MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Legg inn av MysteryShadow »

Ettersom jeg er en stor fan av å lese andres historier og se andres bilder, så får jeg vel slenge meg på blogg-bølgen selv.

Har ikke så mye å skrive om riktig ennå, ettersom sykkel og sykkel-lappen er relativt ferske greier. Interessen for sykkel har vært der i årevis, men man måtte passere 31 før 30-årskrisa kom for fullt , og sykkelkjøpet var et faktum.

Sykkelkjøpet var faktisk et faktum en god stund før lappen var i boks. Den var faktisk et faktum dagen før første teorikveld!

Lysten på sykkel og interessen for sykkel har som sagt vært der i mange år, men da jeg for litt siden fikk se en Honda Shadow på Facebook som var til salgs. Tittet litt på finn og Google og ble etterhvert småforelska i sykkelen og bestemte meg for at NÅ at tiden inne.

Tok meg en tur til Bikerstreet Trondheim for å se på herligheten , men falt skikkelig for "den lille svarte" som sto vedsidenav.

"Honda Shadow Black Spirit", het den lille svarte. Liten og liten. 750cc og egentlig passe størrelse syns jeg.

Selgeren spurte om jeg skulle handle sykkel, men et kort rist på hodet og; "neida, jeg bare ser", var starten på en uke der jeg var innom hver eneste dag. Kikket litt. Siklet mye. Satt litt og klådde en del.

Tiden gikk og første teorikveld nærmer seg med stormskritt. Et par dager før skolen skulle begynne var jeg innom igjen - og det står det jaggu en fyr å ser på "min sykkel". Da vedkommende går, kan selgeren fortelle at han også var intrisert i sykkelen. Søren ta, tenker jeg og drar hjem og klatrer inn i tankeboksen for ente-gang.

Dagen etter; "Jeg tar'n", og signering av kontrakt.

Lapp ble klistret på. "SOLGT!" Herlig. Min. Baaare min.


Tiden fra jeg begynte på kjøreskolen til jeg var ferdig føltes lang. Lengre enn alt for lang - selv om det bare tok en mnd og tre uker sånn ca. Jeg var selvfølgelig innom butikken innimellom for å hilse på både folk og sykkel, men tiden gikk ikke fortere av den grunn.

Oppkjøring hos biltilsynet fikk en dato spikret og jeg kunne ikke komme meg opp til butikken raskt nok for å avtale leveringsdag og tidspunkt. Joda, jeg kunne ringt, men det er jo ikke noe gøy! ;-)

Dagen for oppkjøring kom, og gikk igjen, og jeg sto igjen med et rykende ferskt førerkort for sykkel - og måtte ta bilen til Oslo i familieselskap. Hurra..... Det var den lengste helgen i hele mitt liv. Sykkelen var bestilt klargjort til førstkommende mandag uansett, så jeg hadde ikke fått kjørt noe uansett, men helgen var lang. Laaaaaang!

Men mandag kom, og jeg og sykkelen skulle for første gang kjøre sammen.

Full tank. Nymonterte sidevesker og blank og fin sto den der. Øynene mine var nok like blanke som lakken tror jeg. Selgeren trillet den ut for meg, satte den i fri og trykket på knappen.

Et dypt sukk var alt jeg klarte å få frem....

Mmmmmmm!

Nå har jeg og sykkelen bodd på samme adresse i et par uker, men jeg har ikke fått mer enn et par-og-tredve mil på den ennå. Trøndersk sommer innbyr dessverre litt lite til sykkelkjøring, Selv om jeg personlig kanskje syns en litt overskyet dag er best å kjøre på - ennå iallefall.

Selv om jeg ikke har rukket å kjøre så mye, så har jeg iallefall kjørt nok til å kjenne på samholdet og den "kompisgjengen" man får med på kjøpet. Det hilses og vinkes, nikkes og smiles. Fantastisk!

Og folk kommer bort til en på bensinstasjonen og slår av en prat, eller som her om dagen, bare ruller rolig forbi, og roper ut av hjelmen; "jævla fin sykkel!" før han kjørte ut fra Statoilstasjonen. DET er gøy :-)

Sykkelen er ellers helt orginal uten noen tukling eller tuning.
Sånn praktisk sett er det i dag montert sissy-bar med ryggpute, og planen er etterhvert - ganske snart - å bytte sete. Vondt i ræ.. Bakenden.. Etter en time er kjedelig. Samt stramme opp demper bak. Den går til bunns over fartshumper ..

Det var alt jeg hadde å si for denne gang. Det kommer nok mer etterhvert vil jeg tro :)
Sist redigert av MysteryShadow den 15 jul 2014, 19:06, redigert 13 ganger totalt.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av SuperMorten »

Nok en gang velkommen hit :prf Jeg byttet selv sykkel i forrige uke, etter å ha prøvekjørt en noe tidligere. Jeg hadde det akkurat som du beskriver her:
MysteryShadow skrev: - og det står det jaggu en fyr å ser på "min sykkel". Da vedkommende går, kan selgeren fortelle at han også var intrisert i sykkelen. Søren ta, tenker jeg og drar hjem og klatrer inn i tankeboksen for ente-gang.

Dagen etter; "Jeg tar'n", og signering av kontrakt.

Lapp ble klistret på. "SOLGT!" Herlig. Min. Baaare min.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av omaas »

Venter på bilder av sykkelen. :-)
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

OMAAS skrev:Venter på bilder av sykkelen. :-)
Slik ser den ut i dag. Det regner sidelengs..

Skal få tatt noen bilder en dag det er litt oppholdsvær :-)
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Slik så den ut like etter hjemkomsten.

