt for AGV K-5

Noen som har noen erfaringer med denne hjelmen? eller AGV generelt..
Har også sett litt på CABERG STUNT, men har aldri hørt om CARBERG, er det noen erfaringer med dette merket?

Blir uansett en tur for å prøve AGV i morra :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Svar