Men, bedre bilder kommer når det blir greit vær :-)
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

SuperMorten skrev:Nok en gang velkommen hit :prf Jeg byttet selv sykkel i forrige uke, etter å ha prøvekjørt en noe tidligere. Jeg hadde det akkurat som du beskriver her:
MysteryShadow skrev: - og det står det jaggu en fyr å ser på "min sykkel". Da vedkommende går, kan selgeren fortelle at han også var intrisert i sykkelen. Søren ta, tenker jeg og drar hjem og klatrer inn i tankeboksen for ente-gang.

Dagen etter; "Jeg tar'n", og signering av kontrakt.

Lapp ble klistret på. "SOLGT!" Herlig. Min. Baaare min.
Takk takk. Håper jeg både kan bidra, og dra nytte av siden :-)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av AJ »

Velkommen som MCsiden bloggist, MysteryShadow :vs

Tøff sykkel, forresten - en riktig black beauty :D
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Carpa »

Velkommen hit og gratulerer med ny blogg, ferskt førerkort og tøff sykkel :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av joo »

Litt "Night train" fargebruk. Ganske så cleant og pent, skjønner du får kommentarer på den :thumleft

Og gratulerer med lapp og sykkel, håper der kommer noen oppholdsbyger som treffer hjemtraktene dine snart!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Flanker »

Velkommen velkommen, og tøff sykkel! :thumleft

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

. Det regner i bøtter og spann, og det har det gjort i mange dager! Og værmeldingen forteller om regn resten av uka. Møkk...

Blir lite kjøring av sykkelen, men mange lengselsfulle blikk bort på den. Var innom Suzuki-forhandleren i dag og fikk se og ta på en V-Strom. Tøff sykkel! Tøff på en annen måte enn min, og det skulle jo bare mangle. De er jo i helt forskjellige ligaer. Prøver å si til meg selv at jeg HAR en sykkel, og den er knapt tre uker gammel ! Fy! Slutt. Gå vekk :-p
Ikke ville forhandleren bytte likt heller.... ;-p

Tok turen innom Biltema i dag. Ruslet gjennom mc-avdelinga og hentet med meg en gaffelveske, sikkerhetswire og hengelås. Istedet for å kjøpe en hjelm-lås for å montere på sykkelen, kjøpte jeg sikkerhetswire som jeg kan tre gjennom hjelmen, ermet på jakka og låse fast i sykkelen. Da kan jeg henge fra meg jakka på sykkelen den dagen det er varmt nok til det.

Ble rart og uvant å ha en sånn frempå der, men får plass til wire og lås, og et par hansker iallefall :) så det er iallefall praktisk

Vurderte å kjøpe med en tankveske også, men tenkte det ville se klumpete ut på en sånn sykkel. Hadde passet bedre på en V-strom ;-)

Sånn ser det ut. Egentlig ikke så verst.
image.jpg
Det var alt jeg hadde på hjertet.
Kjør forsiktig, gutter og jenter!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Carpa »

Passet fint den veska der :thumleft
og etter regn kommer sol så det er bare å holde ut :D

men lyst til å bytte sykkel etter 3 uker, det lurer jeg på om kan være en ny rekord her inne :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Kenny_85 »

Tøff sykkel! V-Strom er alt for fornuftig og praktisk, kjør rundt på Shadow og vær tøff :thumleft

Må si meg enig med joo at jeg fikk litt Night train assosiasjoner, stilig.

Og den trønderske sommeren har tatt pause, 13 grader og regn er ikke godt mc-vær. Skal se etter deg når sola titter frem igjen :vs
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:Passet fint den veska der :thumleft
og etter regn kommer sol så det er bare å holde ut :D

men lyst til å bytte sykkel etter 3 uker, det lurer jeg på om kan være en ny rekord her inne :knegg
Hehe. Det er vel et resultat av litt for litt kikking før jeg kjøpte sykkel som gjør at kysten er der, tror jeg ;-)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:Tøff sykkel! V-Strom er alt for fornuftig og praktisk, kjør rundt på Shadow og vær tøff :thumleft

Må si meg enig med joo at jeg fikk litt Night train assosiasjoner, stilig.

Og den trønderske sommeren har tatt pause, 13 grader og regn er ikke godt mc-vær. Skal se etter deg når sola titter frem igjen :vs
Jeg heller nok godt over på å fortsette å ha Shadow'n. Det hjalp å høre "jævlig fin sykkel" mens jeg sto på Statoil :-D

For selv om V-strom'n er fin, så tror jeg ikke folk kommer bortom og roper sånt. Jeg trives godt på Shadow'n, og nå har jeg begynt å "pimpe" den litt så den blir liksom mer og mer personlig. Selv om det bare er ryggstøtte og gaffelveske jeg har montert, så føles det alikevell :-)

Var ute å gikk en tur tidligere i kveld da det begynte å tørke opp litt og fikk brått lyst til å trille meg en tur. Men du verden for noen høst-kuler vinden begynte å vise frem. Det ble bare med tanken. Sist jeg kjørte så var det 11 grader uten regn. Og det var kaldt nok.

Får vente litt til, vel. Satser på en tur snart. Må få strammet opp fjæringa bak, og det tenkte jeg å la forhandleren gjøre. Jeg har uansett ikke verktøy :-)

Neste på planen for sykkern nå er vel å finne et sete. Har siktet meg inn på mustang touring-sete. Bredere og annen form, både for fører og passasjer.

Sitter også å ser etter en topveske. Eller hva man kaller det. For å ha på ryggstøtta eller på et luggagerack.

Du får rope høyt og tydelig hvis vi sees langs veien. Hilser gjør jeg til alle uansett ;-)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Svar